Gå til innhold

Jentene våres synes vi er ekkel når vi "koser"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jentene våres på 11 og 8 år har nå begynt å si æsj, slutt å diverse annet når far og jeg klemmer, gir kjærtegn eller nusser hverandre. Dette er noe vi bestandig gjort og det er veldig naturlig for oss . Jentene er vokst opp med at vi er veldig kjærlige med hverandre og dem. 

Nå reagerer de altså på det, hva gjør man? Slutter eller fortsetter som vanlig?

Anonymkode: 5e786...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare forstsett. De er i en fade da sånt er æsj. Jeg tenkte det selv med mine foreldre. Da jeg ble eldre var det helt greit igjen.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de sier æsj, fortsett - bare mer intenst. Og gjerne helt oppi ansiktet på dem. Bare for å gni det inn at dere ikke bryr dere om spydige kommentarer. 😂

Anonymkode: 65806...b6e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig. Når jeg og mine søstre så på filmer sammen med pappa var det ofte slik at han sa æsj når prinsen kysset prinsessen og så gjorde vi det alle sammen. I situasjoner der mamma og pappa ga hverandre raske kyss på munn eller kinn sa vi æsj, og sa også æsj når slektninger spurte oss om gutter. Slik er det bare. 

Anonymkode: ebf39...99a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en helt naturlig del av utviklingen deres og noe de må i gjennom. Fortsett som før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt i hvert fall ikke med det.

Selv er jeg oppvokst med at jeg aldri så foreldrene mine ta på hverandre med unntak av når moren min skulle hjelpe faren min med å legge opp bukser.

De er gift og bor sammen ennå, men har ikke delt soverom på sikkert mer enn 20 år.

Jeg har fremdeles som voksen et skrudd forhold til nærhet og hvordan man viser kjærlighet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De kan ikke bestemme at dere to skal slutte å kysse eller klemme, men hvis de sier at dere skal slutte å kysse eller klemme dem da synes jeg dere skal slutte. Viktig å respektere grensene til barna.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Brimi said:

De kan ikke bestemme at dere to skal slutte å kysse eller klemme, men hvis de sier at dere skal slutte å kysse eller klemme dem da synes jeg dere skal slutte. Viktig å respektere grensene til barna.

Og noen ganger går det faktisk an å "tvangskose" de litt også, spesielt når de både er litt store og litt små.

Mange barn har en slik periode hvor de gjerne vil fremstå som de ikke trenger kos, men trenger det allikevel, og hvis man alltid skal ta utgangspunkt i den masken barnet viser utad så risikerer man å skape en avstand som hverken foreldrene eller barnet er tjent med.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier våre også, men jeg har ferska dem i å smile fornøyd når de ser det. 

Anonymkode: bf187...bb8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, 282_NaughtySpark skrev:

Slutt i hvert fall ikke med det.

Selv er jeg oppvokst med at jeg aldri så foreldrene mine ta på hverandre med unntak av når moren min skulle hjelpe faren min med å legge opp bukser.

De er gift og bor sammen ennå, men har ikke delt soverom på sikkert mer enn 20 år.

Jeg har fremdeles som voksen et skrudd forhold til nærhet og hvordan man viser kjærlighet.

fikk du klemmer av dine foreldre da? 

 

 

Anonymkode: 14b84...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ting kommer faktisk til et punkt hvor til og med voksne sier æsj. Klem, kyss, litt sånt smått, helt ok, men å se mor sittende mellom beina til far i sofaen når de ser tv. Ja da er det for mye 😐

Jeg ville ikke gjort noe mer annerledes enn hva dere alltid har gjort. Ikke mer intenst, eller prøv å skjule noe.

Anonymkode: 2fd6d...4e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

fikk du klemmer av dine foreldre da? 

 

 

Anonymkode: 14b84...60b

Ja, tror det, når jeg var forholdsvis liten, eller barn.

