Gå til innhold

Vil ikke ha barn og jeg blir sett ned på og må forklare meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 4.8.2019 den 1.39, LaptopPute skrev:

Så det er derfor barnemishandling skjer ikke sant? Fordi alle synes det største i livet er å få barn? Det er dessverre mange som mister seg selv mer eller mindre når de blir foreldre, ingen barn skal måtte ha foreldre det skjer med. Jeg sier ikke at det trenger å være så ekstremt som at man mishandler barnet, men vi har mange nok tilfeller av det at vi vet at det er mange som aldri skulle fått barn.

Et barn skal være ønsket. Barn velger ikke sine foreldre, men voksne velger å bli foreldre. Er barnet ønsket eller skjer det uplanlagt og man merker at man ønsker barnet, så blir det jo mest sannsynlig det beste som skjer. Blir man derimot gravid og man ikke ønsker barnet, så blir det ikke en fin tid for noen, og da skulle man heller tatt abort. 

Det er bra at du synes det er det beste som har skjedd deg, for da var det riktig for dere. Men det at noe stemmer for deg vil ikke si at det stemmer for andre. 

 

Dette med barnemishandling er en en helt annen diskusjon som jeg ikke synes passer inn her. Men siden du tar det opp.. Det at folk velger bort barn har kanskje ikke direkte noe med barnemishandling å gjøre? Barnemishandlere og andre monstre finnes overalt, uavhengig av om de har biologiske barn eller ikke. Tror du ingen av disse ville ha barn? Folk kan synes at barn er det største i livet selv om de mishandler og forgriper seg på dem. Dette er psykisk syke mennesker som har en forvrengt tanke om hvordan man skal behandle andre. Det handler lite om hvem som velger å få barn eller ikke. Tviler på at TS ikke vil ha barn fordi hun er en barnemishandler.. 

Og ja, tror de fleste mister seg slev når de får barn pga annet fokus. Noen blir også psykisk syke etter hvert som de blir eldre/ evt sykere, men dette har ikke noe med barna å gjøre. Det ligger latent, trolig før barna kommer til verden.. Man kan gifte seg med en person som elsker barnet sitt overalt på jord, og etter noen år er h*n helt forandret. Det tar tid å utvikle en psykisk sykdom uten behandling. Du kan ikke trekke konklusjoner om barnløse og barnemishandling! (Nå mener jeg at barnemishandlere i noen grad er psykisk syke, det er min mening.) 

Men som jeg også skrev i innlegget du svarte på, og som jeg er enig i, er at det er riktig for noen og ikke for andre. Dette respekterer jeg. 

 

Anonymkode: 119d6...cf9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LaptopPute
10 hours ago, AnonymBruker said:

Dette med barnemishandling er en en helt annen diskusjon som jeg ikke synes passer inn her. Men siden du tar det opp.. Det at folk velger bort barn har kanskje ikke direkte noe med barnemishandling å gjøre? Barnemishandlere og andre monstre finnes overalt, uavhengig av om de har biologiske barn eller ikke. Tror du ingen av disse ville ha barn? Folk kan synes at barn er det største i livet selv om de mishandler og forgriper seg på dem. Dette er psykisk syke mennesker som har en forvrengt tanke om hvordan man skal behandle andre. Det handler lite om hvem som velger å få barn eller ikke. Tviler på at TS ikke vil ha barn fordi hun er en barnemishandler.. 

Og ja, tror de fleste mister seg slev når de får barn pga annet fokus. Noen blir også psykisk syke etter hvert som de blir eldre/ evt sykere, men dette har ikke noe med barna å gjøre. Det ligger latent, trolig før barna kommer til verden.. Man kan gifte seg med en person som elsker barnet sitt overalt på jord, og etter noen år er h*n helt forandret. Det tar tid å utvikle en psykisk sykdom uten behandling. Du kan ikke trekke konklusjoner om barnløse og barnemishandling! (Nå mener jeg at barnemishandlere i noen grad er psykisk syke, det er min mening.) 

Men som jeg også skrev i innlegget du svarte på, og som jeg er enig i, er at det er riktig for noen og ikke for andre. Dette respekterer jeg. 

 

Anonymkode: 119d6...cf9

Wow du er sneversynt. Jeg sa på ingen måte at TS eller folk som VELGER å være lykkelige barnefrie ville vært barnemishandlere hvis de fikk barn. Poenget mitt er at barn skal være ØNSKET, og det er viktig at man ikke tar lett på det valget.

