Gå til innhold

VGs hjemmenfra


Martine16

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer på om det går Ann å ta vg2 hjemmenfra, UTEN å være privatist. Jobbe med de enkelte fagene hjemmenfra, og ta prøver i fagene sammen m klassen på skolen. Lage presentasjoner som vi har i de enkelte fagene hjemme. 

Har hatt stort fravær i løpet av vg1, grunnet sykdom (har hatt problemer m å komme meg ut av senga, hatt angst for å gå på skolen, være der hele dagen)... endte med rundt 30-40% fravær i ca alle fag. Fikk legeerklæring på alt, men fikk uans ikke karakter i gym. Da dette var noe av det vanskeligste. Hadde rundt 35% her og det var også legeerklæring for.. 

poenget er om noen her inne har vært borti noe lignende og har noen tips. Er det mulig slik jeg tenker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du har ikke rett på spesialopplæring der læreren skreddersyr er opplegg slikn at du bare kan jobbe hjemmefra og ta prøvene på skolen. Skal du kun jobbe hjemmefra, er du jo privatist, og bør ta fagene som privatist. 

En mulighet er at du får status som hospitant, der du går opp til privatisteksamen, men får mulighet til å følge opplæringen (inkl. tilgang til læringsplattformen/It's learning), men uten vurdering. Jeg tror dog dette ikke er noe du har rett på, og jeg vet ikke om dette er noe som eksisterte for mange år siden, og at det har blitt innstramninger.

Anonymkode: 26fbf...d71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...