AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #121 Del Skrevet 8. august 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Menn var ikke late på 50.tallet fordi de ikke brukte tid på kjøkkenet. De jobbet hardt og bygget verden slik du kjenner den og nyter godt av idag. Husk også at veldig mange kvinner fra den tiden slett ikke led noen nød. Slik var kjønnsrollene den gangen og det var naturlig. Vet om flere kvinner som likte den tiden bedre, hvor rollene var tydeligere definert. Er veldig mange i dagens samfunn som sliter med å finne sin plass. Anonymkode: ddc76...cf6 Dette blir jo bare tull. Det er ingen kvinner som har vært unge småbarnsmødre på 50-tallet som også er det i dag, derfor har de null og niks sammenlikningsgrunnlag. Anonymkode: 6a3fc...9f0 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #122 Del Skrevet 8. august 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Han skal ikke ta ut pappaperm, så jeg skal ha 6 måneder ulønnet permisjon. Siden vi taper mindre penger på at jeg ikke er i jobb enn at han har pappaperm 😕 Anonymkode: ace64...227 Å ta ut pappa perm handler ikke om penger! Det handler om å lære seg å kjenne sitt eget barn, og ansvaret som kommer med. Pappaperm er egentlig det eneste jeg tror vil fungere for at mannen din skal få forståelse for din situasjon. Anonymkode: 87d43...2ec 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cleopatra. Skrevet 8. august 2019 #123 Del Skrevet 8. august 2019 44 minutter siden, Visjon skrev: Det er ingen som påstår depresjon ikke forekommer blant nybakte fedre. Men les TS' første innlegg en gang til, og pek på depresjonssymptomene her. Krever en deprimert person at kona, som nylig har født og knapt har sovet de siste 2 månedene, skal stille opp med middag og ryddig hus til han kommer hjem hver dag? Krever en deprimert mann BJ hver kveld som belønning for at han skal gidde å stille opp for kona og barnet sitt? Nei, deprimerte folk gjør ikke sånt (i hvert fall ikke FORDI de er deprimerte). Det hjelper på ingen måte stigmaet rundt psykisk sykdom hos menn å sause sammen sykdom og ræva oppførsel. Faktisk er det en belastning for psykisk syke at dårlig oppførsel stadig blir unnskyldt/bortforklart som "problemer med psyken", de færreste psykisk syke er kjipe mennesker og fortjener ikke et sånt rykte. Mannen til TS er neppe syk, han er kjip. Det er heller ingen som har påstått at mannen til TS skal ta over ALL jobben med baby når han kommer hjem. At de deler 50/50 på det om ettermiddag/kveld/natt er jo nettopp det folk etterlyser. Slik det er nå, gjør ikke mannen noen ting som helst etter jobb, TS beskriver jo at han såvidt gidder å løfte en finger i helgen engang. Igjen, ikke lag unnskyldninger for voksne folk som viser med hele sin oppførsel at de gir blaffen i andre enn seg selv. DETTE! Godt skrevet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #124 Del Skrevet 8. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det beste for barnet er ikke å vokse opp å se hvordan hans mor blir herset med av far og mor er for svak til å siifra. Å vokse opp i kjønnsroller fra 50 tallet er ikke sunt. hvor far er lat og mor er totalt utslitt.. Anonymkode: 16e4d...3cc Far var virkelig ikke lat på 50-tallet. Anonymkode: 24077...f9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest:) Skrevet 8. august 2019 #125 Del Skrevet 8. august 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: Ts her Mannen min er en fantastisk person som er snill og god mot meg. Ja det har vært tøft disse 2 månedene, men jeg har ikke tenkt å gå fra han basert på at han har oppført seg i 2 måneder, vi holder sammen i godt og vondt. Han har holdt ut med meg i perioder hvor jeg ikke vil ha unnet mitt selskapet på min verste fiende. Jeg vet det er mye som skjer på jobben hans også for tiden, som sliter han ut psykisk. Men jeg er bare så sliten og frustrert over å være alene om dette akkurat nå. Og ja jeg er villig til å holde ut med han uansett om det skulle vare, og jeg vet jeg ikke ville hatt det bedre uten han. Vi har fremdeles gode stunder hvor vi kan ha det gøy sammen og kose oss. Og jeg har levd et liv med mye vold og psykisk terror, og mannen min har aldri vært slem med meg med vold, trusler eller noe som helst. Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å hjelpe han med å slappe av i forhold til jobb å kose seg i papparollen. Har sett hvordan er med onkelungene og da har han vært fantastisk 😄 Anonymkode: ace64...227 Hvos jobben til mannen er såslitsom at han ikke klarer å bidra noe hjemme, så får han be legen om en gradert sykemelding, eller rett og slett be om å få jobbe redusert en periode for å avlaste deg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #126 Del Skrevet 8. august 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde kvinnene likt hvordan ting var - tror du da feminismen hadde oppstått og blitt så sterk som den var? Anonymkode: 2031e...3b7 Det ser ikke ut til at kvinnene liker det noe bedre nå. Nå er det blitt et sytekor uten like. Før holdt de i det minste kjeft. Anonymkode: a406d...818 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #127 Del Skrevet 8. august 2019 Det holdt jo åpenbart ikke kjeft, det er derfor feminismen ble en greie. Anonymkode: 6a3fc...9f0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #128 Del Skrevet 8. august 2019 Det er bare å stille et ultimatum: enten tar du deg sammen eller så går jeg. Anonymkode: d83a2...d19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solkremen Skrevet 8. august 2019 #129 Del Skrevet 8. august 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Et dårlig råd du...det er slett ikke til det beste for barnet. Det beste for barnet er å få beholde forholdet til sin biologiske far. Særlig for gutter. Selv om du kan få en god stefar så vil båndet til ditt biologiske opphav alltid være der ubevisst i tanker og følelser. Og det kan oppleves vondt for mange barn at mor bryter fars bånd for bagateller. Siden de fleste problemer kan løses på sikt. Die barn trenger dessuten sin mor mer enn far på det stadiet. Senere kommer far på banen og utvikler et forhold. Det er det mest naturlig fra naturens side. Og ikke alt det unaturlige det politiske korrekte prakker på oss. Anonymkode: 8f008...0db Dummeste jeg noensinne har lest ... særlig for gutter faktisk.. gammeldags tankemåte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #130 Del Skrevet 8. august 2019 5 minutter siden, Solkremen skrev: Dummeste jeg noensinne har lest ... særlig for gutter faktisk.. gammeldags tankemåte. Nei, forståelsen for dette begynner tvert i mot å øke 👍🏻 Anonymkode: 24077...f9f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 8. august 2019 #131 Del Skrevet 8. august 2019 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Et dårlig råd du...det er slett ikke til det beste for barnet. Det beste for barnet er å få beholde forholdet til sin biologiske far. Særlig for gutter. Selv om du kan få en god stefar så vil båndet til ditt biologiske opphav alltid være der ubevisst i tanker og følelser. Og det kan oppleves vondt for mange barn at mor bryter fars bånd for bagateller. Siden de fleste problemer kan løses på sikt. Die barn trenger dessuten sin mor mer enn far på det stadiet. Senere kommer far på banen og utvikler et forhold. Det er det mest naturlig fra naturens side. Og ikke alt det unaturlige det politiske korrekte prakker på oss. Anonymkode: 8f008...0db At barnet trenger mor mer enn far på det tidlige stadiet, er en feilslutning. Bortsett fra ammingen, kan far gjøre akkurat like mye som mor. Han kan trøste, bysse, gi flaske, skifte bleie, trille. Nei, det er ikke "naturlig" at mor skal ha all jobben tidlig, så kommer far på banen etterhvert. Det naturlige er at mor og far jobber sammen slik at babyen knytter bånd, og får trygghetsfølelse hos både mor og far. Det er ikke politisk korrekt at far skal ta sin del av hjemmet, det er naturlig for at familien skal funke og barnet skal vokse opp med trygge rammer. Å bryte forholdet fordi den ene parten lar den andre parten gå på veggen - kanskje få depresjon og bli utbrent - er ikke en bagatell altså, nå får du skjerpe deg. Ts forteller at hun er i seriøst underskudd på søvn. At hun er dritsliten og trenger hjelp for å holde seg ovenpå. Da er det ikke en "bagatell" at far heller velger PC og tlf. Det er en grunn til at frarøving av søvn brukes som torturmetode, og at å kjøre med søvnunderskudd er like farlig som å kjøre i ruspåvirket tilstand. Det er en grunn til at kvinner får fødselsdepresjon, at babyer kommer inn med "shaken baby syndrome" og andre skader. Foreldre i underskudd på søvn skal man ta på alvor. Endret 8. august 2019 av Sinsiew 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #132 Del Skrevet 8. august 2019 2 timer siden, Visjon skrev: Det er ingen som påstår depresjon ikke forekommer blant nybakte fedre. Men les TS' første innlegg en gang til, og pek på depresjonssymptomene her. Krever en deprimert person at kona, som nylig har født og knapt har sovet