Gå til innhold

«Lapp under tallerken» lek..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Enig. Hadde jeg visst om dette på forhånd hadde jeg antagelig avlyst å gå (med mindre det var for sent å avlyse, men da hadde jeg gruet meg, eventuelt kommet med en unnskyldning om sykdom). Høres ut som et mareritt.

Jeg får skjegg innvendig bare ved tanken på et slikt opplegg. :bond: 

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS, jeg ville likt å høre litt mer om hva slags utfordringer og beskjeder du tenker å ha på lappene :) 

Kanskje det ikke er så ille som andre her tenker.. Men jeg frykter dog at det er akkurat dét der er, og i så fall kan jeg føye meg i samme linje som de andre. Jeg hadde fått panikk og sannsynligvis sneket meg avgårde ved første mulighet og dratt hjem.. 

Anonymkode: 9a698...e0c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
På 5.8.2019 den 22.42, Lama_Drama skrev:

En som skal snakke fransk, en som skal legge an på sidemannen, en som skal danse på bordet, en som skal kun snakke om egg... Må elske selskapsleker.

Å, herregud. Noe slikt har da ingenting i et bryllup å gjøre! Selskapsleker generelt har lite i bryllup å gjøre, men denne teite greia tar virkelig kaka over upassende oppførsel i et slikt selskap.

Anonymkode: 231f4...b8c

• Liker 4
Skrevet
På 5.8.2019 den 22.49, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke likt dette, og hadde faktisk holdt meg hjemme hvis jeg visste. 

Anonymkode: 208d1...0cb

Hadde ikke holdt meg hjemme, men hadde i likhet med sikkert 80% av resten av gjestene latt være å delta. 

Til dere som planlegger selskapsleker i en hver form i bryllup. Har dere lagt merke til hvor mange som plutselig må veldig på do eller som plutselig forsvinner ut på røykehjørnet selv om de aldri har tatt en røyk i hele sitt liv? Det har nemlig jeg. Og det er mange. 

• Liker 9
Gjest Blondie65
Skrevet

Selskapsleker er for ekstroverte som er dritredd for at det blir stille i to sekunder. 

Det er noen selskapsleker som kan være gøy, men det er svært få av de. Enhver form for "la en gjest drite ut en annen gjest" fordi "hun / han tåler det" er bare bæsj. Jeg har lært et nytt uttrykk i dag som passer: jeg får også skjegg innvendig bare med tanken.

Jeg har vært toastmaster i rund dag, og på firmafest, eg kan holde takk for maten eller jeg kan snakke foran en kjent eller ukjent forsamling av mennesker fra 15 til 1500+. Disse tingene FORBEREDES. "På sparket" greier kan jeg virkelig styre meg for.

Skrevet

Er det fordi dere er redd folk vil kjede seg dere skal ha det? Jeg var i bryllup nylig, uten noe fantasifulle greier i det hele tatt. Et vanlig, flott bryllup på et koselig sted, og folk prata sammen, lekte litt med ungene som var der, lufta seg litt ute i hagen osv i 12 timer. Det trengs ikke sånt stæsj for at folk skal ha det fint og morsomt. Dropp det. Spar det til en grillfest med studievenner. 

• Liker 10
Skrevet

Høres ut som et fadderuke-opplegg på høyskolen...Man trenger ikke være fagutdannet psykolog for å skjønne at denne typen «leker» kan være svært belastende for enkelte mennesker å delta på.

Jeg fatter virkelig ikke hvorfor noen mener dette er en god ide, og hva er egentlig vitsen? Folk blir jo ikke bedre kjent av å delta på sånt tull. Morsomt er det heller ikke. I mitt bryllup skal voksne mennesker få bli kjent med hverandre på vanlig måte, gjennom å snakke sammen på eget initiativ. Og hvis noen er tilbaketrukket og ikke særlig snakkesalige så er det helt greit det også. Man kan godt være sosial og like andre menneskers selskap selv om man er litt sjenert eller har sosial fobi. Men jeg lar folk få ta det i sitt eget tempo å bli kjent med andre gjester. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
På 5.8.2019 den 21.56, annelise skrev:

Noen som har hatt denne leken eller planlegger den?

Vi skal ha det men sliter med å finne på «oppdrag» 🤷🏻‍♀️ 

Vi skal såklart bare velge de vi vet tåler oppgaven/ de som har gjort dette mot oss. 

Det gjelder, ts, å huske at bryllupet ditt er gjestenes fest. Du? Du er vert, du. Ditt oppdrag er å sørge for at andre har det så bra som de kan ha det. På bekostning, om nødvendig, av om du har en vellykka fest (det er nemlig ikke så nøye).

Du kan gjerne legge lapper under tallerkenen type morsomme små oppmerksomheter "du er en super gjest" "Vi har sørget for yndlingsdesserten din". Du kan ikke henge ut, latterliggjøre eller på annen måte gjøre gjestene (husker du at dette er gjestene sin dag?) ukomfortable. Da er du en rævva vært med dårlig oppdragelse. (noe mange bruder er - de innbiller seg uklart hvorfor at DE er midtpunkt, og dummer seg storveis ut)

Før i tida arrangerte brudens eller brudgommens foreldre. Da var de de som var verter (brudgommen var kjøper, brud var salgsobjektet) og brud kunne slappe av. Nå i moderne tider er du vert. Ta ansvaret. 

Tenk, i alle tilfeller fra nå av: "hva vil mine gjester trives best med" og "vil mine gjester ha glede av dette". I tilfelle ventetid, fotografering, uthenging, leker type russetid etc er svaret nei - så det må du droppe.

Anonymkode: 51467...639

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Studentfest eller bryllupsfest??? Nei, sånt kan dere ha på andre fester. Ikke bryllup! Det er kleint!! Og jeg liker godt selskapsleker, men ikke i bryllup.

Anonymkode: afeae...6cd

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det gjelder, ts, å huske at bryllupet ditt er gjestenes fest. Du? Du er vert, du. Ditt oppdrag er å sørge for at andre har det så bra som de kan ha det. På bekostning, om nødvendig, av om du har en vellykka fest (det er nemlig ikke så nøye).

Du kan gjerne legge lapper under tallerkenen type morsomme små oppmerksomheter "du er en super gjest" "Vi har sørget for yndlingsdesserten din". Du kan ikke henge ut, latterliggjøre eller på annen måte gjøre gjestene (husker du at dette er gjestene sin dag?) ukomfortable. Da er du en rævva vært med dårlig oppdragelse. (noe mange bruder er - de innbiller seg uklart hvorfor at DE er midtpunkt, og dummer seg storveis ut)

Før i tida arrangerte brudens eller brudgommens foreldre. Da var de de som var verter (brudgommen var kjøper, brud var salgsobjektet) og brud kunne slappe av. Nå i moderne tider er du vert. Ta ansvaret. 

Tenk, i alle tilfeller fra nå av: "hva vil mine gjester trives best med" og "vil mine gjester ha glede av dette". I tilfelle ventetid, fotografering, uthenging, leker type russetid etc er svaret nei - så det må du droppe.

Anonymkode: 51467...639

Det var hardt formulert, men jeg er ganske så enig med deg!

Og til syvende og sist er det fornøyde og glade gjester som skaper en uforglemmelig dag for brudeparet!

• Liker 3
Skrevet

Forslag til oppdrag. Trenger ikke ligge under tallerkenen. Kan også henges på veggen. Dere kan kanskje droppe å skrive det ned. Mange gjester vil skjønne det helt av seg selv:

»Snakk med sidemannen, eller andre du har lys til å snakke med. Drikk med måte. Nyt maten. Pass på å kose deg», 

• Liker 6
Skrevet

Hvis dere absolutt vil ha lapper har jeg ett bedre forslag: lapper med hvorfor dere setter pris på akkurat denne gjesten.

Anonymkode: d7335...483

• Liker 3
Skrevet
På 5.8.2019 den 22.40, Fjaselina skrev:

eller til og med å smake på naboen sin mat. 

