Gå til innhold

Når han gjør hun gravid

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

for å forhindre at hun flytter fra han..hva da???

Har hørt så mange eksempler på kvinner som lurer menn, slik at de kan heve både den ene og andre trygden etterpå..Men hva når eksemplet er som ovenfor? Hva når han tror at hun vil bli om hun blir gravid? Hvem sitt ansvar er det å bruke prevensjon? Skal hun velge den letteste løsning - abort? Dersom hun likevel flytter fra han - hvem skal ha hovedomsorgen? Hva dersom foreldene kommer fra hver sin kant av landet - skal da den ene bli tvunget til å bo nærme den andre...? Er det da alltid den som flytter som må gi fra seg omsorgen for barna? Hvem skal stå mest til ansvar for sine handlinger?

Tenker ikke på klare voldtektsituasjoner, men der samleie kanskje har vært mest utifra mannens ønske.....

Ja, jeg bare spør!

PS: Håper f2f kan svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jaha, så til syvende og sist så er det altså kvinnens ansvar. Det er det vel alltid. Selv om han vet at hun ikke ønsker å dele livet med han, og at hun derfor trolig kommer til å flytte - med et evt. barn. Eller så kan han jo bare senere forlange at hun blir boende på hans hjemsted..med loven i hånd kanskje ...men det beste hadde vel vært om han fikk hovedomsorgen, siden det er hun som flytter...selv om han aldri har brydd seg om barnet før flyttingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke innlogget Sissi

Den som ikke ønsker barn har et selvstendig ansvar for å sørge for prevensjon. Uansett kjønn. Jeg mener det er helt feil både av han og henne å skylde på den andre for en graviditet. Så i dette tilfellet mener jeg klart at dersom hun ikke ønsket barn, så var det hennes ansvar å beskytte seg, evt. ta abort (selv om jeg ikke mener at man skal bruke det som prevensjon, ei heller at det er så fryktelig lettvint). Dette betyr ikke at det bare er kvinnens ansvar, kun at alle har ansvar for seg og sine handlinger.

Ellers har jeg litt problemer med å forstå hva du spør om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hmm- skulle ikke tro at dette var så vanskelig å skjønne...?

Saken er jo at dersom han vet at hun ikke er interessert i noe samliv med han, så bør han ikke ta sjansen på å gjøre henne gravid...OG ihvertall ikke "forlange" at hun da skal måtte bo i nærheten av han etter et samlivsbrudd. Poenget er at han aldri har ønsket seg barn, men at dete blir brukt som et middel for å 1. først få henne til å fortsette samlivet med han, 2. deretter nekte henne å flytte med ungen.

Hvorfor er det alltid så enkelt så skylde på kvinnen????

Forbanna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan ikke nekte henne å flytte med ungen. Hvis de ikke har delt omsorg, da. Hvis de har delt foreldreansvar kan han nekte henne å flytte utenlands, men innen Norge kan hun flytte hvor hun vil så lenge hun har hovedomsorgen. Det hun bør tenke på er at med de nye bidragsreglene, må foreldrene sammen betale reisen når barnet skal besøke far, ikke sånn som før at far betaler. Det kan bli dyrt hvis man flytter langt unna.

Forøvrig er jeg helt enig med den som sa at den som ikke vil ha barn, har ansvar for å beskytte seg selv. Enten det er kvinne eller mann. Punktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, det var vanskelig å skjønne!

En mann med denne tankegangen virker utrolig "kort", spør du meg.

Er det noen som tror de kan vinne noe på å gjøre det på den måten da? Trodde menn i denne situasjonen istedet var livredd for å gjøre dama gravid jeg, nettopp fordi han vet hun før eller siden vil flytte, ta med seg barnet, og han selv vil bare sitte igjen med å betale bidrag. Når han i utgangspunktet ikke ønsker seg barn, er det neppe utgifter pga et han ønsker seg heller.

På den annen side, vil det vel være rimelig enkelt for dama og sikre seg mot uønsket graviditet idag? Tror nok det er litt lettere å lure en mann på det området! Menn har selvfølgelig ansvar for prevensjon de også, men tror på dama når hun sier hun bruker pillen. Det er litt enklere for damene og se om mannen bruker kondom, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...