Gå til innhold

70 eller 130 IQ

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

En med over 130 fordi at en som har bare 70 i IQ har visst downs. 

Anonymkode: f9c22...2d5

En IQ på 69-70 er sånn som en 10 åring omtrentlig.

Anonymkode: 2a4e1...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Selvfølgelig velger man en med 130 i IQ, er jo ingen som ønsker å være sammen med en som er lett tilbakestående.  

Selv tror jeg at jeg har ganske normal IQ, men har alltid blitt tiltrukket av smarte mennesker. Jeg elsker å lære nye ting, og synes det meste er spennende. Jeg er hun som kan litt om alt. Istedenfor mye om lite. 

Anonymkode: 1e45b...447

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig velger man en med 130 i IQ, er jo ingen som ønsker å være sammen med en som er lett tilbakestående.   

Anonymkode: 1e45b...447

Nemlig og det er ganske mange av de. 130 er ikke avskrekkende høyt. Sorry men for et dumt spørsmål. :forvirret: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lol så høyt blodtrykk noen av dere har a? :ironi: :hoho: 

Høyt blodtrykk, høy IQ, høy på pæra - virker som vi er mange her med alt innabors 😄 

Anonymkode: e5685...b81

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå skal jeg ikke nevne min, dog har jeg lært mye av de "nornale" da man ofte overanalyserer selv. IQ er ikke noe annet enn å se logikken i forskjellige figurer og hva som kommer hvor. ( da snakker jeg om mensa testen). Det betyr ikke man er god i matte, er god i historie, er gos på sosial prat, er gos på å være praktisk osv. Det sier bare man ser løsningen på akkurat det problemet man får utdelt.  Så jeg er faktisk ike smartere enn andre.  Finnes inget kjedeligere enn å snakke med mennesker som tror IQ er basert på hvor flinke vi er i alt.

Anonymkode: a1ddb...af4

Jeg har aldri ment noe annet. Derfor blir jeg heller ikke sur og tverr om folk har høyere IQ enn meg. Som sagt spør jeg ikke om hvor høy IQ menn jeg treffer har. Det viktige er som sagt at de er oppegående og reflektert. 

Anonymkode: 2366a...4e4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høyt blodtrykk, høy IQ, høy på pæra - virker som vi er mange her med alt innabors 😄 

Anonymkode: e5685...b81

Ja. Der sa du det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

130 er ikke normalt. Da snakker vi bevaget.

Anonymkode: c4944...c4a

Jeg IQ 63. Jeg veldig bevaget

Anonymkode: 2552d...db9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Under 70 er psykisk utviklingshemmet, du vet det ?

Anonymkode: b9f0b...981

Det betyr da ikke at personen er dum, men bare misforstått. Den personen med 70, kan være den smarteste personen i klassen, men læreren og de andre elevene, klarte bare ikke å se det, da personen var begavet på en måte de andre ikke forsto. Personen var på en måte toppeleven i klassen, på sin måte. Det er bare det at lærerne ikke klarte å se det.

lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hen er moderator på KG.

Anonymkode: dd9c0...171

😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig få har tatt en reell iq-test, det er stort sett bare folk som søker seg til mensa som har gjort det. Det folk i denne tråden snakker om er som du sier tulletester på nettet 🙂 Der alle får skyhøy iq. 

På sesjon i militæret tar man en intelligenstest, men den gir ikke iq. Bare en score fra 1-9 eller noe.

Anonymkode: aeca5...b27

Testen i militæret er såkalt "stanine-gradert", 9 tilsvarer top 4%, 126+. Alle tall utenom 1 og 9 er intervaller.

Bilderesultat for stanine graded

Jeg har faktisk tatt noen ekte tester;

Militæret: Sterk 9 (Vet det fordi én annen også fikk 9, men han hadde flere feil. Han som intervjuet snakket litt om dette fordi jeg hadde høyest score).

WAIS-IV (12 år): 132

WISC-IV (28 år): 138

Samlet sett vil jeg tro ~135 er et greit estimat, noe som er topp 1%. Jeg nekter å tro at alle her på dette forumet har 130+, Over 131 er topp 2%. Det er sikkert andre her som har tatt tester for "utredning" av ymse i helsevesenet, men man får normalt sett ikke noe poengscore på dem. Da jeg tok WAIS på barneskolen fikk jeg f.eks. bare vite at jeg gjorde det like bra som snittet for 16-åringer.

130+ ER høyt, og statistisk sett er det relativt langt mellom dem, omtrent én per skoleklasse med 30 elever.

Dere andre 130+ her, hvordan vet dere det? Jeg vet av erfaring at de ikke er så ivrige på å gi ut tall dersom man tar WISC/WAIS, og i utgangspunktet får man bare vite om man er i normalområdet (70% cutoff). Mensa gir score, men hvor mange er det som tar de testene? Jeg har aldri betalt for å ta en...

Anonymkode: 78300...5ca

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...

