Gå til innhold

2åringer, drukning og sikkerhetstiltak..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ingen her som nevner viktigheten av å følge med på sekundær drukning? Les dere opp på det.

Anonymkode: 3f7b4...e3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er alltid i nærheten av barna når de bader, dvs så nært at det omtrent er kropp mot kropp. Som 2-åring har vi holdt de i vannet der hvor de ikke har kunnet stå selv. Ungene bader med armringer og evt. badering og har det alltid på i nærheten av vann. De har tiiiiidlig lært å flyte/dukke/komme seg til overflaten med armringer. 

Droppet armringene da de ble svømmedyktige. 

Jeg er en god svømmer selv så er aldri bekymret for at jeg ikke skal få de opp til overflaten eller redde de på noe vis hvis det trengs. 

Det viktigste er bare å følge med på ungene KONSTANT. Aldri et sekund uten tilsyn i eller i nærheten av vann. Har opplevd drukning i familien, så jeg er klistret på ungene under bading.

Anonymkode: 910b9...317

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen her som nevner viktigheten av å følge med på sekundær drukning? Les dere opp på det.

Anonymkode: 3f7b4...e3b

Igjen så må barnet være under vann en god stund før det er fare for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen her som nevner viktigheten av å følge med på sekundær drukning? Les dere opp på det.

Anonymkode: 3f7b4...e3b

Joda, det har jeg faktisk hørt om. Men nå snakker vi i denne tråden om tilsyn med barnet FØR det kommer dit hen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen her som nevner viktigheten av å følge med på sekundær drukning? Les dere opp på det.

Anonymkode: 3f7b4...e3b

Man er ikke i risiko for sekundær drukning ved vanlig bading og lek. Det må ha vært en ulykke der barnet har havnet under vann en viss tid for at det skal kunne skje. 

Endret av Nerine_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Takk for mange gode svar, tips og linker til produkter :)

 Vi skal selvfølgelig passe veldig godt på henne :).

Selv om noen av dere virker å tro det, så er ikke vi eller barnet redde for vann. Mannen svømte med barnet ukentlig da han hadde pappa perm, og barnet er veldig glad i vann. 

Selv om jeg er bevisst på problemstillingen og lurer på hva andre gjør så vil ikke det si at jeg er hysterisk. Jeg prøver bare å være føre var. 

 

Anonymkode: a5d94...568

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner veldig godt at du tenker på dette. Vi hadde et oppblåsbart basseng i hagen som vår 4 1/2 åring badet i. Bassenget hadde litt høye kanter, men ikke særlig mye vann i. Plutselig faller hun uti med overkroppen. Hun snur seg til ryggen under vann, men bena henger igjen over kanten. Hun greide derfor ikke å løfte overkroppen opp av vannet, så hun ble liggende i nærmest sjokk med øynene vidåpne under vann. Heldigvis stod jeg bare et par meter unna og fikk revet henne opp. Hun var helt stiv av skrekk da hun kom opp, men etter et par dunk i ryggen kom vannet ut.

Det ga meg et perpektiv på hvor farlig vann kan være, og hvor stor respekt man skal ha. Dette var jo bare snakk om et lite plaskebasseng! Jeg tør ikke tenke på hva som hadde skjedd hvis jeg hadde vært inne en kjapp tur.

Anonymkode: 081bf...2d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner veldig godt at du tenker på dette. Vi hadde et oppblåsbart basseng i hagen som vår 4 1/2 åring badet i. Bassenget hadde litt høye kanter, men ikke særlig mye vann i. Plutselig faller hun uti med overkroppen. Hun snur seg til ryggen under vann, men bena henger igjen over kanten. Hun greide derfor ikke å løfte overkroppen opp av vannet, så hun ble liggende i nærmest sjokk med øynene vidåpne under vann. Heldigvis stod jeg bare et par meter unna og fikk revet henne opp. Hun var helt stiv av skrekk da hun kom opp, men etter et par dunk i ryggen kom vannet ut.

Det ga meg et perpektiv på hvor farlig vann kan være, og hvor stor respekt man skal ha. Dette var jo bare snakk om et lite plaskebasseng! Jeg tør ikke tenke på hva som hadde skjedd hvis jeg hadde vært inne en kjapp tur.

Anonymkode: 081bf...2d4

Så forferdelig skummelt. 

Så godt det gikk bra. 

Anonymkode: a5d94...568

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...