Gå til innhold

Tolvåring vil ha langt hår


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Warrior

Han er 12 år og må få bestemme sveisen selv. Dere høres veldig gammeldags ut med den holdningen. Vi lever i 2019 altså. Å hvem faen er du som lar sønnen din få juling av brødrene og lar de plage livet av han uten å gjøre noe med det? Dette får meg til å tro alt du skriver er tull for du kjeder deg. Ellers sier jeg stakkars gutt, her må noe gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om dette er reelt så bør dere ta tak i heimen. Hvorfor tillater dere at de eldste plager 12åringen?? 

Hårsveisen er det siste du bør bekymre deg for nå... 

Anonymkode: 580e4...213

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager, la gutten få ha langt hår.

Og du godtar selvfølgelig ikke at de juler opp yngstemann, hva i all verden er dette for noe?

Anonymkode: 57dfb...62c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2019 den 15.50, AnonymBruker skrev:

De to eldste guttene våre har alltid vært greie: men den yngste er en krevende liten krabat. Han er svært liten av vekst for alderen - 12 år - og derfor har han litt vanskelig for å bli fullt respektert av kameratene, venninder, bekjente og andre. Nå har han funnet på som at han vil ha langt hår, slik mange av de større slampene, og han har trasset seg til det, enda de litt eldre brødrene erter, juler han opp, og plager livet av ham for det.

Men vi er svært lite glade for det fordi vi mener at langt hår for en gutt er et adgangstegn til kretser hvor ingen foreldre vil ønske at barna deres skal ferdes i våre dager. Dessuten ser han uhyre komisk ut med den lange manken.

Anonymkode: 56c3c...edd

Og dere lar brødrene hans jule han opp? Hva med å ta for dere brødrene hans istedet for å fokusere på at han vil ha langt hår?

Min samboer har langt hår. Han er ingen slamp. Han er en oppegående mann, tatt seg utdanning og har en bra betalt jobb. Vår eldste sønn har også hatt langt hår. Når han gikk på barneskolen i 4/5 klasse så hadde han langt hår. Hva er galt med det?

Hva tenker du skal skje om din sønn får langt hår? Det er uansett bare hår og det er hans hår. La han få velge hvordan vil han vil se ut på håret.  Langt hår er ikke et adgangstegn til grufulle kretser. Langt hår er ikke ensbetydende med narkotika, tyveri, alkoholisme, ildspåsetter, morder og det som verre er. Voks opp og la gutten deres få bestemme over håret sitt selv. Igjen, så ta heller for dere brødrene som erter og juler han opp. At dere lar de få holde på med han på den måten er hårreisende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min gutt har hatt langt hår i mange år. Det er bare hår. Når han blir lei, får han klippe det. Men et tips på veien; børste skikkelig gjennom hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2019 den 15.50, AnonymBruker skrev:

De to eldste guttene våre har alltid vært greie: men den yngste er en krevende liten krabat. Han er svært liten av vekst for alderen - 12 år - og derfor har han litt vanskelig for å bli fullt respektert av kameratene, venninder, bekjente og andre. Nå har han funnet på som at han vil ha langt hår, slik mange av de større slampene, og han har trasset seg til det, enda de litt eldre brødrene erter, juler han opp, og plager livet av ham for det.

Men vi er svært lite glade for det fordi vi mener at langt hår for en gutt er et adgangstegn til kretser hvor ingen foreldre vil ønske at barna deres skal ferdes i våre dager. Dessuten ser han uhyre komisk ut med den lange manken.

Anonymkode: 56c3c...edd

Jeg jobber på et ungdomsfengsel og de aller fleste ungdomskriminelle har barbert hode eller kjempekort hår.Dont you worry😉

Anonymkode: 785a0...18b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Set ut til at dere lyktes på 3 forsøk. Jeg heier på ham, - selvfølgelig skal dere la ham få ha langt hår! 

Det ser ut til at dere har noe å jobbe med, når det gjelder de andre. Man lar ikke eldre søsken mobbe og jule opp, yngre søsken. 

Må vel bare legge til at mannen i huset har langt hår og vandrer kretser som svært mange gjerne ville ønsket å være i. 

Endret av absinthia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2019 den 15.50, AnonymBruker skrev:

Men vi er svært lite glade for det fordi vi mener at langt hår for en gutt er et adgangstegn til kretser hvor ingen foreldre vil ønske at barna deres skal ferdes i våre dager.

Det var en tid her jeg bor (mellomstor by) da halvlangt hår på 12-13 åringer var veldig moderne. Fikk litt 70 talls vibber når jeg så disse guttene og syntes det var søtt. Tenkte aldri dette må være en gutt som er på vei ut på skråplanet. Du mener at sønnen deres lettere vil komme i kriminelle miljøer fordi han har langt hår?? Klipper dere av ham håret vil det ikke forandre noe. Er han en nysgjerrig gutt med stort behov for spenning ender han likevel opp i "spennende" miljøer. Håret har ingenting å si, det er personligheten det står på. 

Anonymkode: 1cad4...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2019 den 17.13, mam4ma skrev:

Dersom han vil ha langt hår til tross for mobbing hjemme (her må dere foreldre gro litt ryggrad!), så har jaggu den lille gutten både mer prinsipp, mer selvstendighet og større baller enn resten av gjengen...

Dette. Hadde vært mye mer bekymret for eldre søsken som banker opp broren fordi han har langt hår. Da skorter det oppdragelse og grenser hjemme. Fokus bør være på de to eldste som må få konsekvenser for oppførselen. 

Anonymkode: 1cad4...087

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...