Gå til innhold

Norsk familie på sydentur! Fy faen....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vel.. så var vi på ferie i Kroatia i år, og som dere sikkert kjenner til, så er det en del nordmenn som ferierer i de områdene. Jeg er selv fra Kroatia, og jeg kjenne kulturen der godt. Men jeg skal si at mange nordmenn virkelig tar kaka når det kommer til drikking og folkeskikk. Vi satt og tok oss en kaffe på en bar/kaffe rett ved siden av badestranda. Ved siden av denne kaffeen er det også en større lekeplass, slik at ungene kan leke, mens de voksne får sitte i fred. Ikke missfirstå, jeg har ingenting imot at folk drikker forran barna sine. ett glass vin, eller en-to øl skader ingen. Og dette er også helt vanlig i Kroatia.

Men så var det en norsk familie der også. mor, far og 3 barn. De eldste var kanskje 10-11 år, mens hun minste var ca 2-3år. Foreldrene var SØRPEFULLE! Det var helt tragisk å se på. De skjønte ikke at vi var nosk, da vi snakket på kroatisk, men herregud så flaut... De satt på denne kafeen og drakk i 6timer i strekk! Vi tok oss en kafe, badet, og så kom tilbake for en ny kopp kaffe 3 timer senere, og der sitter de fortsatt og drikker! Og de hold på sånn i hele dag.. øll etter øll. Mannen min hadde mest lyst til å bare gå bort og gi "banke skiten" ut av begge foreldrene, men gjorde ingenting da han vet at det ikke nytter... han ville bare fått problemer selv. Vi synnes så synd på de barna og alle rundt oss merket hvor ille dette var. Jeg vet ikke hvordan det gikk med dem etterpå, fordi vi for på hotellet... Dette var det verste tilfellet...

Vi var vitne til to tilfeller til med nordmenn, og en med svenskene og jeg er overrasket hvor ulik holdning folk har til alkohol hjemme og når de er utenlands.

 

Anonymkode: 0d3f4...280

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har ikke lov til å drikke seg så full hvis de er med barna sine ute. De skal faktisk ta vare på barna sine. Jeg ville pratet med dem og bedt dem skjerpe seg, eller sendt en bekymringsmelding. Man kan ikke bare sitt å se på og si "Oi det var flaut!" Man har et ansvar ovenfor barn når man ser slike ting.

Anonymkode: c28d1...a2a

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ringt politiet i Kroatia. De tar vel vare på barn i Kroatia også, når foreldrene er ute av stand til det.

De burde blitt puttet i kasjotten til dagen etter, og barna omhendetatt av fosterforeldre så lenge.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel.. så var vi på ferie i Kroatia i år, og som dere sikkert kjenner til, så er det en del nordmenn som ferierer i de områdene. Jeg er selv fra Kroatia, og jeg kjenne kulturen der godt. Men jeg skal si at mange nordmenn virkelig tar kaka når det kommer til drikking og folkeskikk. Vi satt og tok oss en kaffe på en bar/kaffe rett ved siden av badestranda. Ved siden av denne kaffeen er det også en større lekeplass, slik at ungene kan leke, mens de voksne får sitte i fred. Ikke missfirstå, jeg har ingenting imot at folk drikker forran barna sine. ett glass vin, eller en-to øl skader ingen. Og dette er også helt vanlig i Kroatia.

Men så var det en norsk familie der også. mor, far og 3 barn. De eldste var kanskje 10-11 år, mens hun minste var ca 2-3år. Foreldrene var SØRPEFULLE! Det var helt tragisk å se på. De skjønte ikke at vi var nosk, da vi snakket på kroatisk, men herregud så flaut... De satt på denne kafeen og drakk i 6timer i strekk! Vi tok oss en kafe, badet, og så kom tilbake for en ny kopp kaffe 3 timer senere, og der sitter de fortsatt og drikker! Og de hold på sånn i hele dag.. øll etter øll. Mannen min hadde mest lyst til å bare gå bort og gi "banke skiten" ut av begge foreldrene, men gjorde ingenting da han vet at det ikke nytter... han ville bare fått problemer selv. Vi synnes så synd på de barna og alle rundt oss merket hvor ille dette var. Jeg vet ikke hvordan det gikk med dem etterpå, fordi vi for på hotellet... Dette var det verste tilfellet...

