Kragebein Skrevet 7. oktober 2016 #2181 Del Skrevet 7. oktober 2016 Tråden er ryddet for brukerdebatt og avsporinger. Kragebein, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 7. oktober 2016 #2182 Del Skrevet 7. oktober 2016 21 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev: Edit: Fant det ut. Spurte om hvilket innlegg det var hun slettet. Og btw. Det er ikke "slettet". Du kan google den så kommer den opp i all sin prakt, akkurat som før. Dette er internett, SE må ha glemt det. Trykker du slett så er det ikke borte vettu Jeg sitter å ser på innlegget nå. 7.10.2016. Det er ikke slettet. Om du googler så finner du lett som fy. Men du må vite hvor du skal trykke. Det er også lagt ut av VG. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 7. oktober 2016 #2183 Del Skrevet 7. oktober 2016 På 6.10.2016 den 15.10, KaraThrace skrev: Ja, du har helt rett. Det er nå offentlig påtale i alle saker. Det betyr ikke at politiet BØR opprette sak på vegne av fornærmede i enhver sak. SE skal heller ikke behandles spesielt i noen form, enhver normal innbygger hadde måtte ventet til de kunne selv møte opp. Tenk hvis politiet skulle ha opprettet sak på ALT de hørte om eller ALLE telefoner som rant inn. Ingen kan si for sikkerhet at NOE av dette stemmer, kanskje SE ba om betenkningstid, kanskje hun var usikker på om hun ville anmelde, kanskje politibetjent Suresen var den som svarte krimvakttelefonen den dagen, kanskje det ER opprettet sak.. Jeg er i alle fall ferdig for meg Nei, enhver normal innbygger hadde ikke måttet vente siden det er opp til politiet om de ønsker å opprette sak på forholdet. Ingen har sagt at politiet skal opprette sak på absolutt alt, så den stråmannen kan du bare legge fra deg. Og dette er ikke en hvilken som helst sak, men en påstått alvorlig trusselsak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
allesote Skrevet 7. oktober 2016 #2184 Del Skrevet 7. oktober 2016 7 timer siden, Varma skrev: @acetosella er du klar over at det ligger skjermdump av deg på nettavisen, i en artikkel som handler om mannegruppa Ottar og hets av bloggere? Så det nå, ojda... Fifteen minutes of fame i guess. Det verste er at jeg ikke har kritisert Sophie noe særlig i denne tråden som jeg husker. Jeg påpekte også at folk måtte holde seg saklig, så føler ikke brukeren min burde bli satt som eksempel på nettmobbere 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Varma Skrevet 7. oktober 2016 #2185 Del Skrevet 7. oktober 2016 46 minutter siden, acetosella skrev: Så det nå, ojda... Fifteen minutes of fame i guess. Det verste er at jeg ikke har kritisert Sophie noe særlig i denne tråden som jeg husker. Jeg påpekte også at folk måtte holde seg saklig, så føler ikke brukeren min burde bli satt som eksempel på nettmobbere Meget spesielt fra Nettavisen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 8. oktober 2016 #2186 Del Skrevet 8. oktober 2016 (endret) Hva med en link til denne skjermdumpen? Edit: Siden folk er jævla late, her er den: http://www.side3.no/grove-vitser-delt-pa-mannegruppa-ottar-ogsa-delt-pa-kvinneforum/3423269758.html Endret 8. oktober 2016 av jabx 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravlekråka Skrevet 14. oktober 2016 #2187 Del Skrevet 14. oktober 2016 Noen som har lest boken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Llise Skrevet 14. oktober 2016 #2188 Del Skrevet 14. oktober 2016 44 minutter siden, Skravlekråka skrev: Noen som har lest boken? Den har ikke kommet ut enda. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BeverTramp Skrevet 14. oktober 2016 #2189 Del Skrevet 14. oktober 2016 Det fine med boken er jo at det som tidligere har blitt slettet som spekulasjoner nå blir bekreftet av hovedpersonen selv. Eks utprøving av rusmidler. Er det da lov å diskutere? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Llise Skrevet 14. oktober 2016 #2190 Del Skrevet 14. oktober 2016 8 minutter siden, BeverTramp skrev: Det fine med boken er jo at det som tidligere har blitt slettet som spekulasjoner nå blir bekreftet av hovedpersonen selv. Eks utprøving av rusmidler. Er det da lov å diskutere? Det må da være lov. Det står jo klistret i flere aviser i dag at hun misbrukte Ritalin. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Daudaferd Skrevet 14. oktober 2016 Populært innlegg #2191 Del Skrevet 14. oktober 2016 Jeg må bare få det ut: FAEN TA DEG, SOPHIE ELISE Jeg blir forbannet, fortvilet og oppgitt av måten hun romantiserer problemer med angst og selvskading, og hvordan hun prøver å gjøre det til noe "edgy" og "kult". Mange unge jenter nede i 12-årsalderen ser opp til denne jenta og mener at hun er et forbilde. Deriblant et familiemedlem av meg, som ser så opp til den silikoninfesterte restylanebobla at hun blir komplett blind for alt som er kritikkverdig. Nå har vedkommende også fått for seg at angst og selvskading er kult, og søker opp alt hun kan finne om det på nettet, fordi hun ønsker også å ha samme erfaringer som SE. Tolvåringen snakker om at hun ønsker å ta restylane, for det er veldig fint, om man bare bruker "litt". Hun sitter konstant med telefonen fremfor seg, med kameraet på, og fikler med håret og lager trutmunn på samme måte som SE gjør i 97% av snapchatene sine, og snakker om hvor mye bedre SE er enn andre bloggere, fordi hun bryr seg jo om miljøet og er vegetarianer, pluss at hun er så glad i alle dyrene hun har. Og hun er tydeligvis ikke alene om det, det ser ut til å være et utbredt fenomen blant jentene på skolen. Jeg blir så trist, fordi SE sitter med mye definisjonsmakt blant de unge jentene om hva som er kult og ikke, og enten hun vil det eller ikke, så er det forvrengte og konstruerte bildet av seg selv som hun fremmer i media et stort forbilde for de lettpåvirkelige ungjentene. Det er lett å skylde på foreldre for at de ikke tar nok tak i situasjonen, men hva hjelper det, når det er SE som til syvende og sist sitter med definisjonsmakten, og misbruker den så hinsides at det er skadelig for de som ikke er modne nok til å være kritiske enda? Alt handler om meg, meg og MEG i hennes verdensbilde, og dessverre overføres dette tankesettet til tilhengerskaren, som ender opp med å bli en gjeng navlebeskuende, usikre, overfladiske og ødelagte jentunger. Jeg skulle virkelig ønske at SE tok litt ansvar med tanken på makten hun har (Norges mektigste mediekvinne, hæ?) når det kommer til de som er unge og sårbare, men det er vel viktigere å lage et glansbilde av den "angstfylte, miljøvennlige og feministiske" Sophie Elise, så lenge ikke alle klarer å gjennomskue dobbeltmoralen. Nei, faen ta deg. 61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dummebamse Skrevet 14. oktober 2016 #2192 Del Skrevet 14. oktober 2016 Som grafisk designer får jeg litt lyst til å kjøpe boka bare for coveret. Sykt fint design og typografi må jeg innrømme! Kudos til designbyrået hun/Cappelen har jobbet med. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 14. oktober 2016 #2193 Del Skrevet 14. oktober 2016 19 minutter siden, Daudaferd skrev: Jeg må bare få det ut: FAEN TA DEG, SOPHIE ELISE Jeg blir forbannet, fortvilet og oppgitt av måten hun romantiserer problemer med angst og selvskading, og hvordan hun prøver å gjøre det til noe "edgy" og "kult". Mange unge jenter nede i 12-årsalderen ser opp til denne jenta og mener at hun er et forbilde. Deriblant et familiemedlem av meg, som ser så opp til den silikoninfesterte restylanebobla at hun blir komplett blind for alt som er kritikkverdig. Nå har vedkommende også fått for seg at angst og selvskading er kult, og søker opp alt hun kan finne om det på nettet, fordi hun ønsker også å ha samme erfaringer som SE. Tolvåringen snakker om at hun ønsker å ta