Gå til innhold

Bytte barnehage fordi vi er misfornøyd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke helt hva dere kan være misfornøyde med dersom barnet trives og har det bra der. 

Anonymkode: 15811...80b

Kan bare snakke for meg selv. Mitt barn gikk i en barnehage med lite pedagogdekning, dispensasjon fra regelen om 3 småbarn per voksen, fårlige norskkunnskaper på de ansatte, dårlige åpningstider, knøttsmå utearealet og en styrer som kun var ute etter å presse mest mulig penger ut av barnehagen. Barnet trivdes fordi det var tilpasningsdyktig og hadde en venn der. Vi var veldig misfornøyde. 

Anonymkode: 392c7...b8b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikker på at det ikke er DU som er vanskelig da?

Anonymkode: fa749...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jaja men han trives også hos mine foreldre som egentlig synes han er en pest og plage.  Masse negativ energi der også men han liker å være der. Han er trossalt en veldig sosial og omgjengelig gutt som trives overalt. 

Vi har ikke hørt noe negativt prat før i sommer og det var i fjor høst vi begynte å kjenne på dette. 

Ts

Anonymkode: 500c1...c56

Hvis besteforeldrene synes han er en pest og en plage, har du gjort noe feil i oppdragelsen av sønnen din.

Anonymkode: fa749...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har et barn på 2,5 år som har gått i barnehage i 1 år nå. Ønsker ikke utdype men vi er ikke så veldig fornøyd med personalet eller styrer i denne barnehagen. Barnet trives så det går ikke på det. Vi flyttet til et nytt sted så var ikke så godt kjent og har desverre fått høre i ettertid at flere naboer osv har vært misfornøyd med denne barnehagen. 

Nå går vi i tanker om å bytte til en annen barnehage som flere av våre naboer og bekjente har barn i. Men så får jeg dårlig samvittighet for 2 åringen. Bytte fordi vi er misfornøyd når han trives. Vanskelig. Har tillegg et yngre barn som begynner i barnehage høsten 2020. Vil egentlig ha han der heller. Hva ville dere gjort ? Har dere erfaring med å bytte barnehage på en 3 åring? Han får nok ikke noe plass i ny barnehage med det første regner jeg med. Kanskje til vinteren om vi heldige. 

Anonymkode: 500c1...c56

Byttet i fjor, da var vårt barn på alder med ditt. Stortrivdes i forrige bhg, men vi voksne var misfornøyd.

etter byttet har vi ikke angret EN dag! Gått fra under middels til fantastisk. Det nytter å bytte!!

Anonymkode: 3668d...125

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, I Grosny skrev:

Samtale med de ansatte er kommunikasjon, og hvis du har piggene ut får de piggene ut. Ting fungerer jo i barnehagen, og det er ikke sikkert at det som fungerer hjemme sklir like greit inn der.  Når du klarer å få pedleder til å gå i forsvar så tror jeg at du har framstått kritisk. Tenk litt over hvor behagelig det er for dem å møte deg. Hvis du er krevende i møte med denne barnehagen, hvordan kan du vite at du ikke blir like krevende i møte med den andre barnehagen?  Mennesker blir fort litt ufine dersom de kritiseres. Det er ikke sikkert at du forstår selv at du kritiserer, men disse ansatte merker det, og reagerer.
 

Sanne ord. Men ikke glem at balansen mellom foreldre og ansatte ALDRI kan bli lik. Hvorfor? Fordi foreldre BETALER for en tjeneste , mens barnehagen YTER tjenesten.

selv om foreldre ikke alltid fronter saken sin konstruktivt, er de faktisk kunder. Så personalet kan faktisk ikke ta seg den frihet det er å bli sur eller gå i forsvar. Det er ikke et likestilt vennskap, men en betaltjeneste.

bhg må derfor godta kritikk uten å «krangle tilbake». Kunden har alltid rett. Det betyr ikke at bhg ikke kan komme med konstruktive forslag til løsning, for det bør de klare. De er i lønnet jobb.

Anonymkode: 3668d...125

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis besteforeldrene synes han er en pest og en plage, har du gjort noe feil i oppdragelsen av sønnen din.

