Gå til innhold

Mannen liker visst ikke å være pappa likevel.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, OlsenHansen skrev:

Hvis en kvinne som er hjemmeværende ikke klarer å gjøre sitt uten å gå på veggene så har hun selv et problem. Det blir garantert ikke lettere med mindre penger og mer ansvar, ei heller med ny mann.

Hvis du tror at å være alene med en nyfødt 24/7 er å være hjemmeværende uten jobb, tar du så grundig feil at jeg forstår du aldro har hatt ansvarer for en baby alene, og din deltagelse i denne tråden blir så kvalmende latterlig at det ikke er vits i å ta innlegget ditt til etterfølgelse. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg gjorde ikke det. For han har alltid vært omsorgsfull og god å under graviditeten var han helt fantastisk god støtte også under fødsel. 

Anonymkode: ace64...227

Det er jo egentlig et godt tegn, det bør være håp for framtiden. Men dere må snakke sammen om dette, og det kan hende han er deprimert, som andre her i tråden nevner. 

Men du kan ikke akseptere oppførselen så mye lenger, dere er to om å ha baby.

Anonymkode: f98cb...92f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen har sagt at barnet aldri noensinne skal ha et forhold til sin far om de ikke bor sammen lengre.

Dette er typisk krisemaksimering og tull som dukker opp i slike diskusjoner.

Anonymkode: a406d...818

Men et barn hvos far har vært totalt fraværende, får til det beste et ferie-forhold. Ikke akkyrat det gode barn-far forholdet et barn fortjener, hvor far er far og ikke en lekekamerat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sinsiew skrev:

Hvis du tror at å være alene med en nyfødt 24/7 er å være hjemmeværende uten jobb, tar du så grundig feil at jeg forstår du aldro har hatt ansvarer for en baby alene, og din deltagelse i denne tråden blir så kvalmende latterlig at det ikke er vits i å ta innlegget ditt til etterfølgelse. 

Selvsagt er det en jobb, men mannen har også en jobb! Skal han jobbe dobbelt? Hvis du syntes det er jævlig å være trøtt hjemme så kan du jo prøve å være det på jobb hvor du må prestere. Må du stå opp på natten kan du hente det inn senere, det kan ikke personen i arbeid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Fnugg skrev:

Du har hatt lyst?

Unnskyld meg, men hvor mye paddeflat dørmatte gidder dere egentlig være? Jeg hadde KLIKKET om mannen min kom med de uttalelsene og i tillegg maste om blowjob senere på kvelden.

Grow a pair of balls (begge to) og gjør det klinkende klart hvor elendig farsemne disse folka er. 

Det hadde tatt meg to sekunder å bestille en time på familievernkontoret med klinkende klar beskjed om skilsmisse om ting ikke bedret seg jævlig kjapt.

Og forøvrig er det jeg som hadde fortjent oralsex for faen. 

Dette blir jo ikke bedre når barna blir større - og innen da har man uansett mistet respekten og sexlysten for lenge siden. 

Altså, jeg håper da virkelig dette er en trolletråd. 

☝️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, OlsenHansen skrev:

Selvsagt er det en jobb, men mannen har også en jobb! Skal han jobbe dobbelt? Hvis du syntes det er jævlig å være trøtt hjemme så kan du jo prøve å være det på jobb hvor du må prestere. Må du stå opp på natten kan du hente det inn senere, det kan ikke personen i arbeid.

Og personen som er i arbeid kan få pauser i løpet av dagen i fred og ro. En som er hjemme med baby kan risikere å ikke få ta en tur på do alene engang. 

Så ja, begge skal jobbe dobbelt med barn. Det er 16 timer som skal fordeles på begge foreldre, altså resten av tiden man har barn i hus. Åtte timer er til arbeid for hver av de, utenfor huset med pauser for den ene, inne i huset med baby uten pauser, men med mulighet for søvn hvis man er heldig, for den i permisjon. Etter endte arbeidsdager må man fordele resten av tiden. 

Anonymkode: a2ce2...a85

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, OlsenHansen skrev:

Selvsagt er det en jobb, men mannen har også en jobb! Skal han jobbe dobbelt? Hvis du syntes det er jævlig å være trøtt hjemme så kan du jo prøve å være det på jobb hvor du må prestere. Må du stå opp på natten kan du hente det inn senere, det kan ikke personen i arbeid.

Min unge våkner mange ganger om natta enda og jeg og mannen jobber fullt... 

Både jeg og mannen er enige om at det er ferie å jobbe i forhold til å være hjemme med barn! Ferie! Selv om det ofte bare blir 2-3 timers søvn

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, OlsenHansen skrev:

Hvis en kvinne som er hjemmeværende ikke klarer å gjøre sitt uten å gå på veggene så har hun selv et problem. Det blir garantert ikke lettere med mindre penger og mer ansvar, ei heller med ny mann.

Ho ho ho.... jeg gleder meg til du skaø prøve deg på pappa perm i fremtiden. Mannen min var så overlykkelig for å komme tilbake på jobb igjen... 

Det var forøvrig jeg også. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fullt forståelig. Jeg gjør det på samme måte hjemme hos meg.

Om ikke kvinnfolket godtar dette, får hun hive meg ut. Så kan hun se om ting blir så mye enklere da.

Anonymkode: a406d...818

Selvsagt er det enklere å være alene enn å ha en baby og et mannebarn. 

Anonymkode: 32014...c96

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og personen som er i arbeid kan få pauser i løpet av dagen i fred og ro. En som er hjemme med baby kan risikere å ikke få ta en tur på do alene engang. 

Så ja, begge skal jobbe dobbelt med barn. Det er 16 timer som skal fordeles på begge foreldre, altså resten av tiden man har barn i hus. Åtte timer er til arbeid for hver av de, utenfor huset med pauser for den ene, inne i huset med baby uten pauser, men med mulighet for søvn hvis man er heldig, for den i permisjon. Etter endte arbeidsdager må man fordele resten av tiden. 

Anonymkode: a2ce2...a85

Herregud, det er da mer enn nok småpauser man kan ta med småbarn også! Det er ikke helvetesuka i militæret vi snakker om. Å sitte i samme rom mens barnet sover eller leker er så absolutt å slappe av. Jeg har omgått mer enn nok småbarnsmødre til å vite at disse klarer dette helt fint, selv om det selvsagt er hardt en periode. Når mannen kommer hjem og føler dette ikke blir gjort så er det naturlig han blir irritert og at konflikter oppstår. Han trenger ikke være en perfekt mann for å være sur på kona.

9 minutter siden, Rucula skrev:

Min unge våkner mange ganger om natta enda og jeg og mannen jobber fullt... 

Både jeg og mannen er enige om at det er ferie å jobbe i forhold til å være hjemme med barn! Ferie! Selv om det ofte bare blir 2-3 timers søvn

Helt uforståelig tankegang. Skulle tro dere holdt på å oppdra ville okser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, OlsenHansen skrev:

Selvsagt er det en jobb, men mannen har også en jobb! Skal han jobbe dobbelt? Hvis du syntes det er jævlig å være trøtt hjemme så kan du jo prøve å være det på jobb hvor du må prestere. Må du stå opp på natten kan du hente det inn senere, det kan ikke personen i arbeid.

Ah, så ts skal jobbe dobbelt, for jobbem hennes fra 8-16 er ikke nok? 

Når får man hentet inn søvn senere med en nyfødt, mener du? Når ungen dover natten gjennom som ettåring? 

Jeg klarte fint å jobbe og ha barn som ammet på natten altså. Har også vært trøtt på jobb mange ganger, etter en natt i ny og ne med dårlig søvn. Til og med eksamen som høygravid med svært dårlig søvn i mange mnd allerede klarte jeg. 

Alle voksne klarer å ha litt oppstykket søvn i ny og ne, og fortsatt prestere på jobb. 

Personen i arbeid(eller som ikke ammer) kan jo i hvert fall hente det inn senere! Vi har helger, eller personen kan legge seg kl 22, etter å ha tatt vare på ungen sin fra kl 18. Står personen opp 06.00 får den da 8 t søvn. Da går det helt fint å en gang i ny og ne ha en oppvåkning med ungen på natt for å skifte. 

 

Det du sier er så tullete og virkelighetsfjernt.. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle liker barn. Deal with it. Flytt. 