restylane, for det er veldig fint, om man bare bruker "litt". Hun sitter konstant med telefonen fremfor seg, med kameraet på, og fikler med håret og lager trutmunn på samme måte som SE gjør i 97% av snapchatene sine, og snakker om hvor mye bedre SE er enn andre bloggere, fordi hun bryr seg jo om miljøet og er vegetarianer, pluss at hun er så glad i alle dyrene hun har. Og hun er tydeligvis ikke alene om det, det ser ut til å være et utbredt fenomen blant jentene på skolen. Jeg blir så trist, fordi SE sitter med mye definisjonsmakt blant de unge jentene om hva som er kult og ikke, og enten hun vil det eller ikke, så er det forvrengte og konstruerte bildet av seg selv som hun fremmer i media et stort forbilde for de lettpåvirkelige ungjentene. Det er lett å skylde på foreldre for at de ikke tar nok tak i situasjonen, men hva hjelper det, når det er SE som til syvende og sist sitter med definisjonsmakten, og misbruker den så hinsides at det er skadelig for de som ikke er modne nok til å være kritiske enda? Alt handler om meg, meg og MEG i hennes verdensbilde, og dessverre overføres dette tankesettet til tilhengerskaren, som ender opp med å bli en gjeng navlebeskuende, usikre, overfladiske og ødelagte jentunger. Jeg skulle virkelig ønske at SE tok litt ansvar med tanken på makten hun har (Norges mektigste mediekvinne, hæ?) når det kommer til de som er unge og sårbare, men det er vel viktigere å lage et glansbilde av den "angstfylte, miljøvennlige og feministiske" Sophie Elise, så lenge ikke alle klarer å gjennomskue dobbeltmoralen. Nei, faen ta deg. Umm. Du skulle kanskje tatt en prat med denne 12 åringen å forklare virkeligheten? For det første er hun vel for ung til å ha snapchat, eller burde i det minste være det. Og hvorfor leser hun bloggen til SE? Den er ikke laget for 12 åringer.. Skal hun bli mamma som 14 også da eller, også skal foreldrene skylde på AR? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daudaferd Skrevet 14. oktober 2016 #2194 Del Skrevet 14. oktober 2016 3 minutter siden, Birdo skrev: Umm. Du skulle kanskje tatt en prat med denne 12 åringen å forklare virkeligheten? For det første er hun vel for ung til å ha snapchat, eller burde i det minste være det. Og hvorfor leser hun bloggen til SE? Den er ikke laget for 12 åringer.. Skal hun bli mamma som 14 også da eller, også skal foreldrene skylde på AR? Nå er det ikke jeg som er forelder til dette barnet, men tro meg, det hjelper virkelig ikke uansett hva foreldrene sier. Bloggen er kanskje ikke laget for 12 åringer, men hvem er det som elsker SE? Jo, 12-14-åringer, vil jeg påstå. Jeg mener heller ikke at all skyld kan legges på SE, men sett i lys av at hun har den definisjonsmakten hun innehar, så skulle jeg virkelig ønske at hun tok litt ansvar for hva hun klistrer ut på nettet. Og hvilke ungdomsskoleelever i dag er det som IKKE har tilgang til smarttelefon og PC? 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 14. oktober 2016 #2195 Del Skrevet 14. oktober 2016 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CherryBlossom90 Skrevet 14. oktober 2016 #2196 Del Skrevet 14. oktober 2016 6 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev: Synes coveret på boken var stygt jeg. Ikke min smak overhode. Man kjøper med øynene, og det er ikke et cover som gir meg en trang til å kjøpe. Noen bøker er så fine at jeg bare må ha de i bokhyllen min. Kommer ikke til å kjøpe den. Samme hvordan den ser ut. Synes heller ikke coveret var så veldig fint. Men jeg hadde ikke kjøpt boka selv om coveret var rå stillig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 14. oktober 2016 #2197 Del Skrevet 14. oktober 2016 7 minutter siden, Daudaferd skrev: Nå er det ikke jeg som er forelder til dette barnet, men tro meg, det hjelper virkelig ikke uansett hva foreldrene sier. Bloggen er kanskje ikke laget for 12 åringer, men hvem