Anonymkode: fa749...76a

Unødvendig kommentar.

Anonymkode: 3668d...125

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når de er ufine mot meg? Jaja opplevde aldri dette i barnehagen som de to eldste gikk i. Så det går faktisk an å drive en bh uten å komme meg ufine kommentarer. 

Ts

Anonymkode: 500c1...c56

Enig TS. Det går fint an, men i en dårlig barnehage opplever man at personalet er mer opptatt av å støtte hverandre enn å lytte til hva foreldrene er misfornøyde med og prøve å gjøre noe med det. 

I en god derimot vil de prøve å finne ut hva de kan gjøre for at foreldre og barn blir fornøyde. Bytt du:-)

Anonymkode: 3668d...125

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke blitt påvirket. Er nå i sommer vi har snakket med bekjente om det men vi har hatt en dårlig følelse lenge før det. Vil ikke utdype men noen av de ansatte er litt ufine i måten de sier ting på. De ønsker ikke å samarbeide når vi foreslår endringer for barnet som fungerer hjemme. Ønsker som sagt ikke å utdype her men det er en rekke ting vi reagerer på. Også hvordan de snakker til barna. 

Vi har hatt flere møter med ped leder men de bare forsvarer seg istedenfor å møte oss på halvveien. 

Ts

Anonymkode: 500c1...c56

Å gud!! Det høres ut som barnehagen vi fikk, når vi flyttet til en middels stor nordlandskommune for et år siden. Heldigvis begynner barnet på skolen nå til høsten - h*n hadde ikke fått gått der et år til for å si det slik. Dit var som å bytte fra Rolls royce til Lada. 

Anonymkode: a34e8...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis besteforeldrene synes han er en pest og en plage, har du gjort noe feil i oppdragelsen av sønnen din.

Anonymkode: fa749...76a

Nei. Svigers elsker alle barna våre og resten av familien gjør det samme. Det er foreldrene mine det er noe galt med. De orker ikke min bror sine unger heller.  

Anonymkode: 500c1...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Byttet i fjor, da var vårt barn på alder med ditt. Stortrivdes i forrige bhg, men vi voksne var misfornøyd.

etter byttet har vi ikke angret EN dag! Gått fra under middels til fantastisk. Det nytter å bytte!!

Anonymkode: 3668d...125

Godt å høre. Regner med han finner seg til rette i ny barnehage. Han var rimelig enkel å tilvenne da han begynte i fjor. Men han er heldigvis veldig sosial og utadvendt og takler nye situasjoner godt. 

Ts

Anonymkode: 500c1...c56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å gud!! Det høres ut som barnehagen vi fikk, når vi flyttet til en middels stor nordlandskommune for et år siden. Heldigvis begynner barnet på skolen nå til høsten - h*n hadde ikke fått gått der et år til for å si det slik. Dit var som å bytte fra Rolls royce til Lada. 

Anonymkode: a34e8...a1d

Ja akkurat sånn føler jeg det å. Barnehagen som tvillingene våre gikk i var helt fantastisk. Det var ikke en prikk å sette fingeren på. 

Til og med de har sagt til meg at de opplever personalet som ufine når de har hentet lillebror. De har også reagert på andre ting. Før hun nevnte det så hadde jeg ikke sagt noe om det. Derfor jeg er sikker på at det er enkelte ansatte som har problemer og ikke jeg som mamma. Mtp at bemanningen er dårlig(i følge de ansatte selv) så har sønnen min en rekke ganger kommet hjem med kloremerker i hele ansiktet hvor de har skyld på bemanningen(eldre barn på andre avdelinger som en rekke ganger har gått løs på han). 

Snakket med mannen ikveld og han synes vi bør bytte mtp at vi skal ha enda et barn i barnehage fra neste år. 

Ts

Anonymkode: 500c1...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

At barnet får det enda bedre i en annen barnehage vi har fått høre at flere er fornøyd med. 

Barnet spør aldri om å gå i bh og han har vært kjempefornøyd med nesten 2 mnd fri i sommer hvor han hver dag sa de første ukene: " ikke gå i bh?" Jeg regner med han trives for han er glad når han kommer dit men han vil heller være hjemme med meg. 

Uansett han har 4-5 venner i den bh jeg ønsker å bytte til.

Ts

Anonymkode: 500c1...c56

i det tilfellet tenker jeg det går helt fint.

Du beskriver jo ting som høres ut som en helt greii grunn til å være misfornøyd, og flles barnehage er bra :) 

Anonymkode: 40ee5...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dårlig magefølelse på vår bhg, og det har bare blitt værre ila det året vi har gått der, og nå angrer jeg på at jeg ikke har hørt på magefølelsen hele veien. Har tenkt at så lenge det ikke skjer Noe kritisk, så er det ikke vits å bytte. Men nå er det så mange småting som hoper seg opp. Dårlig norskkunnskaper, dårlig og mangelfull kommunikasjon, lite og sen informasjon, lite samarbeidsvillige ang bleieslutt, snakker mer med voksne enn med barna blæh, drittlei. 

Anonymkode: dcb08...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig TS. Det går fint an, men i en dårlig barnehage opplever man at personalet er mer opptatt av å støtte hverandre enn å lytte til hva foreldrene er misfornøyde med og prøve å gjøre noe med det. 

I en god derimot vil de prøve å finne ut hva de kan gjøre for at foreldre og barn blir fornøyde. Bytt du:-)

Anonymkode: 3668d...125

Ja vi har blitt enige om at vi bytter. Er kun egentlig en ansatt som er helt fantastisk der(en barne og ungdomsarbeider) og gutten min er veldig glad i henne. Men hun har luftet at hun kanskje slutter snart pga reisevei. 

Ts

Anonymkode: 500c1...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

i det tilfellet tenker jeg det går helt fint.

Du beskriver jo ting som høres ut som en helt greii grunn til å være misfornøyd, og flles barnehage er bra :) 

Anonymkode: 40ee5...cef

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde dårlig magefølelse på vår bhg, og det har bare blitt værre ila det året vi har gått der, og nå angrer jeg på at jeg ikke har hørt på magefølelsen hele veien. Har tenkt at så lenge det ikke skjer Noe kritisk, så er det ikke vits å bytte. Men nå er det så mange småting som hoper seg opp. Dårlig norskkunnskaper, dårlig og mangelfull kommunikasjon, lite og sen informasjon, lite samarbeidsvillige ang bleieslutt, snakker mer med voksne enn med barna blæh, drittlei. 

Anonymkode: dcb08...25f

Ja samme følelsen har jeg gått med. Her er de også veldig vanskelige med å forstå at noen 2 åringer ikke kan sove 3 timer på dagen. Samme med bleieslutt å. Han har ikke brukt bleie hjemme på 6 mnd. Tisser og bæsjer i do hver dag og har ikke hatt uhell siden i vinter. Alikevel tvinger de han til å ha på bleie fordi de ikke har ressurser til å følge han på do når de er ute å leker. Også sitter de stort sett på ræva når jeg kommer og viser ungene ting på mobilen sin. 

Her går søknaden for bytte inn til kommunen ikveld å så får vi bare håpe det dukker opp en plass så fort som mulig. 

Ts

Anonymkode: 500c1...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker vel dere egentlig har lite å tape. Han har allerede venner i den nye barnehagen, og andre dere kjenne «går god for» barnehagen.  Han står vel foran en omveltning snart uansett, om han går på småbarnsavdeling.

Selv om dere ikke har hatt de største problemene å samarbeide med barnehagen om til nå, kan jo fort noe oppstå hvor det plutselig blir mer kritisk å føle at man har et godt samarbeid. Med tanke på at det kommer et lillesøsken som også skal i barnehage, ville jeg bare søkt og hoppet i det om muligheten åpner seg.   

Min ene måtte bytte barnehage i treårsalderen pga flytting, og selv om vi var helt greit fornøyde med barnehagen han gikk i, merket vi himmelvid forskjell til den nye. Det ekstra gode samarbeidet kom godt med da gutten en periode hadde veldig utfordrende oppførsel. Byttet i seg selv gikk veldig fint for oss. Hadde ny tilvenning, og det var det.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...