Egenskap Skrevet 11. august 2019 #61 Skrevet 11. august 2019 På tide myndighet får orden i gatene, her folk uten tillatelse som skaper orden forstyrrelse i gatene. Hvem har myndighet til å gjøre kort prosess. Grusomme scener som skjer på åpne gater. Tragisk, flaut for Norge. 1
Honey Dew Skrevet 11. august 2019 #62 Skrevet 11. august 2019 9 minutter siden, Egenskap skrev: På tide myndighet får orden i gatene, her folk uten tillatelse som skaper orden forstyrrelse i gatene. Hvem har myndighet til å gjøre kort prosess. Grusomme scener som skjer på åpne gater. Tragisk, flaut for Norge. Det er kun politikerne som kan endre lovene. Jeg tror byråd og kommunestyre har mulighet til å innføre tiggerforbud, men jeg skal ikke si det sikkert.
Gjest libbloom Skrevet 11. august 2019 #63 Skrevet 11. august 2019 10 minutter siden, Egenskap said: På tide myndighet får orden i gatene, her folk uten tillatelse som skaper orden forstyrrelse i gatene. Hvem har myndighet til å gjøre kort prosess. Grusomme scener som skjer på åpne gater. Tragisk, flaut for Norge. Rumenere er det minste problemet vi har. Langt verre med hvitsnippene som sløser bort skattepengene våre og og snylter på andres arbeid. Det er de virkelige kriminelle her til lands og de fleste av dem har en lønn på langt over 1 mill i året.
Honey Dew Skrevet 11. august 2019 #64 Skrevet 11. august 2019 3 timer siden, libbloom skrev: Rumenere er det minste problemet vi har. Langt verre med hvitsnippene som sløser bort skattepengene våre og og snylter på andres arbeid. Det er de virkelige kriminelle her til lands og de fleste av dem har en lønn på langt over 1 mill i året. Bedriftseiere jobber for lønnen de også, men det hadde kanskje vært best om de hadde lagt ned bedriftene sine slik at arbeidsfolk mister jobbene sine? 3
Gjest O.G. Skrevet 12. august 2019 #65 Skrevet 12. august 2019 20 timer siden, Ichiko skrev: Åh joda, det har det! Og selv om det ikke skjer akkurat nå, betyr det ikke at taterne har forsvunnet fra landet. de har bare forsvunnet fra offentlig oppmerksomhet etter at sigøynere fra Øst-Europa har reist inn i Vest-Europa. Jeg vet godt taterne er her fremdeles.
Gjest theTitanic Skrevet 12. august 2019 #66 Skrevet 12. august 2019 Ved noen butikker sitter de så tett på døra at det er vanskelig å passere uten at de kommer helt innpå. Eller enda verre, de huker tak i barna. Det er forferdelig ubehagelig. Styrer unna der de sitter tett på. Har gitt de mat et par ganger men da blir DE sure. Kun penger vil de ha. Frekt. Da sulter de hvertfall ikke ettersom mat ikke er en bra gave.
NBA Skrevet 12. august 2019 Forfatter #67 Skrevet 12. august 2019 15 timer siden, Honey Dew skrev: Det er kun politikerne som kan endre lovene. Jeg tror byråd og kommunestyre har mulighet til å innføre tiggerforbud, men jeg skal ikke si det sikkert. Lovene behøver ikke å endres, de behøver kun å håndheves. 1
Egenskap Skrevet 12. august 2019 #68 Skrevet 12. august 2019 På 7.8.2019 den 3.27, The Kitten skrev: Problemet er også alle tullingene som gir dem penger. I dag igjen kommer dem pressede på når man går i gata, nok er nok, slutt med tullet der mennesker ikke får gå i fred på gata.
Arabella Skrevet 12. august 2019 #69 Skrevet 12. august 2019 Er romfolk det som tidligere het sigøynere? Hvis så, hvorfor kalles de nå romfolk? Det er en del av dem i min by, sittende foran butikkinnganger og andre sentrale steder. De sitter der i lurvete klær og ser så stakkarslige ut. Men jeg har også noen ganger sett med egne øyne at de er kommet/blitt kjørt i flotte biler, gått litt avsides, vanlig kledd, skifter til "tiggerantrekk" og rigger seg til. 6
Egenskap Skrevet 12. august 2019 #70 Skrevet 12. august 2019 (endret) 2 timer siden, Arabella skrev: Er romfolk det som tidligere het sigøynere? Hvis så, hvorfor kalles de nå romfolk? Det er en del av dem i min by, sittende foran butikkinnganger og andre sentrale steder. De sitter der i lurvete klær og ser så stakkarslige ut. Men jeg har også noen ganger sett med egne øyne at de er kommet/blitt kjørt i flotte biler, gått litt avsides, vanlig kledd, skifter til "tiggerantrekk" og rigger seg til. Det er bra det blir lagt merke til, det er på tide vi får orden i gatene våre igjen. Det er svært plagsomt og forstyrrende. Endret 12. august 2019 av Egenskap 2
