Gå til innhold

Din lengste flyreise


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor lang er den lengste flyreisen du har tatt? 

Hva gjorde du for å få turen som komfortabel og fin som mulig? 

Trenger råd og tips! :)

Anonymkode: f7349...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min lengste flyreise var i etapper. Fra Oslo-Honolulu. Reisetid på totalt 23t med mellomlandinger i Heathrow og LAX. 

Jeg sørget for å ha på meg behagelige klær, tok med skulderpute, mobillader, øretelefoner, magasiner og et stort skjerf da det lett kan bli kaldt inne på flyet.

Sov så mye som mulig og det tror jeg gjorde at reisen gikk fortere.

Anonymkode: f495c...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Australia ca 10 ganger 

Komfortable klær

noe å spise på / snacks 

ipad

klær og toalettsaker til å freshe opp underveis

drikk mye vann og juice 

opp og gå med jevne mellomrom 

aksepter mentalt at du skal sitte der en stund - ikke ønsk det vekk

Anonymkode: d2f2b...c5a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madrid - Santiago er den lengste turen non-stop, og tok 13-14 timer. Gjorde egentlig ikke veldig mye, annet enn å sørge for at jeg hadde litt vann og snacks, så jeg ikke var avhengig av det som ble solgt ombord, pluss noe å underholde meg med, og pute og pledd. Gikk helt smertefritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i Kina, men husker ikke om vi byttet fly og eventuelt hvor.

På den tiden var jeg fremdeles en ungdom, og fulgte lite med på nyhetene.

Tips: Ikke følg med på nyheter i tiden rundt når du skal fly, for å ikke bli urolig.

MEN det kan være smart å google hvor i fly det er tryggest å sitte, dersom ulykken skulle være ute. Tidligere har man sagt at de bakerste seteradene er sikrest, men nå lurer jeg på om de ikke har forandret noe på det.

Kjøp inn nakkepute. Vurder å kjøpe ørepropper hvis du liker stillhet.

Anonymkode: 7991a...529

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lengste enkeltstående var mellom Milano og Buenos Aires, tok 14 timer. Så på film, spilte kort, leste bok, løste kryssord, spiste og sov. Ha på komfortable klær og ha med et minimum av toalettsaker (deo, tannbørste, hårbørste, leppepomade), ha med ørepropper og noe å fordrive tiden med, husk å bevege beina underveis. Pledd, pute og øyemaske har jeg fått på alle interkontinentale flygninger. 

Anonymkode: 21513...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tokyo - Glasgow, først nesten 11 timer til Dubai, så 8 timer til Glasgow. Med en åttetimers stopover i Dubai. Følte meg som et vrak da jeg kom frem :P

Reiser alltid i komfortable klær, har med toalettsaker og ørepropper. Laster ned podcaster på mobilen jeg kan høre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært i Kina, men husker ikke om vi byttet fly og eventuelt hvor.

På den tiden var jeg fremdeles en ungdom, og fulgte lite med på nyhetene.

Tips: Ikke følg med på nyheter i tiden rundt når du skal fly, for å ikke bli urolig.

MEN det kan være smart å google hvor i fly det er tryggest å sitte, dersom ulykken skulle være ute. Tidligere har man sagt at de bakerste seteradene er sikrest, men nå lurer jeg på om de ikke har forandret noe på det.

Kjøp inn nakkepute. Vurder å kjøpe ørepropper hvis du liker stillhet.

Anonymkode: 7991a...529

Det er ikke noen generelle plasser det er tryggest å sitte i fly, da det er helt avhengig av hvordan flyet kræsjlander. Det vet man jo ikke på forhånd.

Min lengste tur var 32 timer, hvor 6 av dem var mellomlanding i Dubai.

Mine tips:

- strekk på føttene

- spis alle måltidene

- ta med snacks

- underholdning som bok, strikking, sudoku, kryssord. Det er fint å bruke hjernen litt på en så lang tur.

- puss tennene dine under turen, det føles bra

- kjøp en liten tempurpute og sitt på den

- kan være du sover bedre med pledd over deg, sjekk om de har dette på flyet

- hvis du sitter langt bak i flyet er det større sjanse for at det ikke sitter flere på raden din (spesielt på radene med bare 2 seter). Jeg fikk hele raden alene både frem og tilbake. Om du ser at en annen rad er ledig, be om å få bytte plass. Si at du er dårlig / har vondt en plass, da er de som oftest veldig behjelpelig. 

