Gå til innhold

Din lengste flyreise


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, tirben skrev:

Oslo-Hanoi. Mellomlanding i Doha og Bangkok.  Flyr med Qatar til Asia og der får vi pledd,  pute,  tannbørste og toalettartikler.  Pleier å se på film, høre på musikk,  sove og slappe av.  Synes det går helt greit.  

 

Flyr du businessclass da? Er vel ikke normalt at man får toalettartikler på economyclass.

Anonymkode: f495c...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Østen flere ganger over flere år.  Reisetid hjemmenfra opp til 36 timer.Lengste flytur: London -Singapore 13 timer.

Bruker nesten bare kjoler når jeg reiser. Tar med en jakke om deet blir kald. Strømpebukser må en også ha.  

Høre på medbrakt musikk-nettbrett med powerbank.

Nyte vinen en får ombord.

Anonymkode: c4b69...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flyr du businessclass da? Er vel ikke normalt at man får toalettartikler på economyclass.

Anonymkode: f495c...439

Har flydd begge deler,  men på Qatar får man det på economy også.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine lengst enkelt flyreiser er nok Dubai-Sydney og Sydney-Doha. Denne flighten tar ca 14 timer og 30 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lang er den lengste flyreisen du har tatt? 

Hva gjorde du for å få turen som komfortabel og fin som mulig? 

Trenger råd og tips! :)

Anonymkode: f7349...ae4

Min lengste flytur var FBU - LHR - ORD - MSP. og hadde en total flytid på 11 timer. Lengste enkeltstående flyvning var den mellom London og Chicago og varte 8 timer. Dette er godt over 20 år siden så var ikke noe underholdningstilbud ombord. Men hadde med meg gode bøker å lese. Sørget for å ha vindusplass. Da jeg fløy til GC i fjor høst fløy jeg for første gang med et fly som hadde tv skjerm ved setet. Men brukte den stort sett kun til å se på kartet hvor vi var. Da det var vannskelig å se på film siden skjermen var liten og såpass mye støy rundt at jeg det var vannskelig å oppfatte hva som ble sagt på filmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lengste flight i timer er Bangkok- Sydney. På grunn av sandstorm i Sydney, måtte flyet fly opp til Brisbane som er halvannen time hver vei istedenfor å lande i Sydney, så ble vi stuet i flyet i tre timer i Brisbane. Var ikke mulighet å forlate flyet siden dette ikke var destinasjonen. Så ble vel 18-19 timer på den ene strekningen. Så flyturen fra Oslo - Cairns tok vel totalt halvannent døgn eller noe. 

Den gangen var jeg student og fløy på turistklasse, men nå flyr jeg utelukkende på business på lengre flighter, det å kunne ha god plass rundt seg og mindre mas gjør underverker for å føle seg opplagt. På lange flyturer har jeg begynt å sette pris på en dusj i loungen ved mellomlandinger. Men også et godt headsett med støykansellering gjør at turen blir mindre slitsom 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den lengste enkeltreise jeg har gjort, er fra Sydney til Abu Dhabi, denne varer i 14,5 timer. Nesten et mareritt å sitte så lenge uten flybytte. Ellers har jeg hatt mange lengre reiser på rundt 24 timer, men da med ulike stopover (Australia, Asia, USA, Hawaii) Musikk, film, bøker og strikking redder mine reiser 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Bergen til Christchurch, New Zealand. 48 timer totalt. Bestilte via Kilroy da jeg var student back in the day, så prisen var det ikke noe å si på. Skikkelig melkerute, da. Bergen- Heathrow - Hong Kong - Sydney - Christchurch. 10 timer layover i Hong Kong. Veldig flott flyplass og det var mulig å dusje der. Det gjorde jeg og var et nytt menneske  etterpå. Mitt stalltips er å alltid være høflig og imøtekommende mot ansatte på flyet. Da får du gjerne litt goodwill på long hauls (hurra for ekstra iskrem og eventuelle oppgraderinger).

Anonymkode: 0b685...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/2/2019 at 6:07 PM, AnonymBruker said:

Tips: Ikke følg med på nyheter i tiden rundt når du skal fly, for å ikke bli urolig.

Anonymkode: 7991a...529

Hæ, hvorfor ikke? Hvem blir så urolige av nyheter at de ikke kan fly? 

Anonymkode: a7f06...9c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.8.2019 den 17.43, AnonymBruker skrev:

Hvor lang er den lengste flyreisen du har tatt? 

Hva gjorde du for å få turen som komfortabel og fin som mulig? 

Trenger råd og tips! :)

Anonymkode: f7349...ae4

Hvor skal du? 😊

Anonymkode: 0b685...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo-Bangkok 12t. Hadde en treseter alene, så jeg lå og sov store deler av turen, og så på film. Det gikk veldig fint. 

Bangkok-oslo 12,5t. Bestilte første rad etter skillevegg (altså ekstra benplass), men raden ble full så det var kjedelig. Det var en særs lang flytur. Sov litt, så et par filmer, spiste... 

nakkepute og headset med støykansellering er et Must. Musikk også. Gjerne en bok og eller noe håndarbeid. Angret på at ikke jeg hadde ordnet sovetabletter til hjemturen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studerte i Bolivia, da tok jeg 5 flyvninger: Haugesund-Oslo-Paris-Lima(Peru)-La Paz(Bolivia)-Cochabamba (Bolivia). Det tok to døgn inkludert alle mellomlandinger og venting.

Anonymkode: e8b2e...24a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lengste direkteflight jeg har tatt var fra Los Angeles til Sydney. Tror det tok 15 timer, men heldigvis sov jeg godt store deler av turen, så det gikk egentlig helt greit. Lengste totalt sett var fra Oslo til Auckland. 36 timer med stopp i København, Bangkok, Singapore og Brisbane. Gjør faen ikke det igjen, for å si det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kauai flyreise på 24 timer hvis jeg ikke husker feil. Fra Oslo til England, så til New York og over til California. Så til Hawaii og videre til Kauai. Dette er en del år siden. 

Beste tips - vær våken så mye som mulig før turen slik at det er lettere å sove. Ha med noe som man kan hvile hodet på. I tillegg iPad/pc/telefon, blader etc. Spis/drikk minst mulig godteri/brus. 

Anonymkode: c276a...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det langt å fly til USA eller Canada? Finnes det noen kort vei?

 

Lengste var 7 timer?...

Anonymkode: fccba...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo-Singapore-Bangkok. 24 timer.

Vel, støttestrømper,  myke klær, ørepropper, noisecancelling med ekstra batterier. God nakkestøtte. Blad som heter Ordsuppe. Litt kryssord-aktig. Lastet ned masse på iPaden. Ekstra lader og ledning til mobil og iPad. Litt lokale penger til vann, brus osv. på mellomlanding. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...