er det som elsker SE? Jo, 12-14-åringer, vil jeg påstå. Jeg mener heller ikke at all skyld kan legges på SE, men sett i lys av at hun har den definisjonsmakten hun innehar, så skulle jeg virkelig ønske at hun tok litt ansvar for hva hun klistrer ut på nettet. Og hvilke ungdomsskoleelever i dag er det som IKKE har tilgang til smarttelefon og PC? Vel, da må foreldrene ta litt mer drastiske metoder til verks da, om datteren deres blir så påvirket å av å lese om andre på nett at hun vil begynne å skade seg selv. Det er langt i fra normalt å ville gjøre det fordi andre gjør det. Man skal ikke be offentlige personer om å slutte å dele psykisk helse på nettet, det er bra å være åpen om det. Jeg ser ingensteder hvor hun glorifiserer det å skade seg selv eller har angst. Greit at 12-14 åringer leser bloggen hennes, men da må foreldrene på banen fra før de gjør det for å forklare de hvordan virkeligheten er og forskjellen på rett og galt. Kan ikke forvente at en som skriver en blogg som er rettet mot 20 åringer skal måtte legge lokk på alt for at 12 åringer kan gå inn å lese det som står. Ungdomsskoleelever ja, men man er da ikke 12 år når man går på ungdomsskolen.. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daudaferd Skrevet 14. oktober 2016 #2198 Del Skrevet 14. oktober 2016 1 minutt siden, Birdo skrev: Vel, da må foreldrene ta litt mer drastiske metoder til verks da, om datteren deres blir så påvirket å av å lese om andre på nett at hun vil begynne å skade seg selv. Det er langt i fra normalt å ville gjøre det fordi andre gjør det. Man skal ikke be offentlige personer om å slutte å dele psykisk helse på nettet, det er bra å være åpen om det. Jeg ser ingensteder hvor hun glorifiserer det å skade seg selv eller har angst. Greit at 12-14 åringer leser bloggen hennes, men da må foreldrene på banen fra før de gjør det for å forklare de hvordan virkeligheten er og forskjellen på rett og galt. Kan ikke forvente at en som skriver en blogg som er rettet mot 20 åringer skal måtte legge lokk på alt for at 12 åringer kan gå inn å lese det som står. Ungdomsskoleelever ja, men man er da ikke 12 år når man går på ungdomsskolen.. Jo, ikke alle er fylt 13 når de begynner i åttende klasse. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Llise Skrevet 14. oktober 2016 #2199 Del Skrevet 14. oktober 2016 16 minutter siden, Birdo skrev: Vel, da må foreldrene ta litt mer drastiske metoder til verks da, om datteren deres blir så påvirket å av å lese om andre på nett at hun vil begynne å skade seg selv. Det er langt i fra normalt å ville gjøre det fordi andre gjør det. Man skal ikke be offentlige personer om å slutte å dele psykisk helse på nettet, det er bra å være åpen om det. Jeg ser ingensteder hvor hun glorifiserer det å skade seg selv eller har angst. Greit at 12-14 åringer leser bloggen hennes, men da må foreldrene på banen fra før de gjør det for å forklare de hvordan virkeligheten er og forskjellen på rett og galt. Kan ikke forvente at en som skriver en blogg som er rettet mot 20 åringer skal måtte legge lokk på alt for at 12 åringer kan gå inn å lese det som står. Ungdomsskoleelever ja, men man er da ikke 12 år når man går på ungdomsskolen.. Hun uttalte i en podkast, som senere ble gjengitt i VG, at hun ikke ville bli behandlet for angst, for da ville hun mistet edgen sin. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 14. oktober 2016 #2200 Del Skrevet 14. oktober 2016 45 minutter siden, Llise skrev: Hun uttalte i en podkast, som senere ble gjengitt i VG, at hun ikke ville bli behandlet for angst, for da ville hun mistet edgen sin. Hva slags edge? Skulle ikke sagt det hvis hun faktisk var med på å skape noe, men det gjør hun jo ikke. Hun kan jo ingenting. Hun er kun kjent for pupper, kjeft og ræv. Er det er talent i disse dager? 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå