Gå til innhold

Hei, husker noen meg her inne? Krangel..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg visste jo ikke det før du skrev det, i samme innlegget som du skrev dette.

Du kjefter på meg for at jeg burde ha visst noe du ikke skrev før i det samme innlegget som du kjefter på meg for å ikke vite det...

Koko...

Anonymkode: 70d4c...023

Nei da, jeg kjefter slett ikke på deg. Hvis du oppfatter det sånn at jeg gjør det, så beklager jeg det. Det var ikke meningen. Meningen min var bare å forklare meg.

Nei, klart jeg forventer ikke at du burde visst. Jeg forklarte bare at poenget mitt var at det var fotografen sine bilder, hvis det da ikke var gjort noen andre avtaler om det. Håper jeg har uttrykt meg forståelig nå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok mye bilder da jeg vokste opp. Ønsket meg kamera til jul et år og betalte for film og fremkalling med egne lommepenger. Tok en del bilder av småsøsknene mine blant annet. Hvis en av dem hadde kommet og forlangt å få bildene og ment at det var deres, så hadde jeg blitt provosert.

Hadde de spurt så hadde de fått noen av dem, evt fått låne og kopiere de jeg gjerne ville beholde selv. Men hadde de vist den holdningen ts gjør, at jeg uansett ikke hadde noe med å ha dem, så hadde jeg satt meg på bakbeina og ikke tatt sjansen på å låne dem bort til dem.

Anonymkode: 65e4d...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke vrangviljen her, jeg... 

Storesøsteren eier bildene, men det går da vel an å få de scannet så lilleøsteren fikk disse bildene digitalt i hvert fall. Dette er bilder av henne fra hennes dåp. Det er bilder av henne og faren - som er død. 

Det MÅ jo ligge noe mer bak? Skjønner at det er sårt for TS at hun ikke kan få bildene av seg selv og faren sin. 

Kan du ikke få moren din til å megle mellom dere da, si ifra til storesøster at hun ikke trenger å gi fra seg selve bildene, men bare få låne de så du får kopiert dem?

Anonymkode: 88deb...c83

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle historier har minst to sider og jeg tror dessverre ikke vi får høre den riktige her.

Anonymkode: 64136...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker innlegget ditt. Reis hjem til henne og ta med deg en harddisk eller minnepenn! Bare si du kommer innom på besøk, og tar med minnepenn. Si du kommer i et annet ærend, og ta med noe sjokkis eller noe:) Evt når praten er i gang, og stemninga god så sier du "forresten, har med minnepenn!"

Går ikke dette, hadde jeg snakket med noen andre. Noen i hennes nære krets som hun respekterer. Bedt dem snakke med henne. Da føler hun kanskje litt på det.. 

Går ikke dette, hadde jeg prøvd diskret og lokalisert bildene i hjemmet hennes. Ved første anledning når du er på besøk, hadde jeg tatt dem over på minnepenn uten å spørre. 

Anonymkode: 2175b...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Husker innlegget ditt. Reis hjem til henne og ta med deg en harddisk eller minnepenn! Bare si du kommer innom på besøk, og tar med minnepenn. Si du kommer i et annet ærend, og ta med noe sjokkis eller noe:) Evt når praten er i gang, og stemninga god så sier du "forresten, har med minnepenn!"

Går ikke dette, hadde jeg snakket med noen andre. Noen i hennes nære krets som hun respekterer. Bedt dem snakke med henne. Da føler hun kanskje litt på det.. 

Går ikke dette, hadde jeg prøvd diskret og lokalisert bildene i hjemmet hennes. Ved første anledning når du er på besøk, hadde jeg tatt dem over på minnepenn uten å spørre. 

Anonymkode: 2175b...632

Wow, du hadde ikke fått komme inn i mitt hjem om du var min søster.

Anonymkode: 65e4d...606

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner ikke vrangviljen her, jeg... 

Storesøsteren eier bildene, men det går da vel an å få de scannet så lilleøsteren fikk disse bildene digitalt i hvert fall. Dette er bilder av henne fra hennes dåp. Det er bilder av henne og faren - som er død. 

Det MÅ jo ligge noe mer bak? Skjønner at det er sårt for TS at hun ikke kan få bildene av seg selv og faren sin. 

Kan du ikke få moren din til å megle mellom dere da, si ifra til storesøster at hun ikke trenger å gi fra seg selve bildene, men bare få låne de så du får kopiert dem?

