Gå til innhold

Økonomi! Hvor mye etter alle regninger er betalt i måneden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi sitter igjen med i overkant av 20 000. Har også bil, hus, et barn i barnehage og enda et på vei. 

Anonymkode: 9f8e3...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber som vernepleier og tjener ca 435.000kr i året! Utdannet for et år siden

Samboer jobber som ingeniør å tjener ca 650.000kr i året! Utdannet for et år siden. Går fort opp i lønn som ingeniør og bonus er ikke regnet med.  

Hadde to biler, men har nå en! Har en katt, men det koster lite. Har et barn på vei! 

Har 3 stk utleie i huset vårt i Oslo og tjener skattefritt 31.000kr hver måned på utleie! 

Etter alle faste utgifter/regninger, huslån, studielån, strøm osv er betalt har vi ca 51 000kr til overs

Problemet er at vi merker ikke at vi har penger til overs enda fordi alt går til å betale ned gjeld, regninger, kredittkort vi skaffet oss etter en heftig oppussing samt en kraftig smell, og atter lån etter oppussing! Men når gjelden vår blir nedbetalt i september regner jeg med at livet blir helt annerledes økonomisk👍Vi har satset alt på huset! Har ikke vært på ferie på mange år osv.

Vi har jobbet hardt for å komme hit vi er! Anbefaler flere å gjøre det samme. Tror på en sikker framtid, men Gud så slitsomt det har vært å komme hit vi er idag!!! Er veldig stolte over det vi har fått til😉

 

Endret av SnartMammaLykke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, SnartMammaLykke skrev:

Jeg jobber som vernepleier og tjener ca 435.000kr i året! Utdannet for et år siden

Samboer jobber som ingeniør å tjener ca 650.000kr i året! Utdannet for et år siden. Går fort opp i lønn som ingeniør og bonus er ikke regnet med.  

Hadde to biler, men har nå en! Har en katt, men det koster lite. Har et barn på vei! 

Har 3 stk utleie i huset vårt i Oslo og tjener skattefritt 31.000kr hver måned på utleie! 

Etter alle faste utgifter/regninger, huslån, studielån, strøm osv er betalt har vi ca 51 000kr til overs

Problemet er at vi merker ikke at vi har penger til overs enda fordi alt går til å betale ned gjeld, regninger, kredittkort vi skaffet oss etter en heftig oppussing samt en kraftig smell, og atter lån etter oppussing! Men når gjelden vårt blir nedbetalt i september regner jeg med at livet blir helt annerledes økonomisk👍Vi har satset alt på huset! Har ikke vært på ferie på mange år osv.

Vi har jobbet hardt for å komme hit vi er! Anbefaler flere å gjøre det samme. Tror på en sikker framtid, men Gud så slitsomt det har vært å komme hit vi er idag!!! Er veldig stolte over det vi har fått til😉

 

Kan du si litt mer om hvordan dere har klart det? Tok dere mye lån? Har dere bygget om huset for å få utleiedeler? 

Anonymkode: 13fba...7ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig h or mye folk sitter igjen med. Bor alene med en datter og hund. Syke pleier. 80 prosent.  Etter alt er betalt sitter jeg igjen med ca 2000. Har valgt feil yrke

Anonymkode: e0818...cb0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2019 den 13.57, AnonymBruker skrev:

Ufør minste sats, sitter igjen med 2700

Anonymkode: a6dec...b18

Kan jeg spørre hvor mye det er?  Altså ufør minstesats

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Zurazurafina skrev:

Kan jeg spørre hvor mye det er?  Altså ufør minstesats

20 000 brutto for enslig.

 

Anonymkode: 59f6a...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tre barn, et par dyr. Noen måneder er det 5000, andre måneder er det 10.000

Anonymkode: 333b4...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, SnartMammaLykke skrev:

Jeg jobber som vernepleier og tjener ca 435.000kr i året! Utdannet for et år siden

Samboer jobber som ingeniør å tjener ca 650.000kr i året! Utdannet for et år siden. Går fort opp i lønn som ingeniør og bonus er ikke regnet med.  

Hadde to biler, men har nå en! Har en katt, men det koster lite. Har et barn på vei! 

Har 3 stk utleie i huset vårt i Oslo og tjener skattefritt 31.000kr hver måned på utleie! 

Etter alle faste utgifter/regninger, huslån, studielån, strøm osv er betalt har vi ca 51 000kr til overs

Problemet er at vi merker ikke at vi har penger til overs enda fordi alt går til å betale ned gjeld, regninger, kredittkort vi skaffet oss etter en heftig oppussing samt en kraftig smell, og atter lån etter oppussing! Men når gjelden vårt blir nedbetalt i september regner jeg med at livet blir helt annerledes økonomisk👍Vi har satset alt på huset! Har ikke vært på ferie på mange år osv.

Vi har jobbet hardt for å komme hit vi er! Anbefaler flere å gjøre det samme. Tror på en sikker framtid, men Gud så slitsomt det har vært å komme hit vi er idag!!! Er veldig stolte over det vi har fått til😉

 

Du får maks 2 utleie enheter skattefritt. En uselvstendig hybel og en familieleilighet. Tror dere vil få problemer hvis det blor kontroll..

Anonymkode: 72651...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alene med et barn i barnehagealder. Sitter igjen med ca 15000 etter alt er betalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, mange rike folk her. Jeg sitter igjen med 1700kr. Dette skal dekke alt, buss bursdager, fritidsaktiviter osv. Sier seg selv at det er slitsomt. Så nå skal jeg finne meg en helgejobb, sånn at jeg slipper å spise skiver og drikke vann når ungene ikke er her. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har igjen etter regninger er betalt? Tja.... Kommer an på hvordan man regner, for vi setter av 9000kr i mnd til en egen matkonto. Etter alt av faste utgifter, lån og matpenger er overført så sitter jeg igjen med ca 13000-14000kr. Jeg har ikke andre lån enn huslån. 

Mannen min har litt mindre igjen fordi han har mer studielån pluss noe kredittkort han betaler på. I tillegg har han litt mer varierende inntekt enn meg. 

Jeg sparer som regel 4000kr mnd, og resten er til ting jeg og ungene trenger av klær, sko og hva vi ellers har lyst på. 

Anonymkode: 80404...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6000 etter at ALT er betalt. Alene med 2 barneskolebarn.

Anonymkode: 93564...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg setter de pengene jeg har igjen etter at faste utgifter er betalt på at brorparten av de som svarer enten lyver eller kun er de som er privilegerte. 

Anonymkode: 16a78...f57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alene med en på 10 år. Har 20.000 etter faste, men da er ikke alle regninger ilp av året tatt med som kontingent, service på bilen osv. Kun det som kommer hver mnd. 

Anonymkode: e037e...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider


Hva man sitter igjen med etter at de faste regningene er betalt, sier en økonom som meg ingenting. 

Det er hvordan du disponerer pengene som teller.  Har du gode avtaler med bank, forsikring osv.?  Eller har du dyre forbrukslån og kredittlån?  Har du dyre vaner og evt. høyt forbruk?  Eier du, eller leier du?  ....  Osv. osv.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er alene med en på 10 år. Har 20.000 etter faste, men da er ikke alle regninger ilp av året tatt med som kontingent, service på bilen osv. Kun det som kommer hver mnd. 

Anonymkode: e037e...efc

Leien er på 6000, så eier ikke bolig. Bilen er nedbetalt, har ikke studielån eller kredittlån, mobilen har jeg hatt i 5 år så betaler kun abonnement.... Så betaler ikke ned på noe. 

Gjeld har jo ofte en stor betydning for hvor mye man har til overs. 

Anonymkode: e037e...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Zienna skrev:


Hva man sitter igjen med etter at de faste regningene er betalt, sier en økonom som meg ingenting. 

Det er hvordan du disponerer pengene som teller.  Har du gode avtaler med bank, forsikring osv.?  Eller har du dyre forbrukslån og kredittlån?  Har du dyre vaner og evt. høyt forbruk?  Eier du, eller leier du?  ....  Osv. osv.   

Enig!! 

Anonymkode: e037e...efc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2019 den 10.38, Zurazurafina skrev:

Kan jeg spørre hvor mye det er?  Altså ufør minstesats

20637.-

Anonymkode: a6dec...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

20637.-

Anonymkode: a6dec...b18

Dette er før skatt 😃

Anonymkode: a6dec...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...