Gå til innhold

Oslo har ingen sjarm


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor har ikke Oslo det mange av de andre europeiske byene har? De andre byene har sjel. Oslo er...en stor arbeidsplass/pengenaskin hvor nye bygninger kommer opp stadig vekk? 

Anonymkode: de201...d25

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Deler av Oslo har massevis av sjarm. Jeg bodde der i flere tiår før jeg flyttet. 

Men nå er jo sentrum et helv..... Var i Kvadraturen for ikke mange dager siden, og skammet meg da jeg så fortvilte utenlandske turister kravle seg frem mellom byggearbeidene (i hver eneste j.vla gate!) 

Er det virkelig nødvendig å gjøre alle disse arbeidene (for det er snakk om mange, mange og mer enn mange) midt i turistsesongen? Halve sentrum er jo en j.vla byggeplass. 

 

 

Anonymkode: a26c7...c11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså Oslo er det stedet jeg ser som aktuelt på bo om man skal bo i Norge...jeg liker jo Oslo, men man må virkelig kjenne folk om man skal trives. Byen er lett å bli ensom i, det er så mange som ikke hører til på en måte. Nordmenn er jo en minoritet deluxe, og jeg føler mange bor der fordi de må, fordi det er der de fleste jobbene er å få. Og mange utenlandkse som kommer til Norge for p tjene ekstra gode penger, for så å dra tilbake til hjemlandet sitt

Anonymkode: de201...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Deler av Oslo har massevis av sjarm. Jeg bodde der i flere tiår før jeg flyttet. 

Men nå er jo sentrum et helv..... Var i Kvadraturen for ikke mange dager siden, og skammet meg da jeg så fortvilte utenlandske turister kravle seg frem mellom byggearbeidene (i hver eneste j.vla gate!) 

Er det virkelig nødvendig å gjøre alle disse arbeidene (for det er snakk om mange, mange og mer enn mange) midt i turistsesongen? Halve sentrum er jo en j.vla byggeplass. 

 

 

Anonymkode: a26c7...c11

Enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har ikke Oslo det mange av de andre europeiske byene har? De andre byene har sjel. Oslo er...en stor arbeidsplass/pengenaskin hvor nye bygninger kommer opp stadig vekk? 

Anonymkode: de201...d25

Enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva? Ingen sjarm?

da har du ikke opplevd Oslo!!

båttur til øyene, Frognerparken, alle de ulike menneskene, uendelig med valgmuligheter, mange kinoer å velge mellom, restauranter i fleng, Grunerløkka, torshov, Sognsvann, Holmenkollen, Østmarka...

elsker mitt Oslo!!!!

Anonymkode: 875ab...f2f

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva? Ingen sjarm?

da har du ikke opplevd Oslo!!

båttur til øyene, Frognerparken, alle de ulike menneskene, uendelig med valgmuligheter, mange kinoer å velge mellom, restauranter i fleng, Grunerløkka, torshov, Sognsvann, Holmenkollen, Østmarka...

elsker mitt Oslo!!!!

Anonymkode: 875ab...f2f

Jo jeg har bodd der og har vært der mange ganger.

Oslo har ikke det mange andre byer har. Holmenkollen?? Arrogante folk. Frognerparken er jo en park som de fleste parker. 

Anonymkode: de201...d25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Here we go again. Hvorfor kan ikke de som misliker Oslo så mye bare holde seg unna byen? Det blir antagelig enda triveligere da. Og nei, nordmenn er ikke en "minoritet deluxe". 

Anonymkode: f4eb8...6c8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Here we go again. Hvorfor kan ikke de som misliker Oslo så mye bare holde seg unna byen? Det blir antagelig enda triveligere da. Og nei, nordmenn er ikke en "minoritet deluxe". 

Anonymkode: f4eb8...6c8

Jeg misliker ikke Oslo. Men etter å ha reist så mangler byen noe. De fleste norske byer er ikke bedre. Oslo er det eneste jeg egentlig vil kalle by. Jeg bare synes den er en smule tom.

Anonymkode: de201...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempe hyggelig å bli stirret av menn på sykkel stillestående i Oslo. Ha ha. Gale og syke menn. Sikkert i narkotåka. Men likefullt livsfarlig alle Oslo borgere. Få flere politifolk i gata for å gjøre for normale folk trygge i Oslo.

Anonymkode: 067e3...7ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kjempe hyggelig å bli stirret av menn på sykkel stillestående i Oslo. Ha ha. Gale og syke menn. Sikkert i narkotåka. Men likefullt livsfarlig alle Oslo borgere. Få flere politifolk i gata for å gjøre for normale folk trygge i Oslo.

Anonymkode: 067e3...7ce

Utrygghet føler jeg ikke på i Oslo.

Anonymkode: de201...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

DEr det virkelig nødvendig å gjøre alle disse arbeidene (for det er snakk om mange, mange og mer enn mange) midt i turistsesongen? Halve sentrum er jo en j.vla byggeplass. 

 

 

Anonymkode: a26c7...c11

Jeg vet ikke om det er nødvendig. Men bygging på vinteren koster betydelig mer enn bygging på sommeren. Spesielt alt av grunnarbeid. 

Anonymkode: 85bf8...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Here we go again. Oslohatet er i vinden skjønner jeg. :roll:

Veit du hva? Jeg skal slå et slag for Oslo jeg, for ja, jeg er så drittlei all den negativitet Oslo får. Jeg har nemlig hørt det før; byen er kjedelig. Byen er stygg. Byen er fæl. Oslofolk er idioter. Yes da. Og nå er altså Oslo usjarmerende. Skal sies, du skal ha kudos for å komme opp med en beskrivelse jeg ikke har hørt om Oslo før.

Men altså. Jeg er fullstendig uenig. Oslo har massevis av sjarm, og jeg tenker at man ikke egentlig har blitt ordentlig kjent med byen, selv om man har bodd i den, når man kan hevde noe slikt. Oslo er en fantastisk by i rivende utvikling. Man kan ikke stoppe bygging og utvikling fordi du ikke klarer å se sjarmen i byen. Hva mener du at man skal gjøre? Spørre deg om lov først? Og forøvrig; det er stort sett mye byggeaktivitet i byer i utvikling, det er liksom litt av greia. Det er jo bare å ta seg en tur til byer som London - der er det jo graving og bygging støtt.

Men altså; du veit det at mesteparten av Oslo faktisk er skog, sant? Og ikke byggeaktivitet? Bare sånn for å ha sagt det. Det er sjarmerende det; en by med masse grønn skog og grønne lunger. Det er helt fantastisk å kunne bo rett ved marka og samtidig være en kort t-banetur unna sentrum. Og det er noe helt spesielt for min del at man faktisk både kan stå på ski (nedover og bortover) om vinteren og samtidig bade i fjorden om sommeren. Ta seg turer ut i Oslofjorden eller spasere rundt i nydelige grønne parker. Det er ytterst sjelden jeg beveger meg helt ned i sentrum, men alle steder i Oslo har sin sjarm for min del. Og jeg er så glad for at byen nå faktisk har begynt å få sin profil, og at det faktisk skjer ting. 

Uansett, jeg skjønner ikke hvorfor man gidder å oppholde seg i en by man ikke liker eller finner sjarmerende, så får vi som faktisk finner byen sjarmerende kose oss. ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo jeg har bodd der og har vært der mange ganger.

Oslo har ikke det mange andre byer har. Holmenkollen?? Arrogante folk. Frognerparken er jo en park som de fleste parker. 

Anonymkode: de201...d25

Men byen er jo ikke det man besøker om man først skal til Norge? Håper virkelig ikke turistene drar dit, men at de heller reiser i bygdene og mindre byene og får sett fjell og fjord. Ikke sånn kjempespennende å se operahuset liksom. Tror mange turister som besøker Oslo blir veldig skuffet.

Anonymkode: b7b86...c10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller aldri skjønt folks dragning mot Oslo. Det må jo være den byen i Norge med aller minst særegenhet. Noe som kanskje er naturlig siden det bor veldig mange folk fra overalt i Norge og andre land, der det er heller få igjen som har noen genuin tilknytning til stedet. 

Anonymkode: ef31b...180

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som en ''bland'' europeisk storby, ja. Man blir fort lei liksom, greit å ta seg en tur iblant.

Anonymkode: 7dffd...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Her i Oslo er det ikke særlig annet enn asfalt og betong, så om det ønskes natur, bør du holde deg unna. De få grønne områdene som finnes (ca 310 kvadratkilometer) har minst like mange sprøytespisser som gresstrå, så vær forsiktig med å gå i gresset. 

I Oslo ser man ikke fremmede i øynene. Man spør ikke om veien. Man spør ikke om hva klokken er eller hvilken buss/ trikk/ bane man bør ta for å komme seg til forskjellige deler av byen. Å smile eller si «Hei» til en du ikke kjenner, for eksempel på trikken eller i butikken er livsfarlig. Du kan faktisk dø av det!

Oslo har ingen sjarm og ingen sjel. Her er det hovedsakelig høyblokker så langt man kan se, og ikke en hageflekk i sikte. Folk bor i det som ligner tilfeldig plasserte byggeklosser og vet ikke hvem naboen er. Hvis dusjen og doen ikke er på kjøkkenet er du heldig. Du er faktisk heldig om du har dusj og do. Gatene er trange og mørke, og selvfølgelig farlige. 

Oslo er fullt av søppel. Det flyter i gatene. Har du prøvd å finne en søppelkasse i denne byen, eller? Nesten umulig. Du må sikkert gå opptil flere meter i sentrale strøk, og hvem gidder vel det? 

Fakta: Alt dette har jeg hørt fra folk som sier de vet mye om Oslo. Noen har og vært her før. 

På klassetur.

En gang på 1990-tallet.

 

For øvrig: 

https://www.instagram.com/stakkarsoss/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...