Gå til innhold

11 åring som alltid skal være med på bleieskift av yngre søsken og jeg liker det ikke!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en fin tanke du har, du siste anonym. (At gutten vil være med på alt for å bevare et godt forhold) Det skal jeg legge fokuset på. De er her 50% ja. Og det er så og si ved alle skift han vil være med, og det har vært sånn det siste året ca.. både når jeg og pappa skifter, så sjalusi som noen foreslo tror jeg ikke det er. Likevel ønsker jeg å beskytte jentas «privatliv» at hun for eksempel løper naken i vår private hage er noe helt annet for meg enn at hun ligger og blottlegger alt på et stellebord. Jeg liker ikke at noen kikker rett inn der, samme hvem det er. 

Anonymkode: 86b23...0b2

Du forteller at faren skifter på henne. Er dette også noe du er motvillig til? Jeg synes at innleggene dine viser at det helst er du som har seksuelle tanker om barnets underliv.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Whatcha gonna do om 13-14-15 år når hun må til GU?

Dusjing etter gym?

Badeland?

Naturlighet til egne kroppsdeler?

Huff altså, gynekolog er vel noe alle fornuftige mennesker går til (men ikke når de er 14-16 år hvis vi skal være veldig korrekte her) og ikke er det broren som skal være gynekologen heller.

Svømmehall med felles dusj og badeland benytter vi oss av. Men det står ikke mennesker rundt stellebordet når jeg steller henne der. Hun har løpt naken i hagen (MED familien til stedet) - til deg som måtte poengtere at din datter overlevde det... Og til deg andre anonym som lurer på om jeg hadde reagert om det var jenta som alltid skulle være tilstede ved bleieskift. Ja, hvorfor skulle jeg ikke det?? Min plage er at jeg synes det er ubehagelig at hun er så blottlagt når det stelles og at det alltid er tilskuer med (og nå også deltaker) Det hadde også plaget meg om bestemor/bestefar/ tante/onkel/ nabo alltid skulle vært til stede. For jeg synes stell er ganske privat, selv for en baby. At jeg er rar som synes det får bare så være. Jeg skulle heller ønske han ville hjelpe med å mate, børste håret, pusse tennene da for eksempel. Det er jo også stell, men ikke like privat, synes jeg!

Anonymkode: 86b23...0b2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alkoholist

En 11 åring er et ganske stort barn, men fortsatt et barn og tenker ikke sånn som du skriver, Ts. Jeg leste en gang at det er veldig vanlig at store barn interesserer seg for små barn pga at før i tiden var de store barna med på å oppdra og hjelpe til med de små sammen med de voksne. (Det fantes nesten bare storfamilier før, i motsetning til i dag). Så det er noe vi har etter urfolket som ligger i naturen vår tydeligvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg Ts. Og jeg hadde også litt sånn irrasjonell frykt for overgrep osv da barna var små. Jeg tror også du hadde følt det litt anderledes dersom denne gutten var ditt biologiske barn, noe jeg forstår. Kan dere kanskje skifte bleie uten å annonsere det på en måte? Bare gå og skift med henne uten å si fra liksom. 

Anonymkode: 0c8b2...1a9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Arabella skrev:

Du forteller at faren skifter på henne. Er dette også noe du er motvillig til? Jeg synes at innleggene dine viser at det helst er du som har seksuelle tanker om barnets underliv.

Haha, det må du gjerne synes om meg fordi jeg synes det er ubekvemt med tilskuere / deltagere. Både når det gjelder 11 årige gutter ELLER jenter. Eller diverse andre. Far skifter, jeg har ingen problemer med det. Eller andre i nærmeste familie i ny og ne- hvis det er nødvendig. Barnehage personell også faktisk! Tenk det du! Naken i hagen er hun også. Men ikke på offentlige plasser. Men du ser vel ikke forskjellen på det heller du? Og nei, jeg liker ikke at gutten må stå der når bleien skal av, så og si HVER GANG! Jeg synes derfor det er fint med mange av svarene jeg har fått her, for å hjelpe meg å sortere disse følelsene. 

Anonymkode: 86b23...0b2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg og mannen har en datter på 1,5 år sammen. Fra før har mannen en gutt på 11 år. Gutten er positiv og snill mot lillesøster og leker masse med henne. Han er også mer en gjerne med under bleieskift. Far lar han også skifte bleier. Jeg liker ikke dette. Og for å ha det sagt, jeg hadde heller ikke syntes det var greit om gutten var min biologisk. Jeg ser absolutt ingenting seksuelt med en baby og tror heller ikke gutten gjør det. Men at han er nysgjerrig på hennes anatomi kan jeg ikke se bort i fra.

Jeg synes uansett at selv en babys intimsone er privat. Derfor tar jeg alltid hensyn til det når vi er ute/borte også. Jeg skifter så godt det lar seg gjøre ikke foran andre,  men går unna så hun får være litt privat. Jeg synes at en baby (selv om hun ikke føler på det selv) er i en rimelig blottlagt posisjon ved skift der hun gjerne strekker begge beina til værs og man rett og slett ser rett inn i alt som er. Når gutten også er såpass stor og nærmer seg pubertet med naturlig nysgjerrighet for underliv/anatomi (eller det er i alle fall det jeg innbiller meg) så liker jeg det desto mindre. Hadde vært mye lettere å akseptere at han alltid skal være med om han var yngre.

Er det noen som forstår mine tanker? Og hva kan jeg i såfall gjøre med dem? Det er ikke aktuelt å la gutten føle seg utestengt. 

Anonymkode: 86b23...0b2

🤮🤮🤮 av måten du tenker på

Anonymkode: 97cbd...cea

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, det må du gjerne synes om meg fordi jeg synes det er ubekvemt med tilskuere / deltagere. Både når det gjelder 11 årige gutter ELLER jenter. Eller diverse andre. Far skifter, jeg har ingen problemer med det. Eller andre i nærmeste familie i ny og ne- hvis det er nødvendig. Barnehage personell også faktisk! Tenk det du! Naken i hagen er hun også. Men ikke på offentlige plasser. Men du ser vel ikke forskjellen på det heller du? Og nei, jeg liker ikke at gutten må stå der når bleien skal av, så og si HVER GANG! Jeg synes derfor det er fint med mange av svarene jeg har fått her, for å hjelpe meg å sortere disse følelsene. 

Anonymkode: 86b23...0b2

Så nærmeste familie skifter, og ungen springer rundt naken, men storebror kan ikke være med når du skifter? 

 

Anonymkode: 09a46...071

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at nærmeste familie skifter, og det virker som du synes det er helt naturlig. Hvorfor regnes ikke 11-åringen som nærmeste familie? Det må jo være lettere for deg å tenke på at han skifter bleie, enn "fremmede" i barnehagen ol. 

Forøvrig synes jeg du har et litt rart syn på nakenhet hos barn... Snakker om at alle kan "se rett inn" når de skifter bleie? Tror du virkelig det er noe broren, eller andre normale mennesker, tenker over? Å skifte bleie på barn er jo noe helt naturlig. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, det må du gjerne synes om meg fordi jeg synes det er ubekvemt med tilskuere / deltagere. Både når det gjelder 11 årige gutter ELLER jenter. Eller diverse andre. Far skifter, jeg har ingen problemer med det. Eller andre i nærmeste familie i ny og ne- hvis det er nødvendig. Barnehage personell også faktisk! Tenk det du! Naken i hagen er hun også. Men ikke på offentlige plasser. Men du ser vel ikke forskjellen på det heller du? Og nei, jeg liker ikke at gutten må stå der når bleien skal av, så og si HVER GANG! Jeg synes derfor det er fint med mange av svarene jeg har fått her, for å hjelpe meg å sortere disse følelsene. 

Anonymkode: 86b23...0b2

Det var svært til konklusjoner du trekker om meg med grunnlag i de tre setningene jeg skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er en fin tanke du har, du siste anonym. (At gutten vil være med på alt for å bevare et godt forhold) Det skal jeg legge fokuset på. De er her 50% ja. Og det er så og si ved alle skift han vil være med, og det har vært sånn det siste året ca.. både når jeg og pappa skifter, så sjalusi som noen foreslo tror jeg ikke det er. Likevel ønsker jeg å beskytte jentas «privatliv» at hun for eksempel løper naken i vår private hage er noe helt annet for meg enn at hun ligger og blottlegger alt på et stellebord. Jeg liker ikke at noen kikker rett inn der, samme hvem det er. 

Anonymkode: 86b23...0b2

Da er det jo du sommer har er problem og seksualiserer barnet. 

Anonymkode: 91baf...f2f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår deg Ts. Og jeg hadde også litt sånn irrasjonell frykt for overgrep osv da barna var små. Jeg tror også du hadde følt det litt anderledes dersom denne gutten var ditt biologiske barn, noe jeg forstår. Kan dere kanskje skifte bleie uten å annonsere det på en måte? Bare gå og skift med henne uten å si fra liksom. 

Anonymkode: 0c8b2...1a9

Elendig idé. Her ligger problemet hos Ts, ikke hos gutten. Skal Ts gå rundt å frykte, og tilsynelatende helt uten grunn, at hennes stesønn er en potensiell overgriper gjennom resten av barndommen til datteren? Er det ikke bedre at Ts jobber med denne irrasjonelle frykten isteden?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

🤮🤮🤮 av måten du tenker på

Anonymkode: 97cbd...cea

Javel, da spyr jeg av måten du tenker på. At du synes det er ok med tilskuere i en sårbar og avkledd situasjon gang på gang på gang selv om man bare er ett år og selv om den andre bare er elleve. For meg handler det om retten til privatliv selv om man trenger hjelp til å stell og jeg er mer bekvem om det gjelder færrest mulige mennesker. Jeg er ganske sikker på at det ikke vil foregå noen overgrep, hvis det er det du tror i ditt hode? Men at han synes det er spennende å betrakte kan jeg ikke utelukke, da interessen for stell ligger utelukkende her, og ikke ved mating osv. Man trenger vel ikke måtte ha tilskuer hver gang en ligger naken? Hva om hun var multihandikappet og 11 år selv? Underlivet hadde ikke sett annerledes ut enn på ettåringen, men hadde det da vært greit med at broren alltid skulle stå der og se, eller bedrive bleieskift? Jeg synes faktisk ikke det. Så hvor går grensen? Fortjener ikke jenta på 1,5 år det samme? Man trenger da ikke være allemannseie bare fordi man er under 3 år.

Anonymkode: 86b23...0b2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ei jente på 10 selv som ALLTID skal overvære alle bleieskift o.l. jeg har bare sagt at jeg vil faktisk ha litt fred og at det er slitsomt å alltid ha en ekstra person på stellebordet. Og det er det det handler om for meg. Jeg vil helst bare få være bittelitt i fred og ha rolige stunder uten tilskuere.

Anonymkode: d29cf...992

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Arabella skrev:

Det var svært til konklusjoner du trekker om meg med grunnlag i de tre setningene jeg skrev.

Hvilke konklusjoner har jeg trukket om deg? Jeg kan ikke se en eneste en. Du derimot, du mener jeg har seksuelle tanker om et lite barn. 

Anonymkode: 86b23...0b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår deg Ts. Og jeg hadde også litt sånn irrasjonell frykt for overgrep osv da barna var små. Jeg tror også du hadde følt det litt anderledes dersom denne gutten var ditt biologiske barn, noe jeg forstår. Kan dere kanskje skifte bleie uten å annonsere det på en måte? Bare gå og skift med henne uten å si fra liksom. 

