Gå til innhold

Forventer vi skal ta oss av barna deres


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer bare ikke se for meg hvordan disse kommandoene arter seg.

Ts, mann og barn er på hytta.

Telefonen: Ring ring!

Mannen til ts: Ja hei, det er Arne?

Søsteren: Hei, Siri her. Kom hit og støvsug! Husk å vaske badet! Og pass ungene!

Mannen til ts: Ok, kommer straks.

 

Eller er det kanskje mer sånn:

Søsteren: Velkommen, stig på, koselig å se dere!

Ts: Ja, så trivelig. Hei barn x og y!

Barn x og y: Hurra, dere skal passe oss!

Ts: Hva?

Søsteren: Ja, skal ut en tur jeg. Regner med at dere støvsuger og vasker over her mens jeg er borte da. Toodeloo!

 

Eh, nei. Alt virker like usannsynlig. Ts, kan du forklare hvordan dette egentlig foregår?

Anonymkode: 00591...db1

Det er litt som scenario 2. De kan invitere oss lunsj hjemme hos oss, og be oss om å handle inn matvarer på veien. Så kommer vi der og har det trivelig, men så skal mannen ut til naboen f.eks og søsteren skal dusje. Helt greit det! Ut av dusjen kommer søsteren ut og sier at hun helt har glemt en avtale med venninner så hun skal bli borte noen timer, men mannen kommer sikkert tilbake snart. Forsatt greit, vi koser oss med barna. Men mannen kommer ikke hjem på flere time og svarer ikke på meldinger. Vi sender melding til søsteren og etterspør dem når det nærmer seg middagstid for vi hadde planer om å besøke svigerforeldre for de hadde bedt oss på middag. Får spørsmål om ikke vi kan lage middag hos dem heller, de rekker ikke og komme hjem og lage mat, planen med svigerforeldre kan vi ta en annen dag syns de. Så kommer de hjem, spiser middag og søstera og mannen er utslitt så de slenger seg foran tv-en mens de spør om vi ikke kan ta barna med ut og leke så de får litt ro. Vi kommer tilbake og da må vi passe eldste barnet mens de to steller det minste og legger det.

Anonymkode: 5ded8...ae1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er litt som scenario 2. De kan invitere oss lunsj hjemme hos oss, og be oss om å handle inn matvarer på veien. Så kommer vi der og har det trivelig, men så skal mannen ut til naboen f.eks og søsteren skal dusje. Helt greit det! Ut av dusjen kommer søsteren ut og sier at hun helt har glemt en avtale med venninner så hun skal bli borte noen timer, men mannen kommer sikkert tilbake snart. Forsatt greit, vi koser oss med barna. Men mannen kommer ikke hjem på flere time og svarer ikke på meldinger. Vi sender melding til søsteren og etterspør dem når det nærmer seg middagstid for vi hadde planer om å besøke svigerforeldre for de hadde bedt oss på middag. Får spørsmål om ikke vi kan lage middag hos dem heller, de rekker ikke og komme hjem og lage mat, planen med svigerforeldre kan vi ta en annen dag syns de. Så kommer de hjem, spiser middag og søstera og mannen er utslitt så de slenger seg foran tv-en mens de spør om vi ikke kan ta barna med ut og leke så de får litt ro. Vi kommer tilbake og da må vi passe eldste barnet mens de to steller det minste og legger det.

Anonymkode: 5ded8...ae1

Lunsj hjemme hos seg*

Anonymkode: 5ded8...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er litt som scenario 2. De kan invitere oss lunsj hjemme hos oss, og be oss om å handle inn matvarer på veien. Så kommer vi der og har det trivelig, men så skal mannen ut til naboen f.eks og søsteren skal dusje. Helt greit det! Ut av dusjen kommer søsteren ut og sier at hun helt har glemt en avtale med venninner så hun skal bli borte noen timer, men mannen kommer sikkert tilbake snart. Forsatt greit, vi koser oss med barna. Men mannen kommer ikke hjem på flere time og svarer ikke på meldinger. Vi sender melding til søsteren og etterspør dem når det nærmer seg middagstid for vi hadde planer om å besøke svigerforeldre for de hadde bedt oss på middag. Får spørsmål om ikke vi kan lage middag hos dem heller, de rekker ikke og komme hjem og lage mat, planen med svigerforeldre kan vi ta en annen dag syns de. Så kommer de hjem, spiser middag og søstera og mannen er utslitt så de slenger seg foran tv-en mens de spør om vi ikke kan ta barna med ut og leke så de får litt ro. Vi kommer tilbake og da må vi passe eldste barnet mens de to steller det minste og legger det.

Anonymkode: 5ded8...ae1

Jeg forstår at man føler seg bondefanget første gang det der skjer. Men gang to må man være forberedt, og ikke godta det. Dette er jo helt hinsides frekt. Har dere prøvd å svare med samme mynt? Idet de kommer inn døra og før de rekker å slenge seg foran tv:

"Nå ble vi veldig forsinket til avtalen vår, så vi drar nå med en gang og lar ungen vår overnatte hos dere. Husk hun skal ha alt glutenfritt. Har dere ikke så stikk innom butikken bare. Klærne hennes er skitne forresten, men bare ta det på vaskebrettet ved elva. Sees om en dag eller to, tudelu!"

Anonymkode: 7298d...ad5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt som scenario 2. De kan invitere oss lunsj hjemme hos oss, og be oss om å handle inn matvarer på veien. Så kommer vi der og har det trivelig, men så skal mannen ut til naboen f.eks og søsteren skal dusje. Helt greit det! Ut av dusjen kommer søsteren ut og sier at hun helt har glemt en avtale med venninner så hun skal bli borte noen timer, men mannen kommer sikkert tilbake snart. Forsatt greit, vi koser oss med barna. Men mannen kommer ikke hjem på flere time og svarer ikke på meldinger. Vi sender melding til søsteren og etterspør dem når det nærmer seg middagstid for vi hadde planer om å besøke svigerforeldre for de hadde bedt oss på middag. Får spørsmål om ikke vi kan lage middag hos dem heller, de rekker ikke og komme hjem og lage mat, planen med svigerforeldre kan vi ta en annen dag syns de. Så kommer de hjem, spiser middag og søstera og mannen er utslitt så de slenger seg foran tv-en mens de spør om vi ikke kan ta barna med ut og leke så de får litt ro. Vi kommer tilbake og da må vi passe eldste barnet mens de to steller det minste og legger det.

Anonymkode: 5ded8...ae1

Jeg forstår at det kan fungerer én eller to ganger, men ikke støtt og stadig..? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, A.M. skrev:

Jeg forstår at det kan fungerer én eller to ganger, men ikke støtt og stadig..? 

Vi skjønner jo tegninga, men om de ber oss bort og vi sier at det ikke passer så får vi kanskje et «åja, men det hadde vært kjekt og sett dere, og så trenger vi hjelp med at dere handler inn/støvsuger/klipper gresset (noe av den sorten, fordi de er slitne eller har vondt etter trening eller noe) så hadde vært fint om dere kom allikevel». Forsetter vi og si at det ikke passer så får vi at «men herregud, dere må jo kunne hjelpe litt til.» forsetter vi med nei blir det «nei, dere må faktisk komme. Ta dere sammen, så late kan dere ikke være. Hvis vi skal ha et greit forhold til niesen vår så må dere hjelpe til og slutte og være egoistiske». Om vi kommer da så blir det lite tid til og være med dem fordi de setter flere oppgaver på oss og trekker seg bort/drar ut uten barna. Hvis vi ikke kommer så ringer de svigerforeldre for å fortelle dem at vi nekter og hjelpe slik at de må komme og hjelpe dem.

Anonymkode: 5ded8...ae1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi skjønner jo tegninga, men om de ber oss bort og vi sier at det ikke passer så får vi kanskje et «åja, men det hadde vært kjekt og sett dere, og så trenger vi hjelp med at dere handler inn/støvsuger/klipper gresset (noe av den sorten, fordi de er slitne eller har vondt etter trening eller noe) så hadde vært fint om dere kom allikevel». Forsetter vi og si at det ikke passer så får vi at «men herregud, dere må jo kunne hjelpe litt til.» forsetter vi med nei blir det «nei, dere må faktisk komme. Ta dere sammen, så late kan dere ikke være. Hvis vi skal ha et greit forhold til niesen vår så må dere hjelpe til og slutte og være egoistiske». Om vi kommer da så blir det lite tid til og være med dem fordi de setter flere oppgaver på oss og trekker seg bort/drar ut uten barna. Hvis vi ikke kommer så ringer de svigerforeldre for å fortelle dem at vi nekter og hjelpe slik at de må komme og hjelpe dem.

Anonymkode: 5ded8...ae1

Familie eller ikke, de der hadde jeg faktisk kuttet ut. Søplemennesker av verste sort. Klarer de ikke å ta vare på to barn og ta husarbeidet selv må de enten leie hjelp, eller ringe barnevernet og si at de ikke klarer det. 

Anonymkode: 7298d...ad5

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest RødeFare
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skjønner jo tegninga, men om de ber oss bort og vi sier at det ikke passer så får vi kanskje et «åja, men det hadde vært kjekt og sett dere, og så trenger vi hjelp med at dere handler inn/støvsuger/klipper gresset (noe av den sorten, fordi de er slitne eller har vondt etter trening eller noe) så hadde vært fint om dere kom allikevel». Forsetter vi og si at det ikke passer så får vi at «men herregud, dere må jo kunne hjelpe litt til.» forsetter vi med nei blir det «nei, dere må faktisk komme. Ta dere sammen, så late kan dere ikke være. Hvis vi skal ha et greit forhold til niesen vår så må dere hjelpe til og slutte og være egoistiske». Om vi kommer da så blir det lite tid til og være med dem fordi de setter flere oppgaver på oss og trekker seg bort/drar ut uten barna. Hvis vi ikke kommer så ringer de svigerforeldre for å fortelle dem at vi nekter og hjelpe slik at de må komme og hjelpe dem.

Anonymkode: 5ded8...ae1

Hvis dette stemmer må dere melde dem på en konkurranse eller noe. Finnes det et norgesmesterskap i frekkhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skjønner jo tegninga, men om de ber oss bort og vi sier at det ikke passer så får vi kanskje et «åja, men det hadde vært kjekt og sett dere, og så trenger vi hjelp med at dere handler inn/støvsuger/klipper gresset (noe av den sorten, fordi de er slitne eller har vondt etter trening eller noe) så hadde vært fint om dere kom allikevel». Forsetter vi og si at det ikke passer så får vi at «men herregud, dere må jo kunne hjelpe litt til.» forsetter vi med nei blir det «nei, dere må faktisk komme. Ta dere sammen, så late kan dere ikke være. Hvis vi skal ha et greit forhold til niesen vår så må dere hjelpe til og slutte og være egoistiske». Om vi kommer da så blir det lite tid til og være med dem fordi de setter flere oppgaver på oss og trekker seg bort/drar ut uten barna. Hvis vi ikke kommer så ringer de svigerforeldre for å fortelle dem at vi nekter og hjelpe slik at de må komme og hjelpe dem.

Anonymkode: 5ded8...ae1

Du kan jo vurdere å sende denne tråden til dem? 

Altså, jeg skjønner at dere gjerne vil avlaste svigerforeldrene fra disse gribbene, men svigers er voksne mennesker og må ta ansvar for å si nei helt selv. 

Jeg ville først fortalt svigerforeldrene hvordan dere føler det, at dere ønsker å ha et godt forhold til bror og niese, men at dere føler dere utnyttet. Deretter ville jeg vært helt tydelig og konkret overfor disse gribbene og sagt det samme: at dere ønsker å kunne omgås og ha et godt forhold, men at dere ikke kan være løsningen på at de ikke får hverdagen til å gå opp. Det må de faktisk fikse selv, som andre voksne mennesker. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer bare ikke se for meg hvordan disse kommandoene arter seg.

Ts, mann og barn er på hytta.

Telefonen: Ring ring!

Mannen til ts: Ja hei, det er Arne?

Søsteren: Hei, Siri her. Kom hit og støvsug! Husk å vaske badet! Og pass ungene!

Mannen til ts: Ok, kommer straks.

 

Eller er det kanskje mer sånn:

Søsteren: Velkommen, stig på, koselig å se dere!

Ts: Ja, så trivelig. Hei barn x og y!

Barn x og y: Hurra, dere skal passe oss!

Ts: Hva?

Søsteren: Ja, skal ut en tur jeg. Regner med at dere støvsuger og vasker over her mens jeg er borte da. Toodeloo!

 

Eh, nei. Alt virker like usannsynlig. Ts, kan du forklare hvordan dette egentlig foregår?

Anonymkode: 00591...db1

Jeg kan glatt se det for meg. Er det samme her. 

Familien dumper ungene glatt på oss (selv om vi også har barn). Det du tror er et besøk på 30 min er plutselig hele dagen (typ 10-20.00!) for foreldre og besteforeldre er plutselig utilgjengelig. 

Får du kontakt får du beskjed om at det bare var sånn og sånn. Krise gjerne som måtte fikses. Kjeft kan man også få fordi man ikke unner de små å leke sammen (rart hvordan det er noe de kun kan gjøre om vi er barnevakt, og aldri ellers). Besteforeldrene kan være ufine om man sier noe tilbake, og stiller du ikke opp er hele gjengen skjønt enige om at det er vi som er fæle fordi vi ikke stiller opp uten å ha blitt spurt engang. De sitter da gjerne sammen hos en av dem og man merker at de blir irritert og brysk om du avbryter og dukker opp med barna de «trodde du skulle passe».

Selv om man har besøk, det være seg familie langveisfra eller annet så har de ingen problemer med å dumpe ungene på oss.

Det er ikke lett å møte sånt, men en løsning her har til slutt være å avvise hver en eneste kontakt og kutte alle besøk ned til 30 min. Spesielt viktig er det å gå om de gjør tegn på å skulle bevege seg bort. Ethvert tegn betyr at vi bryter opp og går før de får sjansen til noe som helst.

Det ender alltid opp med at vi blir barnevakt uansett om ikke. Inviterer de barna våre til noe? Da betyr det at vi må være barnevakt. Inviterer de oss til noe? Da vil de ha barnevakt (de sier jo aldri dette. De bare går uten å si noe!). Stikker vi innom? Følg med, for er de i besittelse av en telefon og skriver meldinger betyr det at de avtales noe og da skal «barna bare leke sammen» og vips er de borte.

 

Anonymkode: 2d021...afb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skjønner jo tegninga, men om de ber oss bort og vi sier at det ikke passer så får vi kanskje et «åja, men det hadde vært kjekt og sett dere, og så trenger vi hjelp med at dere handler inn/støvsuger/klipper gresset (noe av den sorten, fordi de er slitne eller har vondt etter trening eller noe) så hadde vært fint om dere kom allikevel». Forsetter vi og si at det ikke passer så får vi at «men herregud, dere må jo kunne hjelpe litt til.»

»Nei, herregud, vi må faktisk ikke det. Om dere trenger så mye hjelp så burde dere ansette noen. Vi er her for å besøke dere og tilbringe tid sammen med dere, ikke for å være deres personlige hjelpere»

 

forsetter vi med nei blir det «nei, dere må faktisk komme. Ta dere sammen, så late kan dere ikke være. Hvis vi skal ha et greit forhold til niesen vår så må dere hjelpe til og slutte og være egoistiske».

«Om dere ønsker en relasjon til henne så må dere faktisk tilbringe tid med henne. Ikke dumpe ungene deres over på oss og stikke av»

Om vi kommer da så blir det lite tid til og være med dem fordi de setter flere oppgaver på oss og trekker seg bort/drar ut uten barna. Hvis vi ikke kommer så ringer de svigerforeldre for å fortelle dem at vi nekter og hjelpe slik at de må komme og hjelpe dem.

Anonymkode: 5ded8...ae1

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan glatt se det for meg. Er det samme her. 

Familien dumper ungene glatt på oss (selv om vi også har barn). Det du tror er et besøk på 30 min er plutselig hele dagen (typ 10-20.00!) for foreldre og besteforeldre er plutselig utilgjengelig. 

Får du kontakt får du beskjed om at det bare var sånn og sånn. Krise gjerne som måtte fikses. Kjeft kan man også få fordi man ikke unner de små å leke sammen (rart hvordan det er noe de kun kan gjøre om vi er barnevakt, og aldri ellers). Besteforeldrene kan være ufine om man sier noe tilbake, og stiller du ikke opp er hele gjengen skjønt enige om at det er vi som er fæle fordi vi ikke stiller opp uten å ha blitt spurt engang. De sitter da gjerne sammen hos en av dem og man merker at de blir irritert og brysk om du avbryter og dukker opp med barna de «trodde du skulle passe».

Selv om man har besøk, det være seg familie langveisfra eller annet så har de ingen problemer med å dumpe ungene på oss.

Det er ikke lett å møte sånt, men en løsning her har til slutt være å avvise hver en eneste kontakt og kutte alle besøk ned til 30 min. Spesielt viktig er det å gå om de gjør tegn på å skulle bevege seg bort. Ethvert tegn betyr at vi bryter opp og går før de får sjansen til noe som helst.

Det ender alltid opp med at vi blir barnevakt uansett om ikke. Inviterer de barna våre til noe? Da betyr det at vi må være barnevakt. Inviterer de oss til noe? Da vil de ha barnevakt (de sier jo aldri dette. De bare går uten å si noe!). Stikker vi innom? Følg med, for er de i besittelse av en telefon og skriver meldinger betyr det at de avtales noe og da skal «barna bare leke sammen» og vips er de borte.

 

Anonymkode: 2d021...afb

Hva er det med sånne folk?!! Hvor tar de det fra?!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, WhisperingWind skrev:

 

Problemet er relasjoner. Utrolig hvordan det å vite at det er kanskje ikke bare deg men andre som også må lide gjør til at enkelte finner seg i den mest utrolige drittsekkoppførsel fra nærmeste familie.

Plutselig er det barn som er sure, sinte, lei seg og ikke forstår hvorfor ikke? Foreldre som bidrar til drittsekkoppførselen slik at man tror det er en selv det er noe galt med siden alle hiver seg over deg. Du er jo sur, stresset og irritert og du lurer deg selv til at kanskje det bare er du som skaper det hele. Blir en slags Stockholm-syndrom greie hvor man innbiller seg at en selv bidrar like mye selv om man egentlig bare utsettes for drittsekkoppførselen til de som burde vært glad i dem.

Er vanskelig å si ifra om barna ikke har tanter, onkler, kusiner, besteforeldre osv om man sier ifra fordi alt raser sammen fordi det er bygget på en løgn. Sannheten er at man har ikke disse uansett, man har alt mistet familierelasjonen om det er kun du og ditt ansvar og du får kjeft om du ikke gjør som de forventer. 

Ofte er det de nærmeste som er de verste. Du sitter der og tror det er din feil om du vil bryte opp i dette, og du tror at det sikkert vil endre seg om du venter og sitter stille i båten. Er du riktig uheldig blir det til en situasjon som plager og preger forhold du har til andre og det hele ender med å ødelegge ens eget familieliv fordi en tror at disse relasjonene bare skal ordne seg bare man er selvutslettende nok...

Anonymkode: 2d021...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hadde du sagt hvis de ville FÅ bilen din? Må skjønne at de trenger flere biler enn dere når de har så mange unger?? Er dere gjerrige eller?

Hvor går grensen? DERE KAN JO BARE SI NEI, OG DRITE I HVA DE FORVENTER!!!

Anonymkode: 32466...a68

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy f***!! Dette er noe av det frekkeste jeg har hørt! Vi har ett barn og kommer ikke til å få flere. Hadde vi ønsket å ta oss av flere unger så hadde vi laget de selv. Hadde ikke vært sen om å be disse folkene om å reise å ryke! Kjenner jeg blir forbannet bare av å lese hvordan dere blir utnyttet! Her prøvde min svigerbror seg på noe lignende en gang. Spurte oss om ungen kan være her 2-3 timer, for så å være borte til langt på kveld. Da var vi ikke blide! Jeg kan love deg at han ikke har gjort noe lignende siden.. 

Her må dere være harde! Stå opp for deg selv! Levner de ungene med dere? Ring barnevernet eller politiet å si at foreldrene har dratt fra barna. Skal de ha dere til å gjøre husarbeid? Si NEI! Informer de om at dere har mer enn nok med deres eget hus og at dersom de ikke klarer å gjøre det selv så må de enten leie inn hjelp eller ta kontakt med barnevernet.  Evt. se hva vaskehjelp og lignende tar betalt i timen og be om betaling. Blir det bare konfliker av dette? Kutt de ut! Det er ikke verdt det.. Ja, man skal hjelpe hverandre, men dere lar dere jo bli utnyttet og tråkket på så til de grader.. Dere lærer jo deres barn at det er greit å la seg utnytte. Dere burde jo lære barnet deres at man skal stå opp for seg selv.. 

