Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Gjest agnesb
26 minutter siden, michaeline__07 skrev:

Nei? :) Mulig vi misforstår hverandre, men... 

Jepp det gjør dere nok da....håper jeg 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rose11
Den Tuesday, March 29, 2016 at 14.26, IglePigle skrev:

Så du mener at en 14-åring som skriver til noen "sug meg din hore" ikke er en drittunge? Jeg stiller meg bare undrende til at noen kvinner forsvarer gutter/menn som går rundt å kaller andre kvinner for horer. 

Jeg forsvarer han faktisk ikke. Jeg sa jo det ikke var greit av han å drive med nettmobbing, men SE kunne uansett ha spart seg for å kalle han for en drittunge. Hun er jo den voksne her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rose11 skrev:

Jeg forsvarer han faktisk ikke. Jeg sa jo det ikke var greit av han å drive med nettmobbing, men SE kunne uansett ha spart seg for å kalle han for en drittunge. Hun er jo den voksne her.

Ja, men hva er en 14-åring som skriver "sug meg din hore" til noen da?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten oppførte seg som en drittunge  på nett. Å si at han gjorde det er ikke slemt, det er bare fakta. Jeg synes virkelig det ikke var ille å si det, så jeg skjønner ikke hvorfor folk henger seg opp i det. Det er da mange verre beskrivelser som kunne blitt brukt enn drittunge.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, michaeline__07 skrev:

Nei, bildene kan bli slettet hvis hun selv ønsker det. Det hørtes jo veldig strengt ut at: hvis en gang på nettet, alltid der. Hvem bestemmer dette i såfall. Du? Jeg har sett flere blogger/sider med hennes navn, og det kan virke som om at alt ikke er helt frivillig. Det har jeg sett om andre bloggere og. Ida wulff blandt annet. 

Hvem som helst kan høyreklikke på et publisert bilde og lagre det på egen PC. Deretter kan det lastes opp og brukes i de sammenhenger man selv ønsker, de færreste nettsider reguleres såpass ofte og strengt som kvinneguiden. Det er derfor man sier at det som er på nettet blir der for alltid. Hvem som helst kan kopiere og lagre, for så å spre det videre i helt ny kontekst. Bilder av barn og voksne kan dessverre både manipuleres og brukes av syke mennesker der ute.

Man skal være svært bevisst på hva man legger ut på internett, for i dét man har publisert det så mister man faktisk kontrollen på det.

Endret av Ultiva
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Rose11 skrev:

Noen ganger må man kalle en spade for en spade.. Drittunge er et ganske så uskyldig begrep som brukes på unger som driver på på den måten. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest medeus
21 timer siden, IglePigle skrev:

Ja, men hva er en 14-åring som skriver "sug meg din hore" til noen da?

Han er frekk, udannet, ubehøvlet, korttenkt, osv. Det finnes mange ord man kan bruke uten å synke ned på fjortisstadiet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å bruke så liten annonseskrift som det SE gjør? Det er nesten umulig å lese at innlegget hennes om døde hudceller er annonse. Trodde det var slik at om man skriver et reklameinnlegg, så skal det stå tydelig øverst i innlegget at det er reklame. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden ryddet for svar til avsporing og innlegg som omhandler kropp, samt svar til dette

Nordvesta, mod.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest medeus
1 time siden, frk91 skrev:

Er det lov å bruke så liten annonseskrift som det SE gjør? Det er nesten umulig å lese at innlegget hennes om døde hudceller er annonse. Trodde det var slik at om man skriver et reklameinnlegg, så skal det stå tydelig øverst i innlegget at det er reklame. 

Hun vil jo i utgangspunktet ikke merke tydelig fordi det da «ser ut som om hun er kjøpt og betalt». Det har hun sagt i forbindelse med litt bruduljer rundt bloggere og manglende merking av annonser. Men, altså. Hva i himmelens navn er det som er så farlig med å vise hva det er man tjener penger på? Eller tror hun at leserne hennes har så lav IQ at de tror det venninnestoff bare merkingen er i 4 punkt? Leserne hennes gir jo blanke i hva hun tjener penger på, de forguder alt hun gjør og lengter etter å bli atten år så de kan bli som Sophie.

