Gå til innhold

Bytte barnehage fordi vi er misfornøyd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har byttet da barnet virkelig mistrivdes, men om hun har det bra- hva tenker dere at dere vil oppnå med et bytte?

Anonymkode: f7def...6f7

Vi regner med han har det bra siden de sier det men tenker at han kan få det enda bedre et annet sted. Jeg liker heller ikke måten noen av de ansatte snakker til barna. 

Dette er på små barn da. Og det er der vi også har hørt mye negativt fra andre foreldre. På de andre avdelingene er visst flere fornøyd. Men mistenker at det er dårlig miljø der da de ansatte klager høylytt over bemanningen. 

Ts

Anonymkode: 500c1...c56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn var det her også. Den siste gangen vi kom hjem etter å ha tatt opp noe som var veldig viktig for oss, og bare ble møtt med forsvarstaler og bagatellisering, da gikk vi rett på nett og søkte på ny barnehage.

Anonymkode: 0d8a4...f55

Forstår at det er individuelt men hvor lang tid tok det før dere fikk ny plass ? Og når på året søkte dere? 

Ts

Anonymkode: 500c1...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og tenker på å bytte vi også ts . Usikker på om vi skal gjøre det. Barnet trives men det er jo de voksnes jobb å se hva som er best, barna vet jo ikke sitt eget beste....

Anonymkode: 70ecc...c96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Forstår at det er individuelt men hvor lang tid tok det før dere fikk ny plass ? Og når på året søkte dere? 

Ts

Anonymkode: 500c1...c56

Vi sendte søknaden 30. mars med oppstart fra mai og fikk plass med en gang. Men det var en barnehage som akkurat hadde flyttet til større lokaler og dermed hadde ledige plasser. Hadde vi søkt fra august så hadde det blitt vanskeligere, siden den var veldig populær. Så det blir nok ikke helt sammenlignbart.

Men vi sendte også en søknad på en annen barnehage som var full i desember, ble satt på venteliste og fikk tilbud om plass fra februar. Så man kan ha flaks. (Den gangen ombestemte vi oss og ville gi den forrige barnehagen en sjanse til.)

Anonymkode: 0d8a4...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har et barn på 2,5 år som har gått i barnehage i 1 år nå. Ønsker ikke utdype men vi er ikke så veldig fornøyd med personalet eller styrer i denne barnehagen. Barnet trives så det går ikke på det. Vi flyttet til et nytt sted så var ikke så godt kjent og har desverre fått høre i ettertid at flere naboer osv har vært misfornøyd med denne barnehagen. 

Nå går vi i tanker om å bytte til en annen barnehage som flere av våre naboer og bekjente har barn i. Men så får jeg dårlig samvittighet for 2 åringen. Bytte fordi vi er misfornøyd når han trives. Vanskelig. Har tillegg et yngre barn som begynner i barnehage høsten 2020. Vil egentlig ha han der heller. Hva ville dere gjort ? Har dere erfaring med å bytte barnehage på en 3 åring? Han får nok ikke noe plass i ny barnehage med det første regner jeg med. Kanskje til vinteren om vi heldige. 

Anonymkode: 500c1...c56

Hvis barnet trives så viser det at noe er riktig i den barnehagen. Når man hører negativ prat , så blir man lett påvirket av dette og kan feilaktig danne seg et negativt bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, I Grosny skrev:

Hvis barnet trives så viser det at noe er riktig i den barnehagen. Når man hører negativ prat , så blir man lett påvirket av dette og kan feilaktig danne seg et negativt bilde.

Jaja men han trives også hos mine foreldre som egentlig synes han er en pest og plage.  Masse negativ energi der også men han liker å være der. Han er trossalt en veldig sosial og omgjengelig gutt som trives overalt. 

Vi har ikke hørt noe negativt prat før i sommer og det var i fjor høst vi begynte å kjenne på dette. 

Ts

Anonymkode: 500c1...c56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke blitt påvirket. Er nå i sommer vi har snakket med bekjente om det men vi har hatt en dårlig følelse lenge før det. Vil ikke utdype men noen av de ansatte er litt ufine i måten de sier ting på. De ønsker ikke å samarbeide når vi foreslår endringer for barnet som fungerer hjemme. Ønsker som sagt ikke å utdype her men det er en rekke ting vi reagerer på. Også hvordan de snakker til barna. 

Vi har hatt flere møter med ped leder men de bare forsvarer seg istedenfor å møte oss på halvveien. 

Ts

Anonymkode: 500c1...c56

Samtale med de ansatte er kommunikasjon, og hvis du har piggene ut får de piggene ut. Ting fungerer jo i barnehagen, og det er ikke sikkert at det som fungerer hjemme sklir like greit inn der.  Når du klarer å få pedleder til å gå i forsvar så tror jeg at du har framstått kritisk. Tenk litt over hvor behagelig det er for dem å møte deg. Hvis du er krevende i møte med denne barnehagen, hvordan kan du vite at du ikke blir like krevende i møte med den andre barnehagen?  Mennesker blir fort litt ufine dersom de kritiseres. Det er ikke sikkert at du forstår selv at du kritiserer, men disse ansatte merker det, og reagerer.
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi sendte søknaden 30. mars med oppstart fra mai og fikk plass med en gang. Men det var en barnehage som akkurat hadde flyttet til større lokaler og dermed hadde ledige plasser. Hadde vi søkt fra august så hadde det blitt vanskeligere, siden den var veldig populær. Så det blir nok ikke helt sammenlignbart.

Men vi sendte også en søknad på en annen barnehage som var full i desember, ble satt på venteliste og fikk tilbud om plass fra februar. Så man kan ha flaks. (Den gangen ombestemte vi oss og ville gi den forrige barnehagen en sjanse til.)

Anonymkode: 0d8a4...f55

Ok. Nei vi er nok ikke like heldige. Får snakke litt med mannen når han kommer hjem og så får vi se hva vi gjør. Mulig kjenne litt på det når barnet er tilbake i barnehagen. Har hatt nesten 2 mnd fri i sommer. 

Ts

Anonymkode: 500c1...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jaja men han trives også hos mine foreldre som egentlig synes han er en pest og plage.  Masse negativ energi der også men han liker å være der. Han er trossalt en veldig sosial og omgjengelig gutt som trives overalt. 

Vi har ikke hørt noe negativt prat før i sommer og det var i fjor høst vi begynte å kjenne på dette. 

Ts

Anonymkode: 500c1...c56

Gutten din sjarmerer alle, det ser ut til å fungere best når han står for kommunikasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke blitt påvirket. Er nå i sommer vi har snakket med bekjente om det men vi har hatt en dårlig følelse lenge før det. Vil ikke utdype men noen av de ansatte er litt ufine i måten de sier ting på. De ønsker ikke å samarbeide når vi foreslår endringer for barnet som fungerer hjemme. Ønsker som sagt ikke å utdype her men det er en rekke ting vi reagerer på. Også hvordan de snakker til barna. 

Vi har hatt flere møter med ped leder men de bare forsvarer seg istedenfor å møte oss på halvveien. 

Ts

Anonymkode: 500c1...c56

Allerede i første setning går du rett i din egen felle. Alle blir påvirket av sitt miljø, hevder du at du ikke har blitt påvirket av andre du har snakket med som ikke er fornøyd med bhg, så er du enten uvitende eller uærlig. 

Enda mer suspekt er det at du oppretter en tråd og ber om hjelp uten å konkreyisere hva problemet ditt er, fordi du ikke vil utdype.

Denne typen tråder er jeg uhyre misfornøyd med, fordi du leker med folks velvilje og tid både til å lese og å prøve å svare og hjelpe deg. Jeg tror faktisk ikke du har ett problem i bhg din og detfor vil du ikke utdype, du vil bare skape en tråd for morro skyld. 

Anonymkode: 550d8...d48

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, I Grosny skrev:

Samtale med de ansatte er kommunikasjon, og hvis du har piggene ut får de piggene ut. Ting fungerer jo i barnehagen, og det er ikke sikkert at det som fungerer hjemme sklir like greit inn der.  Når du klarer å få pedleder til å gå i forsvar så tror jeg at du har framstått kritisk. Tenk litt over hvor behagelig det er for dem å møte deg. Hvis du er krevende i møte med denne barnehagen, hvordan kan du vite at du ikke blir like krevende i møte med den andre barnehagen?  Mennesker blir fort litt ufine dersom de kritiseres. Det er ikke sikkert at du forstår selv at du kritiserer, men disse ansatte merker det, og reagerer.
 

Jeg har ikke hatt piggende ute. Jeg er i følge mannen min altfor "snill". Jeg har ikke fremstått kritisk. Jeg har fortalt hvordan noen av de ansatte har snakket til meg og hun har tatt de i forsvar ved å si at de er litt slitne om dagen og ikke mente det sånn osv. Jeg har aldri kritisert de bare sagt ifra. 

Dessuten var de ufine fra starten. Jeg har aldri vært ufin tilbake siden jeg ikke er sånn. Jeg klarer ikke snakke til folk på en respektløs måte. Jeg er heller typen som blir lei meg å heller vil løse det på en ordentlig måte. Tør ikke svare rett tilbake. 

Ts

 

 

Anonymkode: 500c1...c56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Allerede i første setning går du rett i din egen felle. Alle blir påvirket av sitt miljø, hevder du at du ikke har blitt påvirket av andre du har snakket med som ikke er fornøyd med bhg, så er du enten uvitende eller uærlig. 

Enda mer suspekt er det at du oppretter en tråd og ber om hjelp uten å konkreyisere hva problemet ditt er, fordi du ikke vil utdype.

Denne typen tråder er jeg uhyre misfornøyd med, fordi du leker med folks velvilje og tid både til å lese og å prøve å svare og hjelpe deg. Jeg tror faktisk ikke du har ett problem i bhg din og detfor vil du ikke utdype, du vil bare skape en tråd for morro skyld. 

Anonymkode: 550d8...d48

Ja men vi snakket jo ikke med naboene våre om dette før i sommer og det var i høst vi begynte å føle på det. 

Dette er ikke en tråd for moro skyld.

Ts

Anonymkode: 500c1...c56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, I Grosny skrev:

Gutten din sjarmerer alle, det ser ut til å fungere best når han står for kommunikasjonen.

De synes alle barnebarna er en pest og en plage så det er nok ikke gutten min det er noe galt med. 

Ts

Anonymkode: 500c1...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke hatt piggende ute. Jeg er i følge mannen min altfor "snill". Jeg har ikke fremstått kritisk. Jeg har fortalt hvordan noen av de ansatte har snakket til meg og hun har tatt de i forsvar ved å si at de er litt slitne om dagen og ikke mente det sånn osv. Jeg har aldri kritisert de bare sagt ifra. 

Dessuten var de ufine fra starten. Jeg har aldri vært ufin tilbake siden jeg ikke er sånn. Jeg klarer ikke snakke til folk på en respektløs måte. Jeg er heller typen som blir lei meg å heller vil løse det på en ordentlig måte. Tør ikke svare rett tilbake. 

Ts

 

 

Anonymkode: 500c1...c56

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja men vi snakket jo ikke med naboene våre om dette før i sommer og det var i høst vi begynte å føle på det. 

Dette er ikke en tråd for moro skyld.

Ts

Anonymkode: 500c1...c56

Er du høysensitiv eller har du en eller annen  diagnose?

Anonymkode: 550d8...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

Er du høysensitiv eller har du en eller annen  diagnose?

Anonymkode: 550d8...d48

Nei beklager ingen av delene. Jeg er bare ikke så glad i konflikter da jeg har vokst opp i et bråkete hjem. 

Ts

Anonymkode: 500c1...c56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke hatt piggende ute. Jeg er i følge mannen min altfor "snill". Jeg har ikke fremstått kritisk. Jeg har fortalt hvordan noen av de ansatte har snakket til meg og hun har tatt de i forsvar ved å si at de er litt slitne om dagen og ikke mente det sånn osv. Jeg har aldri kritisert de bare sagt ifra. 

Dessuten var de ufine fra starten. Jeg har aldri vært ufin tilbake siden jeg ikke er sånn. Jeg klarer ikke snakke til folk på en respektløs måte. Jeg er heller typen som blir lei meg å heller vil løse det på en ordentlig måte. Tør ikke svare rett tilbake. 

Ts

 

 

Anonymkode: 500c1...c56

Det er jo kritikk da, og det er helt naturlig og korrekt å forsvare sine ansatte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De synes alle barnebarna er en pest og en plage så det er nok ikke gutten min det er noe galt med. 

Ts

Anonymkode: 500c1...c56

Det er ikke sikkert de synes barna er pest og plage, det kan tenkes at de bare liker å klage litt, og egentlig koser seg mer enn du tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, I Grosny skrev:

Det er jo kritikk da, og det er helt naturlig og korrekt å forsvare sine ansatte. 

Når de er ufine mot meg? Jaja opplevde aldri dette i barnehagen som de to eldste gikk i. Så det går faktisk an å drive en bh uten å komme meg ufine kommentarer. 

Ts

Anonymkode: 500c1...c56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, I Grosny skrev:

Det er ikke sikkert de synes barna er pest og plage, det kan tenkes at de bare liker å klage litt, og egentlig koser seg mer enn du tror.

Nei en grunn til at vi bare sees et par ganger i året. De sier selv at de ikke orker. 

Ts

Anonymkode: 500c1...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS. :)

Plagg som dekker puppene = bh

Barnehage = bhg

Anonymkode: 5b5d5...3e6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...