Gå til innhold

Fullstendig drama over at en far hadde gitt 3 åring piano yoghurt til frokost


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kaldes sykom. Mental som sådan. Tidligere ble jeg provosert, nå får meg bare medynk.

Anonymkode: 0c951...2e8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Albbas skrev:

Jeg finner det heller ikke? 

De har sikkert sletta alt sammen. De er vel redde for at dramaet skal ta helt av og at noen går til barnevernet/ avisen til slutt.

Anonymkode: 6076a...e5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
3 minutter siden, AnonymBruker said:

De har sikkert sletta alt sammen. De er vel redde for at dramaet skal ta helt av og at noen går til barnevernet/ avisen til slutt.

Anonymkode: 6076a...e5c

Fant det ikke i går heller...? Hva er/var det bilde av? Er jo ikke så lett å vite hvilken post dere snakker om på IG. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det spiste jeg til frokost hele ungdomsskolen tror jeg. Ble folk av meg også 😛

Anonymkode: f536a...e58

Og jeg spiste honnikorn, puffet ris eller cornflakes m/ sukker og melk til frokost i omtrent hele oppveksten. Gikk helt fint det også :)    ("radikaliserte" kostholdsfanatikere er så jævli slitsomme ;) )

Anonymkode: a25b0...f2f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter mora. Kunne like gjerne ha hatt sukker på tallerken og gitt ungen

Anonymkode: a7453...e6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi, mannen ga sønnen vår smultring før frokost i dag. Burde minst vært buret inne han da.

Anonymkode: 10b0d...6c6

Ja herregud, du kan i alle fall ikke prøve å holde liv i dette ekteskapet. Du må tenke på barna.  Kom deg unna, og forlang at far kun har samvær med tilsyn!  ;) 

Anonymkode: a25b0...f2f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg syns også det hadde vært drøyt å gi piano yoghurt til frokost. Til dessert på en lørdag hadde jeg ikke reagert.

Den yoghurten er en dessertyoghurt som har dobbelt så mye sukker som vanlige yoghurter. Selv om sukkermengden i seg selv ikke er så krise en morgen, så er trenger ikke barn venne seg til å få dessert istedet for en sunn frokost.

Anonymkode: 08fd1...ef4

Venne seg til? Var det ikke snakk om én gang?

Anonymkode: 10b0d...6c6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja herregud, du kan i alle fall ikke prøve å holde liv i dette ekteskapet. Du må tenke på barna.  Kom deg unna, og forlang at far kun har samvær med tilsyn!  ;) 

Anonymkode: a25b0...f2f

Ja må nok det! Kanskje vi burde dra til krisesenteret?

Anonymkode: 10b0d...6c6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Snabeltann skrev:

Det er tendenser her på kg også til hysteri... Bare å sjekke ut "kjæledyr" forumet! 😂 

Trenger ikke "dra" dit, det florerer av hysteri på den underkategorien vi er på nå. Jeg lurer oppriktig på hva som feiler enkelte foreldre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt overdramatisering her, synes jeg. For de som lurer på hvor den finnes; du finner den i «storyen» under brukernavnet og bio, heter «tips til en 👩🏼».

Jeg er enig i at det er litt hysterisk å reagere så sterkt på at barnet fikk piano youghurt til frokost, men slik jeg forstår innlegget, er dette noe barnet får veldig ofte hjemme hod pappa, og da forstår jeg at mor reagerer. Finnes ikke næring i den youghurten, bare masse sukker, og det bør derfor ikke gies for ofte. At det var en «hel tirade» var å ta litt i, hun som driver kontoen la ut tre forskjellige reaksjoner og kom så med sin egen mening. Hun nevnte ingenting om fars omsorgsevne, og det gjorde heller ikke noen av de reaksjonene hun la ut, men rådet heller moren til barnet å lære opp far i kosthold. Og han trenger nok noen råd hvis han gir barnet sitt dette til frokost ofte. 

Anonymkode: d16dd...06d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Jeg tror barn som vokser opp med avslappa foreldre har det bedre enn de som vokser opp med hysteriske foreldre, sånn generelt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt overdramatisering her, synes jeg. For de som lurer på hvor den finnes; du finner den i «storyen» under brukernavnet og bio, heter «tips til en 👩🏼».

Jeg er enig i at det er litt hysterisk å reagere så sterkt på at barnet fikk piano youghurt til frokost, men slik jeg forstår innlegget, er dette noe barnet får veldig ofte hjemme hod pappa, og da forstår jeg at mor reagerer. Finnes ikke næring i den youghurten, bare masse sukker, og det bør derfor ikke gies for ofte. At det var en «hel tirade» var å ta litt i, hun som driver kontoen la ut tre forskjellige reaksjoner og kom så med sin egen mening. Hun nevnte ingenting om fars omsorgsevne, og det gjorde heller ikke noen av de reaksjonene hun la ut, men rådet heller moren til barnet å lære opp far i kosthold. Og han trenger nok noen råd hvis han gir barnet sitt dette til frokost ofte. 

Anonymkode: d16dd...06d

Men tenk å legge ut dette for verden og lage drama utav det! Herrefred!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jo egentlig pianoyoghurt nesten det samme som å gi sjokolade til frokost.. 

Anonymkode: ef244...234

I forhold til sukkermengde, ja. Bare at youghuren også inneholder kalsium, en del proteiner og gode bakterier for mage/tarm. Ingen barn dør av å få en slik til frokost en gang i blant, heller ikke sjokolade for den saks skyld.

Anonymkode: 9c9ba...3e6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, HarryDotter skrev:

Men tenk å legge ut dette for verden og lage drama utav det! Herrefred!!!

Joda, den er jeg forsåvidt enig i. Unødvendig å involvere resten av verden i en konflikt mellom mor og far. 

Anonymkode: d16dd...06d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun mora bør søke profesjonell hjelp for spiseforstyrrelsen sin ortoreksi (overdreven og usunn fokus på sunn mat).

Stakkars barn som kan få et anstrengt forhold til mat og selv utvikle spiseforstyrrelse. 

Anonymkode: 7ace9...435

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge ungen ikke er veldig allergisk mot melk så går det an å gi sånt til frokost innimellom. 

Anonymkode: 78070...2d1

🙄

Anonymkode: c82fd...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å skrive et klagebrev til de som driver med produksjonen av Piano yoghurt? Er det Tine?

Skriv at produksjonen av yoghurtene må stoppes fordi det er for mye sukker. Hva med produsere yoghurten med Stevia og sunne frø istedet for sukker og sjokoladekuler? 

Anonymkode: 6076a...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Følger en instagramkonto som heter «barebrabarnemat» 

Mye bra info og skulle gjerne lagt til meg noen nye vaner.

Men da de la ut en hel tirade og lagde vel nesten et dommerpanel pga en mor hadde blitt fullstendig hysterisk for at far hadde gitt datteren sin på 3 år Pianoyoghurt til frokost. Det ble spørsmål om denne mannen var egnet til å ta vare på barnet sitt, og at far måtte ha oppfølgning og hjelp..

Er det bare jeg som syns det er helt fullstendig absurd å ta så til de grader av pga et sånn tilfelle?

Er ganske sunn selv, og holder meg og ungene til lørdager med snop.. Men jeg hadde aldri klikket om barnefar hadde gjort noe sånn av og til... 

Anonymkode: d665e...ea9

Hallo, det var bare en yoghurt. Alvorlig talt, det er ingen stor sak dette. Man er ikke uegnet som forelder bare fordi man gir barnet sitt yoghurt. Hvorfor ble mor så hysterisk? Det finnes mye verre ting i verden enn å gi barnet sitt en yoghurt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...