de siste 2 månedene, skal stille opp med middag og ryddig hus til han kommer hjem hver dag? Krever en deprimert mann BJ hver kveld som belønning for at han skal gidde å stille opp for kona og barnet sitt? Nei, deprimerte folk gjør ikke sånt (i hvert fall ikke FORDI de er deprimerte). Det hjelper på ingen måte stigmaet rundt psykisk sykdom hos menn å sause sammen sykdom og ræva oppførsel. Faktisk er det en belastning for psykisk syke at dårlig oppførsel stadig blir unnskyldt/bortforklart som "problemer med psyken", de færreste psykisk syke er kjipe mennesker og fortjener ikke et sånt rykte. Mannen til TS er neppe syk, han er kjip. Det er heller ingen som har påstått at mannen til TS skal ta over ALL jobben med baby når han kommer hjem. At de deler 50/50 på det om ettermiddag/kveld/natt er jo nettopp det folk etterlyser. Slik det er nå, gjør ikke mannen noen ting som helst etter jobb, TS beskriver jo at han såvidt gidder å løfte en finger i helgen engang. Igjen, ikke lag unnskyldninger for voksne folk som viser med hele sin oppførsel at de gir blaffen i andre enn seg selv. Så enig med deg! De fleste med depresjon klarer å oppføre seg noenlunde ordentlig og stiller ikke urimelige krav til moren til barnet sitt som nettopp har født. Depresjon gir heller ikke frikort til å oppføre seg som en bortskjemt unge. Anonymkode: cdd7f...b21 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 8. august 2019 #133 Del Skrevet 8. august 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Fullt forståelig. Jeg gjør det på samme måte hjemme hos meg. Om ikke kvinnfolket godtar dette, får hun hive meg ut. Så kan hun se om ting blir så mye enklere da. Anonymkode: a406d...818 Det er mang en dame som faktisk har erfart at ting blir mye enklere da. Bare les trådene som kommer inn på temaet om hvordan folk får det etter skilsmisse. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #134 Del Skrevet 8. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Menn var ikke late på 50.tallet fordi de ikke brukte tid på kjøkkenet. De jobbet hardt og bygget verden slik du kjenner den og nyter godt av idag. Husk også at veldig mange kvinner fra den tiden slett ikke led noen nød. Slik var kjønnsrollene den gangen og det var naturlig. Vet om flere kvinner som likte den tiden bedre, hvor rollene var tydeligere definert. Er veldig mange i dagens samfunn som sliter med å finne sin plass. Anonymkode: ddc76...cf6 Du har tydeligvis ikke vært på bygda på 50-tallet der det absolutt ikke var slik du skisserer det. Anonymkode: d3b47...a33 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla82 Skrevet 8. august 2019 #135 Del Skrevet 8. august 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Fullt forståelig. Jeg gjør det på samme måte hjemme hos meg. Om ikke kvinnfolket godtar dette, får hun hive meg ut. Så kan hun se om ting blir så mye enklere da. Anonymkode: a406d...818 Jeg hadde aldri fått barn om vi ikke var like mye to om det, og selv om jeg liker småbarnsfamilietilværelsen veldig godt så er jeg sjeleglad for å være to (for tiden gjør jeg mer enn mannen på hjemmebane, å være to om ting betyr ikke at man alltid deler alt 50/50, vi fordeler etter situasjonen rundt til enhver tid) . Å bli alenemor er min store skrekk. Mannen kan irritere meg til tider, men er alltid meget takknemlig for at han finnes. Vi føler det på samme måte. Men en mann som oppfører seg på denne måten hadde virkelig bare vært en byrde. Jeg er godt over snittet glad i sex (kjenner mange damer som er det, og de er alltid tilfeldigvis i temmelig likestilte forhold), men en sånn fyr hadde jeg ikke hatt mye lyst på. Forstår godt at sex blir en "belønning" heller enn en felles glede i den type relasjoner. 7 timer siden, OlsenHansen skrev: Å bli alenemor løser alle problemer? Selvfølgelig ikke. Å bli alenemor hadde vært et problem heller enn å løse problemer i min situasjon. Men i TS og tilsvarende situasjoner sier det seg selv at å være alenemor må føles bedre. 7 timer siden, Fnugg skrev: Du har hatt lyst? Unnskyld meg, men hvor mye paddeflat dørmatte gidder dere egentlig være? Jeg hadde KLIKKET om mannen min kom med de uttalelsene og i tillegg maste om blowjob senere på kvelden. Grow a pair of balls (begge to) og gjør det klinkende klart hvor elendig farsemne disse folka er. Det hadde tatt meg to sekunder å bestille en time på familievernkontoret med klinkende klar beskjed om skilsmisse om ting ikke bedret seg jævlig kjapt. Og forøvrig er det jeg som hadde fortjent oralsex for faen. Dette blir jo ikke bedre når barna blir større - og innen da har man uansett mistet respekten og sexlysten for lenge siden. Altså, jeg håper da virkelig dette er en trolletråd. Jeg liker deg! 