Gå til innhold

Fottøy - barnehagestart i januar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et barn som skal starte i barnehage i januar, 16 måneder gammel.

Regner med at barnet går innen barnehagestart, går langs møbler nå og har såvidt begynt å slippe seg.

Hvilket fottøy trenger vi?

Goretex, annen type vintersko, støvler? Noen merker som er bedre enn andre?

Tøfler til innebruk har vi fått i gave (fikk de av en trebarnsmor som hadde brukt den typen til egne barn så regner med de er ok).

Tenkte å se etter gode tilbud utover høsten.

Anonymkode: 4a6c1...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virkning eller ecco sine goretex vintersko er gode. Gummistøvler har ganske lik kvalitet uansett merke, så her kan du jo kjøpe noen billigere.

Hilsen mor og barnehagelærer 

Anonymkode: 3bc21...67a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goretex (vi er veldig fornøyd med Ecco) og doc boots.

Anonymkode: 1ab7f...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et barn som skal starte i barnehage i januar, 16 måneder gammel.

Regner med at barnet går innen barnehagestart, går langs møbler nå og har såvidt begynt å slippe seg.

Hvilket fottøy trenger vi?

Goretex, annen type vintersko, støvler? Noen merker som er bedre enn andre?

Tøfler til innebruk har vi fått i gave (fikk de av en trebarnsmor som hadde brukt den typen til egne barn så regner med de er ok).

Tenkte å se etter gode tilbud utover høsten.

Anonymkode: 4a6c1...bdc

Hvilket fottøy barnet trenger er avhengig av hvilket vintervær dere pleier å ha der dere bor. Er vinteren våt, så er vanntette sko/støvler nødvendig. På indre Røros er behover mer varmt dottøy enn vanntett. 

En annen sak, å kjøpe sko flere måneder før de skal brukes, er skjeldent smart. Barneføtter vokser i rykk og napp. Sko som ikke passer, enten de er for store eller for små, lager stygge gnagsår på små føtter. 

Anonymkode: 3e928...3e2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke kjøpt sko jeg heller før nærmere barnehagestart, dere bør vite størrelse ganske nøyaktig, samt at skotypen passer på barnets fot. Noen modeller er smale feks. Anbefaler goretex vintersko til januar. 

Anonymkode: b6b17...99a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Jeg har ikke tenkt å kjøpe sko måneder i forveien, men alt som trengs til barnehagestart må være på plass innen jul iom oppstart er rett over nyttår.

Kun en skobutikk her jeg bor så mulig vi må kjøpe på nett, og da er det greit å ha god tid hvis de ikke passer og vi må sende i retur og bytte.

Bor på vestlandet så vinteren er ustabil. 

Tøflene jeg har er str 21, målte barnets fot mot tøflen og foten var foreløpig bare ca. halvparten så stor så spent på om jeg finner små nok sko. Ecco ser jeg starter på 19.

Anonymkode: 4a6c1...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med de som sier dere må vente med å kjøpe, da de vokser i rykk og napp.

Vi bor i Bergen, og her er (dessverre) Cherrox vår beste venn, altså støvler med for. Barna har også et par vintersko i Goretex for tørrere dager - da synes jeg Ecco og Viking er bra. 

Anonymkode: 34f68...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar.

Jeg har ikke tenkt å kjøpe sko måneder i forveien, men alt som trengs til barnehagestart må være på plass innen jul iom oppstart er rett over nyttår.

Kun en skobutikk her jeg bor så mulig vi må kjøpe på nett, og da er det greit å ha god tid hvis de ikke passer og vi må sende i retur og bytte.

Bor på vestlandet så vinteren er ustabil. 

Tøflene jeg har er str 21, målte barnets fot mot tøflen og foten var foreløpig bare ca. halvparten så stor så spent på om jeg finner små nok sko. Ecco ser jeg starter på 19.

