Gå til innhold

Dere som er lykkelig som single

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er oppskriften?? Er så dårlig på å være singel... Skulle ønske jeg kunne slappe av i eget selskap og kose meg alene. Nå er jeg i et destruktivt forhold fordi jeg vet jeg ikke takler å være alene... Patetisk 😕

Anonymkode: 3fbb4...651

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i forhold mer eller mindre hele tiden fra starten av tenårene, til midten av tyveårene. 

Den første tiden etter det siste bruddet var tung, da følte jeg meg mye ensom, og kjedet meg fort om jeg ikke hadde noen å være med. 
Men etter ett halvt års tid begynte jeg sette mer pris på alenetiden, jeg begynte fokusere mer på hva jeg ville selv, og hva jeg faktisk trivdes med. Jeg måtte rett og slett lære å kjenne meg selv på nytt. 
Har vært alene flere år nå, og en veldig positiv ting er også det at jeg nå kjenner meg selv, jeg vet hva jeg selv ønsker, og jeg foretrekker heller være singel enn å være i ett kjipt/halvkjipt forhold. En annen veldig positiv ting er at jeg er blitt mye mer selvstendig, og jeg ser at jeg klarer meg selv, noe som øker mestringsfølelse og selvfølelse.

Anonymkode: 06e55...929

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er årsaken til at du ikke klarer slappe av i eget selskap? Er sunt med litt alenetid i et forhold.😊

Anonymkode: 1372a...0c3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg måler ikke min verdi i å måtte ha en partner (i huset).

Ved å være kun meg, slipper jeg å ta hensyn til hva en partner ønsker å gjøre, spise, se på osv. Det er en mindre å rydde opp etter, vaske klær, handle til osv. Det kan være stille når jeg ønsker det, jeg kan spille den musikken jeg selv ønsker til ønsket volum.

Det er jo en stor frihet å bo alene!

Anonymkode: 13cc1...5c5

• Liker 2
Gjest #Rasshøl
Skrevet (endret)

Jeg er ikke lykkelig, men komfortabel. Å være alene, blir til slutt en vane. Så klart litt ensomt, til tider. Men jeg har hund, så er selvsagt ikke alene. Bare singel. Jeg hadde ikke noen planer om å være singel i 12 år, men jeg har ikke gjort en innsats for å prøve å endre det heller. 

Endret av #Rasshøl
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, #Rasshøl skrev:

Jeg er ikke lykkelig, men komfortabel. Å være alene, blir til slutt en vane. Så klart litt ensomt, til tider. Men jeg har hund, så er selvsagt ikke alene. Bare singel. Jeg hadde ikke noen planer om å være singel i 12 år, men jeg har ikke gjort en innsats for å prøve å endre det heller. 

Godt innlegg og jeg kjenner meg litt igjen. Dette tror jeg er det beste man kan få til som singel. Ikke å være lykkelig, men komfortabel. Å kunne ha det bra og kose seg endel alene, og ikke føle at man holder på å gå på veggen av det. Å være singel handler mye om vaner og om å takle å være endel ensom, uten å føle seg dårlig av det. Og selvsagt prøve å finne noen da, hvis man ønsker det. Men fordi det er slitsomt å prøve å finne noen må man også ha rolige perioder da man ikke leter etter noen. 

Anonymkode: 54e19...8e3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker friheten og er lykkelig. Jeg setter pris på alenetid, stillhet, bestemme selv og slippe å ta hensyn til andre enn meg selv og barnet mitt. Vi gjør som vi vil😊 Jeg har aldri hatt stort behov for kjærester og samboere. Er kanskje litt sær? ;) Ingen kan uansett måle seg med far til barnet mitt og han er død. 

Anonymkode: f7f9e...5be

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker friheten og er lykkelig. Jeg setter pris på alenetid, stillhet, bestemme selv og slippe å ta hensyn til andre enn meg selv og barnet mitt. Vi gjør som vi vil😊 Jeg har aldri hatt stort behov for kjærester og samboere. Er kanskje litt sær? ;) Ingen kan uansett måle seg med far til barnet mitt og han er død. 

Anonymkode: f7f9e...5be

Enig! Elsker det.

Anonymkode: 1372a...0c3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt innlegg og jeg kjenner meg litt igjen. Dette tror jeg er det beste man kan få til som singel. Ikke å være lykkelig, men komfortabel. Å kunne ha det bra og kose seg endel alene, og ikke føle at man holder på å gå på veggen av det. Å være singel handler mye om vaner og om å takle å være endel ensom, uten å føle seg dårlig av det. Og selvsagt prøve å finne noen da, hvis man ønsker det. Men fordi det er slitsomt å prøve å finne noen må man også ha rolige perioder da man ikke leter etter noen. 

Det var da litt pessimistisk. Jo, det er mulig å være også veldig lykkelig som singel gitt at man lager seg det livet man ønsker. En partner bør uansett være en bonus til et liv som ellers er bra. Det kan fort bære galt av sted dersom man baserer store deler av livslykken på at man har en partner.

Anonymkode: c7d93...d8e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan faktisk ikke se for meg hvordan det er å ikke være lykkelig alene.

Anonymkode: 00397...8a3

• Liker 4
Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor jeg er det, jeg bare er det. 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er oppskriften?? Er så dårlig på å være singel... Skulle ønske jeg kunne slappe av i eget selskap og kose meg alene. Nå er jeg i et destruktivt forhold fordi jeg vet jeg ikke takler å være alene... Patetisk 😕

Gjør noe du liker og som gir deg glede. Man kan fylle livet med mye annet og trives i eget selskap. Selv har jeg akkurat gått ut av et forhold der jeg var ulykkelig. Klarer meg fint uten venner og en mann, de får komme til meg og behandle meg bra så får de bli en del av livet mitt. Nå har de fleste relasjonene mine bare vært enveis kjørte og slitsomme. Så finner heller lykken alene.

Anonymkode: 2561a...fa3

• Liker 1
Skrevet

men det betyr du er dårlig i forhold også, om du ikke tar ansvar og setter ord på det som er destruktivt, og hva du egentlig ønsker i et forhold. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har man det man trenger, og noe man liker å gjøre, tror jeg ikke det skal mer til. I hvert fall ikke for min del. Selv trives jeg i eget selskap, så lenge jeg klarer å fylle dagene.

Kanskje du kjeder deg?

Anonymkode: 37a66...5d9

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så det beste man kan få til som singel er å være komfortabel, mener du? 

Jeg er ikke enig. Det handler om hva man gjør det til selv! Bruke tid på det man liker, det som gjør en fornøyd og lykkelig:) 

Jeg har vært i forhold der jeg slett ikke har vært lykkelig. 

Kunne skrevet langt, og utbrodert om dette. 

Men kort oppsummert, mener jeg at man definitivt kan være lykkelig som singel 🤩

Anonymkode: e47c1...006

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var venn med meg selv. Fulgte de idealene jeg ville at en venn skulle være. Mot meg selv. Var venn med omgivelsene, luften, trærne. Syntes ting var morsomme. Lekte med hodet mitt. Kunne være skikkelig dyp. Orket ikke bruke energi på slikt jeg anså som "teit", og det var helt greit. Tok vare på meg selv. Jeg brukte ganske enkelt ikke energi på negativitet. Fordi jeg visste ikke hva jeg skulle bruke det til, rent konstruktivt.

Tenkte at folk gjorde det de gjorde fordi det gav dem noe av et eller annet slag. Hva det gav dem var jeg likegyldig til. Men hver eneste handling er til gavn for en selv. Trenger ikke å vite mer.

Ble ganske handlingslammet av alle bedreviterne. Da ble jeg veldig sånn "det at du KAN gjøre det, betyr ikke at du SKAL gjøre det".  Ble veldig paff over å måtte observere på hvor tynt grunnlag uttalelser kom. "det viktigste er ikke innhold, men hvordan det ser ut", er da selve logikken. For det kan jeg lære så mye av...... puke

Anonymkode: 3656e...276

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var venn med meg selv. Fulgte de idealene jeg ville at en venn skulle være. Mot meg selv. Var venn med omgivelsene, luften, trærne. Syntes ting var morsomme. Lekte med hodet mitt. Kunne være skikkelig dyp. Orket ikke bruke energi på slikt jeg anså som "teit", og det var helt greit. Tok vare på meg selv. Jeg brukte ganske enkelt ikke energi på negativitet. Fordi jeg visste ikke hva jeg skulle bruke det til, rent konstruktivt.

Tenkte at folk gjorde det de gjorde fordi det gav dem noe av et eller annet slag. Hva det gav dem var jeg likegyldig til. Men hver eneste handling er til gavn for en selv. Trenger ikke å vite mer.

Ble ganske handlingslammet av alle bedreviterne. Da ble jeg veldig sånn "det at du KAN gjøre det, betyr ikke at du SKAL gjøre det".  Ble veldig paff over å måtte observere på hvor tynt grunnlag uttalelser kom. "det viktigste er ikke innhold, men hvordan det ser ut", er da selve logikken. For det kan jeg lære så mye av...... puke

Anonymkode: 3656e...276

Fantastisk beskrevet. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen oppskrift for min egen del. Jeg har veldig mange hobbyer og har lært meg til å være utadvent for å bli kjent med nye folk når jeg reiser på tur alene for eksempel. 

Jeg føler innimellom på kveldene at det hadde vært fint med en armkrok, men jeg klarer meg godt uten også. 

Anonymkode: 81d60...f07

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen oppskrift for min egen del. Jeg har veldig mange hobbyer og har lært meg til å være utadvent for å bli kjent med nye folk når jeg reiser på tur alene for eksempel. 

Jeg føler innimellom på kveldene at det hadde vært fint med en armkrok, men jeg klarer meg godt uten også. 

Anonymkode: 81d60...f07

kan du ikke bare ringe en av dine venner som kan komme på besøk å være din armkrok, sikkert mange som står der på telefonlista de som egentlig har lyst du skal ringe og spørre har du lyst å komme på te og kake?

Anonymkode: c0724...538

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette tror jeg er det beste man kan få til som singel. Ikke å være lykkelig, men komfortabel

Når man har vært i et langvarig forhold som var dårlig lenge. Man holdt ut på grunn av barn, men ellers var man utslitt på grunn av det forholdet. Når man kommer ut av noe sånt, så kan jeg love deg at man er lykkelig!

Anonymkode: d9d7e...161

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...