 

Anonymkode: fafab...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17t. Jeg sitter da stort sett og sover på innerste setet.. Nakkepute er viktig. Og det er viktig med mat og drikke. Andre liker å sitte ytterst for å enkelt kunne strekke på bena.

Anonymkode: b3783...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Køben-Manila . Klarte å underholde meg med å se Netflix og så kikket jeg ut av vinduet å så på landskapet. Skjønner ikke folk som klager på at det er kjedelig på fly

Endret av altius
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter grensa på 5 timer, så lengste blir den årlige turen til Kypros. Norwegian Boeing 737-800. Jeg sørger alltid for å booke tidlig så vi får seter på 1.rad. Der er det meget god benplass og lavt støynivå. Kort vei til toalett osv. 

Kjøper alltid med mat og drikke på flyplassen. Baguett, Pringles og en halvliter Pepsi Max er ganske standard. Stort sett sitter jeg i midten da kona er glad i vindusplassen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer er maks for meg hittil. Heathrow - Dubai. Oslo - Heathrow først da, så tilsammen 9 timer flytid. Hadde 4 timer ventetid i London og de timene gikk utrolig sakte siden vi ventet på å få plass på flyet til Dubai. Vi fløy på ID billetter siden jeg var ansatt i flyselskap.

Drømmen er å reise til Australia, men vet ærlig talt ikke om jeg orker så mange timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge - New Zealand. Ble vel en 40 timer med venting mellom fly osv😅 ingen overnattinger, bare sov på flyet. Så filmer, spiste godis og mat og leste bøker. 

Anonymkode: 3dc72...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oslo - Miami, med mellomlanding i Zürich. Tok ca 14 timer, Zürich - Miami tok 10 1/2 time.

Så på film og tv-serier, leste bøker, sov, spiste middag og frokost og spiste godis. ;) 

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo-Hanoi. Mellomlanding i Doha og Bangkok.  Flyr med Qatar til Asia og der får vi pledd,  pute,  tannbørste og toalettartikler.  Pleier å se på film, høre på musikk,  sove og slappe av.  Synes det går helt greit.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trondheim-Sydney. Tok 28 timer med mellomlandinger. Hadde reservert sete med god benplass på begge langdistansene. Støydempende hodetelefoner anbefales, klesskift, nakkepute og øyemaske, fuktighetskrem, tannpuss, et stort skjerf som noen også har nevnt, powerbank, ekstra mat og drikke, film og musikk. 

Har reist interkontinentalt noen ganger, og hvis mulig reiser jeg sent på ettermiddagen/kvelden. Synes det er lettere å sove på flyet da. 

Anonymkode: 6eb2b...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Australia, mange timer, husker ikke hvor mange. Har aldri vært så deilig å legge seg i hotellsenga!!!

Anonymkode: 30802...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange, på nærmere 24 timer. Og sammenhengende på 9-12 timer. 

Forhandsbook seter. Jeg og mannen booker alltid vindu+midtgang, ofte blir midsetet da ledig, og med det vårt ekstra sete. 

Ha på eller med komfortable klær. Jeg har alltid med et par varme/tykke/myke sokker.

Nakkepute, er for meg en nødvendighet om jeg skal sove. 

Innsovingstablett for å hindre jet lag. 

Støydempende hodetelefoner, iPad, og ladekabel (det er USB utgang på de fleste langdistansefly)

Tannkost og våtservietter. 

Legger alt av ekstra klær i ryggsekk (handbagasje) som jeg så bruker som fotskammel, slapper best av med beina høyt. 

Anonymkode: 38dbc...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lengste non-stop var vel Frankfurt - Rio, men det var i First Class, så det gikk helt fint. Har 5-6 interkontinentale turer i året, men i Business class er det stort sett ikke noe problem. Pleiet å hive i meg litt mat og noe whiskey tidlig på turen, så slår jeg ut senga og sover som en stein til vi lander. Premium Economy går også fint på kortere turer på 6-8 timer.

Anonymkode: 4e901...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...