Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2005 #1 Del Skrevet 9. mai 2005 Skal i gang med utbygging av huset og lurer på om vi trenger en sentralstøvsuger? Har inntrykk av at alle nye hus har slikt. Er det enklere enn en god støvsuger? Ser for meg at det er himla mange meter med sugeslagne man må drasse på. Hvis dere anbefaler sentralstøvsuger, hva slags merke skal jeg velge og hva koster det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 9. mai 2005 #2 Del Skrevet 9. mai 2005 Den største fordelen med en sentralstøvsuger er at den blåser støvet ut av huset i stede for gjennom fileter og tilbake i innelufta. Mye bedre for inneklimaet (spesielt allergi) og det holder seg lettere reint. Den bråker også mindre enn en vanlig støvsuger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 9. mai 2005 #3 Del Skrevet 9. mai 2005 Vi har sentralstøvsuger for andre gang (hadde i huset vi flyttet fra også, har nå bygget nytt), og er veldig fornøyd. Med så mange meter slange blir sugekrafte litt redusert, men det merker man ikke til på vanlig rengjøring (men kanskje om man har mange tepper?). Kan ikke anbefale deg noe merke, husker ikke hva vi har engang (Foma?). Men velg støvsuger med poser (noen har et filter som må rengjøres - ganske upraktisk) og med av/på-knapp på "håndtaket". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 9. mai 2005 #4 Del Skrevet 9. mai 2005 Men velg støvsuger med poser (noen har et filter som må rengjøres - ganske upraktisk) og med av/på-knapp på "håndtaket". Og åpning under kjøkkenbenken til å børste brødsmuler inn i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest synseren Skrevet 9. mai 2005 #5 Del Skrevet 9. mai 2005 Den største fordelen med en sentralstøvsuger er at den blåser støvet ut av huset i stede for gjennom fileter og tilbake i innelufta. Mye bedre for inneklimaet (spesielt allergi) og det holder seg lettere reint. Den bråker også mindre enn en vanlig støvsuger. Dessuten er det lettere å dra på en lett slange enn en tung vanlig støvsuger. Jeg har bare positive erfaringer med vår sentralstøvsuger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherie Skrevet 9. mai 2005 #6 Del Skrevet 9. mai 2005 Tror jeg også har foma. Jeg blir spør av lyden på vanlige støvsugere. Støvsugeren suger godt, men har ikke på og av knapp på håndtaket. Om jeg må bytte slange en gang .. er dette et must. Særlig trapper er det kurrant med sentralstøvsuger..slipper å løfte på støvsuger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 9. mai 2005 #7 Del Skrevet 9. mai 2005 Særlig trapper er det kurrant med sentralstøvsuger..slipper å løfte på støvsuger. Og oppe på skap osv. Heia sentralstøvsugeren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 9. mai 2005 #8 Del Skrevet 9. mai 2005 Vi har også sentralstøvsuger. Kjempe deilig, nå trenger jeg ikke lenger ha alle vinduene åpne når jeg støvsuger. Ene og alene fordi støvet blåses ut og ikke tilbake i rommet For meg er sentralstøvsuger et must, og når vi flytter, kommer vi til å installere det, om det ikke allerede er der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 9. mai 2005 #9 Del Skrevet 9. mai 2005 Og oppe på skap osv. Heia sentralstøvsugeren! Signerer...............hadde aldri bygget hus uten å lagt inn en slik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 10. mai 2005 #10 Del Skrevet 10. mai 2005 Ser for meg at det er himla mange meter med sugeslagne man må drasse på. Trenger ikke bli det. Monter (om nødvendig) flere uttak i hver etage! Slangene er å få i forskjellige lengder. Jeg har en på 4m og en på 9. Bruker stort sett bare den på 4, den rekker de "nødvendigste" steder. Av/på knapp på "håndtaket" er veldig praktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirito Skrevet 10. mai 2005 #11 Del Skrevet 10. mai 2005 Hvordan installerer man sentralstøvsuger i gammelt hus da, og er det veldig dyrt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2005 #12 Del Skrevet 11. mai 2005 Takk for alle svar. Det virker som om alle er fornøyd med en slik investering. Hva slags merke skal jeg velge og hva må jeg legge meg på i pris? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 11. mai 2005 #13 Del Skrevet 11. mai 2005 Vi sa nei takk til sentralstøvsuger faktisk. Og jenter, tung og støvete støvsuger? Kjøpt noen nye i det siste da? Kjøpte ny for to år siden, den er lett, superkraftig, ergometisk håndtak med noen bøyer for å kunne stå rett i ryggen og merker ikke noe til dårlig lukt, støv el.l. Vi er kjempe fornøyde med den, og den er lettere å oppbevare enn masse ledninger, synes jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 11. mai 2005 #14 Del Skrevet 11. mai 2005 IMAX: Jeg er helt enig, det finnes masse flotte støvsugere på markedet som både er effektive og har et bra design. Vi var veldig fornøyd med den vi hadde (før vi fikk sentralstøvsuger). Men nå som jeg har prøvde sentralstøvsuger kunne jeg ikke tenkt meg å bytte. Det er ikke dermed sagt at sentralstøvsuger er det eneste rett, men jeg anbefaler det likevel til alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. mai 2005 #15 Del Skrevet 11. mai 2005 De jeg kjenner ville ikke gått tilbake til vanlig støvsuger etter at de fikk sentralstøvsuger. Jeg skal definitivt ha meg en slik en dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 11. mai 2005 #16 Del Skrevet 11. mai 2005 Om man ikke nødvendigvis merker støvpartiklene inne i huset når man bruker vanlig støvsuger, så er luften likevel full av dem! Graden av hvor sterkt man reagerer på slike støvpartikler vil jo variere fra person til person; de fleste vil kanskje bare merke "støvsugerlukt", andre igjen så godt som ingenting. Men en allergiker vil garantert kunne merke forskjell! Vi la inn sentralstøvsuger da vi bygde hus for 11 år siden, og ville ha gjort det samme om igjen. Men husk for all del å legge til litt penger for å få bryter på håndtaket! Hadde aldri vurdert å kjøpe uten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake Skrevet 11. mai 2005 #17 Del Skrevet 11. mai 2005 Og åpning under kjøkkenbenken til å børste brødsmuler inn i. Finnes det?! Det skal vi isåfall ha i neste hus! :-) Finner hele tiden brødsmuler i en liten krok under kjøkkenskapene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2005 #18 Del Skrevet 11. mai 2005 De jeg kjenner ville ikke gått tilbake til vanlig støvsuger etter at de fikk sentralstøvsuger. Jeg skal definitivt ha meg en slik en dag Motsatt for meg ja..jeg har sentralstøvsuger men har gått tilbake til vanlig...mye lettere synes jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leola Skrevet 11. mai 2005 #19 Del Skrevet 11. mai 2005 JA - sentralstøvsuger er et must. Kan ikke forstå at jeg greide meg uten før ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 17. mai 2005 #20 Del Skrevet 17. mai 2005 Tror kanskje jeg har hørt at de ikke suger godt nok, fordi støv og smuss må gjennom så himla mange meter rør. Motoren må være så inn i granskauen sterk for å klare jobben skikkelig. Men har man ikke masse tepper og astmatiske barn, så er de sikkert greie nok. lettvint er det i hvert fall. Selv har jeg en Kirby som jeg kjøpte på grunn av mitt asmatiske barn. Den suger så jeg kjenner det tvers igjennom en spiralfjærmadrass! Bråker som et uvær, men det kan jeg leve med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå