Gå til innhold

Barn med to barnehageplasser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må jeg flytte fra nye samboeren. Hun har jobb i hjembyen vår, studerer og har hele nettverket sitt her. Hun har heller ikke bil eller lappen, så pendling er for henne ikke mulig. Siden vi har barn sammen, så har hun sitt å si her hun også, og hun er klar på at hun ikke vil flytte på seg. 

Anonymkode: beea0...999

Så hyggelig hun er som ikke gidder å fire en milimeter for ditt andre barn. Du har virkelig god smak i kvinnfolk 

Anonymkode: d5943...b98

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

HVor er barnest beste opp i dette ? Du vil aldri noensinne få gjennomslag for 50/50 når du bor i en annen skolekrets, det er det ingen rett i Norge som ville gjort. Det dømmes veldig sjelden 50/50, og ihvertfall ikke i denne situasjonen. Hvordan tror du hverdagen for barnet hadde blitt ? Frititsaktiviterer , venner og bursdager. Skal 50/50 gå så må en faktisk bo nær hverandre og helst innenfor samme skolekrets. Skolene samarbeider ? Tenk på barnet, det er det som vil bli den store taperen

Anonymkode: 917e5...153

Å joda det kan faktisk dømmes 50/50 selv om barnet ender opp med to bhgplasser og foreldre i evig konflikt.

Dessverre

Anonymkode: fdffc...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge hun går i bhg kan hun ha langhelg. Hent henne torsdag etter jobb feks. Og lever henne hjem søndag ettermiddag. Regner med jobben din tåler at du tar fri en fredag i mnd feks? Ta deg en fridag før/etter røde dager og ha henne litt mer. Ha henne i ferier. Osv. 

Anonymkode: 14a98...85b

Dette gjør jeg allerede :) har henne torsdag ettermiddag til mandag ettermiddag rett som det er også, de dagene jeg ikke får tatt meg fri fra jobb, er samboeren min hjemme med henne.

Anonymkode: beea0...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser nå at det ikke blir rettferdig overfor jenta mi. Jeg tenkte ikke over ting som fritidsaktiviteter, og etter en prat med min samboer, så slår jeg det fra meg. Det var ikke en tanke som hadde streifet meg engang før venninna mi nevnte det for meg, jeg trodde ikke det var mulig engang. Og i frustrasjonen over å aldri bli hørt, ble jeg nok litt ivrig. Hun har det veldig bra hos moren sin, for hun gjør god jobb med barnet vårt. Skulle bare ønske at jeg kunne nå inn til henne. 

 

Anonymkode: beea0...999

Godt du tok til fornuft. Den løsningen du skisserte hørtes ut som en svært lite fordelaktig deal for barnet. Helt kaotisk faktisk. Og du, 50/50 ordning fordrer at foreldrene er gode til å samarbeide. Så tviler på at det ville ført til at dine ønsker blir hørt. En ting jeg lærte gjennom 18 år samarbeid med exen var :1.velg dine kamper med omhu. 2. Svelg kameler så lenge barnets beste blir ivaretatt. Javel så fikk hun hull i ørene og en gammel mobil. Ikke verdens undergang, selv om jeg forstår at du ønsket å vente. Er verre med de som bytter partner x antall ganger, flyr på byen, drikker opp alle pengene m.m. Bare for å minne deg på om at det kunne vært mye verre. Er omsorgen god hos mor så lager man ikke krig for bagateller. 

Anonymkode: 166a2...e9c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hyggelig hun er som ikke gidder å fire en milimeter for ditt andre barn. Du har virkelig god smak i kvinnfolk 

Anonymkode: d5943...b98

Så hun skal da rive opp hele sitt nettverk, flytte fra alle vennene hun har, all familie, slutte i jobben og finne ny og i tillegg få det vanskeligere med å komme seg på skolen? Hun stiller allerede opp veldig mye for meg og mitt andre barn. 

Anonymkode: beea0...999

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å joda det kan faktisk dømmes 50/50 selv om barnet ender opp med to bhgplasser og foreldre i evig konflikt.

Dessverre

Anonymkode: fdffc...4a3

Nei, det dømmes ikke i noen tilfeller til at et barn skal ha to barnehager, og er konfliktnivå stort hos foreldrene så skal det mye til med 50/50. Jeg jobber med dette , så det skjer ikke uansett hva noen måtte påstå. Det er ikke noen steder det er fornuftig at et barn skal ha to barnehager å forholde seg til, det som igjen da vil bety to skoler npår den tid kommer. Det skal vektlegges barnas beste og ikke egoistiske foreldre

Anonymkode: 917e5...153

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hun skal da rive opp hele sitt nettverk, flytte fra alle vennene hun har, all familie, slutte i jobben og finne ny og i tillegg få det vanskeligere med å komme seg på skolen? Hun stiller allerede opp veldig mye for meg og mitt andre barn. 

Anonymkode: beea0...999

Det der skjer ikke med en halvtimes ekstra reisevei det skjønner du å om du tenker deg om. Men det hadde betydd måner og sol for dattera de å få deg en halv time nærmere. 

Anonymkode: d5943...b98

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Så hyggelig hun er som ikke gidder å fire en milimeter for ditt andre barn. Du har virkelig god smak i kvinnfolk 

Anonymkode: d5943...b98

Vi vet jo ikke om mannen engang har latt dama uttale seg om dette. Her er det far som har valgt å flytte langt fra det første barnet sitt - ikke skyt stemor.

Anonymkode: f063e...f33

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er halvtidsplass jeg tenker på. Venninna mi visste om iallfall to barn med to barnehager, og det går visstnok veldig bra. De har en uke i hver barnehage. 

Anonymkode: beea0...999

Sånn sett bort fra at det ikke vil være barnets beste å måtte forholde seg til to barnehager, så vil du ikke få tilkjent 50/50 når konfliktnivået mellom deg og barnets mor er så høyt. 

Anonymkode: ad106...78d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det kan hun. Så lenge skolene samarbeider, er det visst fullt mulig. 

Anonymkode: beea0...999

Hva med fritidsaktiviteter? Å knytte nære vennskap? Dette skal du ta fra henne bare fordi du syns mor er dum?

Anonymkode: ad106...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velger man å flytte 1,5 time unna og ha samvær deretter, så velger man faktisk bort retten til å drive å detaljstyre. For det er det jeg synes du gjør, når du syter over at barnet får ha to uker ferie med mor heller enn å drive tilvenning i ny barnehage. Tilvenningen tar de da etter ferien, det er ingen krise. Samme med de andre tingene du gnåler om.

Anonymkode: c1aee...bd4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det der skjer ikke med en halvtimes ekstra reisevei det skjønner du å om du tenker deg om. Men det hadde betydd måner og sol for dattera de å få deg en halv time nærmere. 

Anonymkode: d5943...b98

Jo, det gjør det. Hun har ikke lappen og det vil derfor gjøre det mye vanskeligere for henne å komme seg på jobb og skole siden hun allerede bruker buss en halvtime fra der vi bor nå. 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånn sett bort fra at det ikke vil være barnets beste å måtte forholde seg til to barnehager, så vil du ikke få tilkjent 50/50 når konfliktnivået mellom deg og barnets mor er så høyt. 

Anonymkode: ad106...78d

Vi har ikke høyt konfliktnivå. Det siste drøye året har vi hatt tre diskusjoner uten at noen av oss har hevet stemmen engang. Vi er gode venner, mor har overnattet hos meg og samboer etter en konsert hun var på her.

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med fritidsaktiviteter? Å knytte nære vennskap? Dette skal du ta fra henne bare fordi du syns mor er dum?

Anonymkode: ad106...78d

Jeg har aldri sagt at mor er dum. Jeg synes det er veldig kjedelig at hun ikke respekterer mine synspunkter på ting - noensinne. Men dum er hun ikke. Hvis du leser resten av tråden her, ser du jo også at jeg har slått det fra meg. Det var en tanke som slo meg etter at venninna mi nevnte det for meg, og ville derfor lufte det for andre som kanskje har vært i samme situasjon. 

Jeg har aldri tvilt på henne som mamma. Hun er en god mor, og jeg unner henne ferie med barnet vårt da hun jobber mye. Jeg er bare redd for at tilvenningen i barnehagen ikke blir optimal og at hun vil få det vanskeligere da hun er ei veldig forsiktig og sjenert jente. Hun bruker en del tid på å føle seg trygg. Tilvenning etter ferien får hun ikke, for da skal mor jobbe hver dag. Det er derfor jeg reagerer på at min mening igjen ikke tillegges noen vekt. Nå har jeg som nevnt slått det fra meg, da jeg ser at det blir en dårlig løsning, men jeg er ikke den eneste som reagerer på at hun er borte så lenge etter bare to dager tilvenning. Jeg synes det må være lov å reagere på noe slikt uten at man skal få høre at jeg synes mor er dum eller kritisere samboeren min. 

Anonymkode: beea0...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Velger man å flytte 1,5 time unna og ha samvær deretter, så velger man faktisk bort retten til å drive å detaljstyre. For det er det jeg synes du gjør, når du syter over at barnet får ha to uker ferie med mor heller enn å drive tilvenning i ny barnehage. Tilvenningen tar de da etter ferien, det er ingen krise. Samme med de andre tingene du gnåler om.

Anonymkode: c1aee...bd4

Nå tok jeg meg fri fra min jobb for å være med på tilvenning disse to dagene fordi mor ikke ville ta seg fri. Tok da inn på hotell.  Når ferien deres er slutt, skal mor jobbe igjen, så tilvenning etter ferien får hun dessverre ikke. 

Anonymkode: beea0...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det kan hun. Så lenge skolene samarbeider, er det visst fullt mulig. 

Anonymkode: beea0...999

Når jeg ser hva du skriver så tenker jeg at det er veldig greit at det er moren som har hovedansvaret. For det første så er det veldig tydelig at du ikke tenker på barnets beste når du kommer med sånne IDIOTISKE utspill. For det andre så var det DU som valgte bort å være en deltagende part i din datter sitt liv! Det er faktisk sant som moren sier. Du flyttet og det har gjort at du ikke kjenner henne. For det tredje så klarer jeg ikke skjønne at du har en 4-åring og så samtidig har klart å hoppe på en ny dame - skaffet et stabilt forhold til henne - og samtidig skaffet deg en baby. Jiiiiz. Kjører du alt du kommer over på tjukka?

Anonymkode: b2db6...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, samme venninnen. Hun jobber på en skole med et barn som går på to forskjellige skoler. 

Men jeg ser poengene her. De er veldig gode. Jeg tror det egentlig bunner i at jeg blir frustrert og oppgitt over at jeg aldri blir hørt. Har ikke tenkt over fritidsaktiviter da hun per nå ikke har noen, men det vil hun jo sikkert få når hun begynner på skolen. 

Anonymkode: beea0...999

Du blir ikke hørt fordi at du valgte bort rollen som deltagende far og flyttet halvannen time bort. Den eneste som du kan klandre er deg selv. 

Anonymkode: b2db6...0df

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var meg. Vi hadde 50/50 en peridode, men jeg trivdes ikke i hjembyen hennes, hadde ikke noe nettverk der, så jeg ble syk av å bo der. Da jeg i tillegg fant meg ny kjæreste fra hjembyen min, valgte jeg å flytte. Det var dog hun som slo opp. Datteren min er fire år, vi gikk fra hverandre da hun var nesten to år gammel. 

Anonymkode: beea0...999

Jeg jeg jeg. DU valgte av egoistiske grunner å flytte hele halvannen time unna datteren din så DU tok valget å distansere deg fra hennes  hverdag, av grunner som omhandlet DEG. Nå må du leve med konsekvensene av å ikke få ta del i hverdagslige avgjørelser som mor tar på vegne av deres liv. At du synes det er dårlig avgjørelser betyr ikke at hun synes det.

Endret av Infinitum
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det høres ut som at du prøver å tenke på barnets beste i første omgang her, da du nevner at du syns det er best for barnet om hun hadde fortsatt tilvenning i stedet for å tas ut på ferie i 2 uker. Og det er jo bra.... men hvordan kan du mene at det er det beste for barnet å deles opp i to barnehager? For det første så ser jeg ikke for meg hvordan i all verden det skal gå opp i opp rent praktisk, og for det andre så ser jeg den enorme belastningen det må bli på barnet. Selv eldre barn som bor 50/50 går jo på èn skole.

Jeg forstår godt at du blir frustrert når mor nekter å høre på dine synspunkt. Du prøver jo å være involvert i oppdragelsen, og det er åpenbart ikke den riktige måten å gjøre det på at mor totalt overkjører deg. Men når det er sagt så er det ikke like enkelt å ha 50/50 omsorg når man bor så langt fra hverandre. Så i dette tilfellet må du jo svelge ganske mange kameler. Hadde jeg vært deg så hadde jeg fortsatt å ha datteren min så mye som mulig, men latt hun fortsette i den byen hun er i, i barnehagen hun har startet i og heller spurt om råd hos offentlige etater når det gjelder samarbeidet og kommunikasjonen med mor. Kanskje kan familievernkontoret ta dere inn på en time der dere får snakka litt mer åpent om problemene.

Anonymkode: 36310...62e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan ikke være seriøst? Et barn skal da ikke trenge å gå i to barnehager, og senere to skoler. Det er hårreisende å lese! Det er ikke til barnets beste. Det er din egen egoisme som ønsker dette. Enten så flytter du til barnets skolekrets, eller så får du holde deg til helgesamvær. Du kommer ikke til å få 50/50 i retten på grunn av avstand. Så får vi inderlig håpe at mor sier nei til dette absurde opplegget.

Anonymkode: b78c1...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er mor som har daglig omsorg og derfor blir du ikke nødvendigvis hørt i alle sammenhenger. 

Anonymkode: b78c1...16c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser at mange river seg i håret over at du flyttet "hele" 1,5 time unna barnets mor. Det er da ingen avstand. Her i nord tar skolebussen ca 60 min... Alt er relativt. Det er uansett bedre å ha en frisk og lykkelig pappa som bor 1,5 time unna, enn å ha en syk og deprimert pappa som nærmeste nabo. 

Når det gjelder barnets mor foreslår jeg at du avtaler et møte og snakker ordentlig ut med moren om hvordan du opplever tilnærmingen hennes. Ikke på en anklagende måte, men prøv å bare fokusere på hva du føler. Kanskje hun tar det til seg. Og du kan godt be henne la være å blande inn moren sin til enhver tid, og neste gang hun ringer syns jeg det er innafor å si at hun kan passe sine egne saker. 

Du er sikkert en god og omsorgsfull pappa, men tror nok ikke den løsningen du foreslo er den mest gjennomtenkte. 

Lykke til! 

Anonymkode: f6911...f3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...