Klossmajor Skrevet 12. august 2019 #71 Skrevet 12. august 2019 2 timer siden, Arabella skrev: Er romfolk det som tidligere het sigøynere? Hvis så, hvorfor kalles de nå romfolk? Det er en del av dem i min by, sittende foran butikkinnganger og andre sentrale steder. De sitter der i lurvete klær og ser så stakkarslige ut. Men jeg har også noen ganger sett med egne øyne at de er kommet/blitt kjørt i flotte biler, gått litt avsides, vanlig kledd, skifter til "tiggerantrekk" og rigger seg til. Ifølge Wikipedia begynte norske medier å referere til sigøynere som «romfolk» etter at Jan Jansen, bosatt i Sverige, i 2008 sa han oppfattet ordet «sigøyner» som rasistisk. Til tross for at media har begynt å bruke ordet «romfolk» omtaler de ikke seg selv som romfolk. Ordet «romfolk» er visst heller ikke grammatisk riktig og begrepet det er avledet fra omfatter visstnok ikke alle sigøynere. De fleste «romfolk» i Norge foretrekker etter sigende å bli kalt sigøynere. 2
Dolce Skrevet 12. august 2019 #72 Skrevet 12. august 2019 19 timer siden, libbloom skrev: Rumenere er det minste problemet vi har. Langt verre med hvitsnippene som sløser bort skattepengene våre og og snylter på andres arbeid. Det er de virkelige kriminelle her til lands og de fleste av dem har en lønn på langt over 1 mill i året. I det minste driver ikke "hvitsnippene" med å gifte bort småjenter som knapt har kommet i puberteten, og la dem voldtas av langt eldre menn. Eller synes ikke du at det er et problem? 7
Akhenaton Skrevet 12. august 2019 #73 Skrevet 12. august 2019 Hadde bare nordmenn greid å slutte å gi penger til disse folka så hadde de vært borte på en uke eller to. Problemet er jo ikke annet enn at nordmenn flest er litt naive, mange i så stor grad at de at de faller for "stakkars fattige romdame" gimmicken. Så penger blir gitt, ryktet sprer seg, og enda flere romfolk kommer drassende opp til Norge for å bokstavelig talt sitte på ræva dagen lang og dra nytte av dumsnillheten vår. Mens vi lurer på hvordan vi skal bli kvitt dem, samtidig som vi fortsetter å gi dem mer penger. Man skulle ikke tro det var sant. 4
Gjest libbloom Skrevet 12. august 2019 #74 Skrevet 12. august 2019 17 hours ago, Honey Dew said: Bedriftseiere jobber for lønnen de også, men det hadde kanskje vært best om de hadde lagt ned bedriftene sine slik at arbeidsfolk mister jobbene sine? Tenkte egentlig ikke på bedriftseiere, men slik som dette. https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/omsorgsbygg-i-oslo-ansatte-datteren-svigersonnen-og-forloveren-til-toppsjefenper-morten-johansen/3423537455.html
Gjest Whoisthere Skrevet 12. august 2019 #75 Skrevet 12. august 2019 kjenner jeg blir så forbanna når jeg ser de forbanna tiggerne ute i bodø utenfor glasshuset. Nå har de gått så ekstremt at de har med et bilde av alle ungene som unnskyldning.. Jeg fulgte en sånn tigger engang når hun gikk, så så jeg hun gikk inn i huset sitt, for og så komme ut med klær til flere tusen, og en splitter ny iphone X.. En gang så kom hun bort til meg og holdte tak i meg for og få penger av meg, ba henne reise langt tilbake til hjemmelandet sitt... Der faen ikke blakke de der, de har så mye penger at det er ekkelt.
Gjest libbloom Skrevet 12. august 2019 #76 Skrevet 12. august 2019 1 hour ago, Dolce said: I det minste driver ikke "hvitsnippene" med å gifte bort småjenter som knapt har kommet i puberteten, og la dem voldtas av langt eldre menn. Eller synes ikke du at det er et problem? Nå var det akkurat en nordnorsk "hvitsnipp" som ble dømt i retten for å brukt sin stilling til å presse seg til sex med utenlandske asylsøkere. https://www.nrk.no/troms/han-var-kongens-mann.-na-er-svein-ludvigsen-domt.-1.14567852
NBA Skrevet 12. august 2019 Forfatter #77 Skrevet 12. august 2019 1 minutt siden, Whoisthere skrev: Jeg fulgte en sånn tigger engang når hun gikk, så så jeg hun gikk inn i huset sitt, for og så komme ut med klær til flere tusen, og en splitter ny iphone X.. Sorry, men selv for meg høres dette ut som en røverhistorie... 2
Gjest Whoisthere Skrevet 12. august 2019 #78 Skrevet 12. august 2019 Just now, NBA said: Sorry, men selv for meg høres dette ut som en røverhistorie... Tru ka du vil.. Hele Bodø vet om denne tiggeren, så det er ikke noe nytt.
NBA Skrevet 12. august 2019 Forfatter #79 Skrevet 12. august 2019 13 minutter siden, Whoisthere skrev: Tru ka du vil.. Hele Bodø vet om denne tiggeren, så det er ikke noe nytt. Dokumenter det og tips media da vel.
Klossmajor Skrevet 12. august 2019 #80 Skrevet 12. august 2019 2 timer siden, libbloom skrev: Nå var det akkurat en nordnorsk "hvitsnipp" som ble dømt i retten for å brukt sin stilling til å presse seg til sex med utenlandske asylsøkere. https://www.nrk.no/troms/han-var-kongens-mann.-na-er-svein-ludvigsen-domt.-1.14567852 Som du skriver var det akkurat én nordlending som ble dømt for dette. Altså ett enkelt tilfelle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå