Gå til innhold

Backpacking i Thailand, Malaysia & Singapore

Gjest gjest 0

Anbefalte innlegg

Til våren skal jeg og en venninne reise rundt som backpackere i Thailand, Malaysia & Singapore. Vi kommer hovedsaklig til å være i Thailand. Finnes det noen der ute som har vært disse stedene og har lyst til å dele sine erfaringer med oss? Positive og negative. Hva bør vi få med oss? Hva bør vi huske? Hvor er det bra og billig overnatting? Hvor er de bra shoppingstedene osv.... Absolutt alt er av interesse!!!

Vi blir kjempetakknemlige for alle svar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei,

har vært på backpacking i Thailand osv.

Fly inn til Bankok (vær der noen dager MAX 3 dager...dere holder ikke ut lenger..altfor mye tut og kjør,og stress og kav) og ta tog derifra sørover.(1 klasse er veldig bra visst dere vil sove osv. 2 klasse er også ok,men masse fluer,vifter og fullt av folk.1 klasse er overhodet ikke så mye dyrere enn 2 klasse.)

De i billettene vet hvor dere vil(der som alle andre reiser osv.)bare spør de.

Phi-phi Islands

Krabi

hua hin

uff...husker ikke... men følg strømmen(desverre..det er MANGE backpackere OVERALT)

Ikke noe problem med å få seg plass å sove og vite hvor en skal.Overalt står det folk som vil at dere skal reise på den og den øya,og de organiserer ALL transport osv.

Vi hadde ikke booket noenting,men ALT gikk over all forventning.

Husk at det er blir mange båtturer pga. mange øyer osv. så ha ALLTID med toalettpapier i bagen/sekken,fordi det har de aldri på cafe'er,båter osv. osv.

Kos dere..ikke planlegg for mye..alt ordner seg...det LOVER jeg..

Katrine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Singapore i sommer og koste meg masse!

Orchard Road er den store handlegaten med en hel drøss med shoppingsentre! Her kan man gå LENGE! Klærne er stort sett bittesmå (ei vennine som bruker str.36 her hjemme kjøpte en shorts i str. L!!!)

Nghee Ann Centre er veldig flott (og dyrt!), så her blir det mest kikking, men det er moro det også...I kjelleren er det et stort område med mange boder med mat.

Ellers er Centrepoint et fint senter med mange klokke-og smykkebutikker, en stor bokhandel (Times) og mye annet.

Jeg anbefaler å IKKE gå på Lucky Plaza. Her ble vi forsøkt lurt av opptil flere butikker...

Utenom Orchard Road er Chinatown og Little India verdt et besøk har jeg hørt. (Vi rakk dessverre ikke det)

Sentosa Island er en ORDENTLIG turistfelle, men noen ganger er dét litt deilig også... (Strand og sol!!!!!!) :briller:

Dessuten er det vel obligatorisk med en Singapore Sling på Raffles....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har reist rundt i Malaysia og Singapor og elsker begge stedene. Malaysia er mitt favorittland og jrg kommer nok tilbake. Har aldri vært i Thailand, men jeg skal dit en dag.

Mine tips sett av noen dager til shopping i KL på veien hjem, det er så mye å kjøpe. Østen møter vesten i denne gedigne smeltediglen. Vi bodde på et 4 stjerners hotell for omlag 300 kr for rommet pr natt, bestilte over Internett og fikk ca halv pris.

Vi fløy opp til Kutha Bahru og tok bår til Puhla Perhentian, to øyer som er såå fine. Perhentian Island, søk på nettet så kan du se bilder.

Så tok vi toget tvers over landet og ned til Singapor, bodde på et ok hotell mist i horestrøket, men som alt annet der nede var det velorganisert. Singapor er veldig kapitalistisk, det eneste som er veldig billig er mat.

ha en fin reise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og ei venninne reiste fra Bankok til Bali/Lombok/Gili Island. Brukte to mnd på turen. Startet med tre dager i Bankok. Vi ble med på organisert utflukt til flytende marked og kongepalasset Grand Palace. Veldig spesielt. Flytende marked var en artig opplevelse som jeg ikke ville vært foruten.

Fra Bankok tok vi nattog ned til Chumphon og båt ut til Koh Tao. Veldig lita sjarmerende øy. Her nøt vi strandlivet noen dager før vi tok båt videre til Koh Phangan som er en litt større øy. Videre tok vi båt til Koh Samui, men der gadd vi ikke å bli, så vi reiste videre til fastlandet igjen og tok buss over til Phuket. Vi ble kun en natt i Phuket før vi tok båt til Koh Phi Phi. Det var flott det! Superhærlig øy med flotte strender og mange backpackere. Her finnes ingen biler og det er jo ganske spesielt. Hit må dere bare reise innom. Superfint å dykke her. Fra Phi Phi tok vi båt til Krabi. Herfra er det fint å være med på organisert utflukt eller rett å slett leie båt med fører og dra litt rundt omkring. Vi leide båt og dro til Reilley Beach. Det er en helt nydelig strand. Finnes også hoteller der, men prisene er litt høyere enn ellers. Vi var også på tur til James Bond Island hvor en James Bond film er spilt inn. Litt artig å se det også.

Fra Krabi tok vi nattbuss til Penang, Georgetown. Vi likte oss ikke noe særlig der, men det var nok fordi det var rotter på hotellet og vi så også masse i gatene. Ble der baren en natt. Tok derfra buss til Kuala Lumpur som etter min mening er en helt utrolig herlig by. Jeg elsker storbyer og dette er en av favorittene. Skal tilbake dit engang hvertfall. Må bare oppleves! Fra KL tok vi nattog til Singapore. Dette er en helt annen storby en KL. Mye flottere liksom. Alt er så rent og ordentlig. Nesten litt "stivt". Men igjen, jeg elsker storbyer. Singapore Sling på Raffles er en selvfølge. Vil også si at et besøk på Sentosa Island bør oppleves. Sentosa er bygd opp av turisme og er veldig flott. Ta med badeklær! Man tar en slags gondolbane for å komme til øya eller man kan ta båt. Besøk også Den Norske Sjømannskirke i Singapore. Super utsikt utover Singapore.

Fra Singapore tok vi fly videre til Denpasar, Bali. Var også på Bali i 97 og må nok si at det var bedre den gangen. Nå er det mye mer turisme der og strendene er ikke så fine lenger. Vi var også på Lombok og Gili Island. En helt uforglemmelig tur med masse opplevelser og inntrykk.

God tur i forberedelsene!

Kaia :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Enig i mye av det Kaia skriver!! Phi phi var VAKKERT!!

Men jeg var i Bankok i 4 dager og ville gjerne vaert der lenger!! Det var paa slutten av ferien vaar og vi shoppet som GALE!! Det var jo saa UTROLIG BILLIG! Og vi bodde i verdens hoyeste hotell for ca 500 kr natta (et skikkelig luksushotell med svommebasseng paa taket og i det hele tatt). Mye god mat, mye flott og see, og utrolig billig!! Lei en guide med bil, som kjorer dere rundt til div. hoydepunkter. -det koster ikke mye og sparer dere for en del stress med aa komme dere rundt paa egen haand.

Dere reiser ikke i hoysesongen, saa dere trenger nok ikke aa stresse med aa bestille overnatting paa forhaand. Vi var der i jula + januar, og hadde problemer med aa finne overnatting kun en gang.

God reise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...