Men, om det er lov med så liten skrift? Det tviler jeg på. Hvorfor kan de ikke gi henne en bot for hver gang hun gjør det der. Det er jo helt tydelig at advarsler ikke fungerer, og noen må da være voksen nok til å skjære gjennom.

Endret av medeus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, medeus skrev:

Hun vil jo i utgangspunktet ikke merke tydelig fordi det da «ser ut som om hun er kjøpt og betalt». Det har hun sagt i forbindelse med litt bruduljer rundt bloggere og manglende merking av annonser. Men, altså. Hva i himmelens navn er det som er så farlig med å vise hva det er man tjener penger på? Eller tror hun at leserne hennes har så lav IQ at de tror det venninnestoff bare merkingen er i 4 punkt? Leserne hennes gir jo blanke i hva hun tjener penger på, de forguder alt hun gjør og lengter etter å bli atten år så de kan bli som Sophie.

Men, om det er lov med så liten skrift? Det tviler jeg på. Hvorfor kan de ikke gi henne en bot for hver gang hun gjør det der. Det er jo helt tydelig at advarsler ikke fungerer, og noen må da være voksen nok til å skjære gjennom.

Tviler også på at nettavisene hadde sluppet av sted med utydelig miniskrift. Bloggere er i en særstilling. De tjener like mange annonsekroner som en middels stor nettavis, men når det kommer til å følge upopulært regelverk er de små søte jenter som man ikke kan tillate seg å være "slemme" mot. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som har heiet på SE. Har fulgt henne helt fra starten. Og jeg liker henne fortsatt. Men! Etter å ha hengt i denne tråden en stund, blir jeg mer og mer sjokka over hennes dobbeltspill (bl.a.). Får mindre og mindre sansen for SE. Takk dere - for at dere gir kritikk og leser og dokumenterer så andre kan forstå bedre hvordan disse bloggerne holder på!

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Inocybe skrev:

Tviler også på at nettavisene hadde sluppet av sted med utydelig miniskrift. Bloggere er i en særstilling. De tjener like mange annonsekroner som en middels stor nettavis, men når det kommer til å følge upopulært regelverk er de små søte jenter som man ikke kan tillate seg å være "slemme" mot. 

Utydelig miniskrift er ikke lov, det skal fremkomme tydelig hva som er reklame. Men FO har ikke satt av ressurser til å passe på de kommersielle bloggerne i år. Tradisjonelle medier har kastet seg på den tvilsomme content marketing-bølgen så da må retter de oppmerksomheten dit.

Endret av Ultiva
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes hun var så fin med det korte, naturlige håret hun har hatt et par dager nå. Synd hun måtte ta på extensions, ble ikke mye fint...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rainy

Hun har fått en altfor stor rumpe i forhold til den lille kroppen sin.. Og puppene og leppene er også too much. Skjønner ikke at den jenta synes det er noe fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
13 minutter siden, Rainy skrev:

Hun har fått en altfor stor rumpe i forhold til den lille kroppen sin.. Og puppene og leppene er også too much. Skjønner ikke at den jenta synes det er noe fint. 

Store unaturlig rumper er visst veldig inn. Synes ikke det er pent og ser bare veldig malplassert ut. Hvert fall når man er så liten som SE. Er ikke hun sånn under 160 høy? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rainy
1 minutt siden, smalls skrev:

Store unaturlig rumper er visst veldig inn. Synes ikke det er pent og ser bare veldig malplassert ut. Hvert fall når man er så liten som SE. Er ikke hun sånn under 160 høy? 

Helt enig! Tror hun er rett under 160 høy, ja. Jeg blir så provosert av alle operasjonene og behandlingene hun gjør, men jeg klarer ikke å la vær å følge med allikevel. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bruker83924

Er det bare jeg som føler jeg ser et langt arr på bilde?

Nederst på rumpa er det en mørk strek.

Endret av ElizabethTaylor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rainy
2 minutter siden, ElizabethTaylor skrev:

Er det bare jeg som føler jeg ser et langt arr på bilde?

Nederst på rumpa er det en mørk strek.

Ja, det ser ut som et arr! Hun er ikke redd for at leserne skal få vite hva hun har gjort i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...