Gå til innhold

Svigers


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sånn leser jeg det og, helt uten å anstrenge meg.

Jeg mener det er bare å gi beskjed. Foreldrene til det første barnet må begynne å sende med matpakke og vogn.

Anonymkode: dda87...ee5

Jeg også. Selv om hi var vanskelig skrevet (måtte lese flere ganger). 

Jeg ville sagt ifra om at de må ha med mat og vogn neste gang. Ville ikke gitt fra meg dette uten at barnet mitt hadde fått dekket sine behov først. 

Hvis ts vil være litt på tilbudssiden så ta med en ekstra brødskive. Om barnet hennes trenger vogna så skal hun/han ha den. 

Om de stadig stjeler vogna og nista og ikke hører så hadde jeg latt være å dra på tur med dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest RødeFare

Dette med vogn og niste synes jeg er en liten problemstilling. Gi beskjed, eller tilpass på en eller annen måte.

Det at noen (hvem?) kaller ungen "jævelunge" og sånt synes jeg er langt mer alvorlig! Det er det bare å ha nulltoleranse for. Hvis noen sier det foran barna/kaller barna det må du ta til motmæle og forsvare barna. 

Endret av RødeFare
avsnitt og trykkleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, RødeFare skrev:

Dette med vogn og niste synes jeg er en liten problemstilling. Gi beskjed, eller tilpass på en eller annen måte.

Det at noen (hvem?) kaller ungen "jævelunge" og sånt synes jeg er langt mer alvorlig! Det er det bare å ha nulltoleranse for. Hvis noen sier det foran barna/kaller barna det må du ta til motmæle og forsvare barna. 

Ja! Helt enig! Glemte å kommentere det. Sånt sier man selvsagt ikke. Ta til motmæle. Og ikke la barnet være sammen med folk som snakker slik. Det er jo helt sykt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig vedr språket. 

Men selv om dere forklarer så fatter jeg ikke hvordan vogn og matpakke er et problem. 

Om besteforeldrene jobber hjemmefra, så hviler jo ikke barn i vogn, med mindre det er dagdupp. Om besteforeldrene ikke lar et barn som trenger det sove på dagen - ikke la barnet være der uten deg eller dere. 

Vedrørende matpakke, om barnet får annen mat som det spiser, så er det jo som å dele litt mat og ikke problem. Om det betyr at ditt barn ikke får mat - ikke la barnet være der uten deg eller dere. 

Om besteforeldrene er på tur med to små barn, og lar eldste bruke vogna så den minste blir sliten, så betyr vel ikke yrket deres noenting. 

Så jeg fatter fortsatt ikke helt hva og hvor alvorlig det er (med unntak av språket, å kalle barnebarn noe sånt er grusomt). 

Anonymkode: 8ab43...b36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg har formulert med dårlig, sliten og utslitt når jeg skrev hovedinnlegget. Saken er svigers(besteforeldre) har et annet barnebarn de ca passer hver eneste dag fordi svigers jobber med svoger i firma sammen. Det gjør at hver gang vi er der er det første barnebarnet der for foreldrene har aldri tid til det. Det skaper to problemstillinger som plager meg, de har null energi eller lyst bli kjent med sitt andre barnebarn. Så vidt de gidder hilse. Og dette andre barnebarnet blir helt overkjørt grunnet dette. De kommer aldri på besøk fordi de har ikke tid, men vil vi skal komme. Men det er da problemet med at vi alltid er utendørs og mitt barn er avhengig av mat og hvile som alle barn og jeg er forberedt på dette, mens det stadig er et sjokk for dem at kanskje den andre ungen trenger også litt mat og hvile i løpet av et døgn, spesielt også når det stadig for høre hvor slitsomt og jævlig det er hele tiden.  Jeg kunne aldri planlagt en hel dag ute med ingen mon uten matpakke og vogn. Jeg skjønner godt fra barnets perspektiv det blir sinna når man er sulten og sliten. Men det er tydeligvis ikke noe verken foreldre eller besteforeldre prioriterer. 

Anonymkode: c3304...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da burde gjerne problemstillingen vært annerledes?

F.eks:

Niesen/nevøen min er hos besteforeldrene hver dag siden foreldrene ikke har tid til barnet. Jeg er bekymret fordi besteforeldrene snakker nedsettende og gir ikke barnet nok mat og søvn i løpet av dagen. Dette ser jeg når jeg kommer på besøk og dette barnet alltid må få maten og vognen til barnet mitt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser jeg har formulert med dårlig, sliten og utslitt når jeg skrev hovedinnlegget. Saken er svigers(besteforeldre) har et annet barnebarn de ca passer hver eneste dag fordi svigers jobber med svoger i firma sammen. Det gjør at hver gang vi er der er det første barnebarnet der for foreldrene har aldri tid til det. Det skaper to problemstillinger som plager meg, de har null energi eller lyst bli kjent med sitt andre barnebarn. Så vidt de gidder hilse. Og dette andre barnebarnet blir helt overkjørt grunnet dette. De kommer aldri på besøk fordi de har ikke tid, men vil vi skal komme. Men det er da problemet med at vi alltid er utendørs og mitt barn er avhengig av mat og hvile som alle barn og jeg er forberedt på dette, mens det stadig er et sjokk for dem at kanskje den andre ungen trenger også litt mat og hvile i løpet av et døgn, spesielt også når det stadig for høre hvor slitsomt og jævlig det er hele tiden.  Jeg kunne aldri planlagt en hel dag ute med ingen mon uten matpakke og vogn. Jeg skjønner godt fra barnets perspektiv det blir sinna når man er sulten og sliten. Men det er tydeligvis ikke noe verken foreldre eller besteforeldre prioriterer. 

Anonymkode: c3304...458

Dette er omsorgssvikt. Sørger de virkelig ikke for at barnet får faste måltider?? Hvor gammelt er barnet? Har du uttrykt din bekymring over at barnet ikke får mat av besteforeldrene og at de sier skjellsord til barnet?

Anonymkode: 4a5c0...fd7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mariell77 skrev:

Så da burde gjerne problemstillingen vært annerledes?

F.eks:

Niesen/nevøen min er hos besteforeldrene hver dag siden foreldrene ikke har tid til barnet. Jeg er bekymret fordi besteforeldrene snakker nedsettende og gir ikke barnet nok mat og søvn i løpet av dagen. Dette ser jeg når jeg kommer på besøk og dette barnet alltid må få maten og vognen til barnet mitt.

Snodig vinkling av problemstillingen som ble lagt fram i HI, ja. Virker ikke som TS var så bekymret for omsorgssvikten av tantebarnet hvis jeg ikke tolket HI fullstendig feil. 

Anonymkode: 4a5c0...fd7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tolket du meg fullstendig feil ja, når jeg skriver hvor feil jeg synes det er de kaller barnebarn for jævelunge og at de ikke har med matpakke eller vogn til det, selvsagt synes jeg det er helt hull i hodet. Samtidig som det også går utover mitt barn sitt behov, samt at begge barnebarn hadde trengt positiv oppmerksomhet fra besteforeldre. Jeg synes det er ganske usmakelig svare sånn av deg. Men du tolket meg nok feil. 

Anonymkode: c3304...458

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da tolket du meg fullstendig feil ja, når jeg skriver hvor feil jeg synes det er de kaller barnebarn for jævelunge og at de ikke har med matpakke eller vogn til det, selvsagt synes jeg det er helt hull i hodet. Samtidig som det også går utover mitt barn sitt behov, samt at begge barnebarn hadde trengt positiv oppmerksomhet fra besteforeldre. Jeg synes det er ganske usmakelig svare sånn av deg. Men du tolket meg nok feil. 

Anonymkode: c3304...458

Svarte litt vel krasst, men innlegget var utydelig som du påpekte. Da håper jeg du konfronterer besteforeldrene om manglene oppfølging av måltider og hvile. Sikkert ikke bare enkelt å ta opp, men de må jo endre på dette hvis de har daglig omsorg for barnet. I tillegg til å få en stopp på å kalle barnebarnet/ barna «jævelunger». 

Anonymkode: 4a5c0...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver mitt beste på dette, men når verken foreldre eller besteforeldre bedrer seg og min samboer ikke vil blande seg inn vurderer jeg nå sterkt kontakte noen. Det var en fortvilt utblåsning, da jeg vet jeg må gjøre noe men er redd for konsekvensene. 

Anonymkode: c3304...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du eller mannen din snakket med svigerforeldrene eller svoger og svigerinne om disse problemene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...