Gå til innhold

Ekstrem krangel med far etter samlivsbrudd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner at du ikke akkurat er Albert Einstein, så skal prøve å fortelle deg dette litt ‘sakte’: 

Det er ikke pappa eller mamma som en skal ta hensyn til, men barnet!

 Så lenge barnet er under 3 år er det ingen som anbefaler 50/50. 

Anonymkode: 804b5...9da

Ikke meg du siterte, men den hersketeknikken din var dårlig. Tydelig at du selv heller ikke er noen Einstein.

Hvis foreldre kan ta hensyn til barnet som du påpeker at må gjøres, så skal barnet se foreldrene like mye. Derav 50/50.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer siden, CabinCruiser skrev:

Ser ingen problemer.

Ser bare en mor som tror det er ett problem. En løsning er jo at mor overlater ansvaret til far, siden problemet tilsynelatende er at barnet er lite. Så kan man justere fordelingen senere. Men merkelig nok er det ingen mødre som vil akkurat det da...

Det er jo ett langt større problem å gli over til 50/50 når barnet er større og har vent seg til en annen fordeling, enn ett barn som ikke kommer til å huske noe annet enn lik samvær.

Kvinner er kvinner lik. Finner aller slags unskyldninger og problemer på noe som er omtrent ikke-eksisterende for andre enn de selv.

Fagfolk anbefaler ikke dette FØR 3 år.

Har ei venninne i samme problemstilling, og det er høyt konfliktnivå og rettssak. De kommer sannsynligvis til å få en langsiktig avtale, og ha brukt hundretusenvis av kroner først når sønnen jo er fylt 3 år og det er på tide med 50/50 uansett.

Helt bortkasta tid og masse penger. 

Anonymkode: 4628a...1ed

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, CabinCruiser skrev:

Egoistiske og sentrerte mennesker kaller jeg de som mener at primæromsorg bare kan holdes av ett menneske. Jeg kaller på grensen til overgrep på barns rettigheter

Men det er nå engang slik at et barn først knytter seg til ett menneske. Når det er en trygg tilknytning, så utvider barnet og knytter seg til flere.

Det er også slik at små barn ikke husker eller forstår tid og rom. De forstår ikke at de får møte primæromsorgspersonen neste fredag om en uke. De opplever det som et tap og at de blir forlatt av den tryggeste personen i livet.

Det hjelper ikke at du synes andre er så innihampen teite, når problemet egentlig er at du ikke har satt deg inn i hvordan små barn ser verden og utvikler seg.

Det er mye bedre å trappe opp over tid når barnet er større, enn å presse igjennom en løsning som er skadelig for et lite barn. Du gjør feilen mange har gjort i historien, du tror små barn ikke husker. Opplevelsen av å bli forlatt setter seg i hjernestrukturene selv om barnet ikke kan forklare med voksne ord.

Anonymkode: 89d6e...c81

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fagfolk anbefaler ikke dette FØR 3 år.

Har ei venninne i samme problemstilling, og det er høyt konfliktnivå og rettssak. De kommer sannsynligvis til å få en langsiktig avtale, og ha brukt hundretusenvis av kroner først når sønnen jo er fylt 3 år og det er på tide med 50/50 uansett.

Helt bortkasta tid og masse penger. 

Anonymkode: 4628a...1ed

Disse vil mest sannsynlig ikke blir dømt til 50/50 når barnet er blitt 3 år. 

Anonymkode: 9ddba...874

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.8.2019 den 6.15, FactsOverFeelings skrev:

50-50 burde være den lovsatte normalen, håper han får det.

 

På 8.8.2019 den 6.16, cerruti skrev:

Jeg skjønner at pappaen vil ha 50/50. 

Det som burde vært lovsatt er barnets beste, og ikke foreldrenes beste, slik det blir i dag. 50/50 er ikke anbefalt for barn under 3 år, noen professorer mener tidligst 6 år, og enkelte mener aldri. Jeg heller mot det siste, da jeg tror mange barn sliter med å finne trygghet og ro når de aldri får slå rot i 1 hjem. En annen forutsetning og lovbestemmelse som burde vært på plass ved 50/50 ordning er at konflikter er ikke-eksisterende blant foreldrene. Det er lite som er mer skadelig for barn enn det å havne mellom foreldrenes konflikt. I casen her har man et barn på 1 år, og 2 foreldre som har så høyt konfliktnivå at rettsak sannsynligvis blir neste steg..og dere hevder at 50/50 er det beste? Da lurer jeg på: for HVEM er den ordningen best..?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan det være bedre å være uten en av sine primære omsorgspersoner over lengre tid enn å se begge like mye?

