Gå til innhold

Ekstrem krangel med far etter samlivsbrudd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det beste for barn ER jo 50/50, ts. 

Det beste for barnet frem til det er gammelt nok til 50/50 er at dere voksne finner en løsning der dere kan sambo men ikke sambo - feks leier to tilstøtende leiligheter/hus. Det er virkelig ikke for mye å gjøre for barnet sitt å semi-sambo to korte år.

Dette, ts, handler ikke om ditt beste. Ei heller om mannens beste. Voksne mennesker sloss IKKE om hvem som skal ha et lite barn - de tenker grundig gjennom hva barnet har best av. Og så ofrer de eget beste. 

Anonymkode: b6760...850

Det beste for alle barn er ikke 50/50! Jeg er lærer og har hatt mangt et utslitt barn, som har grått sine modige tårer når byttedager kom, uavhengig av hvem de skulle bytte til. Å bo i bag, bytte hjem, bytte regler og rom, savne husdyr og søsken, og alltid savne noe... Så nei 50/50 er foreldrenes beste - ikke nødvendigvis barnas! 

Anonymkode: eb5fa...da0

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det beste for alle barn er ikke 50/50! Jeg er lærer og har hatt mangt et utslitt barn, som har grått sine modige tårer når byttedager kom, uavhengig av hvem de skulle bytte til. Å bo i bag, bytte hjem, bytte regler og rom, savne husdyr og søsken, og alltid savne noe... Så nei 50/50 er foreldrenes beste - ikke nødvendigvis barnas! 

Anonymkode: eb5fa...da0

Dette. 

Hilsen en annen lærer. 

Anonymkode: 31a32...2b6

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper far (og alle fedre) som må gjennom mødre som får en ny samboer så kort tid etter brudet og når barnet er fortsatt baby får hovedomsorg og moren hver annen helg. 

Anonymkode: 0fe22...6d5

Selv når barnet er utslitt etter å ha vært hos far og far aldri tar med til lege? 

Anonymkode: 41125...636

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert å gi far hovedomsorgen for barnet? Ihvertfall frem til du får deg fast jobb, duu må kanskje studere først? Så kan dere bli enige om en annen fordeling når barnet er større og forholdene er bedre hos deg. 

Anonymkode: fd36f...ce4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Er gjennom dette nå, med et barn på under 2 år. Hvor far som ikke har vært veldig tilstedet mener at vi skal dele 50/50, hvis ikke så skal han ha barnet mest.

...

 

Anonymkode: 41125...636

Trådstarter sier ingenting om at faren ikke har vært tilstede? Forutinntatt å bare anta det.

Anonymkode: 7a257...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, av nyskjerrighet. Er det enkelt for en forelder å spørre om 50-50 ved 3-4 års alder, når barnet har bodd fast hos den andre forelderen fra ett år pga samlivsbrudd?

Anonymkode: 7a257...5e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, EvaLena skrev:

For barnets beste håper jeg det blir 50/50. Far er like viktig som mor. Holdes barne borte fra far ved samvær bare annenhver helg og en dag i uka så ødelegger det tilknytningen til far.

Barnets beste er IKKE 50/50 som så lite.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, EvaLena skrev:

Barn er svært gode på tilvenning, så argumentet med at barnet er 1 år kjøper jeg ikke.

Hva du føler og mener spiller vel ingen rolle. Hva man ser hos barn, derimot, og hva man vet at barn trenger, det betyr noe. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sinsiew skrev:

Hva du føler og mener spiller vel ingen rolle. Hva man ser hos barn, derimot, og hva man vet at barn trenger, det betyr noe. 

Uansett hva du måtte si så står jeg på mitt. Barn har best av å se begge foreldrene sine like mye. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, EvaLena skrev:

Barn er svært gode på tilvenning, så argumentet med at barnet er 1 år kjøper jeg ikke.

Da kan jo du bare pakke en bag og bytte hjem hver fredag, så kan du føle på hvordan det er barna som må det! Og husk at om du f.eks glemmer fav.genseren din så kan du ikke bare dra til hjem nr 1 og hente den når du er i hjem nr 2! 

Og så er det jo en grunn for at ekspertene IKKE anbefaler 50/50 til så små barn!

Anonymkode: 9c730...499

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, EvaLena skrev:

Uansett hva du måtte si så står jeg på mitt. Barn har best av å se begge foreldrene sine like mye. 

Det er vi enige i. Men et så lite barn har ikke godt av å ha to bopeler, og 50/50' 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS; Det har ikke vært en mulighet at han hadde bodd hjemme da, at du hadde flyttet ut, og at han hadde fått hovedomsorgen til 3-4 år? Så kunne dere ha skiftet til 50-50 etterpå?

Anonymkode: 7a257...5e2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du en av disse kvinnene som forlanger at mannen stiller like mye opp i barseltiden og amme tiden for å ta seg av spebarn, ellers er han en dårlig partner.  Men straks dere går fra hverandre så er det plutselig ikke like viktig med lik deling på foreldre oppgaven ? 😱

Anonymkode: 69b66...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

For en ettåring? Da er det fars interesser du tenker på og ikke barnets.

Anonymkode: 8b028...695

Ikke nødvendigvis nei.

Anonymkode: 92a46...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Sinsiew skrev:

Barnets beste er IKKE 50/50 som så lite.. 

Jo det kan det være, alle barn er forskjellige 

Anonymkode: 92a46...52b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo det kan det være, alle barn er forskjellige 

Anonymkode: 92a46...52b

Kan du utdype hvilke forskjeller hos ettåringer du tenker på? 

Anonymkode: a470c...f47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo det kan det være, alle barn er forskjellige 

Anonymkode: 92a46...52b

Eh, ja. Som tre åringer sikkert, men hos ettåringer er det nok mye større likheter rent psykologisk altså. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hva som er problemet med 50/50?

Bare for å ha det klart, innen får år kommer 50/50 til å være standardfordeling av samvær etter samlivsbrudd. Det er ingen indikasjoner som tyder på at ett barn har det best hos mor, eller at barn trenger en annen samværsfordeling. Ett og annet barn kan hende, men i det store og hele så handler dette om at ditt barn, som ikke er DITT barn - men DERES barn - skal se og har RETT til å se både mor og far like mye.

Dårlig samarbeid og inntekt har mye mindre å si i denne sammenhengen enn barnets rett. Og som mor burde du ta ett par tunge sukk, sluke noen kameler og si at 50/50 er det beste for henne.

Jeg forstår ikke mødre som ikke skjønner at de ikke eier barnet.

Hilsen en mor som aldri i verden kunne funne på å i det hele tatt tenke tanken på at mine barn skal ha noe annet enn lik rett til begge sine foreldre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger ikke advokat før en får stevning i posten. Annet er bare bortkastet penger.

Anonymkode: 9ddba...874

Man trenger det for å få de riktige rådene så man er trygg på å gjøre de riktige valgene. Og for å få en motvekt til en far som manipulerer en til å tro at han er så sjarmerende at han kan overtale alle.

Det betyr ikke at man må si at man har advokat, bare at det er viktig med en som kjenner regelverket. Fvk vil bare forsøke å få foreldrene til å møtes på midten for enhver pris.  Ts, spander de kronene et advokatråd koster.

Anonymkode: 8b028...695

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Far har vært der hele tiden. Å fjerne far er jo det som hadde vært traumatisk for barnet. 

Anonymkode: 50a89...488

Hvem snakker om å fjerne far?

Anonymkode: 8b028...695

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...