Gå til innhold

"Mammapolitiet"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mammapolitiet finnes. Tror at mange av dem ikke skjønner at de opptrer som mammapoliti. Jeg har en venninne som har et snev av mammapoliti; hun snakker mye om hva som er rett/viktig/best for barna hennes (og underforstått alle andres barn). Best å ikke diskutere med henne, hun vet alltid best. 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mammapolitiet finnes i aller høyeste grad på nett, og særlig på KG. Det er veldig mye som overdramatiseres.

I det virkelige liv har jeg møtt én person som er sånn. Hun samsover og ammer til barna ikke vil mer selv, hun driver med eliminasjonskommunikasjon, er naturligvis hjemmeværende og barna går ikke i barnehage, synes at de som lar et barn gråte før legging bør fratas omsorgsrett (hun har faktisk skrevet akkurat det i en facebookstatus), hun er ekstremt pedagogisk og kjefter aldri, bærer barna i sjal til de er godt oppi skolealder, osv. Og hun peker gjerne på andre mødres dårlige valg, ofte i form av aggressive statuser i sosiale medier og lignende (hun har vært særlig negative til folk som ikke ammer, til fedrekvote og til barnehage, for eksempel).

MEN. Selv hun gjør ting som andre kan reagere på. F.eks. får barna godteri og usunn mat og drikke hele tiden, fordi de ikke "liker" vann eller vanlig mat. Dessuten får barna se så mye på iPad og TV som de bare vil, selv om dette går på bekostning av samvær med andre barn (eller voksne, for den saks skyld).

Forskjellen er at ingen sier noe til henne om det.

Konklusjon: Mammapoliti eksisterer, men INGEN er perfekte.

Anonymkode: cdaeb...6f7

Huff denne dama (eller ei som ligner) kjenner jeg og! Ekstremt tilfelle. 

Anonymkode: 315df...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...