Gå til innhold

Ebilsalget faller i følge tall...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker


Begynner noen å skjønne at avgiftene på elbil er rundt hjørnet?
Har folk oppdaget for alvor bløffen om miljøvennlighet på tunge batteribiler?
Har det sammenheng med at det kommer til å bli vesentlig dyrere å forsikre disse elektriske symaskinene?
Har det sammenheng med dyre reparasjoner og lang ventetid på reparasjon?

Elbilsalget faller
Tall for nybilsalget fra Opplysningsrådet for veitrafikken viser tegn på nedkjøling i elbilmarkedet.
https://www.hegnar.no/Nyheter/Motor/2019/08/Elbilsalget-faller

 

 

Anonymkode: 4348a...e84

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du glemte "kort levetid."

Elbil-scammen er jo helt latterlig.

Anonymkode: 17ad8...1cb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du glemte "kort levetid."

Elbil-scammen er jo helt latterlig.

Anonymkode: 17ad8...1cb

100 prosent enig! 

Anonymkode: 23edb...ad7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke spør meg hvordan, men jeg leste "eldrebølgen faller" 

Anonymkode: 250c7...481

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvsagt faller det. Straks fordelene forsvinner vil ingen ha dem. Hvorfor i alle dager skal man ha en batteribil med elendig rekkevidde hvis man må betale like mye avgifter som diesel- og bensinbiler......

Anonymkode: c4032...652

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Paul Rosenquist har lang erfaring og mye kunnskap om batteriteknologi.
Han blir så klart kritisert av salgskåte bilselgere fordi sannheten om batteribiler ikke er populært å trekke frem.
Han legger bare frem fakta og kaller en spade for en spade.

 

Anonymkode: 4348a...e84

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Paul Rosenquist har lang erfaring og mye kunnskap om batteriteknologi.
Han blir så klart kritisert av salgskåte bilselgere fordi sannheten om batteribiler ikke er populært å trekke frem.
Han legger bare frem fakta og kaller en spade for en spade.

 

Anonymkode: 4348a...e84

Paul Rosenquist har mye kunnskap?

Han er en vandrende idiot som tror de fortsatt bruker blybatterier, og mener 220volt = hurtiglading.

Anonymkode: f6c7b...ab8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt faller det. Straks fordelene forsvinner vil ingen ha dem. Hvorfor i alle dager skal man ha en batteribil med elendig rekkevidde hvis man må betale like mye avgifter som diesel- og bensinbiler......

Anonymkode: c4032...652

Typisk elbil motstander. Alle jeg kjenner oppgir økonomiske fordeler som grunn for elbil kjøp. Samtlige (inkludert meg) sier at de aldri kommer til å kjøre noe annet pga god kjørekomfort, rask akselerasjon , lydnivå ( tenk så behagelig for alle  som  bor ved hovedveier eller i byer generelt som kan slippe trafikkstøy. ) Lite reparasjon, mindre lokalt utslipp and so on.... 

Ser ingen fordel med bensin/dieselbil

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artikkelen er feil. Salget er opp 25% fra juni 2018 til juli 2019. 

 

Å sammenligne med måneden før er bare tull, da f.eks Tesla leverer stort sett alle kvartalets biler i kvartalets siste måned. Så for å få noen brukbare tall må man se på samme måned i forrige år.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 hours ago, AnonymBruker said:

Selvsagt faller det. Straks fordelene forsvinner vil ingen ha dem. Hvorfor i alle dager skal man ha en batteribil med elendig rekkevidde hvis man må betale like mye avgifter som diesel- og bensinbiler......

Anonymkode: c4032...652

Hvorfor faller slaget før avgiftene settes opp? Venter folk med å kjøpe elbil til de kan betale mer?

Anonymkode: bad89...04c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, Kvalitet skrev:

Typisk elbil motstander. Alle jeg kjenner oppgir økonomiske fordeler som grunn for elbil kjøp. Samtlige (inkludert meg) sier at de aldri kommer til å kjøre noe annet pga god kjørekomfort, rask akselerasjon , lydnivå ( tenk så behagelig for alle  som  bor ved hovedveier eller i byer generelt som kan slippe trafikkstøy. ) Lite reparasjon, mindre lokalt utslipp and so on.... 

Ser ingen fordel med bensin/dieselbil

 

Det med trafikkstøy kan du bare kutte ut. Over 50km/t støyer en batteribil nøyaktig like mye som noe anna! Og det er fra dekkene den kommer, ikke fra motor! Det har faktisk skjedd veldig mye på støyreduksjon fra motor, men det har du visst ikke skjønt.

Anonymkode: c85b6...bbf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har folk oppdaget for alvor bløffen om miljøvennlighet på tunge batteribiler?
Har det sammenheng med at det kommer til å bli vesentlig dyrere å forsikre disse elektriske symaskinene?
Har det sammenheng med dyre reparasjoner og lang ventetid på reparasjon?

Sant skal være sant. Bløffen er så åpenbar at det kun er nordmenn som går på den. I Norge kan du ha hvilket som helst produkt, ha et miljømerke på det. Skriv at det koster 20% ekstra fordi det er miljøvennlig. Bingo, du har en salgssuksess!

 

Anonymkode: a734d...04f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, -jk- skrev:

Artikkelen er feil. Salget er opp 25% fra juni 2018 til juli 2019. 

 

Å sammenligne med måneden før er bare tull, da f.eks Tesla leverer stort sett alle kvartalets biler i kvartalets siste måned. Så for å få noen brukbare tall må man se på samme måned i forrige år.

Du må ikke komme med så tunge fakta i en tråd som dette. Fossilhjernene evner ikke å ta slike fakta til seg. Og da blir det bare rot i CO2grøten som skvalper mellom ørene deres. 

Det er best å la dem leve ut misunnelsen i fred. 

Anonymkode: 27188...c14

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fossilhjernene evner ikke å ta slike fakta til seg. Og da blir det bare rot i CO2grøten som skvalper mellom ørene deres.

Nå satte du skapet på plass. Lol.

Du må føle deg bitteliten når du argumenterer på den måten.

Anonymkode: a734d...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud, dette ekkokammeret. Annenhver uke poster de samme folka et eller annet dumt her om elbil, Paul R. inklusive. Hvorfor? Går ikke dere lei av å synge den samme sangen om igjen? Tror dere at dere påvirker noen? Er dette bittelille forumet på Kvinneguiden, av alle plasser, det eneste stedet dere vil henge? Ingen bryr seg.

Anonymkode: 1fa20...d7a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fatter ikke at så mange mennesker blir så provosert av elbiler jeg :klo: 

Anonymkode: 9068b...4cd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
7 timer siden, Kvalitet skrev:

Typisk elbil motstander. Alle jeg kjenner oppgir økonomiske fordeler som grunn for elbil kjøp. Samtlige (inkludert meg) sier at de aldri kommer til å kjøre noe annet pga god kjørekomfort, rask akselerasjon , lydnivå ( tenk så behagelig for alle  som  bor ved hovedveier eller i byer generelt som kan slippe trafikkstøy. ) Lite reparasjon, mindre lokalt utslipp and so on.... 

Ser ingen fordel med bensin/dieselbil

 

Har du hørt når Zoe kommer kjørende forbi? Høres ut som et romskip!! Støyer mer enn fossilbiler. De andre elbilene er ganske støyfrie, men Zoe høres virkelig godt 😠

Anonymkode: 3c949...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå satte du skapet på plass. Lol.

Du må føle deg bitteliten når du argumenterer på den måten.

Anonymkode: a734d...04f

Jepp. Jeg gjorde det. 

Jeg føler meg neppe større enn de som uke etter uke og dag etter dag pløyer internett etter artikler om elbiler som kan tolkes i negativ retning. For å poste disse her på kg i håp om å gjøre dagen til en elbileier litt dårligere. 

Når en lever med slike tvangshandlinger så kan ikke livet være godt. Og med bakgrunn i nivået på diskusjonen så kan jeg fastslå at det ikke er de skarpeste knivene i skuffa som hater elbiler. Så enkelt er det. 

 

Anonymkode: 27188...c14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har to biler og begge er elbiler. Det hadde de vært uansett om det var avgifter når jeg kjøpte dem også. Jeg kjøpte dem pga. en besparing på ca. 50 000,- i året i drivstoff, god kjørekomfort, stillegående, trygge biler m.m. 

Dere elbilmotstandere må da snart bli lei? Har dere virkelig ikke noe annet å finne på enn å irritere dere over en type bil? Ærlig talt!

Anonymkode: 2368c...e8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har to biler og begge er elbiler. Det hadde de vært uansett om det var avgifter når jeg kjøpte dem også. Jeg kjøpte dem pga. en besparing på ca. 50 000,- i året i drivstoff, god kjørekomfort, stillegående, trygge biler m.m. 

Dere elbilmotstandere må da snart bli lei? Har dere virkelig ikke noe annet å finne på enn å irritere dere over en type bil? Ærlig talt!

Anonymkode: 2368c...e8c

Elbil salget tok ikke av i Norge før de ble avgiftfrie i 2013. Du glemmer noe helt vesentlig i kommentaren din. Hadde de ikke blitt det, hadde selv en Golf/Leaf vært nære en halv million. Husk det til en annen gang! Andre land har ikke samme avgiftregimet som Norge, utenom Danmark. Og de landene er ikke i nærheten av å selge like mange elbiler som lille Norge pr.innbyger.

Anonymkode: c85b6...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...