Gå til innhold

Han truer med å kidnappe ungene våre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pappa bor i Marokko og truer med å kidnappe ungene neste sommer hvis jeg ikke lar dem besøke han. Han er dømt for å ha mishandlet meg (fysisk) og har sonet fengselstraff i Norge. Ungene er 4 og 5 år gamle og vet svært lite om far. Jeg tørr ikke å ringe til politiet og anmelde fordi han har venner i Norge som han har sendt på døren min før. En holdt femåringen opp etter skjorten og ristet han for to år siden. Dette sitter enda sterkt i minnet hos barnet. Jeg anmeldte dette på sykehuset (måtte inn for å sjekke hodeskader blant annet), mannen som gjorde det måtte sone en liten straff. Mens han sonet kom det en tredje mann og oppsøkte meg på jobben mens jeg satt i parkert bil og satte fyr på bilen. Jeg tok det som en advarsel og gjorde ikke noe med saken fordi jeg ble redd for hva de kunne finne på å gjøre mot barna, etter det har det ikke skjedd noe.

Føler dessuten ikke politiet har gjort sitt da de ikke har gitt oss politibeskyttelse. Jeg har søkt om dette, men fikk avslag fordi de mente at trusselen ikke var stor nok. Er også redd en politibeskyttelse hadde gjort lite til eller fra fordi de er organiserte og handler raskt når de først har bestemt seg for å gjøre noe.

Hvis noen lurer på hvordan jeg ble fant han så har han vokst opp i Norge og vi gikk på samme skole.

Anonymkode: e5fa5...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Pappa" er faren til barna, eksen min.

Anonymkode: e5fa5...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis noen lurer på hvordan jeg ble fant han så har han vokst opp i Norge og vi gikk på samme skole.

 

Man blir ikke sammen med en marokkansk muslim, punktum. 

 

Anonymkode: 20a45...1ce

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er sant, må du ringe politiet. Du må anmelde, fremlegge alt du har av bevis, og du må enten få ny identitet, eller skjult adresse, eller noe! Eventuelt må du gi ifra deg barna dine for en stund til beredskapshjem eller noe til det er trygt for de å bo med deg. Akkurat nå, er ikke barna dine trygge! 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt navn og flytt til ett annet sted. Informer politiet om det og sørg for hemmelig adresse. Få hjelp av fastlege til å søke om trygghetsalarm.

Endret av EvaLena
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du få hjelp av et krisesenter? Kontakt uansett politiet for rådgivning. Mulig barnevernet kan bidra med hjelp de også. 

Anonymkode: 6d259...545

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Du anmelder selvsagt til politiet og sier alt som har skjedd. Du får nye navn til deg og barna og flytter langt bort og ser deg aldri tilbake. Noe annet er galskap da du fort kan ende opp død og ungene i et fremmed land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må snakke med politiet, legg frem alt. 

Anonymkode: 54f22...b42

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de over som sier at du må anmelde, bytte navn og flytte. Sender du u hele på besøk til Marokko ser du de aldri igjen. Lar du være, står både ditt og barnas liv på spill. Du har desverre bare en mulighet slik jeg ser det.

Anonymkode: dc2d7...70c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke politiet kan hjelpe deg, kan i hvert fall ikke vi, dessverre. Jeg er enig med de andre, du må anmelde trusselen, skifte navn og adresse, flytte. Kutte all kontakt. 

Anonymkode: d54e6...e8b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man blir ikke sammen med en marokkansk muslim, punktum. 

 

Anonymkode: 20a45...1ce

Folk fra marokko er stort sett ok og har mer lik kultur som vår en si irak. Kan ikke sammenlignes med Afghanistan f eks.

Anonymkode: 3afbe...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Politi er nr 1 her.

 

Dersom det ikke hjelper, må en ty til å bruke samme mynt. Er neppe billig, men 1%ene tar nok på seg slike oppdrag.