Så de må dra hjem midt under selskapet, ta seg inn tim naboen og smake? Det kan jo være veldig langt..

Hørtes mer ut som «du er ikke velkommen» enn en lek..

Anonymkode: bcc10...f31

Gjest Blondie65
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere absolutt vil ha lapper har jeg ett bedre forslag: lapper med hvorfor dere setter pris på akkurat denne gjesten.

Anonymkode: d7335...483

Som om det er noe mindre kleint. 

Skrevet
10 minutter siden, Blondie65 said:

Som om det er noe mindre kleint. 

Det er cheesy, men da trenger ikke gjesten gjøre noe annet enn å lese lappen i hvert fall.

Anonymkode: f3f64...994

• Liker 1
Skrevet

Er enig i at denne leken under et bryllup kan være litt risky, MEN det kommer vel helt an på hva slags gjester og bryllup det er?? Tenker TS vet hvilke gjester som kommer, og har en viss ide om at dette slår an. I min stefars familie hadde dette absolutt gått an. Husker alle store begivenheter jeg storøyd deltok på, bla konfirmasjoner der vi løp i hagen og lekte stiv heks, unge som gamle.  Det husker jeg som urolig moro. Og ALLE var med. 

Lappe leken er morsom, vi hadde den på julebord med jobben. Husker ei måtte si noe om maten 5 ganger som inneholdt ordet «fluffy». Noen år siden, så husker ikke detaljert oppgavene lenger.  Men husker det var veldig gøy. Jobbet i barnehsge da, så det kom kanskje litt mer naturlig for oss 😂

Anonymkode: 43263...406

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er cheesy, men da trenger ikke gjesten gjøre noe annet enn å lese lappen i hvert fall.

Og den som ikke liker å få alles øyne rettet mot seg som får lest opp hvor fantastisk man er? Altså ærlig talt, er dere som elsker utdritingsgreier så inne i deres egen boble at dere ikke ser dette? Hvis det er 50 gjester, skal det da være 50 lapper slik at alle gjestene blir "rosemalt"? Eller skal det sitte noen der og tenke "å hvorfor ble ikke jeg valgt ut til å få ros" eller "hvorfor han som er så ... whatever". Skjønner dere ikke det helt enkle at slike leker kun er morsom for de som ikke blir hengt/digget?

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Er enig i at denne leken under et bryllup kan være litt risky, MEN det kommer vel helt an på hva slags gjester og bryllup det er?? Tenker TS vet hvilke gjester som kommer, og har en viss ide om at dette slår an. I min stefars familie hadde dette absolutt gått an. Husker alle store begivenheter jeg storøyd deltok på, bla konfirmasjoner der vi løp i hagen og lekte stiv heks, unge som gamle.  Det husker jeg som urolig moro. Og ALLE var med. 

Anonymkode: 43263...406

Det betyr mest sannsynlig ikke at ALLE synes det var gøy. De fleste av oss blir jo med og later som vi liker det hvis vi først må. Men at det er kun ekstroverte i et større selskap er tvilsomt.

5 hours ago, Blondie65 said:

Og den som ikke liker å få alles øyne rettet mot seg som får lest opp hvor fantastisk man er? Altså ærlig talt, er dere som elsker utdritingsgreier så inne i deres egen boble at dere ikke ser dette? Hvis det er 50 gjester, skal det da være 50 lapper slik at alle gjestene blir "rosemalt"? Eller skal det sitte noen der og tenke "å hvorfor ble ikke jeg valgt ut til å få ros" eller "hvorfor han som er så ... whatever". Skjønner dere ikke det helt enkle at slike leker kun er morsom for de som ikke blir hengt/digget?

Det er meg du svarer, og jeg hater alt sånt. Fikk ikke med meg at lappene skulle leses opp. Da ville jeg droppet det, ja.

• Liker 2
Skrevet

Det synes jeg  ikke hører hjemme i bryllupsfest i det hele tatt! Bursdager/ vanlige fester muligens ja men jeg hadde nektet uansett hvor mye vertskapet synes at "jeg tåler det". 

Anonymkode: 0cf21...f0f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...