Anonymkode: 0c8b2...1a9

Enig i forslaget om å ikke annonsere skift. TS, hvordan er han når det skal byttes? Gir han uttrykk for at han vil hjelpe, synes det er spennende, stirrer unødig, «løper» til med en gang det skal skiftes e.l? Jeg synes faktisk det er noe rart å være SÅ interessert isåfall. En ting er å hjelpe til. Men må da være mange andre kjekke ting i en 11årings liv å finne på enn å observere hvert bleieskift. Hadde forstått det om babyen var nyfødt, alt var nytt, man vil inkludere seg osv. Men barnet er 1,5år.

dere kan også spørre rett ut hvorfor han synes det er så gøy å se, samt informere om privatliv. Han ville vel neppe likt om folk stod å så på han hver gang han dusjet eller var på do feks.

Anonymkode: afa69...2b5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I barnehagen der mine barn går får ikke andre barn være inne på stellerommet når noen skifter bleie fordi barn også har rett på privatliv. 

Skjønner at det ikke er direkte relatert til spørsmålet til TS men det er relevant i forhold til flere ser ut til å mene at små barn ikke har rett på privatliv. 

Anonymkode: 97c2e...973

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke konklusjoner har jeg trukket om deg? Jeg kan ikke se en eneste en. Du derimot, du mener jeg har seksuelle tanker om et lite barn. 

Anonymkode: 86b23...0b2

Sitat deg:
 

  34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, det må du gjerne synes om meg fordi jeg synes det er ubekvemt med tilskuere / deltagere. Både når det gjelder 11 årige gutter ELLER jenter. Eller diverse andre. Far skifter, jeg har ingen problemer med det. Eller andre i nærmeste familie i ny og ne- hvis det er nødvendig. Barnehage personell også faktisk! Tenk det du! Naken i hagen er hun også. Men ikke på offentlige plasser. Men du ser vel ikke forskjellen på det heller du? Og nei, jeg liker ikke at gutten må stå der når bleien skal av, så og si HVER GANG! Jeg synes derfor det er fint med mange av svarene jeg har fått her, for å hjelpe meg å sortere disse følelsene. 

Anonymkode: 86b23...0b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg og mannen har en datter på 1,5 år sammen. Fra før har mannen en gutt på 11 år. Gutten er positiv og snill mot lillesøster og leker masse med henne. Han er også mer en gjerne med under bleieskift. Far lar han også skifte bleier. Jeg liker ikke dette. Og for å ha det sagt, jeg hadde heller ikke syntes det var greit om gutten var min biologisk. Jeg ser absolutt ingenting seksuelt med en baby og tror heller ikke gutten gjør det. Men at han er nysgjerrig på hennes anatomi kan jeg ikke se bort i fra.

Jeg synes uansett at selv en babys intimsone er privat. Derfor tar jeg alltid hensyn til det når vi er ute/borte også. Jeg skifter så godt det lar seg gjøre ikke foran andre,  men går unna så hun får være litt privat. Jeg synes at en baby (selv om hun ikke føler på det selv) er i en rimelig blottlagt posisjon ved skift der hun gjerne strekker begge beina til værs og man rett og slett ser rett inn i alt som er. Når gutten også er såpass stor og nærmer seg pubertet med naturlig nysgjerrighet for underliv/anatomi (eller det er i alle fall det jeg innbiller meg) så liker jeg det desto mindre. Hadde vært mye lettere å akseptere at han alltid skal være med om han var yngre.

Er det noen som forstår mine tanker? Og hva kan jeg i såfall gjøre med dem? Det er ikke aktuelt å la gutten føle seg utestengt. 

Anonymkode: 86b23...0b2

Du gjør en stor greie ut av ingenting,skjerp deg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man steller en baby så prater man med baby, man koser, synger, tuller og leker. Jeg tipper at storebror vil være med på dette. Tror ikke det er selve bleieskiften han er interessert i. 

Har eldre gutter selv, og de elsker å være der for å være med på kosen, praten og syngingen. De tøyser og leker med baby. De bryr seg nada om underlivet. De skyr bæsjebleier da, men kan fortsatt være der og få baby til å le.. 

Anonymkode: c8a98...9f2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...