Anonymkode: 4a6c1...bdc

Angående tøfler, jeg ville kjøpt sånne myke, kanskje lettere å finne i liten str? 

Noe lignende de her: 

https://m.boozt.com/no/no/melton/leather-shoe-stars_17376372/17376373?utm_source=google&utm_medium=feed&utm_content=no&utm_campaign=productsearch&gclid=EAIaIQobChMI6PW54dvk4wIVTNiyCh01aAJxEAQYASABEgLN7_D_BwE

Sitter bedre på foten og er ikke klumpete 😊

Anonymkode: 7684d...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her elsker eldste dock boots i hvert fall, og har brukt dem hele vinteren, selv i mange minus. Nekter å ha på vinterskoene🙈 men ellers er Viking supre👍 vi kommer også til å slite med å finne sko som er passe til yngste. Starter om to uker og er en str 17 nå. Går ikke enda da, så får håpe føttene vokser et par-tre størrelser på noen måneder😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dockboots og vintersko som sitter godt på foten. Skoringen pleier ha to for en når vinterskoene kommer i butikk. Vi er veldig fornøyde med Kamik og Viking til våre barn. Har gått for Kamik waterbug og Viking albatross gjentatte ganger.

 

Anonymkode: 4d946...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goretex vintersko - vi har vært veldig fornøyd med SuperFit sine, synes de er lettere enn viking og Ecco- greit når de er så små! Men det er jo smak og behag- vet mange er fornøyd med viking (er det vi og bruker vår-sommer-høst)  :) i tillegg er SuperFit gjerne litt smale- så det bør man være litt obs på.  

Også er det greit med et par vinterstøvler/cherrox til de våteste vinterdagene- her anbefaler jeg virkelig Kavat sine! Så lette, varme og ikke glatte i det hele tatt. Vi merket stor forskjell på hvor lett det var for henne å gå i vinterdress og viking cherrox kontra kavat - vi tar definitivt Kavat i år:) Fått veldig skryt for de fra bhg også! Hos oss anbefaler de ikke dockboots, men vet jo flere er veldig fornøyde med de! Vi har aldri prøvd👍

Anonymkode: 1d201...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Goretex vintersko - vi har vært veldig fornøyd med SuperFit sine, synes de er lettere enn viking og Ecco- greit når de er så små! Men det er jo smak og behag- vet mange er fornøyd med viking (er det vi og bruker vår-sommer-høst)  :) i tillegg er SuperFit gjerne litt smale- så det bør man være litt obs på.  

Også er det greit med et par vinterstøvler/cherrox til de våteste vinterdagene- her anbefaler jeg virkelig Kavat sine! Så lette, varme og ikke glatte i det hele tatt. Vi merket stor forskjell på hvor lett det var for henne å gå i vinterdress og viking cherrox kontra kavat - vi tar definitivt Kavat i år:) Fått veldig skryt for de fra bhg også! Hos oss anbefaler de ikke dockboots, men vet jo flere er veldig fornøyde med de! Vi har aldri prøvd👍

Anonymkode: 1d201...bb3

Kavat: 

https://www.polarnopyret.no/barneklaer/sko-stovler/gummistovler/gummistovel-kavat-gimo-svart-60350350-198?gclsrc=aw.ds&&gclid=EAIaIQobChMIh-2Sjf3k4wIVB9iyCh19IANBEAQYFSABEgIe6_D_BwE

SuperFit (De her er ikke så høye, det synes vi var godt når hu var så lita- noen går jo langt oppå leggen når de er så små🙈 ) tenker det er lurt å tenke bevegelighet værtfall- når de er så små og i tillegg drukner i vinterdressene sine😆

https://m.babyshop.no/black-and-grey-snowcat-boots/p/264456?country_override=NO&gclid=EAIaIQobChMImYy24_3k4wIVi-myCh25ewtlEAQYBCABEgJPEfD_BwE

Anonymkode: 1d201...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...