Gå til innhold

Svigers


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uff. Føler dette er oppbrukt tema, men jeg klarer ikke la være. Vi har noen svigerforeldre som er fullstendig opptatt av det første barnebarnet da de drifter en bedrift sammen. Det jeg sliter med er hver gang vi møtes og så har jeg med matpakke og vogn som en selvfølge men de har aldri det. Det betyr min vogn og matpakke blir da hver gang okkupert av denne ungen. Selvsagt ikke ungen sin skyld men det går alltid ut over mitt yngre barn da det eldste okkuperer alt. Vi har alltid en tømt matboks og en vogn som da benyttes av dette eldre barnet. Videre er det språkbruk. Jeg synes ikke det er innafor kalle barnebarn jævelunger eller stønne høylytt når dette andre barnet vil ses litt. Jeg skjønner godt hun kaster seg over matboks og vognen, men de er jo dobbelt opp for dette andre barnet(svigers og foreldrene) så hvorfor er det så vanskelig bare pakke til h*n

 

Anonymkode: c3304...458

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må være fint å drifte en bedrift sammen med et barnebarn som ligger i vogn. Går bedriften bra?

Anonymkode: 7d358...9f3

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ikke helt problemstillingen. Er det et eldre barnebarn som spiser opp matpakken til ditt barn? Og tar vognen hans/hennes? Høres veldig merkelig ut...

Anonymkode: 1bcc3...48f

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må være fint å drifte en bedrift sammen med et barnebarn som ligger i vogn. Går bedriften bra?

Anonymkode: 7d358...9f3

Må le av denne. Tenkte det samme 😂

Anonymkode: 1bcc3...48f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte heller ikke helt.. Smører ikke besteforeldrene matpakke til det andre barnebarnet når dere drar på turer? Hvor gammelt er dette barnet? Det kan vel ikke bare sette seg i vognen til ditt barn sånn helt uten videre? Hvorfor tar ikke besteforeldrene ansvar for matpakke til det andre barnet som stjeler ditt barn sin matpakke? Og ang. språkbruken, ta en alvorsprat og undersøk om COS-kurs kan funke for besteforeldre 🤔

Anonymkode: a4d19...cb0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leverer dere barnet med matpakke til besteforeldrene??🤔

 

og hva har det med saken å gjøre at de driver en bedrift sammen???

Anonymkode: f39db...10b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ikke en shit av dette.. 

Anonymkode: f11a1...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Vi har noen svigerforeldre som er fullstendig opptatt av det første barnebarnet da de drifter en bedrift sammen.

Du skriver at de driver bedrift sammen med det første barnebarnet, men det er kanskje ikke det du mener? Mener du at dine svigerforeldre driver en bedrift sammen, og de er mest opptatt av sitt første barnebarn. ?

Sitat

Det jeg sliter med er hver gang vi møtes og så har jeg med matpakke og vogn som en selvfølge men de har aldri det.

Du sliter hver gang dere møtes. Bla fordi du har med en matpakke til din sønn, men de (dine svigerforeldre eller dine svigersøsken?) har ikke det til dette andre barnebarnet  (som er dine svigerforeldres første barnebarn). Altså hvem mener du er "de"?

Det kan godt være jeg også ville tatt med egen matpakke til mitt barn, da jeg mente at barnet hadde best av/foretrakk en spesiell mat. Det er jo bare fint av deg. Det er vel i orden for deg hva de andre gjør? Men selvsagt må barnet ditt få ha din matpakke i fred.

Sitat

Det betyr min vogn og matpakke blir da hver gang okkupert av denne ungen. Selvsagt ikke ungen sin skyld men det går alltid ut over mitt yngre barn da det eldste okkuperer alt.

Dette må du da sørge for at ikke skjer. Selvsagt skulle foreldrene til det andre barnet passet på, men hvis ikke de gjør det, må du sette klare grenser her. Både for deg selv, men aller mest for ditt eget barn.

Sitat

Vi har alltid en tømt matboks og en vogn som da benyttes av dette eldre barnet. Videre er det språkbruk.