Anonymkode: faf35...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, OlsenHansen skrev:

Herregud, det er da mer enn nok småpauser man kan ta med småbarn også! Det er ikke helvetesuka i militæret vi snakker om. Å sitte i samme rom mens barnet sover eller leker er så absolutt å slappe av. Jeg har omgått mer enn nok småbarnsmødre til å vite at disse klarer dette helt fint, selv om det selvsagt er hardt en periode. Når mannen kommer hjem og føler dette ikke blir gjort så er det naturlig han blir irritert og at konflikter oppstår. Han trenger ikke være en perfekt mann for å være sur på kona.

Helt uforståelig tankegang. Skulle tro dere holdt på å oppdra ville okser.

Hvorfor skal det kun være en hard peripde for mor? Man er da søren to om å ha barn! 

En unge på to mnd leker ikke på gulvet altså.. og ikke alle små barn på to mnd kan legges for å sove alene. Her har både jeg og far timesvis av vognturer og bæresele turer for at ungen skulle få sove uten oppvåkninger hvert 5 min. Om.du tror det er små pauser i hverdagen, tar du latterlig feil. 

Her sier ts at hun er utslitt. Da spiller det ikke noen rolle hva slags bullshit du kommer med. Far må ta sin del. Han må legge vekk tlf og ta del i ungens liv. Hjelpe til. Han har både helger og ettermiddager å gjøre det på. Det finnes ikke synd på han. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt er det enklere å være alene enn å ha en baby og et mannebarn. 

Anonymkode: 32014...c96

Da er løsningen klar.

Anonymkode: a406d...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, OlsenHansen skrev:

Selvsagt er det en jobb, men mannen har også en jobb! Skal han jobbe dobbelt? Hvis du syntes det er jævlig å være trøtt hjemme så kan du jo prøve å være det på jobb hvor du må prestere. Må du stå opp på natten kan du hente det inn senere, det kan ikke personen i arbeid.

Og etter hvert må begge jobbe, med et barn som kanskje våkner masse på natta, for det trenger ikke bare være i babytiden dette forekommer. Lurt å lære å samarbeide innen den tid! Det er ikke spesielt synd på denne pappaen her. 

Hos oss har mannen noen ganger tatt baby på natta selv om han skulle på jobb, av eget initiativ. Han ser hvor mye samarbeid og avlastning gagner oss begge. 

Anonymkode: f98cb...92f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bare sette fra deg babyen i det far kommer hjem fra jobb, og forlat huset? Lag til flasker. Step up, daddy. Man trenger to for tango. 

Jeg gikk alene med et hylende barn i langt over to måneder. De dagene det var nok for meg fikk faren beskjed om at hvis han ikke kommer å hjelper meg nå, så plasserer jeg ungen utafor døra di og drar fra dere begge. Han kom fort. 

Anonymkode: 35126...df8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Han skal ikke ta ut pappaperm, så jeg skal ha 6 måneder ulønnet permisjon. Siden vi taper mindre penger på at jeg ikke er i jobb enn at han har pappaperm 😕

Anonymkode: ace64...227

Så han jobber enten dom selvstendig næringsdrivende eller i en mannsdominert bransje som ikke kompenserer arbeidstaker for forskjellen mellom 6G og vanlig lønn el lønn med bonus? Sistnevnte bransje er det få av, enten jobber han i finans eller i et eller annet håndverkerfirma - begge deler bransjer gjennomsyret av gammeldagse holdninger.

Hvor gammel er fyren? Hadde vært så sint - depresjon eller ikke; man krever ikke blowjob fra noen og i hvert fall ikke en sliten nybakt mamma.

Og selv om interessen for babyen skulle ta seg opp, hadde jeg ikke kommet over det - respekten min hadde vært borte for alltid. 

Anonymkode: c5f83...7bf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, OlsenHansen said:

Selvsagt er det en jobb, men mannen har også en jobb! Skal han jobbe dobbelt? Hvis du syntes det er jævlig å være trøtt hjemme så kan du jo prøve å være det på jobb hvor du må prestere. Må du stå opp på natten kan du hente det inn senere, det kan ikke personen i arbeid.

Må han spille på PC? Må han ha BJ? Skjerp deg.

Anonymkode: c5f83...7bf

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste er trøtte med en gang de kommer hjem fra jobb.

Anonymkode: 4577f...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mannen din 200 år gammel? Han kan ikke ha klart å vende seg til hvordan ting fungerer i 2019 da. 

Anonymkode: b7442...e9e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...