Gå til innhold

Latte + Leos lekeland = sant ?


kantarell2019

Anbefalte innlegg

Jeg blir rasende når jeg ser foreldre som bruker Leos lekeland som barnevakt, mens de selv sitter i en sofa, leser bok og drikker kaffe. Helt innafor med en pust i pakken, men når foreldrene ser mer på telefonen og i boken sin og barna skriker etter oppmerksomhet blir det feil. Er det bare meg som synes dette er feil eller synes dere det er helt greit å være fraværende de få timene man har fri sammen med barna sine? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer mest an på alderen og oppførselen til barna vil jeg si. 

Anonymkode: e0fab...876

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager

La nå foreldrene Styre på slik de vil. Er det et sted unger bør klare seg selv uten å SKRIKE etter oppmerksomhet av sine foreldre er det på lekeland

 

det er det som er galt med barn i dag, de klarer faen ikke å underholde seg selv. Selv ikke på et lekeland 

Anonymkode: 99035...281

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De få timene man har fri med barna sine? Det er sommerferie 😂

Anonymkode: 99035...281

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man ikke lar små barn mellom 0-4 år være uten tilsyn, så ser jeg ikke problemet. Så sant barna ikke herjer og skriker som villbasser og plaget livet av andre. 

Anonymkode: e0fab...876

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nok en sånn mor...

Slipper ungene løs på Leos, og sitter i sofan med kaffen og mobilen og "koser" meg. Ungene løper rundt og koser seg å bruker opp masse energi,  og jeg slipper dårlig samvittighet fordi de ellers bare ville sittet hjemme. Men nå oppfører mine seg ganske pent, er stor nok til å løpe rundt der alene, og pleier ikke mase så mye etter oppmerksomhet. de har bare godt av å aktivisere seg selv, uten at vi foreldre skal se alt mulig!

Anonymkode: 03236...c36

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unger må lære seg å ikke få full oppmerksomhet hele tiden! Å på ett sted som lekeland bør de kunne klare å aktivisere seg selv uten innblanding fra de voksne. Så ja jeg sitter med god samvitighet med kaffe og mobilen de timene vi er der. Er helt unødvendig at en skal fotfølge en 7 åring på lekeland! Han vet hvor jeg sitter om det skulle være noe,bortsett fra det så forventer jeg at han klarer å aktivisere seg uten innblanding fra meg.

Anonymkode: b78d9...ae4

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne tråden skrevet for å bevise at "mammapolitiet" finnes? 😂

Anonymkode: 2c809...53d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Hvis barna roper etter oppmerksomhet er det selvfølgelig ikke greit, men hvis ungene koser seg på egenhånd, hvorfor ikke? Unger MÅ ikke underholdes og følges etter hele tiden. Men det kan jo være greit med en forventningsavklaring først. 

Vi har sendt treåringen dit sammen med kusina i tenårene, og selv sittet med en kaffe og slappet av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar man vel ikke med ungene på lekeland, hvis man vil leke med de selv.

Anonymkode: 1db93...1dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge ungene faktisk oppfører seg og er store nok, så er det greit. Men slik er det dessverre ikke alltid i lekeland, og det er jeg møkk lei selv. Tipper de ansatte er det også. Unger som herjer vilt, dytter og knuffer andre gjerne mindre barn osv. Også måtte følge et par barn som blir liggende å hylgråte om de har slått seg (ja, det kan faktisk skje på lekeland). 

Anonymkode: 89300...bab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, kommer an på alderen på barna. Det samme opplever jeg på MegaFun på Lørenskog også, selvom Leos var hakket være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å jeg som hadde gledet meg SÅNN til barnet mitt blir stort nok til at jeg kan slappe av med en kaffe imens ungen er selvstendig på lekeland🤣

Anonymkode: 4a57e...d4d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da barna var små, løp jeg jo rundt med de. Så ble de større, og klarte seg veldig fint selv. Så jeg kunne kose meg med kaffe og bok. 

Anonymkode: 6ea54...542

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine unger vil ikke ha meg hengende rundt beina på dem på lekeland. De syns det er stas å få holde på alene. De vet alltid hvor jeg og Latten er😁

Anonymkode: e225d...0db

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg følger med på ungen på div lekesteder, men jeg prøver stadig vekk å la hen aktivere seg selv. Kan ikke fordra den her tendensen med å fotfølge barn. Jeg følger med fra avstand og griper kun inn når nødvendig. Jeg er mamma, ikke lekekamerat.

Anonymkode: 80e59...f2a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, kantarell2019 skrev:

Jeg blir rasende når jeg ser foreldre som bruker Leos lekeland som barnevakt, mens de selv sitter i en sofa, leser bok og drikker kaffe. Helt innafor med en pust i pakken, men når foreldrene ser mer på telefonen og i boken sin og barna skriker etter oppmerksomhet blir det feil. Er det bare meg som synes dette er feil eller synes dere det er helt greit å være fraværende de få timene man har fri sammen med barna sine? 

Hvorfor bryr du deg? Jeg har barna alene i 8ukers sommerferie. Er med de nesten hele tiden og finner på ting.En dag på Leos der jeg satt meg ned og drakk kaffe og leste avisen på tlf litt. lekte litt og slappet av litt. Har en del fysisk og psykisk sykdom som ikke er lett å se for andre.Og godt med pusterom alene litt.de leker så fint. Og det er så mange barn som leker på lekeland i ferien at det ikke er plass til oss foreldre alltod heller. Så hva er problemet ditt?

Bruker ikke telefon ellers. Og er ikke mer opptatt av det enn av barna mine.

Men ser ikke problemet når barna er -10+...

Alt folk legger seg borti..Pass på deg selv!

Anonymkode: 321a3...f0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bryr du deg? Jeg har barna alene i 8ukers sommerferie. Er med de nesten hele tiden og finner på ting.En dag på Leos der jeg satt meg ned og drakk kaffe og leste avisen på tlf litt. lekte litt og slappet av litt. Har en del fysisk og psykisk sykdom som ikke er lett å se for andre.Og godt med pusterom alene litt.de leker så fint. Og det er så mange barn som leker på lekeland i ferien at det ikke er plass til oss foreldre alltod heller. Så hva er problemet ditt?

Bruker ikke telefon ellers. Og er ikke mer opptatt av det enn av barna mine.

Men ser ikke problemet når barna er -10+...

Alt folk legger seg borti..Pass på deg selv!

Anonymkode: 321a3...f0d

Når de var mindre var jeg med på lekeland hele tiden.Overalt.Men no er de stor. Er det mye folk slapper jeg av.Om ikke så er jeg med rundt og leker jeg og innimellom. 

Er det rart dagens barn ikke klarer å leke selv lenger når vi må henge i bena på de hele tiden?aldri få puste selv?

 

Anonymkode: 321a3...f0d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*rekke opp hånda* Jeg synes det er gørrkjedelig å "leke" med ungene mine på leos. Leos er et sted jeg reiser til der jeg slipper å engasjere meg. Så lenge de oppfører seg med høflighet og ikke hyler som ulver så er det greit. Sitter uten dårlig samvittighet med nesen i bok, ungene er i fokus på det meste andre i livet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...