Det er nemlig slik hos oss at barna blir tatt på og kost med, men når barna blir større så slutter man med sånt.

Jeg husker ikke helt når jeg ble vurdert til å være for stor, men jeg er i hvert fall glad for at min egen tenåring fremdeles godtar at jeg tar på henne, klemmer og kysser henne på kinnet.

Jeg var mye yngre enn hun er nå når jeg sluttet å bli tatt på, så jeg ser egentlig på det som en slags seier, at jeg har klart å bryte et dårlig mønster, til en viss grad 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen ting kommer faktisk til et punkt hvor til og med voksne sier æsj. Klem, kyss, litt sånt smått, helt ok, men å se mor sittende mellom beina til far i sofaen når de ser tv. Ja da er det for mye 😐

Jeg ville ikke gjort noe mer annerledes enn hva dere alltid har gjort. Ikke mer intenst, eller prøv å skjule noe.

Anonymkode: 2fd6d...4e6

Sittende mellom beina eller liggende i armkroken er vel helt okei!? Omg snakk om å seksualisere all nærhet. 

Anonymkode: 3c696...91b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Brimi skrev:

De kan ikke bestemme at dere to skal slutte å kysse eller klemme, men hvis de sier at dere skal slutte å kysse eller klemme dem da synes jeg dere skal slutte. Viktig å respektere grensene til barna.

Nei, det sier de aldri. Motsatt, de er svært kosete begge jentene. 

Det hadde vi selvfølgelig respektert og vi har heller aldri tvingt de til å ex gi tante Siri en klem hvis de ikke hatt lyst til.

Anonymkode: 5e786...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sier våre også, men jeg har ferska dem i å smile fornøyd når de ser det. 

Anonymkode: bf187...bb8

Det er akkurat det de gjør,  smiler lurt, fniser å klarer overhodet ikke å la være å se på. Går vi til et annet rom kommer de etter!😅

Anonymkode: 5e786...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sittende mellom beina eller liggende i armkroken er vel helt okei!? Omg snakk om å seksualisere all nærhet. 

Anonymkode: 3c696...91b

Er trangt om plass i armkroken,  der sitter ofte jentene i hver sin på faren. 

Er ikke noe sexualisert i det vi gjør, kun vanlig kos.

 

Anonymkode: 5e786...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen ting kommer faktisk til et punkt hvor til og med voksne sier æsj. Klem, kyss, litt sånt smått, helt ok, men å se mor sittende mellom beina til far i sofaen når de ser tv. Ja da er det for mye 😐

Jeg ville ikke gjort noe mer annerledes enn hva dere alltid har gjort. Ikke mer intenst, eller prøv å skjule noe.

Anonymkode: 2fd6d...4e6

For mye om mor sitter på fanget til far, eller i armkroken nårde ser film?!? Assa..

Anonymkode: c16e9...80e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når de sier æsj, fortsett - bare mer intenst. Og gjerne helt oppi ansiktet på dem. Bare for å gni det inn at dere ikke bryr dere om spydige kommentarer. 😂

Anonymkode: 65806...b6e

Ikke gjør dette ihvertfall! 

Jeg er sikkert litt satt, men mine foreldre klinte foran oss barna noen ganger. Og jeg klarer ikke snakke med dem om noe som helst som har med kropp, forelskelse eller følelser å gjøre uten å bli fryktelig ukomfortabel. Og jeg er over 40.

Anonymkode: b5acc...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter nesten alltid på gulvet mellom bena på samboer, rett og slett fordi jeg sliter med ryggen og liker å bli pjuska i håret samtidig. Ikke noe seksuelt med det, og kommer til å fortsette med når/om vi får barn... 

Anonymkode: 2a744...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Alle barn når en viss alder der de innser at foreldrene har sex. Og dere er deres gamle foreldre=ekkelt! 😂

Dere fortsetter selvfølgelig.

Endret av WhisperingWind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...