Anonymkode: a8005...d19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og du er av typen som hjelper andre ved å ta ansvar for egne barn innimellom. Og når du en gang innimellom har ansvar for dem kaller du det å være «barnevakt» og er klar på at du gjør andre en tjeneste.

Du gjør også de andre en tjeneste når de får lov til å passe dine barn. Det er privilegium som de burde takke for.

Anonymkode: 2d021...afb

Ha ha, for noe tull!! Er alene med tre barn, har ingen familie her, men bruker ikke barnevakt. Siste som passet barna mine var onkelen, for to år siden, og da en dag før jeg disputerte til min doktorgrad.

du er ihvertfall IKKE menneskekjenner. Overhode!!

Anonymkode: d95da...88f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Nerine_ skrev:

Det denne familien krever har ingenting med empati og hjelpsomhet. Så hvis du tenker at det er helt innafor å kreve såpass, må du jo ha noe av det i deg du også? 

Empati er ikke noe man kan kreve, men noe man GIR

Anonymkode: d95da...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Empati er ikke noe man kan kreve, men noe man GIR

Anonymkode: d95da...88f

Men man må da for pokker få lov til å VELGE å gi det, ikke tvinges til å gi!

Anonymkode: 007b4...3b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi bor i en annen by enn svigerfamilien, men i ferien pleier vi og bo i hytten til mine foreldre som er i samme bygd som svigerfamilien bor i, sammen med vårt barn. Det blir lite ferie på oss da svigersøster med mann forventer at vi skal ta oss av de to barna deres på under 3 år. Da må vi hjelpe til med legging, ta med til lekeplass, levere/hente i barnehage, støvsuge/vaske og handle for dem. Dette er ekstra ille i perioden mannen hennes jobber i Nordsjøen, for da mener de det er så synd på henne som er en med to barn, mens vi er to om ett barn. Får hele tiden høre at vi er så heldige som bare har ett barn og at vi må trå til og hjelpe så mye vi kan fordi de har det så travelt og vanskelig. Dette mener også svigerforeldre. Vi kan gjerne hjelpe litt til, men føler det blir så ekstremt og om vi så mye som ymter på at det ikke passer så skjeller de oss ut og kaller oss late og ubrukelige. Dette blir det veldig dårlig stemning av. De forventer blant annet at vi skal legge barnet vårt senere enn det hun pleier og trenger fordi det skal passe med og hjelpe til med legging hos dem. Vet ikke helt hva jeg skal med dette, må bare få ut frustrasjonen kjenner jeg for jeg er helt utslitt av og ha ferie nå.

Anonymkode: 5ded8...ae1

Hørtes ut som om dere burde skaffe dere en hytte et annet sted i landet. ...Og sette noen kjøreregler for familien. .. 

Din svigersøster har valgt å leve på denne måten. Er det for slitsomt så kan de endre livsstil. Mannen hennes kan skaffe seg en vanlig jobb og de kan ha et vanlig familieliv. Kanskje mindre penger, men som sagt så er det et valg.

Noen velger mer familietid og mindre penger. Dette valget gjør IKKE at de har det så fint at de skal være avlaster for alle som velger motsatt. Da forsvinner jo hele poenget.. 

Ferie er sjelden og kjærkommen. Din ferie er din til å eie. Ta den tilbake. Den som lar seg utnytte blir også fort tatt for gitt. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Empati er ikke noe man kan kreve, men noe man GIR

Anonymkode: d95da...88f

Ja, men det også bør vel være en toveisgreie eller...? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man får barn, hvor mange barn, type jobb man har etc. etc. handler ene og alene om egne livsvalg. Egne livsvalg tar man fullt ansvar for helt selv, og man kan ikke kreve sympati for disse. Angrer man på at man fikk to barn tar man ansvaret for dette selv. Det er greia med valg.

Anonymkode: 36782...9e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...