Vi var vitne til to tilfeller til med nordmenn, og en med svenskene og jeg er overrasket hvor ulik holdning folk har til alkohol hjemme og når de er utenlands.

 

Anonymkode: 0d3f4...280

Hvorfor gikk dere ikke bort og snakket med de? Hvis de var sørpe fulle så var de jo ikke i stand til å ta seg av barna sine så da måtte jo politiet og kroatisk barnevern kobles inn!Stakkars barn😟

Anonymkode: fec0a...555

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du brød deg ikke så veldig da, når det eneste du bidro med var et innlegg på kg. 

Anonymkode: deeab...f44

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som kritiserer ts for ikke å gjøre noe. Jeg hadde heller ikke gjort noe i denne situasjonen. Fulle folk vet du ikke hvor du har, og man kan risikere juling hvis hvis man bryr seg. 

Anonymkode: 3aaf6...33e

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mange som kritiserer ts for ikke å gjøre noe. Jeg hadde heller ikke gjort noe i denne situasjonen. Fulle folk vet du ikke hvor du har, og man kan risikere juling hvis hvis man bryr seg. 

Anonymkode: 3aaf6...33e

Man kan enkelt hilse på dem og si "åh, er det andre nordmenn her?" Presentere en selv med navn for å få navnet deres og spør hvor de kommer fra: da kan man lett sende en bekymringsmelding i Norge. 

Og fulle folk har nok en viss terskel for å begynne å jule opp folk i utlandet de også på en folketett plass. 

Men som sagt: man trenger ikke konfrontere bare innhente informasjon nok til å melde fra. Er de SÅ fulle at man frykter håndgemeng så bør man ringe politiet da de ikke er i stand til å ivareta barna sine. 

Anonymkode: d280b...55f

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel.. så var vi på ferie i Kroatia i år, og som dere sikkert kjenner til, så er det en del nordmenn som ferierer i de områdene. Jeg er selv fra Kroatia, og jeg kjenne kulturen der godt. Men jeg skal si at mange nordmenn virkelig tar kaka når det kommer til drikking og folkeskikk. Vi satt og tok oss en kaffe på en bar/kaffe rett ved siden av badestranda. Ved siden av denne kaffeen er det også en større lekeplass, slik at ungene kan leke, mens de voksne får sitte i fred. Ikke missfirstå, jeg har ingenting imot at folk drikker forran barna sine. ett glass vin, eller en-to øl skader ingen. Og dette er også helt vanlig i Kroatia.

Men så var det en norsk familie der også. mor, far og 3 barn. De eldste var kanskje 10-11 år, mens hun minste var ca 2-3år. Foreldrene var SØRPEFULLE! Det var helt tragisk å se på. De skjønte ikke at vi var nosk, da vi snakket på kroatisk, men herregud så flaut... De satt på denne kafeen og drakk i 6timer i strekk! Vi tok oss en kafe, badet, og så kom tilbake for en ny kopp kaffe 3 timer senere, og der sitter de fortsatt og drikker! Og de hold på sånn i hele dag.. øll etter øll. Mannen min hadde mest lyst til å bare gå bort og gi "banke skiten" ut av begge foreldrene, men gjorde ingenting da han vet at det ikke nytter... han ville bare fått problemer selv. Vi synnes så synd på de barna og alle rundt oss merket hvor ille dette var. Jeg vet ikke hvordan det gikk med dem etterpå, fordi vi for på hotellet... Dette var det verste tilfellet...

Vi var vitne til to tilfeller til med nordmenn, og en med svenskene og jeg er overrasket hvor ulik holdning folk har til alkohol hjemme og når de er utenlands.

 

Anonymkode: 0d3f4...280

Send beskymringsmelding til bv.Det er sånne saker det trengs å sjekke ut!!!!!Ikke alle de hysteriske sløve tingene foll melder For.Men sånne her!!!!!

Anonymkode: 95a40...d15

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor det er så viktig å bli drita på grunn av billig alkohol. Å drikke står langt nede på prioriteringslista mi når jeg er på ferie. 

Anonymkode: f0cc8...494

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal man få sendt bekymringsmelding? Da må man jo ha både fornavn og etternavn. Og tror dere virkelig de fulle foreldrene opplyser andre om det?