Uff, stakkars det andre barnet også. Det kan ikke være et godt miljø eller god oppdragelse å ha det sånn. Jeg synes du må enten sette klare grenser, eller rett og sett bare trekke deg vekk og holde deg mest mulig unna.

Sitat

Jeg synes ikke det er innafor kalle barnebarn jævelunger eller stønne høylytt når dette andre barnet vil ses litt.

Er det foreldrene, eller svigerforeldrene som har dette stygge ordbruken? Enig.

Sitat

 

Jeg skjønner godt hun kaster seg over matboks og vognen, men de er jo dobbelt opp for dette andre barnet(svigers og foreldrene) så hvorfor er det så vanskelig bare pakke til h*n

 

Anonymkode: c3304...458

?

Hva mener du med "bare pakke til h*n"? Mener du slå til h*n? De voksne må selvsagt si ifra, fjerne barnet, men selvfølgelig ikke slå, hvis det er det du mener?

Jeg vet ikke hvordan barnet kaster seg over vognen og matboksen til ditt barn? Kanskje dine svigerforeldre tenker at det er barnets foreldre å forhindre det/evt gjøre noe/gripe inn? 

Kan det være barnet synes det er stas med ditt barn, og de voksne ser på det som koselig og at du vil dele maten? Men enig i at det andre barnet kunne jo også fått matboks med seg. Det er noe du kan foreslå, for det barnet synes sikkert det hadde vært stas og hatt sin egen. Eller kanskje du kunne tatt med en ekstra matboks til ditt barn søskenbarn som hun kunne få. Det hadde vært stas for dem begge.

Å ja, du mener pakke med ham en matboks, er det det du mener? Jo, det kan du jo forelå. Har du gjort det?

Du skriver greit, men formulerer deg ut fra det du tenker, men det vet jo ikke vi. Derfor må du beskrive det så andre utenfor forstår deg :) 

Endret av exictence
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, exictence skrev:

Du skriver at de driver bedrift sammen med det første barnebarnet, men det er kanskje ikke det du mener? Mener du at dine svigerforeldre driver en bedrift sammen, og de er mest opptatt av sitt første barnebarn. ?

Du sliter hver gang dere møtes. Bla fordi du har med en matpakke til din sønn, men de (dine svigerforeldre eller dine svigersøsken?) har ikke det til dette andre barnebarnet  (som er dine svigerforeldres første barnebarn). Altså hvem mener du er "de"?

Det kan godt være jeg også ville tatt med egen matpakke til mitt barn, da jeg mente at barnet hadde best av/foretrakk en spesiell mat. Det er jo bare fint av deg. Det er vel i orden for deg hva de andre gjør? Men selvsagt må barnet ditt få ha din matpakke i fred.

Dette må du da sørge for at ikke skjer. Selvsagt skulle foreldrene til det andre barnet passet på, men hvis ikke de gjør det, må du sette klare grenser her. Både for deg selv, men aller mest for ditt eget barn.

Uff, stakkars det andre barnet også. Det kan ikke være et godt miljø eller god oppdragelse å ha det sånn. Jeg synes du må enten sette klare grenser, eller rett og sett bare trekke deg vekk og holde deg mest mulig unna.

Er det foreldrene, eller svigerforeldrene som har dette stygge ordbruken? Enig.

?

Hva mener du med "bare pakke til h*n"? Mener du slå til h*n? De voksne må selvsagt si ifra, fjerne barnet, men selvfølgelig ikke slå, hvis det er det du mener?

Jeg vet ikke hvordan barnet kaster seg over vognen og matboksen til ditt barn? Kanskje dine svigerforeldre tenker at det er barnets foreldre å forhindre det/evt gjøre noe/gripe inn? 

Kan det være barnet synes det er stas med ditt barn, og de voksne ser på det som koselig og at du vil dele maten? Men enig i at det andre barnet kunne jo også fått matboks med seg. Det er noe du kan foreslå, for det barnet synes sikkert det hadde vært stas og hatt sin egen. Eller kanskje du kunne tatt med en ekstra matboks til ditt barn søskenbarn som hun kunne få. Det hadde vært stas for dem begge.

Å ja, du mener pakke med ham en matboks, er det det du mener? Jo, det kan du jo forelå. Har du gjort det?

Du skriver greit, men formulerer deg ut fra det du tenker, men det vet jo ikke vi. Derfor må du beskrive det så andre utenfor forstår deg :) 

Jeg dauer av svaret ditt :fnise:

Bra tolket! Innlegget var veldig rotete skrevet av TS, men tror du er inne på problemet.

TS: Du må skrive om innlegget ditt, så folk forstår hva du mener.

Anonymkode: 277a2...d2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette må være en av de merkeligste trådene (og delvis mest komiske) jeg har lest her. 

Anonymkode: a4d19...cb0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik forstod jeg det; Ts kommer forberedt med matpakke og vogn og utstyr til sitt barn. svigers passer da et annet barn. De har et firma som de driver sammen og er opptatt av firmaet mens  de passer dette første barnet, så da er de ikke forberedt med vogn og matpakke. Dette barnet som ikke har egen vogn og matpakke, vil ha vognen til TS og matpakken som TS har med. Så da sitter TS med et slitent barn som ikke får være i vogn, eller få oppmerksomhet fra besteforeldrene eller få sin matpakke.

Anonymkode: fb315...348

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det virker likevel rart. Hvorfor tar barnet vogna? Og i hvilken situasjon, er barnet på tur med bare besteforeldre? Eller er det vogn til soving ved besøk? Er det når dere er til stede? 

Og ender det med at barnet deres får annen mat, eller ingen mat? 

Det er endel ting her som gjør forskjell mellom "Aldri la dem passe ditt barn igjen"-råd og "Fint at barnet ditt kan lære å dele litt" - råd. 

Anonymkode: 8ab43...b36

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik forstod jeg det; Ts kommer forberedt med matpakke og vogn og utstyr til sitt barn. svigers passer da et annet barn. De har et firma som de driver sammen og er opptatt av firmaet mens  de passer dette første barnet, så da er de ikke forberedt med vogn og matpakke. Dette barnet som ikke har egen vogn og matpakke, vil ha vognen til TS og matpakken som TS har med. Så da sitter TS med et slitent barn som ikke får være i vogn, eller få oppmerksomhet fra besteforeldrene eller få sin matpakke.

Anonymkode: fb315...348

Men da må jo svigers ta lærdom av dette og møte opp med vogn og matpakke til barnet de passer neste gang. 

Anonymkode: a4d19...cb0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet folkens? Hva er det dere ikke skjønner? At bestemora drifter en bedrift sammens med ett barn i vogn, eller at foreldrene har med matpakke når barnet skal hos besteforeldre? :):):)

Anonymkode: aa759...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik forstod jeg det; Ts kommer forberedt med matpakke og vogn og utstyr til sitt barn. svigers passer da et annet barn. De har et firma som de driver sammen og er opptatt av firmaet mens  de passer dette første barnet, så da er de ikke forberedt med vogn og matpakke. Dette barnet som ikke har egen vogn og matpakke, vil ha vognen til TS og matpakken som TS har med. Så da sitter TS med et slitent barn som ikke får være i vogn, eller få oppmerksomhet fra besteforeldrene eller få sin matpakke.

Anonymkode: fb315...348

Sånn leser jeg det og, helt uten å anstrenge meg.

Jeg mener det er bare å gi beskjed. Foreldrene til det første barnet må begynne å sende med matpakke og vogn.

Anonymkode: dda87...ee5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det tantebarnet ditt du snakker om, som svigers da har med seg når dere møtes? Hadde det vært meg hadde jeg bare sendt med en ekstra  mld på "Husk vogn!" rett før vi dro, og smurt med en matpakke til den andre ungen. Livet er ikke vanskelig. Hadde også tatt brukt anledningen til å gi tantebarnet mitt masse oppmerksomhet, så kunne besteforeldrene ta seg av mitt barn. Ikke la bitterheten ta deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...