Gå til innhold

Hvorfor er folk i Oslo så sure?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Møter jo bare kalde blikk. Og overhøre ogte folk i telefonen eller to som snakker sammen som krangler. Folk sitter i telefonen og kaller folk ting osv. Møter du blikket på folk så kan man nesten tro de skal fly etter deg og ta deg enkelte steder... 

Anonymkode: 23771...850

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikker på at du har vært i Oslo?:) 

Anonymkode: 291e8...f95

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo består stort sett av sure bønder som har flyttet til hovedstaden for å jobbe, studere, eller bare drive dank...:)

Anonymkode: 949e5...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det travelt! Kan ikke fordra sidrumpa bønder som bruker 10 X så lang tid som Oslo-folk på å få sagt en setning.

Anonymkode: 0c44c...910

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig. Bor i Oslo selv og stemningen og menneskene er helt annerledes nærmest hvilket som helst annet sted i landet (eller verden). Mye mindre irritable og mer imøtekommende og joviale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, i sentrale deler av byen fremstår jeg nok som sur, er bare fokusert og vil komme meg raskest mulig derfra. Altfor mye folk på altfor liten plass, ikke noe jeg liker (Ta f.eks. Karl Johan). 

Møter du meg derimot i nærområdet der jeg bor, er jeg langt mindre stressa, smiler og hilser til naboer og slår av en prat med mange forskjellige folk i løpet av en dag. Det som er annerledes fra bygda, er at her går ikke naboen hjem og forteller alt de tror de vet om meg til mannen, svigerinna og tanta :P haha. 

Anonymkode: cd7d5...b75

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Møter jo bare kalde blikk. Og overhøre ogte folk i telefonen eller to som snakker sammen som krangler. Folk sitter i telefonen og kaller folk ting osv. Møter du blikket på folk så kan man nesten tro de skal fly etter deg og ta deg enkelte steder... 

Anonymkode: 23771...850

For et elendig forsøk på å starte en Oslo versus resten av Norge-krangel...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Møter jo bare kalde blikk. Og overhøre ogte folk i telefonen eller to som snakker sammen som krangler. Folk sitter i telefonen og kaller folk ting osv. Møter du blikket på folk så kan man nesten tro de skal fly etter deg og ta deg enkelte steder... 

Anonymkode: 23771...850

Tror jeg du oppsøker feil steder. 

Anonymkode: 8f905...6ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt på travle steder Ts. De fleste du møter er på vei fra a til b i jobbsammenheng eller skal komme seg hurtig hjem. Ikke tid til å smile og stoppe opp ett sek ekstra for å gi deg den «snille varme» øyenkontakten du savner Ts. Spesielt ikke fremmede mennesker.

Står du foran meg på rulletrappen og blokkerer så ber jeg deg flytte deg. Blokkerer du foran meg når jeg skal ut av t-banen gir jeg deg et sint blikk. Kanskje en lett albue. Står du foran meg i kassa på Kiwi og skal chitchatte med de i kassa så himler jeg med øynene og håper du blir ferdig snart. Joda. Alt høres hardt ut. Men slik er det å leve i en travel by. 

Men møter du meg i avslappede former hvor jeg koser og soler meg på Langøyene kan jeg gi deg et stort smil og slå av en prat. 

Osloborger

Anonymkode: c94f8...2ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt normalt på travle steder Ts. De fleste du møter er på vei fra a til b i jobbsammenheng eller skal komme seg hurtig hjem. Ikke tid til å smile og stoppe opp ett sek ekstra for å gi deg den «snille varme» øyenkontakten du savner Ts. Spesielt ikke fremmede mennesker.

Står du foran meg på rulletrappen og blokkerer så ber jeg deg flytte deg. Blokkerer du foran meg når jeg skal ut av t-banen gir jeg deg et sint blikk. Kanskje en lett albue. Står du foran meg i kassa på Kiwi og skal chitchatte med de i kassa så himler jeg med øynene og håper du blir ferdig snart. Joda. Alt høres hardt ut. Men slik er det å leve i en travel by. 

Men møter du meg i avslappede former hvor jeg koser og soler meg på Langøyene kan jeg gi deg et stort smil og slå av en prat. 

Osloborger

Anonymkode: c94f8...2ba

Det er IKKE normalt å være sur, så snakk for deg sjøl!

Hilsen annen Oslo-borger

Anonymkode: c7b06...6dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Møter jo bare kalde blikk. Og overhøre ogte folk i telefonen eller to som snakker sammen som krangler. Folk sitter i telefonen og kaller folk ting osv. Møter du blikket på folk så kan man nesten tro de skal fly etter deg og ta deg enkelte steder... 

Anonymkode: 23771...850

Vi er lei av alle innenriksinnvandrerne i byen, og vil at de skal pelle seg til helvete tilbake til distriktene sine.

Anonymkode: f7353...f47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er IKKE normalt å være sur, så snakk for deg sjøl!

Hilsen annen Oslo-borger

Anonymkode: c7b06...6dc

Bitchy resting face er ikke det samme som å være sur.

Anonymkode: f7353...f47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bitchy resting face er ikke det samme som å være sur.

Anonymkode: f7353...f47

Neivel. Men nå er det SUR vi snakker om

Anonymkode: c7b06...6dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Neivel. Men nå er det SUR vi snakker om

Anonymkode: c7b06...6dc

And the difference is?

Anonymkode: f7353...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hvor ulike erfaringer man kan ha, jeg er fra en såkallt ''bygd'' i ingenmannsland, men jeg synes at Oslofolk er veldig glad og nesten litt sånn ''overglad'' om jeg kan si det sånn, i forhold til folka her haha.

Kunne nok ikke bodd i Oslo, føles ikke som hjemme. Men det er greit å ta seg en tur iblant da det er mye mer å se og finne på der enn andre steder.

Anonymkode: 0a048...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du flytter til en storby i utlandet og kommer til Oslo etter noen år vil du synes at folk i Oslo er blide, varme og litt som den bondske men søtkule fetteren fra landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg er i Oslo får jeg inntrykket av at folk i Oslo er mye mer imøtekommende og åpne enn der jeg kommer fra selv..

Anonymkode: 7af58...831

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ikke liker sure harde blikk i Oslo får heller flytte på bondelandet et sted. 

Anonymkode: c94f8...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

And the difference is?

Anonymkode: f7353...f47

Det ser du hvis du leser innlegget jeg siterte 😊

Anonymkode: c7b06...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...