annelise Skrevet 5. august 2019 #1 Skrevet 5. august 2019 Noen som har hatt denne leken eller planlegger den? Vi skal ha det men sliter med å finne på «oppdrag» 🤷🏻♀️ Vi skal såklart bare velge de vi vet tåler oppgaven/ de som har gjort dette mot oss.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #2 Skrevet 5. august 2019 Jeg har aldri hørt om den leken før, og det har nok ikke alle andre på forumet her heller. Litt utdyping av hva det går ut på, hadde derfor vært fint. I vårt bryllup kom tallerkenene på bordet ved hjelp av servitørene. Hvis dere skal ha servitører, hvordan skal de vite hvem som skal få hvilken tallerken? I andre bryllup har jeg måttet stå i en lang kø for å forsyne meg selv med middagen. Husker ikke helt om tallerkenen var med bordet først da, eller ei. En variant er kanskje å teipe lapper under stolen til den dette gjelder? For å være sikker på at riktig mottager får det? Anonymkode: 2d5a1...033 4
Fjaselina Skrevet 5. august 2019 #3 Skrevet 5. august 2019 (endret) I et bryllup eg var gjest, hadde brudeparet delt ut eit lodd til kvar av gjestane ved ankomst, saman med eit par søte serviettar til å tørke tårene etc. Og så trekte dei "tilfeldig" kven som skulle halde takk for maten- tale, kven som skulle bli med på leik etc. Heldigvis hadde dei notert ned kven som fekk kva lodd, og ingen såg kva lapp som vart trekt frå scenekanten;) Reknar med at det var ei lita hugseliste inni boksa, så dei visste kva lodd som skulle "trekkast". Lapp under tallerken har eg vore med på, men ikkje i bryllup. Meir i selskap. Eg har fått i oppdrag å snakke positivt om samnorsk, rope hurra kvar gong nokon foreslår å skåle, mens andre har fått beskjed om å svare med bestemte ord fletta inn i setningene, eller til og med å smake på naboen sin mat. Lapp kan jo leggast under den vesle tallerkenen som står ved sida av;) Endret 5. august 2019 av Fjaselina
Gjest Lama_Drama Skrevet 5. august 2019 #4 Skrevet 5. august 2019 En som skal snakke fransk, en som skal legge an på sidemannen, en som skal danse på bordet, en som skal kun snakke om egg... Må elske selskapsleker.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #5 Skrevet 5. august 2019 Det har jeg spilt og det var veldig moro 😆 på min lapp stod det at jeg skulle drite i buksa 😊😊 Anonymkode: 32954...0e6 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #6 Skrevet 5. august 2019 Jeg hadde ikke likt dette, og hadde faktisk holdt meg hjemme hvis jeg visste. Anonymkode: 208d1...0cb 35
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #7 Skrevet 5. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke likt dette, og hadde faktisk holdt meg hjemme hvis jeg visste. Anonymkode: 208d1...0cb Jeg og. Hater sånt Anonymkode: dbd1d...b27 18
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #8 Skrevet 6. august 2019 Hvis dette er noe som skal gjennomføres, så må du være 100% sikker på at de nærmeste som sitter rundt disse personene også kommer til å like humoren/være sikker på at de skjønner at det er en lek som skjer. Anonymkode: 2d5a1...033 7
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #9 Skrevet 6. august 2019 9 timer siden, Fjaselina skrev: I et bryllup eg var gjest, hadde brudeparet delt ut eit lodd til kvar av gjestane ved ankomst, saman med eit par søte serviettar til å tørke tårene etc. Og så trekte dei "tilfeldig" kven som skulle halde takk for maten- tale, kven som skulle bli med på leik etc. Heldigvis hadde dei notert ned kven som fekk kva lodd, og ingen såg kva lapp som vart trekt frå scenekanten;) Reknar med at det var ei lita hugseliste inni boksa, så dei visste kva lodd som skulle "trekkast". Lapp under tallerken har eg vore med på, men ikkje i bryllup. Meir i selskap. Eg har fått i oppdrag å snakke positivt om samnorsk, rope hurra kvar gong nokon foreslår å skåle, mens andre har fått beskjed om å svare med bestemte ord fletta inn i setningene, eller til og med å smake på naboen sin mat. Lapp kan jo leggast under den vesle tallerkenen som står ved sida av;) Dette høres grusomt ut. Ikke kjekt å være gjest hvis du har sceneskrekk og må grue deg under hele middagen fordi man er redd for å måtte ufrivillig bli tvunget til å holde tale. En skikkelig frekk uting laget av et lite forståelsesfult kommende ektepar. Anonymkode: 4e3b1...7cf 21
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #10 Skrevet 6. august 2019 Jeg har vært med på denne leken, og hater den! Jeg er en av de som blir regnet til "å tåle det", men det gjør jeg absolutt ikke. Det ødelegger faktisk min opplevelse av selskapet å måtte skåle hver gang onkelt Tor snakker om båt eller skulle skåle hver gang noen ba om påfyll på drikke. De siste gangene har jeg ignorert lappen, og da blir vertene sure. Dropp sånne selskpsleker, det er ikke morsomt for noen. Ikke i det hele tatt. Anonymkode: 16133...abe 25