Anonymkode: 3afbe...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pappa bor i Marokko og truer med å kidnappe ungene neste sommer hvis jeg ikke lar dem besøke han. Han er dømt for å ha mishandlet meg (fysisk) og har sonet fengselstraff i Norge. Ungene er 4 og 5 år gamle og vet svært lite om far. Jeg tørr ikke å ringe til politiet og anmelde fordi han har venner i Norge som han har sendt på døren min før. En holdt femåringen opp etter skjorten og ristet han for to år siden. Dette sitter enda sterkt i minnet hos barnet. Jeg anmeldte dette på sykehuset (måtte inn for å sjekke hodeskader blant annet), mannen som gjorde det måtte sone en liten straff. Mens han sonet kom det en tredje mann og oppsøkte meg på jobben mens jeg satt i parkert bil og satte fyr på bilen. Jeg tok det som en advarsel og gjorde ikke noe med saken fordi jeg ble redd for hva de kunne finne på å gjøre mot barna, etter det har det ikke skjedd noe.

Føler dessuten ikke politiet har gjort sitt da de ikke har gitt oss politibeskyttelse. Jeg har søkt om dette, men fikk avslag fordi de mente at trusselen ikke var stor nok. Er også redd en politibeskyttelse hadde gjort lite til eller fra fordi de er organiserte og handler raskt når de først har bestemt seg for å gjøre noe.

Hvis noen lurer på hvordan jeg ble fant han så har han vokst opp i Norge og vi gikk på samme skole.

Anonymkode: e5fa5...414

Er mannen dømt for vold i nære relasjoner i Norge og alt dette andre du påstår, så skal du ha ett nettverk av både bistandsaevokat og politikontakt rundt deg, for slike situasjoner som du nå påstår har oppstått. 

Mannen er i tillegg utvist fra Norge dersom påstandene dine har rot i virkeligheten. 

Anonymkode: 012e6...f50

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen som kan bli med deg og barna TS om du skulle velge møte han for eksempel halveis i et annet land? Er det mulig at han kan komme til Norge og ha samvær ved at du eksempelvis betaler halve billetten hans? Det er vanskeligere for han å utøve vold på den måten / kidnappe barna da du kan varsle politiet om faren for kidnapping på forhånd slik at barnas og hans pass osv flagges.. Jeg skjønner at første tanke er at barna ikke har godt av kontakt med far, men samtidig har de krav på det og han har rett til å se sine barn rent formelt selv om han har banket deg osv osv.. Jeg ville snakket med krisesenteret dersom du føler politiet ikke kan hjelpe deg, de har flinke folk som jobber der på frivillig basis samtidig som de har kontakter inn i alle tjenester som kan være nødvendig for å hjelpe deg og barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du må for gudskyld ikke la ungene reise ditt. 
Du anmelder dette med en gang til politi. Du kutter all kontakt, skaffer en advokat og lar kontakten gå igjennom dette. Du setter egne sikkerhetstiltak med et møte med skole og barnehage så de forstår alvoret. 
Jeg hadde byttet navn på meg og barn, flyttet til et nytt sted og aldri sett meg tilbake. Jeg hadde ALDRI undervurdert trusselen på barna mine sitt sikkerhet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er mannen dømt for vold i nære relasjoner i Norge og alt dette andre du påstår, så skal du ha ett nettverk av både bistandsaevokat og politikontakt rundt deg, for slike situasjoner som du nå påstår har oppstått. 

Mannen er i tillegg utvist fra Norge dersom påstandene dine har rot i virkeligheten. 

Anonymkode: 012e6...f50

påstander? Det du kommer med er tull forresten, har en nær familievenn som er dømt for mishandling av både samboer og hennes barn men ikke hans / deres felles barn, ingen bistandsadvokat eller politikontakt, tett oppfølging fra BV der hovedfokus er på hans evner som far og hans behov og ikke deres osv osv så nei, det er ikke en "fasit" på det du skriver - desverre..

Anonymkode: 34cbf...332

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir redd på dine vegner. Har du noen nære du kan snakke med? Familiemedlem eller venner? Jeg anbefaler å snakke om det til så mange nære venner som mulig, bygg et nettverk som vet om situasjonen. Hadde min venn kommet og sagt det til meg hadde jeg gjort alt for å hjelpe til. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man blir ikke sammen med en marokkansk muslim, punktum. 

 

Anonymkode: 20a45...1ce

Folk flest fra Marokko er ikke psykopater, og enkelte er svært lite praktiserende muslimer eller sekulære, så ikke skjær alle under en kam. Idioter som barnefaren i HI finnes i alle lang dessverre.

 

Hilsen Marokkansk kvinne.

Anonymkode: 5e020...06e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...