Dere andre 130+ her, hvordan vet dere det? Jeg vet av erfaring at de ikke er så ivrige på å gi ut tall dersom man tar WISC/WAIS, og i utgangspunktet får man bare vite om man er i normalområdet (70% cutoff). Mensa gir score, men hvor mange er det som tar de testene? Jeg har aldri betalt for å ta en...

Anonymkode: 78300...5ca

Jeg bare gjetter. Kommer nok ikke til å oppsøke noen iq test for å få bekreftet hvor høy/lav iq jeg har heller. I alle fall ikke for å legge frem bevis på nettet... Er det så farlig?

Har i alle fall høy nok iq til å forstå at en per skoleklasse til sammen er mange mennesker. At 50 av disse ramler innom en tråd på kg som omhandler iq er vel ikke helt usannsynlig?

Anonymkode: 5d06e...d35

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg bare gjetter. Kommer nok ikke til å oppsøke noen iq test for å få bekreftet hvor høy/lav iq jeg har heller. I alle fall ikke for å legge frem bevis på nettet... Er det så farlig?

Har i alle fall høy nok iq til å forstå at en per skoleklasse til sammen er mange mennesker. At 50 av disse ramler innom en tråd på kg som omhandler iq er vel ikke helt usannsynlig?

Anonymkode: 5d06e...d35

Ca. 1 av 50 har IQ over 130. 

I denne tråden har stort sett alle over 130. Mistenkelig, men ikke umulig. Bare lite sannsynlig. Folk har en tendens til å tro de er bedre enn de er, og IQ tester på nettet er ofte veldig misvisende. De fleste er ikke klar over at de ikke kvalfiserer en gang.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, AnonymBruker said:

Alle på KG har høy iq, er pene, får mer og mer draget når de blir eldre, har trang vagina etc. Kun kremen av befolkninga henger her 🤭

Anonymkode: aeca5...b27

Ikke glem lederstillinger og lønn over million

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har alle på kg over 130 i IQ eller er det bare tilfeldig at alle med 130 i IQ kom til denne tråden for å fortelle om det?

Anonymkode: e8e3b...b27

Jeg har ikke det, 127 på offisiell test 😕 Ble faktisk skuffet 😅

Anonymkode: f6e4a...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har ikke det, 127 på offisiell test 😕 Ble faktisk skuffet 😅

Anonymkode: f6e4a...bd6

Hvor tok du den testen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Nå skal jeg ikke nevne min, dog har jeg lært mye av de "nornale" da man ofte overanalyserer selv. IQ er ikke noe annet enn å se logikken i forskjellige figurer og hva som kommer hvor. ( da snakker jeg om mensa testen). Det betyr ikke man er god i matte, er god i historie, er gos på sosial prat, er gos på å være praktisk osv. Det sier bare man ser løsningen på akkurat det problemet man får utdelt.  Så jeg er faktisk ike smartere enn andre.  Finnes inget kjedeligere enn å snakke med mennesker som tror IQ er basert på hvor flinke vi er i alt.

Anonymkode: a1ddb...af4

Veldig klokt sagt! IQ-tester måler et begrenset felt av alt som er mulig å kunne. Jeg skulle gjerne sett IQ-tester der folk fikk en haug med materialer og beskjed om å lage noe.

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Ca. 1 av 50 har IQ over 130. 

I denne tråden har stort sett alle over 130. Mistenkelig, men ikke umulig. Bare lite sannsynlig. Folk har en tendens til å tro de er bedre enn de er, og IQ tester på nettet er ofte veldig misvisende. De fleste er ikke klar over at de ikke kvalfiserer en gang.

To ord: Kruger Dunning.

https://pdfs.semanticscholar.org/e320/9ca64cbed9a441e55568797cbd3683cf7f8c.pdf

Anonymkode: c5fbb...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har også fått mellom 121-130 på ulike iq-tester. (En av de var mensa sin).Men jeg tror at mange kan få sånne svar uten at det har rot i virkeligheten.. 

Jeg VET at jeg ikke har så høy IQ, jeg er mer på gjennomsnittet. Klarer meg greit på skolen, takler det jeg må takle og klarer å holde en samtale med andre mennesker. Alt jeg trenger for å leve et tilfredsstillende liv..

Anonymkode: 248ba...606

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å bli sammen med noen som har IQ under 70, burde man ikke ha betenkeligheter rundt det? Denne personen kan være omtrent som et barn og jeg lurer liksom på hvem som synes det er greit.

Jeg ville nok valgt den på over 130 om det var valgmulighetene mine. Selv ligger jeg nok på normalen, men vil heller ha noen som er smartere enn meg enn noen jeg potensielt blir som en mamma for.

Anonymkode: 2926f...ac7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde foretrukket en intelligent partner, men bare hvis h*n også var snill og grei å være sammen med og ellers passet bra med meg.

Tipper TS har satt opp 70 og 130 da det er yttergrensene for hva man kan kalle vanlig/normal intelligens; alt over eller under disse yttergrensene blir like uvanlig/unormalt. Svært høy intelligens er ikke nødvendigvis så greit å ha eller leve med som partner.

Anonymkode: c5fbb...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...