Gå til innhold

Barn med to barnehageplasser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Leser at mange river seg i håret over at du flyttet "hele" 1,5 time unna barnets mor. Det er da ingen avstand. Her i nord tar skolebussen ca 60 min... Alt er relativt. Det er uansett bedre å ha en frisk og lykkelig pappa som bor 1,5 time unna, enn å ha en syk og deprimert pappa som nærmeste nabo. 

Når det gjelder barnets mor foreslår jeg at du avtaler et møte og snakker ordentlig ut med moren om hvordan du opplever tilnærmingen hennes. Ikke på en anklagende måte, men prøv å bare fokusere på hva du føler. Kanskje hun tar det til seg. Og du kan godt be henne la være å blande inn moren sin til enhver tid, og neste gang hun ringer syns jeg det er innafor å si at hun kan passe sine egne saker. 

Du er sikkert en god og omsorgsfull pappa, men tror nok ikke den løsningen du foreslo er den mest gjennomtenkte. 

Lykke til! 

Anonymkode: f6911...f3e

Glemte å skrive det, men hvis ikke samtalen fører noen vei, så kan du bestille time hos familievernkontoret og dere kan snakke med en nøytral 3.part

Anonymkode: f6911...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det siste drøye året hatt samvær med datteren min annhver helg, pluss ekstra i ferier. Jeg bor 1 1/2 time unna mor til barnet. Helt siden forholdet tok slutt, har hun fullstendig overkjørt meg, og moren hennes har ofte ringt meg for å tale sin datters sak, og jeg er så lei av at mine meninger og ønsker aldri blir respektert. Det toppet seg nå da hun to seg to uker ferie, og valgte å ta barnet ut av ny barnehage begge de to ukene. Hun hadde tilvenning i ny bhg i en hel dag før mor tok ferie. Jeg ringte på forhånd og informerte henne om at jeg ikke synes noe om det, og at hun burde bruke noen dager denne uka på ytterligere tilvenning, så kan de heller reise bort da. Dette var hun ikke enig i, og valgte igjen å ignorere mine ønsker. 

Jeg fikk tips av ei venninne at jeg kunne kreve 50% omsorg, og samtidig la barnet ha plass i to barnehager. Jeg vurderer dette, men jeg lurer på om det er noen der ute som har erfaringer med det? Jeg har samboer og baby i hjembyen min, så det er ikke aktuelt å flytte tilbake til byen der datteren min bor, for da må jeg i såfall flytte uten samboeren og baby. 

Anonymkode: beea0...999

Hvor er barnets beste i denne konflikten? Her tenker du mer på deg selv enn på barnet. Et barn er ikke en pakke foreldrene kan dele i to eller sende frem og tilbake slik dere finner det for godt utfra egne behov. 

Tenker du overhode på hvordan barnet skal ha det, splittet mellom to barnehager alt etter hva som passer far og mor best? 

Anonymkode: d86d8...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da må jeg flytte fra nye samboeren. Hun har jobb i hjembyen vår, studerer og har hele nettverket sitt her. Hun har heller ikke bil eller lappen, så pendling er for henne ikke mulig. Siden vi har barn sammen, så har hun sitt å si her hun også, og hun er klar på at hun ikke vil flytte på seg. 

Anonymkode: beea0...999

Så da valgte du faktisk dette selv .

Anonymkode: 57244...d12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...