Gå til innhold

Norwegian eller SAS til NY?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal fly til New York og ser at prisene på Norwegian og SAS er omtrent de samme. Jeg har lite reiseerfaring, så jeg spør her inne: hvilket selskap bør jeg velge? Tar gjerne imot begrunnelse også🙂

Anonymkode: f3768...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal fly til New York og ser at prisene på Norwegian og SAS er omtrent de samme. Jeg har lite reiseerfaring, så jeg spør her inne: hvilket selskap bør jeg velge? Tar gjerne imot begrunnelse også🙂

Anonymkode: f3768...92f

Ingen av dem. Ville heller funnet fly med mellomlanding i Nederland eller England. 

Anonymkode: 0660b...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt anbefalt å ikke mellomlande i London da det ofte er mye «kluss» der med forsinkelser ol 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flydd mye til NY med både SAS og Norwegian, og min personlige mening er at Norwegian er best. Årsaken til det er at flyene er helt nye, som merkes veldig. Det er veldig greit å kunne bestille og betale det man vil ha av mat/drikke via skjermen, så får man det levert til setet, enkelt og effektivt. Jeg synes Norwegian er mer moderne en SAS, som er noe gammeldags. Det er i tillegg mye bedre å lande på JFK enn på Newark, da alt tar mye lengre tid på Newark. Skulle du fly economy premium så er Norwegian premium overlegen SAS plus, både på plass, komfort og service. Flyturen er dog relativt kort, så uavhengig av hvilket selskap du velger så går det fint :)

Anonymkode: 49d13...0f2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare erfaring med Norwegian til NY. Av fysiske årsaker er lange flyturer ekstremt slitsomt for meg og jeg gruet meg veldig til flytur fra Oslo til NY (JFK). Men jeg ble veldig positivt overrasket.Fløy med Dreamliner og hele opplevelsen var fresh og behagelig. 

Anonymkode: c727e...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingen av dem. Ville heller funnet fly med mellomlanding i Nederland eller England. 

Anonymkode: 0660b...5ea

Dummeste jeg har hørt. Det er en kort flytur, ta direktefly. Samme hvilket selskap. Jeg tar de tidene som passer meg best

Anonymkode: 9f765...cd6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal fly til New York og ser at prisene på Norwegian og SAS er omtrent de samme. Jeg har lite reiseerfaring, så jeg spør her inne: hvilket selskap bør jeg velge? Tar gjerne imot begrunnelse også🙂

Anonymkode: f3768...92f

Jeg ville aldri fløyet med Norwegian på langdistanse. De er ikke medlem i noen allianse, så blir det forsinkelser eller innstilte fly så sitter du der. Hadde en venninne som fikk fly kansellert med Norwegian for litt siden hjem fra NYC, skulle reise lørdag, fikk fly hjem tirsdag. Og ser dette til stadighet. Jobber som reisekonsulent i stort reisebyrå, så snakker av god erfaring

Anonymkode: 84d35...551

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk priser og flytider på Iceland air og KLM også

Anonymkode: e60fc...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Tusen takk for svar. Ser det er litt delte meninger. Absolutt kjipt å være usikret ved en eventuell innstilling, så det er et viktig argument. Vi skal ikke kjøpe noen ekstra gode billetter, det billigste som tillater innsjekket bagasje, så komfort er viktig. Begge selskaper flyr direkte, så mellomlanding er ikke aktuelt.

Du som sa jeg skulle sjekke IA og KLM også, det skal jeg gjøre, men jeg tviler på at de kan konkurrere med prisene til Norwegian og SAS akkurat nå.

Anonymkode: f3768...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal fly til New York og ser at prisene på Norwegian og SAS er omtrent de samme. Jeg har lite reiseerfaring, så jeg spør her inne: hvilket selskap bør jeg velge? Tar gjerne imot begrunnelse også🙂

Anonymkode: f3768...92f

Hvis du flyr vanlig økonomi og dere ikke er fler enn 2 er SAS og annbefale. Da flyene deres har 2 + 4 + 2 konfig og dere får en toseter. Eventuelt hvis du flyr alene og sitter ved vinduet har du kun en utenfor deg. Norwegian har 3 + 3 + 3 konfig på vanlig økonomiklasse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kjetil E skrev:

Hvis du flyr vanlig økonomi og dere ikke er fler enn 2 er SAS og annbefale. Da flyene deres har 2 + 4 + 2 konfig og dere får en toseter. Eventuelt hvis du flyr alene og sitter ved vinduet har du kun en utenfor deg. Norwegian har 3 + 3 + 3 konfig på vanlig økonomiklasse.

Interessant! Vi er to personer, ja! Har du andre argumenter for og imot hver av dem? Det ville selvfølgelig være nydelig å ha en toseter for oss selv, men andre ting som komfort og pålitelighet kan veie tyngre...

Anonymkode: f3768...92f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Interessant! Vi er to personer, ja! Har du andre argumenter for og imot hver av dem? Det ville selvfølgelig være nydelig å ha en toseter for oss selv, men andre ting som komfort og pålitelighet kan veie tyngre...

Anonymkode: f3768...92f

Nei, har ikke erfaring med Dreamliner overhode (Flyet Norwegian bruker). Men har fløyet A330 (Flyet SAS bruker) men ikke med SAS. Fløy det med Thomas Cook og helt greit standard widebody maskin (Noe dreamlineren til Norwegian vel også er). Så det som ville gjort utslaget for min del er at SAS har 2 setere ved vinduet mens Norwegian har 3 setere. Hos SAS er vel mat innkludert i prisen på IC flygninger, mens det må kjøpes som tillegg hos Norwegian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fløy Sas og var veldig fornøyde! Vi var 2 og hadde to seter ved vinduet, veldig deilig når vi skulle sove på reisen hjem! I tillegg er det to måltider, noe som fyller tiden litt. 

Ang reisen fra flyplassen til byen: Det er mye trafikk. Vi tok en Shuttle-bus, men det tok lang tid. Kan hende at tog rett og slett er raskere.

 

Anonymkode: 8e2f3...8dd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om prisene ser like ut ved bestilling, kommer det flere tilleggskostnader på Norwegian. Setereservasjon, mat, drikke, bagasje og tilogmed kredittkortgebyr. Samlet sett syns jeg derfor at SAS er mer hel ved. Norwegian funker greit ved short hauls, men ved long hauls er SAS bedre, les for meg er Norwegian mer ett busselskap som transporterer deg fra A til B. 

Husk også at SAS samarbeider med en hel haug med flyselskap og ved innstilling kan du bli flyttet til et annet flyselskap. Norwegian derimot står med hendene i lomma og du er mye mer utsatt hvis flyet blir forsinket eller innstilt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt Norwegian. Direkte fra Gardermoen til JFK. Flytiden er oppgitt til å være 8 timer, men begge gangene jeg gar flydd tok det i underkant av 7 timer. 

Dreamlineren er flott, greit å se film, bestille mat og drikke etc. Greit å komme seg fra flyplassen til Manhatten. 

Anonymkode: 1f546...ae5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg ville aldri fløyet med Norwegian på langdistanse. De er ikke medlem i noen allianse, så blir det forsinkelser eller innstilte fly så sitter du der. Hadde en venninne som fikk fly kansellert med Norwegian for litt siden hjem fra NYC, skulle reise lørdag, fikk fly hjem tirsdag. Og ser dette til stadighet. Jobber som reisekonsulent i stort reisebyrå, så snakker av god erfaring

Anonymkode: 84d35...551

Fikk hun hotell og slikt dekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, dyptvann skrev:

Selv om prisene ser like ut ved bestilling, kommer det flere tilleggskostnader på Norwegian. Setereservasjon, mat, drikke, bagasje og tilogmed kredittkortgebyr. Samlet sett syns jeg derfor at SAS er mer hel ved. Norwegian funker greit ved short hauls, men ved long hauls er SAS bedre, les for meg er Norwegian mer ett busselskap som transporterer deg fra A til B. 

Husk også at SAS samarbeider med en hel haug med flyselskap og ved innstilling kan du bli flyttet til et annet flyselskap. Norwegian derimot står med hendene i lomma og du er mye mer utsatt hvis flyet blir forsinket eller innstilt. 

Nå har SAS også begynt med dette, slik at om du bestiller den billigste billetten deres er det ikke inkludert noe annet enn at du får ha med håndbagasje (antar det er denne prisen TS har sett på). Så dette har faktisk blitt veldig likt som hos Norwegian. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym_30 skrev:

Nå har SAS også begynt med dette, slik at om du bestiller den billigste billetten deres er det ikke inkludert noe annet enn at du får ha med håndbagasje (antar det er denne prisen TS har sett på). Så dette har faktisk blitt veldig likt som hos Norwegian. 

Go Light er vel kun tilgjengelig på flighter innenfor Europa?

Endret av Christiane_W
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre nevner så vær obs på at dersom Norwegian kansellerer fly så er du stuck, og de er jo kjent for å gjøre det en del. Ville aldri flydd Norwegian på langdistanse. Greit med direkteflygning, men sjekk likevel flyselskap som KLM, Air France, Lufthansa osv, selv om det betyr mellomlanding i Europa kan totalpakken være bedre. 

Anonymkode: ecdf6...cc3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...