Gå til innhold

Barn som har lange ører


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ts her.Jeg tror noen av dere har misforstått litt og tror at vi hvisker og tisker så barnet hører,og at vi utestenger henne fra all samtale i hjemmet.Det stemmer ikke. Vi har et barn som er veldig veslevoksent og nysgjerrig på hva voksne snakker om og også hva barn snakker om.Det er flott med barn som er nysgjerrige og sosiale,men det er en balansegang.Barnet vårt er litt engstelig av seg.i men det er ikke pga av at HEN ikke får være med i muntlig kommunikasjon som skjer i hjemmet og skole/fritid.Nå legger jeg ballen død.Ha en fin fredagskveld!

Anonymkode: c777c...5f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og ja, jeg glemte å skrive hen på 2 linje,så dere skjønner sikkert hvilket kjønn det er.Tenkte bare å påpeke det før noen slengte ut en kommentar.

Anonymkode: c777c...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, stenalina skrev:

Syns du helt oppriktig at det var slitsomt eller bare liker du ikke ordet og irriterer deg over at man nå kan prate om andre på en kjønnsnøytral måte?

Det var både slitsomt å lese og jeg syns ikke noe om kjønnsnøytral omtale. Det er enten jente eller gutt. Punktum!!!

Anonymkode: 27688...c20

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var både slitsomt å lese og jeg syns ikke noe om kjønnsnøytral omtale. Det er enten jente eller gutt. Punktum!!!

Anonymkode: 27688...c20

Haha ja, punktum finale. Heldigvis går verden videre enten du vil stå og gnåle om dette til du legges i grava eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et barn som går på barneskolen og siden hen var liten har hen hatt lange ører. Det vil si hen er veldig opptatt av å høre hva voksne rundt hen snakker om og hen blander seg inn i samtaler som ikke angår hen. Dette er litt slitsomt av og til fordi det er vanskelig å ha voksensamtaler uten at hen får med seg et eller annet ord og begynner å spørre om hva som blir sagt. Nå er hen så stor at vi kan ikke snakke på engelsk sammen fordi det forstår hen, så vi må hviske, sende tekstmeldinger til hverandre eller gå ut hvis vi skal prate om ting så hen ikke skal høre. Hen får ofte beskjed om at dette er voksenprat og hen ikke skal blande seg.Kjenner ingen andre unger som er så nysgjerrig på hva de voksne snakker om.

Anonymkode: c777c...5f2

Åh.. sånn lange ører🙈

Helt normalt!

Og det å snakke engelsk foran barna er en uting. Ta voksensamtalene når dere er alene!

Anonymkode: 705dc...dde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til. Barn skal forstå verden. Det er ganske mye et barn skal lære. Selvfølgelig er de nysgjerrige, verden hadde stoppet opp uten nysgjerrige barn!

Anonymkode: 705dc...dde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en niese som er sånn, og der har foreldrene gitt henne svar på alle spørsmål. Jeg og mannen er derfor bevisst nå som min datter er 5 år og begynner å spørre hva vi snakker omosv. Vi prater helt vanlig (ingen hvisking eller forflytting til et annet rom), og viss hun spør sier vi at det var bare noe mamma sa til pappa. Og så har vi forklart at det ikke er hemmelig det vi snakker om, men det er ikke fint å spørre hva andre snakker om. 

Kanskje dere kan øve ved å snakke om noe som er litt kjedelig (som ikke gir barnet noe å bekymre seg over), og være konsekvent på å ikke gjenta til barnet det dere har sagt til hverandre?

Anonymkode: 49a73...54d

Jeg var et barn som skulle få med meg ALT og det var ikke bare hjemme, men på skolen, sammen venner osv osv. 😂

Da jeg var ung (er 44år) så tror jeg kanskje ikke at man overanalyserte så mye, mine foreldre gjorde i hvert fall ikke det, de gjorde det på samme måten som dere forklarer i innlegget ditt. Hadde foreldrene mine drevet og gjemt seg på et annet rom eller hvisket osv så tror jeg kanskje at jeg hadde blitt enda verre. Jeg var ikke et usikkert eller skremt barn, jeg var helt motsatt.

Jeg ble myyye bedre med årene, men jeg har fortsatt litt igjen at jeg liker å følge med noen ganger, men nå som voksen så kan jeg styre meg. Jeg er veldig intuitiv, vet ikke om det har noe med at jeg var veldig nysgjerrig da jeg var barn og lærte på en måte å ha de antennene ute? 

Jeg tror det er en del av utviklingen å være litt nysgjerrig, bare noen barn tar det til helt andre høyder enn de fleste andre barna 🤪

Anonymkode: a5e09...067

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, MRN skrev:

Jeg VISSTE at det var om datteren din. Flere ting tyda på dette.

Men la oss ta svaret først. Datteren din har Asperger's syndrom.

Hvordan kan slenge ut en påstand om at barnet mitt har Aspergers?Det må du utdype til meg.

Ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, got2go skrev:

Kan du ikke bare bytte om på kjønnet hvis du er redd for å bli gjenkjent? 'Hen' er et latterlig uttrykk.

Nå er ikke jeg ts da 🙄

Anonymkode: 3cfdb...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/2/2019 at 1:59 PM, AnonymBruker said:

Det jeg ikke har skrevet her,er at vi snakker selvfølgelig i et annet rom,men hen hører stemmene våre og kommer løpende og spør hva vi snakker om.Vi hvisker ofte i andre rom,men da kommer hen også og lurer på hvorfor det er så stille hos oss.Vi går som oftest ut når vi skal ta telefonsamtaler men av og til når vi er med hen ute i det offentlig rom, så ringer telefonen og da blander hen seg inn i telefonsamtalen eller skal vite hva vi har snakket om.Har to eldre barn som aldri har vært i nærheten av å være så opptatt av de voksne.

Ts

Anonymkode: c777c...5f2

Høres helt normalt ut. Tror dette er et ikke-problem som dere har laget problem av.

Anonymkode: 8efa1...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Fikk med meg «voksenprat» siden jeg var 3 år...om du skal snakke sensur sp tar du det når barnet ikke er tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...