😁 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #136 Del Skrevet 8. august 2019 Dette er jo helt jævlig! Hvis ikke denne mannen har fødselsdepresjon så er han ett jævlig menneske. Han ser ikke at du er sliten? Driter i deg og gidder ikke hjelpe deg? Det er da vel MYE mer avslappende å kunne sove i fred hele natten også gå på jobb noen timer og gjøre noe du kan som gir seg mestringsfølelse enn å være hjemme med en baby! Han krever avlastning fordi han går på jobb? Hurra for deg mann, hvem andre går ikke på jobb? I tillegg har de fleste faktisk hobbyer som ikke er søvn/PC/mobil og de bidrar til at folk de både kjenner og ikke kjenner skal få det bedre. For ett udugelig nek. Hvorfor sier dere ikke noe?? Det var en i tråden her som svarte at hun også hadde det sånn hjemme og «hadde iblandt lyst til å si ifra». Hvorfor kan dere ikke si ifra? Hvem gjorde dere til slaver for dette mennesket? Dere som sier dere har det slik hadde garantert hatt det bedre alene. For en forferdelig tilværelse. Min mann tok pappperm selv om det gikk utover økonomien, fordi han ØNSKET å være med barnet sitt. Når jeg var i perm var det ofte han kom hjem og lagde mat til oss, lot meg sove lenge i helgene, pottetrente barnet vårt helt selv når han hadde en uke ferie og jeg var i jobb, og han bare fortsetter å gi og gi. Jeg har selvfølgelig gitt han mye tilbake, er ikke den dama som skal ha han hjemme hele tiden, han gjør som han vil (men han velger som oftest oss uansett), vi sitter oppe på kveldene og deler en flaske vin, diskuterer, ser på bilder og videoer han har tatt av vårt barn, ler og koser oss, lager deilig mat sammen og har deilig sex sammen. Det er ett samliv. Det er ett partnerskap. Dere er alle verdt å ha det slik, ikke aksepter denne dritten!! Anonymkode: c1a6e...a5a 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Josefine5 Skrevet 8. august 2019 #137 Del Skrevet 8. august 2019 Slutt og lag middag til han. Du har nok med babyen. Overlat middagslaging og husarbeid til mannen. Men aller helst: gå fra han og overta pappapermisjonen. Han der blir du ikke lykkelig med likevel. Krever oralsex?? Hadde fan bitt av han kuken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solkremen Skrevet 8. august 2019 #138 Del Skrevet 8. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, forståelsen for dette begynner tvert i mot å øke 👍🏻 Anonymkode: 24077...f9f Dummeste... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mann1981 Skrevet 8. august 2019 #139 Del Skrevet 8. august 2019 For en trolletråd dette er. Opprettet bruker ene og alene for å komme med et lite innspill. Jeg er selv far til to barn på 2år og 7mnd. Anser meg på ingen måte som et prakteksempler. Jeg trenger søvn, setter pris på middag på bordet etter jobb, og en BJ både en og to ganger i uka. MEN(!): Jeg vedsetter den enorme jobben min kone gjør (og har gjort med barna våre når hun har vært i permisjon). Jeg er også enig med de her inne at timene jeg ikke er på jobb så er foreldrerollen DELT. Hos oss funker det slik at jeg leverer / henter eldstemann i barnehage, triller veslefrøken etter middag og steller begge barna før sengetid. Dette er helt nødvendig for å ha en viss samvittghet for å få sove om natten pga jobben min. I helgene står vi opp hver vår dag, og lar den andre sove. Provoserende innlegg fra både menn (dette er en "kvinnejobb") og kvinner (sette diagnoser) i denne tråden. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bloody Skrevet 8. august 2019 #140 Del Skrevet 8. august 2019 Jeg kjenner meg igjen fra tidligere forhold i hva TS beskriver. Mannen er en fuckings loser. Han er hjernevaska av sitt eget forpulte oppblåste ego. Han kommer å trenge maaange år før han VOKSER opp, han er fortsatt bare en drittunge. Han: -Gidder ikke bry seg -Er så "sliten" -Nekter å høre på forslag, han er jo tross alt mannen -Har så mentalt tuuuuungt på jobb å hællantussan stakkars -Så fort det ikke er en dans på roser så gidder han ikke -Kommer hjem fra jobb til sin forventa middag, spiser, går rett å legger seg siden det har han jo fortjent, sover to-tre timer, står opp og har sin velfortjente egentid fram til han SYTER til seg sin daglige munnknulling Men neida han er så fin ellers (når han får viljen sin) så neida er ikke så ille. 🤮 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå