Gå til innhold

Har deres 7-åringer blitt utsatt for lokkemenn/kidnappingsforsøk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Informer barnet ditt om hva de skal gjøre om en voksen prøver å lokke dem. Nei, kidnappingsforsøk skjer ikke ofte, men det SKJER. Synes derfor ikke du er hysterisk. Har skjedd meg da jeg gikk på barneskolen (forsøk) og flere på min alder. Vi bodde i en litt større by. 

Som min mor lærte oss:

1. Voksne som sier de har godteri eller dyr i bilen lyver. Bare si nei eller gå videre.

2. Gå til nærmeste nabo eller butikk om du blir fulgt. 

3. Som flere foreslår - kan du gi datteren din en mobil du kan spore henne på? Om du ikke vil hun skal ha en så tidlig kan du bare bruke den til formålet om at hun skal ut og at du skal vite hvor hun er, ikke ellers.

4. Om noen tar tak i deg (som sekken) er det bare å dra det av. Ikke tenk på om du mister det, bedre å være trygg. Tar de tak i håret ditt eller lignende bare skrik så høyt du kan for oppmerksomhet. 

5. Men ikke få henne hysterisk. Gjør hun obs på at noen voksne er ikke snille, men ikke gjør skoleveien skummel ved å tro at alle prøver å kidnappe henne.

Nå håper vi på at dette aldri skjer. Skjedde med meg da jeg var 8 (ikke hjem fra skolen, men fra ei venninne på ettermiddagen). En mann fulgte meg før han forsøkte å få meg inn i bilen hans ved å lokke meg med godteri og prøvde å ta tak i meg når jeg sa nei. Heldigivis var det en butikk i nærheten hvor den ene ansatte var moren til venninna mi så jeg bare løp dit. Det var ekkelt, uff. 

Anonymkode: ac675...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her vi bor er det en snarvei på en tursti gjennom skogen til skolen. Barna får ikke gå den veien, og det er skiltet andre veien til skolen, gjennom boligfelt. Det sier jo sitt. Å la de gå alene på boligfelt og nært hus er greit. Men jeg liker helst at de er to og flere sammen. 

Anonymkode: 860d7...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...