Anonymkode: ff5c3...ae7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.8.2019 den 11.38, AnonymBruker skrev:

Takk for svar igjen. Grunnen til at han kaller meg ustabil er kun fordi jeg har hatt en lengre periode der jeg har vært veldig sliten, og dette har dessverre gått utover humøret. MEN hvis jeg var sliten eller lei meg har jeg lagt meg inn på rommet en halvtime om gangen så ikke barnet skulle merke noe til at jeg var lei meg. Jeg fikk endelig svar fra legen på hva som feiler meg så nå skal jeg ta en sterk antibiotikakur i to uker. 

Jeg skjønner at dette her kun er min side, men jeg har selvinnsikt nok til å se at det eneste jeg vil er barnets beste og at far egoistisk og ikke vil samarbeide. Som jeg skrev tidligere så er han en bra far MEN når jeg leser overalt og mekleren jeg pratet med i tlf sier det ikke er anbefalt med 50/50 så velger jeg å høre på det. Jeg er ikke ute etter å «ta» barnefar, jeg har til og med sagt til han at jeg ikke kommer til å kreve barnebidrag eller noe annet fra han for å være slem, men at vi heller blir enige oss i mellom, for jeg vil vår datters beste. 

Jeg leter etter heltidsjobber på dagtid men for øyeblikket tjener jeg ikke nok til å forsørge henne 50/50. Derfor er jeg redd med tanke på at hans økonomi er bedre enn min. 

Hilsen ts

Anonymkode: 32eed...555

Om han er en god far, hvorfor kan ikke barnet bo mest hos ham, da? Det er vel ingen selvfølge at det er du som skal ha hovedomsorgen? 

Anonymkode: 59f74...ca6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om han er en god far, hvorfor kan ikke barnet bo mest hos ham, da? Det er vel ingen selvfølge at det er du som skal ha hovedomsorgen? 

Anonymkode: 59f74...ca6

Som jeg skrev litt lenger opp så er det fordi jeg tenker at hennes faste bosted burde være der hun allerede bor. Han ville veldig gjerne flytte ut så da blir det jeg som blir boende. Hadde det vært omvendt så kunne han fint hatt hovedomsorgen for min del, da han er en god pappa.

hilsen ts

Anonymkode: 32eed...555

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg skrev litt lenger opp så er det fordi jeg tenker at hennes faste bosted burde være der hun allerede bor. Han ville veldig gjerne flytte ut så da blir det jeg som blir boende. Hadde det vært omvendt så kunne han fint hatt hovedomsorgen for min del, da han er en god pappa.

hilsen ts

Anonymkode: 32eed...555

Mennesker flytter i alle aldre, du vet det? Om han velger å flytte ut og samtidig ha 50/50 så takler datteren din det. Det blir sikkert litt rart de første dagene på nytt sted også går det seg til.

Jeg regner med at du er veldig opptatt av at hun skal ja kontakt med primærkontakten som og det er dere begge. Far har vel også vært hjemme i perm, så hun kjenner han like godt som deg.

Hvis barn ikke hadde tålt å være fra foreldrene sine, så hadde vel bhg for så små ikke eksistert, men jammen meg så går det bra også.

Hvis du kunne slutte å bare tenke på deg og dine ønsker/behov så hadde du skjønt far sim situasjon og akseptert det.

Jeg blir rett og slett fornannet når jeg leser disse grunnene dine til at 50/50 ikke kan fungere.

Har du tenkt over at konfliktnivået deres kanskje blitt mye bedre hvis du kan akseptere delt samvær.

Du gjør det vanskeligere enn det er. Hun kommer til å slå seg til ro hos far også, du må bare klippe navlestrengen.

Endret av EvaLena
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg skrev litt lenger opp så er det fordi jeg tenker at hennes faste bosted burde være der hun allerede bor. Han ville veldig gjerne flytte ut så da blir det jeg som blir boende. Hadde det vært omvendt så kunne han fint hatt hovedomsorgen for min del, da han er en god pappa.

hilsen ts

Anonymkode: 32eed...555

Skrev du ikke i starten av tråden at han lot barnet ligge å gråte om natten? På meg høres det ikke ut som en som bør ha ansvar for et så lite barn alene.

 

Anonymkode: 4f3d1...e5f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skrev du ikke i starten av tråden at han lot barnet ligge å gråte om natten? På meg høres det ikke ut som en som bør ha ansvar for et så lite barn alene.

 

Anonymkode: 4f3d1...e5f

Ikke med vilje, men han sover dessverre veldig tungt og våkner egentlig ikke av noen ting:/

hilsen ts

Anonymkode: 32eed...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, EvaLena skrev:

Mennesker flytter i alle aldre, du vet det? Om han velger å flytte ut og samtidig ha 50/50 så takler datteren din det. Det blir sikkert litt rart de første dagene på nytt sted også går det seg til.

Jeg regner med at du er veldig opptatt av at hun skal ja kontakt med primærkontakten som og det er dere begge. Far har vel også vært hjemme i perm, så hun kjenner han like godt som deg.

Hvis barn ikke hadde tålt å være fra foreldrene sine, så hadde vel bhg for så små ikke eksistert, men jammen meg så går det bra også.

Hvis du kunne slutte å bare tenke på deg og dine ønsker/behov så hadde du skjønt far sim situasjon og akseptert det.

Jeg blir rett og slett fornannet når jeg leser disse grunnene dine til at 50/50 ikke kan fungere.

Har du tenkt over at konfliktnivået deres kanskje blir mye bedre hvis du kan akseptere delt samvær.

Du gjør det vanskeligere enn det er. Hun kommer til å slå seg til ro hos far også, du må bare klippe navlestrengen.

Kanskje du skal lese alt jeg skriver? Dette handler IKKE om at JEG skal ha mest samvær med hun. Det viktigste for meg er at hun blir boende mest i det hjemmet hun er vandt til, som er der jeg skal bo. Hadde det vært bf som skulle bli boende her så kunne han hatt hovedomsorgen, men han vil gjerne flytte ut. Og jeg stoler mer på hva ekspertene sier enn hva en såkalt bedreviter skriver på kvinneguiden. I denne diskusjonen er det ikke jeg som kun tenker på mine behov. For min del kan vi ha 40/60 og at han kommer innom flere dager i uka å er med datteren vår frem til leggetid, bare hun sover her, for det er det viktigste for meg når eksperter sier det er best.

kanskje på tide du skal forlate dette forumet nå?

hilsen ts

Anonymkode: 32eed...555

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke med vilje, men han sover dessverre veldig tungt og våkner egentlig ikke av noen ting:/

hilsen ts

Anonymkode: 32eed...555

Ok,beklager da husket jeg feil.

Er forøvrig helt enig med deg i dine betraktninger.

Anonymkode: 4f3d1...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du skal lese alt jeg skriver? Dette handler IKKE om at JEG skal ha mest samvær med hun. Det viktigste for meg er at hun blir boende mest i det hjemmet hun er vandt til, som er der jeg skal bo. Hadde det vært bf som skulle bli boende her så kunne han hatt hovedomsorgen, men han vil gjerne flytte ut. Og jeg stoler mer på hva ekspertene sier enn hva en såkalt bedreviter skriver på kvinneguiden. I denne diskusjonen er det ikke jeg som kun tenker på mine behov. For min del kan vi ha 40/60 og at han kommer innom flere dager i uka å er med datteren vår frem til leggetid, bare hun sover her, for det er det viktigste for meg når eksperter sier det er best.

kanskje på tide du skal forlate dette forumet nå?

hilsen ts

Anonymkode: 32eed...555

Hvorfor skal jeg forlate forumet? Tåler du ikke motgang?

Jeg er totalt uenig med deg og støtter barnets far. Jeg synes mødre som deg og mange fler er så egoistiske og kav råtten som bare tenker på dere selv og ødelegger tilknytningen mellom far og barnet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det er nå engang slik at et barn først knytter seg til ett menneske. Når det er en trygg tilknytning, så utvider barnet og knytter seg til flere.