Anonymkode: 04fad...3b4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange som kritiserer ts for ikke å gjøre noe. Jeg hadde heller ikke gjort noe i denne situasjonen. Fulle folk vet du ikke hvor du har, og man kan risikere juling hvis hvis man bryr seg. 

Anonymkode: 3aaf6...33e

Om du er redd kontakter du politiet, så får de ta seg en prat med foreldrene. Rart ikke cafeen reagerte også, om foreldrene var sørpefulle. Så får politet i samarbeid med kroatisk barnevern ta seg av barna.

Anonymkode: 02bc0...9df

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så det var viktigere å komme seg på kg for å klage over norske familier, enn å hjelpe barna der og da? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å diss Ts. Finnes en drøss med slike familier i Norge. Hvorfor gidde å bry seg når dette skjer utenlands. Er noe annet om det gjelder naboen din hjemme i Norge. For alt vi vet kan dette ha vært en respektabel familie hvor foreldrene benyttet den ene gangen på ferietur til å drikke seg sørpe full.  Akkurat som de som drikker seg fulle den ene gangen på julebord.

En bør vite mer om en familie enn å kun ha observert over et kafébord i noen timer i syden før en sender melding til barnevernet om omsorgssvikt. Ha litt is i magen..

Anonymkode: 6e9a7...70b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For alt vi vet kan dette ha vært en respektabel familie hvor foreldrene benyttet den ene gangen på ferietur til å drikke seg sørpe full. 

Anonymkode: 6e9a7...70b

Man kan ikke være sørpefull mens man har ansvar for barn ned i 2-3-årsalderen, og det på et fremmed sted i et annet land hvor barna ikke kan gjøre rede for seg om noe skjer. Ansvarlige foreldre gjør ikke slikt. Sannsynligvis drikker de ukritiske mengder med barn tilstede hjemme i Norge også.

Bekymringsmelding betyr at familien blir undersøkt og fulgt opp, ikke at barnevernet henter barna.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å diss Ts. Finnes en drøss med slike familier i Norge. Hvorfor gidde å bry seg når dette skjer utenlands. Er noe annet om det gjelder naboen din hjemme i Norge. For alt vi vet kan dette ha vært en respektabel familie hvor foreldrene benyttet den ene gangen på ferietur til å drikke seg sørpe full.  Akkurat som de som drikker seg fulle den ene gangen på julebord.

En bør vite mer om en familie enn å kun ha observert over et kafébord i noen timer i syden før en sender melding til barnevernet om omsorgssvikt. Ha litt is i magen..

Anonymkode: 6e9a7...70b

For alt man vet kan dette være en respektabel familie som lot maska falle også...

Selvfølgelig reagerer man på en slik situasjon hvis ingen av foreldrene er i stand til å ta seg av barna sine! Man går og prater med dem, evt tilbyr seg å ta seg av barna til de er blitt edrue! 

Anonymkode: 8818d...fe8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på Madeleine McCain når jeg hører sånne historier. Tror nesten jeg ville kontaktet norsk lokalt politi og norsk ambassade. Er ikke særlig glad i barnevernet, men i saker som dette, burde de absolutt kontaktes. Dette er grov omsorgssvikt.

Anonymkode: be04d...c5e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fillern. Fikk ikke vekk hele biten av gamle setningen før jeg fortsatte. Mente Ville kontaktet lokalt politi og norsk ambassade.

Anonymkode: be04d...c5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å diss Ts. Finnes en drøss med slike familier i Norge. Hvorfor gidde å bry seg når dette skjer utenlands. Er noe annet om det gjelder naboen din hjemme i Norge. For alt vi vet kan dette ha vært en respektabel familie hvor foreldrene benyttet den ene gangen på ferietur til å drikke seg sørpe full.  Akkurat som de som drikker seg fulle den ene gangen på julebord.

En bør vite mer om en familie enn å kun ha observert over et kafébord i noen timer i syden før en sender melding til barnevernet om omsorgssvikt. Ha litt is i magen..

Anonymkode: 6e9a7...70b

Er du seriøs? Ingen "respektabel" familie drikker seg drita med små unger på slep. Det er omsorgssvikt. Kanskje særlig på reise i et annet land, hvor et av barna kan gå seg bort, falle i et basseng eller bli med fremmede uten at foreldrene evner å reagere engang 

Anonymkode: 1938d...1f6

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...