AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #1 Del Skrevet 8. august 2019 Hei! Jeg og mannen har en datter på 1,5 år sammen. Fra før har mannen en gutt på 11 år. Gutten er positiv og snill mot lillesøster og leker masse med henne. Han er også mer en gjerne med under bleieskift. Far lar han også skifte bleier. Jeg liker ikke dette. Og for å ha det sagt, jeg hadde heller ikke syntes det var greit om gutten var min biologisk. Jeg ser absolutt ingenting seksuelt med en baby og tror heller ikke gutten gjør det. Men at han er nysgjerrig på hennes anatomi kan jeg ikke se bort i fra. Jeg synes uansett at selv en babys intimsone er privat. Derfor tar jeg alltid hensyn til det når vi er ute/borte også. Jeg skifter så godt det lar seg gjøre ikke foran andre, men går unna så hun får være litt privat. Jeg synes at en baby (selv om hun ikke føler på det selv) er i en rimelig blottlagt posisjon ved skift der hun gjerne strekker begge beina til værs og man rett og slett ser rett inn i alt som er. Når gutten også er såpass stor og nærmer seg pubertet med naturlig nysgjerrighet for underliv/anatomi (eller det er i alle fall det jeg innbiller meg) så liker jeg det desto mindre. Hadde vært mye lettere å akseptere at han alltid skal være med om han var yngre. Er det noen som forstår mine tanker? Og hva kan jeg i såfall gjøre med dem? Det er ikke aktuelt å la gutten føle seg utestengt. Anonymkode: 86b23...0b2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 Populært innlegg #2 Del Skrevet 8. august 2019 Jeg forstår ikke dine tanker, og lurer på om du hadde tenkt det samme om det var ei 11 år gammal jente som ville være med og stelle baby? Anonymkode: 12dd1...db3 162 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 Populært innlegg #3 Del Skrevet 8. august 2019 Kanskje gutten symtes det er hyggelig å stelle med lillesøster. Han blir sikkert en god pappa når han blir stor. Btw. hadde du reagert om det var storesøster? Mest sannsynlig ikke. Babyen bryr seg ikke. Anonymkode: 80a12...a16 114 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #4 Del Skrevet 8. august 2019 Skjønner deg godt. Men jeg er usikker på hvordan du skal ta det opp/ gjøre noe med dette. Anonymkode: dff08...4c8 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 8. august 2019 #5 Del Skrevet 8. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke dine tanker, og lurer på om du hadde tenkt det samme om det var ei 11 år gammal jente som ville være med og stelle baby? Anonymkode: 12dd1...db3 Dette var også Min første tanke 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 8. august 2019 #6 Del Skrevet 8. august 2019 (endret) For en merkelig problemstilling. Du sier du ikke mistenker gutten for å knytte noe seksuelt til det, men syntes likevel at hun skal beskyttes? Fra hva? Hun har jo ingen tanke om intimsone eller privatliv. Endret 8. august 2019 av Puny 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 Populært innlegg #7 Del Skrevet 8. august 2019 Du er rett og slett syk i hodet ditt. Stakkars gutt. Anonymkode: 28272...809 101 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 Populært innlegg #8 Del Skrevet 8. august 2019 Herregud,det er da vanlig st søsken skifter bleie på søsken. Ikke noe rart med det 😳😳 Anonymkode: 1e8e2...d28 81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 Populært innlegg #9 Del Skrevet 8. august 2019 For det første så er ikke en unge på 1,5 år en baby. For det andre så virker du ikke helt god som legger dine nevrotiske tanker over på en uskyldig gutt som er glad i søsteren sin. Anonymkode: d1024...e69 104 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #10 Del Skrevet 8. august 2019 Dette er unormalt, ts. Søk hjelp for det. Anonymkode: 6fb99...ffb 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lily_88 Skrevet 8. august 2019 #11 Del Skrevet 8. august 2019 Har han gjort eller sagt noe en gang som gjør at du ikke kan stole på han? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #12 Del Skrevet 8. august 2019 Skjønner virkelig ikke problemet her. Det er jo helt vanlig at søsken syns det er stas å være med på stell av baby. Det er klart det er fint for storesøsken å få være med på det som angår lillesøsteren. Jeg har selv en datter på 11. Skulle jeg blitt gravid nå, ser jeg det som en selvsagt ting at hun skulle få være med på bleieskift om hun hadde ønsket det. Uavhengig om babyen var en gutt eller jente. Anonymkode: 7ddc4...ea3 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #13 Del Skrevet 8. august 2019 Tror du projiserer dine egne merkelige tanker over på gutten. Anonymkode: 5ca14...470 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lama_Drama Skrevet 8. august 2019 #14 Del Skrevet 8. august 2019 Det virker jo som om DU knytter noe seksuelt til en babys underliv. Hadde jeg vært deg ville jeg jobbet med meg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #15 Del Skrevet 8. august 2019 Og slik går det når voksne skal seksualisere småbarn.. Anonymkode: 09a46...071 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #16 Del Skrevet 8. august 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er rett og slett syk i hodet ditt. Stakkars gutt. Anonymkode: 28272...809 Jeg er ikke syk i hodet. Og det er ikke synd på gutten, han får være med på alle bleieskift. Mannen har forøvrig en datter også som overhodet ikke er interessert i å overvære bleieskift, derfor er ikke det problemstillingen til de som lurer på det. Veldig bra til dere som sier det er helt vanlig at mye eldre søsken skifter bleier. Det synes jeg er fint å høre! Anonymkode: 86b23...0b2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 8. august 2019 #17 Del Skrevet 8. august 2019 Det er du som har problemer her. Ingen andre. Du seksualiserer og overfører tanker til gutten. Ikke ok i det hele tatt. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #18 Del Skrevet 8. august 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg og mannen har en datter på 1,5 år sammen. Fra før har mannen en gutt på 11 år. Gutten er positiv og snill mot lillesøster og leker masse med henne. Han er også mer en gjerne med under bleieskift. Far lar han også skifte bleier. Jeg liker ikke dette. Og for å ha det sagt, jeg hadde heller ikke syntes det var greit om gutten var min biologisk. Jeg ser absolutt ingenting seksuelt med en baby og tror heller ikke gutten gjør det. Men at han er nysgjerrig på hennes anatomi kan jeg ikke se bort i fra. Jeg synes uansett at selv en babys intimsone er privat. Derfor tar jeg alltid hensyn til det når vi er ute/borte også. Jeg skifter så godt det lar seg gjøre ikke foran andre, men går unna så hun får være litt privat. Jeg synes at en baby (selv om hun ikke føler på det selv) er i en rimelig blottlagt posisjon ved skift der hun gjerne strekker begge beina til værs og man rett og slett ser rett inn i alt som er. Når gutten også er såpass stor og nærmer seg pubertet med naturlig nysgjerrighet for underliv/anatomi (eller det er i alle fall det jeg innbiller meg) så liker jeg det desto mindre. Hadde vært mye lettere å akseptere at han alltid skal være med om han var yngre. Er det noen som forstår mine tanker? Og hva kan jeg i såfall gjøre med dem? Det er ikke aktuelt å la gutten føle seg utestengt. Anonymkode: 86b23...0b2 Snakk med fastlegen og få henvisning til psykolog. Du er så langt utenfor normal tankegang at du trenger hjelp om du ikke skal påføre begge barna permanent skade. Anonymkode: 650fc...759 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #19 Del Skrevet 8. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke syk i hodet. Og det er ikke synd på gutten, han får være med på alle bleieskift. Mannen har forøvrig en datter også som overhodet ikke er interessert i å overvære bleieskift, derfor er ikke det problemstillingen til de som lurer på det. Veldig bra til dere som sier det er helt vanlig at mye eldre søsken skifter bleier. Det synes jeg er fint å høre! Anonymkode: 86b23...0b2 Men hvorfor seksualiserer du et lite barn? Anonymkode: 6fb99...ffb 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #20 Del Skrevet 8. august 2019 Her var det mange voldsomme svar fra folk. Jeg skjønner godt at du reagerer ts! Ville synes det var underskog selv, dersom en så stor gutt «alltid» skulle være tilskuer ved bleieskiftet. Jeg ville tatt det direkte opp med mannen og sagt jeg synes det var litt merkelig og ubehagelig. Så får dere ta det derifra. Anonymkode: f4086...964 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå