Gå til innhold

Fossilbilen kan reddes av moderne teknologi

Hedonista

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 timer siden, Hedonista skrev:

https://www.tu.no/artikler/slik-fikk-ferrarien-tesla-motor/470721

Det finnes håp for fossilbilene også. 

Nitrist artikkel. Jeg vil sammenlikne det med å sette inn firkantede husmorvinduer i et sveitserhus, eller vindussprosser og profilert listverk på en funkisperle. 

Anonymkode: d351c...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nitrist artikkel. Jeg vil sammenlikne det med å sette inn firkantede husmorvinduer i et sveitserhus, eller vindussprosser og profilert listverk på en funkisperle. 

Tipper du ikke har noe imot "hot rods"? Dette er det elektriske motstykket til akkurat det fenomenet. En hot rod er gjerne også ganske ekstremt ombygd, mer som å bygge om stavkirke til funkishus.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Lutetium 71 skrev:

Tipper du ikke har noe imot "hot rods"? Dette er det elektriske motstykket til akkurat det fenomenet. En hot rod er gjerne også ganske ekstremt ombygd, mer som å bygge om stavkirke til funkishus.

Hva bygger du det på? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Lutetium 71 skrev:

For å svare deg: Jeg ser appellen ved hot rods, men når jeg ser en hot rod går det alltid ganske kort tid fra "tøff!" til "lurer på hvordan den så ut før, jeg". Og der er vi vel ved kjernen for min del: For hver klassiske bil som bygges om til hot rod eller får satt inn Tesla-motor er det en mindre original, klassisk bil igjen av den typen. Og i en del tilfeller er det etter min mening bare nitrist. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å svare deg: Jeg ser appellen ved hot rods, men når jeg ser en hot rod går det alltid ganske kort tid fra "tøff!" til "lurer på hvordan den så ut før, jeg". Og der er vi vel ved kjernen for min del: For hver klassiske bil som bygges om til hot rod eller får satt inn Tesla-motor er det en mindre original, klassisk bil igjen av den typen. Og i en del tilfeller er det etter min mening bare nitrist. 

Vel, ok. Da er du ihvertfall konsekvent.

Dog, på en hot rod er gjerne ombyggingen veldig synlig. Det er den absolutt ikke her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, Lutetium 71 skrev:

Vel, ok. Da er du ihvertfall konsekvent.

Dog, på en hot rod er gjerne ombyggingen veldig synlig. Det er den absolutt ikke her.

Det er mer ved en klassisk bil enn utseendet (selv om utseendet selvsagt er viktig). En 80-talls Ferrari eller 60-talls Boble uten motorlyden som hører til er bare feil. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mer ved en klassisk bil enn utseendet (selv om utseendet selvsagt er viktig). En 80-talls Ferrari eller 60-talls Boble uten motorlyden som hører til er bare feil. 

I det ene tilfellet legger man til lyd (større ICE), i det andre trekker man fra lyd. I begge tilfellene ender man opp med bedre ytelse. Selvfølgelig er det annerledes med en sterk elmotor enn en sterk bensinmotor. Men hva man foretrekker av lyd er veldig individuelt.

EOD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I tilfeller der motoren i en veteran er helt ferdig og ny ikke er mulig å få tak i, eller at originalmotor er håpløst upålitelig så kan jeg se at det kan ha sine fordeler å sette inn batterier og elmotor. Men original motor vil som regel være best. 

Anonymkode: 80269...902

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...