Det er også slik at små barn ikke husker eller forstår tid og rom. De forstår ikke at de får møte primæromsorgspersonen neste fredag om en uke. De opplever det som et tap og at de blir forlatt av den tryggeste personen i livet.

Det hjelper ikke at du synes andre er så innihampen teite, når problemet egentlig er at du ikke har satt deg inn i hvordan små barn ser verden og utvikler seg.

Det er mye bedre å trappe opp over tid når barnet er større, enn å presse igjennom en løsning som er skadelig for et lite barn. Du gjør feilen mange har gjort i historien, du tror små barn ikke husker. Opplevelsen av å bli forlatt setter seg i hjernestrukturene selv om barnet ikke kan forklare med voksne ord.

Anonymkode: 89d6e...c81

Husker dem eller husker dem ikke? 

Anonymkode: c24e6...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, EvaLena skrev:

Hvorfor skal jeg forlate forumet? Tåler du ikke motgang?

Jeg er totalt uenig med deg og støtter barnets far. Jeg synes mødre som deg og mange fler er så egoistiske og kav råtten som bare tenker på dere selv og ødelegger tilknytningen mellom far og barnet. 

Bla blabla.. 

Råtten fordi hun vil barnet skal ha et fast bosted, noe man vet er best for barnet. 

Råtten fordi hun syns det er greit at far kommer innom så mye han vil. Råtten meg her og råtten meg der. 

La oss bare si det; du er i mot mødre fordi mødre er barnets tryggeste person gjennom første leveår, siden fødre bærer, føder og tar størstedel av omsorgen av barnet. Verken mer eller mindre. Du er ikke fornøyd før mor sier fra,seg barnet. 

Vi hat skjønt det nå - du tenker bare på far. Hva eksperter og psykologien sier at er best for barnet driter du i. 

Anonymkode: 741a5...be4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bla blabla.. 

Råtten fordi hun vil barnet skal ha et fast bosted, noe man vet er best for barnet. 

Råtten fordi hun syns det er greit at far kommer innom så mye han vil. Råtten meg her og råtten meg der. 

La oss bare si det; du er i mot mødre fordi mødre er barnets tryggeste person gjennom første leveår, siden fødre bærer, føder og tar størstedel av omsorgen av barnet. Verken mer eller mindre. Du er ikke fornøyd før mor sier fra,seg barnet. 

Vi hat skjønt det nå - du tenker bare på far. Hva eksperter og psykologien sier at er best for barnet driter du i. 

Anonymkode: 741a5...be4

Jeg tar ikke bare far sin side, jeg tar barnets side. Barnet har 2 foreldre og skal ha like mye kontakt med begge. Hva eksperter sier er jeg uenig i og uenig med deg også.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, EvaLena skrev:

Jeg tar ikke bare far sin side, jeg tar barnets side. Barnet har 2 foreldre og skal ha like mye kontakt med begge. Hva eksperter sier er jeg uenig i og uenig med deg også.

 

Nei, hva skal man vel med fagfolk? Du er vel din egen lege også?

Anonymkode: 8b028...695

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, EvaLena skrev:

Jeg tar ikke bare far sin side, jeg tar barnets side. Barnet har 2 foreldre og skal ha like mye kontakt med begge. Hva eksperter sier er jeg uenig i og uenig med deg også.

 

Og slike som deg "Jeg vet bedre enn alle andre!" Er helt håpløse og uinteressante å diskutere med. Slik var eksen min som mishandlet meg også. Og alt var så klart alltid min feil. ;)

Anonymkode: f372e...c20

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og slike som deg "Jeg vet bedre enn alle andre!" Er helt håpløse og uinteressante å diskutere med. Slik var eksen min som mishandlet meg også. Og alt var så klart alltid min feil. ;)

Anonymkode: f372e...c20

Sabla dårlig argument du kom med her. Fordi om jeg er uenig med deg og flere andre ang 50/50 så er jeg ikke slem ellers.

Jeg skjønner ikke hva problemet er at barnet er 50/50 hos 2 personer hun kjenner helt fra fødsel av. Det å ikke ha 50/50 ødelegger jo bare tilknytningen med far, men det bryr vel ikke dere mødre dere noe om så lenge tilknytningen deres med barnet opprettholdes. 🤮

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...