Og man trenger ikke å være psykisk syk for å være barnemishandler forresten, da tar du altfor lett på det, barnemishandling handler først og fremst om makt, noe de fleste av oss har i oss, poenget er om man har utviklet impulskontroll og klarer å kontrollere denne trangen til å yte makt på en uetisk måte. 

I svarene dine kommer det ikke frem at du respekterer hva som er riktig for noen eller ikke, du fremstår bare veldig lite innsiktsfull og burde i grunn finne ut av dette før du overfører alle fordommene dine over på de uskyldige barna dine. Du trekker korrelasjoner som jeg aldri startet på. 

Endret av LaptopPute
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg godt. Jeg kunne selv levd et liv uten barn uten problemer. Men jeg forelsket meg i en mann som elsker barn så han fikk overtalt meg til å få tre stykker. Jeg gjør så godt jeg kan men jeg vet med meg selv at jeg kunne levd et lykkelig liv uten barn. Du hadde ikke trengt å forklare deg til meg hvertfall 👍😊

Anonymkode: 39357...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2019 den 15.23, Augustotejerina skrev:

Det er sant, jeg brukte feil ord. Jeg mente overfloden av emosjonell stabilitet
 
 

Da er jeg helt enig med deg. :) 

Anonymkode: f3f19...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt de som ikke ønsker seg barn. Har selv barn som jeg elsker over alt, men jeg hadde helt sikkert levd like godt dersom jeg ikke ønsket meg barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da er jeg helt enig med deg. :) 

Anonymkode: f3f19...099

Takk😊 Jeg ønsker deg lykke til, hva er din opplevelse med tråden?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, LaptopPute skrev:

Du dømmer jo henne når du synes at hennes grunner er tynne. Man skal ha et ønske om å få barn, har man ikke det ønske så er det bra at man ikke får dem. Det trengs ikke mer grunn enn det. 

Jeg kan vel dømme folk inni meg, men jeg sitter ikke å dømmer henne verbalt, slik hun gjør mot oss. Hun sitter jo åpent å rakker ned på meg for at jeg ikke prioriterer å bli med henne ut i helger, at forteller meg generelt hvordan hun synes jeg bør leve. Hvis jeg prioriterer barnet, får jeg beskjed om at barnet burde klare seg mer selv, og hun tror at man bare kan ha barnevakt når som helst og hun gir meg foreldreråd. Og prioriterer jeg alenetid med typen, er det også feil, for den tiden burde jeg bruke på henne og byturer.. Jeg skulle gjerne prioritert vennene mine mer, om de var intr. i å spise en middag, gå på kino, gå en tur, alt annet enn en bytur hver gang. Det er der livene våre skilte veier..

Anonymkode: fd279...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kan vel dømme folk inni meg, men jeg sitter ikke å dømmer henne verbalt, slik hun gjør mot oss. Hun sitter jo åpent å rakker ned på meg for at jeg ikke prioriterer å bli med henne ut i helger, at forteller meg generelt hvordan hun synes jeg bør leve. Hvis jeg prioriterer barnet, får jeg beskjed om at barnet burde klare seg mer selv, og hun tror at man bare kan ha barnevakt når som helst og hun gir meg foreldreråd. Og prioriterer jeg alenetid med typen, er det også feil, for den tiden burde jeg bruke på henne og byturer.. Jeg skulle gjerne prioritert vennene mine mer, om de var intr. i å spise en middag, gå på kino, gå en tur, alt annet enn en bytur hver gang. Det er der livene våre skilte veier..

Anonymkode: fd279...34a

Høres ut som at dere ikke burde være venner. Hvorfor er du venn med henne? Hvorfor er du venn med folk som du dømmer inni deg men som du ikke kan snakke ordentlig med om følelsene dine? Hvordan har du tid til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/4/2019 at 11:05 PM, AnonymBruker said:

Jeg har en venninne som ikke ønsker seg barn. Hun er åpen om det, og må da forvente spørsmål. Grunnene hun oppgir for å ikke få barn, synes jeg er tynne. Det handler om å ha evig frihet til å gjøre hva hun vil, og å slippe ansvar. Det er greit nok i seg selv, men samme venninne klager ustanselig over at "alle vennene mine har mann og barn" og at hun føler seg så alene fordi ingen kan bli med henne på byen i helgene og rakker ned på oss som har valgt mann, barn og familieliv over festing, når vi er over 30.. Jeg dømmer ikke henne, men hun dømmer oss. Rart med det.

Anonymkode: fd279...34a

Hvorfor må hun forvente spørsmål? Hvorfor må hun oppgi grunner? 

Anonymkode: 709e2...6d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...