Anonymkode: 88deb...c83

Når ts ikke anerkjenner at det faktisk er søsteren sine bilder, så stoler hun sikkert ikke på at hun får dem tilbake. Men hun kunne absolutt ha scannet dem selv og gitt dem til ts digitalt.

Anonymkode: 65e4d...606

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, exictence skrev:

Har hun tatt bildene, er det hennes. Hvis dere da ikke lavde en avtale på forhånd om hun kunne ta noen bilder til deg fra dåpen.

Men når hun sier at det er hennes, så må du godta det. Du kan smile til henne og si at du gjerne ville hatt noen av dem, men at det er jo fint at du ((søster) har dem, da vet jeg jo at de er hos deg.

Skjønner ikke at du gidder å krangle igjen.

Hvordan kan jeg har laget en avtale når jeg var baby... 

Anonymkode: 18167...1f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Sinsiew skrev:

Du har en bedriten søster..

Helt enig, herregud å slem søster du har! Tenk å tviholde sånn på noen bilder som betyr så mye for en, og ingenting for henne! 

Hva med moren deres? Kan hun snakke litt vett med søsteren din? Hvis det er pengene for kamera og rull/fremkalling for type 20 år siden hun klikker på, så betal litt for det da, hvis hun absolutt må ha penger for dette. 

Anonymkode: c5a21...621

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solkremen

Hadde bare tatt bildene jeg. Scannet de, og sendt orginalene tilbake til henne. Ville ikke hatt noe forhold til ei sånn bedriten søster uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er søsteren din sine bilder, MEN hun er meget smålig og rar, hvis hun ikke lar deg få kopi av bilder av deg selv og familie! Er hun oppegående? 

Anonymkode: 979e9...c7b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest RødeFare

Enten er din søster dødskjip, eller så er dette en del av en større konflikt som vi ikke vet noe om. 

Hvis det er det første ville jeg prøvd å gjøre som foreslått av flere her:

1) Fått inn en tredjeperson (mor?) som kan hjelpe til med å overtale søster til å få scannet bildene. 

2) Lage en situasjon der det blir ekstremt vanskelig for din søster å si nei. For eksempel at du stiller på besøk med kake eller liknende og har med scanner eller en app på telefonen som scanner bildene. Her er det avgjørende at scanningen kan skje med en gang. Ikke i morgen, ikke senere i dag, osv. Med en gang. Da må du ha forberedt deg. 

Hvis dette er en del av en større konflikt som handler om andre greier tror jeg du må være forberedt på å løse opp i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem som eier bildene er ganske greit, det er fotografen. Men jeg skjønner ikke vrangviljen for å kopiere eller scanne bildene , det er en enkel sak i utgangspunktet. Hvis TS tilbyr seg å betale for kopiering hos fotograf, så har ikke søsteren utgifter ved det...hvis det er en medvirkende årsak. Gjør hun dette for å være jævlig, så vil jeg si det er simpelt gjort. Hun skjønner jo at bildene har en stor verdi for TS.

I min familie så deler fotografen bildene med de det angår, eller de som ønsker bilder. Det ble veldig enkelt etter at anskaffelse av digitale kameraer eller bilder tatt med mobil.

 

Anonymkode: 0989f...9b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner noe, halv-store-søsteren sitter og ruger på familiebilder fra ts sin dåp m.m, med bilder av ts og hennes familie, som halv-store-søsteren mener at ts ikke skal få, siden det er hun som har tatt bildene og dermed mener at de er hennes eiendom.

Ts vil naturlig nok ha disse bildene, da de er av henne og hennes familie, men halv-store-søsteren sier at de er hennes og at hun ikke vil gi de til ts.

Så jævlig kvalmt...

Anonymkode: 70d4c...023

Det går jo an å ta kopier. Kan ikke være så vanskelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, exictence skrev:

Men i dette tilfelle ville fotografen ha bildene sine selv, og da er det ikke noe å krangle om på det.

Nå er vel neppe disse bildene kunstverk av en slik art at verdien forringes av at TS får skanne seg et eksemplar? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Hactar skrev:

Nå er vel neppe disse bildene kunstverk av en slik art at verdien forringes av at TS får skanne seg et eksemplar? 

Enig, jeg synes absolutt og hun burde fått lov til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig så hadde jeg bare tatt bildene fra henne uten å be om lov hvis det var så viktig for meg.. det er snakk om bilder som betyr noe for deg og ikke henne. Jeg oppfordrer normalt ikke til tyveri men dette har jo ingen økonomisk eller sentimental verdi for henne. 

Anonymkode: 34ae6...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, trådstarter

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk:

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Edie, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...