Eliza Doalot Skrevet 6. august 2019 #11 Skrevet 6. august 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært med på denne leken, og hater den! Jeg er en av de som blir regnet til "å tåle det", men det gjør jeg absolutt ikke. Det ødelegger faktisk min opplevelse av selskapet å måtte skåle hver gang onkelt Tor snakker om båt eller skulle skåle hver gang noen ba om påfyll på drikke. De siste gangene har jeg ignorert lappen, og da blir vertene sure. Dropp sånne selskpsleker, det er ikke morsomt for noen. Ikke i det hele tatt. Anonymkode: 16133...abe Jeg har aldri vært i selskap med en sånn lek, men om jeg hadde vært det hadde jeg sannsynligvis også blitt regnet som "en som tåler det", og jeg er helt enig med AB:16133...abe her. Jeg holder gjerne tale, generelle taler, herrenes tale, takk for maten tale, og jeg kan godt være toastmaster. Det at jeg ikke er redd for å snakke i forsamlinger gjør at mange ikke skjønner at det ligger masse forberedelse bak, og at det nettopp er forberedelsene som gjør at jeg er komfortabel. Å bli bedt om å holde en tale på sparket ville gjort meg ukomfortabel (og gjort talen dårlig) og å bli plukket ut til å rope "hurra" eller tilsvarende på gitte tidspunkt, ville vært helt grusomt. Det er ikke min greie i det hele tatt. Jeg strekker meg vi utgangspunktet langt for å bidra til den festen vertskapet vil lage i stand, så jeg hadde gjort begge deler, men hadde jeg blitt bedt om å legge an på sidemannen ville jeg satt ned foten. Det gjør jeg bare ikke! 12
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #12 Skrevet 6. august 2019 vært på en fest der det var sånne oppdrag . noen fikk oppdrag og noen skulle gjette oppdrag ,, jeg skulle gjette , fant fort ut hva oppdraget var som var å skjenke min mann , Noe som er desverre lett og veldig slitsom for meg , jeg ble faktisk grinete sånn utoverkvelden da han ble toalt dritings , Han blir ikke slem i fylla bare en sånn man ler av . og det er ikke gøy å se den man elsker blir ledd av og gjort litt narr av . og jeg kjente ikke så mange på den festen så jeg ble sittene edru i et hjørne vente på at mannen endelig sovnet så jeg kunne hive han i taxi og så i seng . ( han husket ikke så mye dagen der på for å si det sån.) leken ble litt glemt da de så hvor veldig full han ble. Anonymkode: 0ac29...828 9
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #13 Skrevet 6. august 2019 Kan dere ikke bare ha ett helt "vanlig" bryllup, helt under slike selskapsleker? Anonymkode: 5c996...1b1 16
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #14 Skrevet 6. august 2019 Jeg hadde nok blitt akutt syk om jeg var i ett slikt bryllup og gått hjem igjen. Eller boikottert det, dvs bare ignorert lappen. Anonymkode: d7335...483 5
AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #15 Skrevet 7. august 2019 Høres grusomt ut. Slike "gøyale" ting er aldri morsomt, ha et vanlig bryllup uten sånne pinlige ting. Anonymkode: ac439...16a 11
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #16 Skrevet 8. august 2019 Slikt gjorde vi alltid når vi hadde festmiddag i studentforeninga, ikke noe jeg forbinder med bryllup. Anonymkode: 70b89...363 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #17 Skrevet 8. august 2019 På 5.8.2019 den 22.40, Fjaselina skrev: I et bryllup eg var gjest, hadde brudeparet delt ut eit lodd til kvar av gjestane ved ankomst, saman med eit par søte serviettar til å tørke tårene etc. Og så trekte dei "tilfeldig" kven som skulle halde takk for maten- tale, kven som skulle bli med på leik etc. Heldigvis hadde dei notert ned kven som fekk kva lodd, og ingen såg kva lapp som vart trekt frå scenekanten;) Reknar med at det var ei lita hugseliste inni boksa, så dei visste kva lodd som skulle "trekkast". Lapp under tallerken har eg vore med på, men ikkje i bryllup. Meir i selskap. Eg har fått i oppdrag å snakke positivt om samnorsk, rope hurra kvar gong nokon foreslår å skåle, mens andre har fått beskjed om å svare med bestemte ord fletta inn i setningene, eller til og med å smake på naboen sin mat. Lapp kan jo leggast under den vesle tallerkenen som står ved sida av;) Høres ut som rene marerittet. Skjønner virkelig ikke hva folk tenker på når de kommer på å lage slike idiotiske opplegg. Anonymkode: 27ecc...a4f 12
Gjest ti10 Skrevet 8. august 2019 #18 Skrevet 8. august 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som rene marerittet. Skjønner virkelig ikke hva folk tenker på når de kommer på å lage slike idiotiske opplegg. Anonymkode: 27ecc...a4f Enig virker som en blanding av en slags voksenvariant av "Flasketuten peker på" og en eller annen drikkelek. Høres grusomt ut.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #19 Skrevet 8. august 2019 On 8/5/2019 at 10:40 PM, Fjaselina said: I et bryllup eg var gjest, hadde brudeparet delt ut eit lodd til kvar av gjestane ved ankomst, saman med eit par søte serviettar til å tørke tårene etc. Og så trekte dei "tilfeldig" kven som skulle halde takk for maten- tale, kven som skulle bli med på leik etc. Heldigvis hadde dei notert ned kven som fekk kva lodd, og ingen såg kva lapp som vart trekt frå scenekanten;) Mer enn nok til å ødelegge kvelden for mange som ikke vet det er fikset. Anonymkode: f3f64...994 7
Sinsiew Skrevet 8. august 2019 #20 Skrevet 8. august 2019 En slik lek med oppgaver hadde i beste fall ødelagt selskapet for meg. I verste fall hadde jeg forlatt selskapet. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå