AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #21 Del Skrevet 9. august 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for forklaringen 😂 Ellers, takk for alle gode svar! Med tanke på at jeg ble inspirert av tråden "10-åringer leker ikke lenger?", synes jeg det er interessant å se at de yngste som har svart i denne tråden er i slutten av 20-åra, nærmer seg 30. Ut i fra svarene ser vi klart en endring i type lek fra 79 til 00, men uavhengig av det, lek var tydeligvis en stor del av hverdagen til 10-12- åringer frem til årtusenskiftet. Det hadde vært interessant å se hva dagens 20-åringer lekte (med) for rundt 10 år siden, og også hva dagens 10-12 åringer leker (med) for sammenligningens del. Har ting virkelig endret seg så markant siden 2009/2010? Anonymkode: e8134...a28 Jeg jobbet på barneskole for 8 år siden, tiåringene der lekte med beyblade, spilte spill, dødball.. av det jeg husker Anonymkode: 9bd16...ac2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #22 Del Skrevet 9. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg jobbet på barneskole for 8 år siden, tiåringene der lekte med beyblade, spilte spill, dødball.. av det jeg husker Anonymkode: 9bd16...ac2 Og lego Anonymkode: 9bd16...ac2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 9. august 2019 #23 Del Skrevet 9. august 2019 Jeg er født i 94. Vi lekte alt mulig rart. Hoppeleker, pyramide, hoppetau, ballspill, kongen på haugen, ringslå, boksen går, gjemsel. Min bror og hans venner(født 2002) har drevet med akkurat det samme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #24 Del Skrevet 9. august 2019 18 hours ago, AnonymBruker said: Hva er "svi ræv" 😂? Barna mine gikk på "storskolen" i perioden 2003 -2008, og da hadde mange av lekene jeg nevnte i startinnlegget blitt "forbudt" på skolen på grunn av faren for krangel og skader, så det er ikke så rart at de gikk i glemmeboka. *Forbudte leker" på skolen var blant annet slåball, kongen på haugen, anti-over, klinkekuler, "pogs ", klatre i trær, kanonball, og kongen befaler. Anonymkode: e8134...a28 Jeg jobber på skole nå, og mange av lekene er forbudt, ja! Er ikke lov å ha med ting man samler på, som pokemonkort osv. Anonymkode: 68d35...db6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin Skrevet 9. august 2019 #25 Del Skrevet 9. august 2019 Da jeg var rundt 10 år, da var ukas store høydepunkt å stå opp tidlig på lørdager for å se på Fun Factory på Sky Channel. Var blodfan av Masters of the Universe, og hadde mange figurer samt Grayskull slottet som jeg lekte med. Ellers gikk mye tid med til Commodore 64 spill. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 9. august 2019 #26 Del Skrevet 9. august 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er "svi ræv" 😂? Barna mine gikk på "storskolen" i perioden 2003 -2008, og da hadde mange av lekene jeg nevnte i startinnlegget blitt "forbudt" på skolen på grunn av faren for krangel og skader, så det er ikke så rart at de gikk i glemmeboka. *Forbudte leker" på skolen var blant annet slåball, kongen på haugen, anti-over, klinkekuler, "pogs ", klatre i trær, kanonball, og kongen befaler. Anonymkode: e8134...a28 Klatre i trær og slåball forbudt? Skal ikke bare forby fotball, hoppetau, alt som har med løping å gjøre også? Eller kanskje aller helst holde barna inne på en stol? Herrefred, rart barna i dag blir inaktive, når de ikke en gang får lov å bruke kroppen, fordi det "kan være farlig".. Men det sagt, så gikk jeg ut av ungdomsskolen i 2010, og ingen ting av dette vat forbudt på vår skole - heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clefable Skrevet 9. august 2019 #27 Del Skrevet 9. august 2019 (endret) Da jeg var ti i 2002, lekte vi mye med: Pokemon-kort. Barbie. Klinkekuler. Pogs. Dødball. Boksen går. Gjemsel. Hoppe tau/strikk. Tv-spill/Gameboy. Rollespill. Edit: Beyblade? Husker ikke om det kom noe senere, men alle lekte mye med det. Endret 9. august 2019 av Clefable Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå