Gå til innhold

29 år, får ikke sove sammen før vi er gift


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ganske drøyt å praktisere slik oppførsel mot egne foreldre som har elsket og oppfostret deg hele livet? Lett å gi andre råd om å "la dem få smake sin egen medisin", men ville du virkelig gjort det selv?

Anonymkode: 6ead1...801

Ja, jeg hadde ikke nølt med å behandle de på samme måte hjemme hos meg om de hadde vært sånn ovenfor meg og en eventuell samboer hjemme hos dem! Det er ikke drøyere oppførsel mot dem enn det de driver mot TS! Og TS har jo vært samboer i over 15år, da er det faktisk helt greit å gi foreldrene samme lekse tilbake siden de ikke tar noen andre hint!

Anonymkode: 09892...07f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man er under foreldrenes tak, gjelder deres regler. Spiller ingen rolle hvor gamle/voksne barna er. Jeg applauderer slike foreldre. De er ikke gammeldagse i det hele tatt. De setter en grense ved rett og galt. Jeg er etnisk Norsk og ung kvinne, hvis du lurer.

Anonymkode: 858e8...912

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fortiden vil mange ikke kristne formidle hva som er sannhet, og der kommer mange for kort.

Anonymkode: 668ed...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener forelderne til TS gjør det eneste riktige, nemlig at de ikke får sove sammen før de gifter seg. Foreldrene bestemmer i deres hus.

Anonymkode: 2411f...cf9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at så lenge jeg og mannen ikke er gift, er felles seng uaktuelt. Det er mamma og pappas hus, og dems regler. Det er virkelig under kategorien "sånn er det bare".

Lei et sted i nærheten eller bare bit tenna sammen. De skal uansett respekteres, samma hvor teit du synes det er!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man er under foreldrenes tak, gjelder deres regler. Spiller ingen rolle hvor gamle/voksne barna er. Jeg applauderer slike foreldre. De er ikke gammeldagse i det hele tatt. De setter en grense ved rett og galt. Jeg er etnisk Norsk og ung kvinne, hvis du lurer.

Anonymkode: 858e8...912

Men det er da vel ikke noe galt med å sove i samme seng når de har vært samboere i FEMTEN år?!

Anonymkode: 09892...07f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men det er da vel ikke noe galt med å sove i samme seng når de har vært samboere i FEMTEN år?!

Anonymkode: 09892...07f

Prinsipp tydeligvis 

Anonymkode: 01c6c...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prinsipp tydeligvis 

Anonymkode: 01c6c...6b4

Et bra prinsipp.

Anonymkode: 858e8...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke dratt på overnattingsbesøk om foreldrene mine hadde nektet meg å sove i samme seng som kjæresten. Om deres gammeldagse overbevisning om at man ikke skal dele seng før man er gift er viktigere enn at datteren deres har det bra, så kan jeg ha det fint andre steder. Jeg orker ikke sånt tull, å legge seg bort i andre voksnes organisering av livet sitt er en uting, foreldre eller ikke. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller tattt inn på hotell ved besøk. De setter grenser i sitt hus, du setter personlige grenser for deg. Jeg er selv gift, men har full forståelse for at mange har andre samlivsformer. Det ligger en typ fordømmelse ovenfor valgene dine og det hadde jeg funnet sårende. Du er din egen person som får stå opp for deg og dine standpunkt og verdier du mener er riktig. Ikke alltid lett å løsrive seg fra familiens synspunkter. Det her er å bli voksen 👍

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er da vel ikke noe galt med å sove i samme seng når de har vært samboere i FEMTEN år?!

Anonymkode: 09892...07f

Fem år ikke femten, altså 5 ikke 15

Anonymkode: 334e2...383

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et bra prinsipp.

Anonymkode: 858e8...912

Nja.. Hadde brydd meg midt i rumpa om det gjalt hos mine foreldre, men skjønner at det ses på som teit. 

Anonymkode: 01c6c...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

foreldrene hennes har helt sikkert prøvd så godt dem kan å få henne til å forstå hvor viktig det er å gifte seg. 

synd vi bare får parts versjon, i denne betyngede saken burde foreldre blitt invitert til forumtråden.

Anonymkode: 668ed...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man er under foreldrenes tak, gjelder deres regler. Spiller ingen rolle hvor gamle/voksne barna er. Jeg applauderer slike foreldre. De er ikke gammeldagse i det hele tatt. De setter en grense ved rett og galt. Jeg er etnisk Norsk og ung kvinne, hvis du lurer.

Anonymkode: 858e8...912

Og det er denne holdningen om at samboerskap liksom skal være «galt», jeg ville hatt problemer med. Jeg tåler fint å sove alene, men jeg ville hatt store problemer med å føle meg respektert dersom mine foreldre eller svigerforeldre liksom skulle stille seg til doms over vår valgte samlivsform og ilegge oss «konsekvenser» fordi de ikke er fornøyde med valget.

Hvis de virkelig avskyr de grunnleggende livsvalgene våre i en slik grad at de ser seg nødt til å «sette oss på plass», skal de mer enn gjerne få slippe å få besøk av meg. Får være grenser for overformynderi mot voksne barn. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle klart å sove i hver vår seng på tur, men synes det er respektløst! Hvordan hadde foreldrene reagert om de ble plassert på hvert sitt rom på besøk hos TS?

Anonymkode: 3a778...da7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guriland, forstår de ikke at de driter seg ut? Tror de at dere ikke puler når dere sover sammen hjemme, eller hva? Dett er gud hjelpe meg noe av det mest latterlige jeg har hørt. Jeg synes det er helt på sin plass at veldig unge kjærester som ikke har vært sammen lenge får finne seg i å sove hver for seg under foreldres tak, men folk som nærmer seg 30 og har vært samboere i årevis..?? :overrasket: Det får virkelig være grenser, altså. Og, som ts sier: det er ikke engang sikkert at de noen gang kommer til å gifte seg, da de er fornøyd med samboerskap. Hva om de som samboere får barn? Skal de fortsatt nektes å sove på samme rom når de kommer på besøk, og evt hvorfor? Tror foreldrene at barn kommer med storken når foreldrene er ugifte? :ler: 

Anonymkode: 863a3...9a6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

synd vi bare får parts versjon, i denne betyngede saken burde foreldre blitt invitert til forumtråden.

Anonymkode: 668ed...0d8

Jeg kan ikke se et eneste argument for å nekte to voksne mennesker, samboere faktisk, å dele seng, ergo ser jeg heller ikke behov for en annen parts versjon. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at det ikke er flere parter i denne diskusjonen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Eliza Doalot skrev:

Jeg kan ikke se et eneste argument for å nekte to voksne mennesker, samboere faktisk, å dele seng, ergo ser jeg heller ikke behov for en annen parts versjon. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at det ikke er flere parter i denne diskusjonen.

Det har med kristen opplæring som sitter igjen i veggene, datteren har tross alt vokst opp i hjemmet forut, og har faktisk blitt opplært i kristen tro. 

Anonymkode: 668ed...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har med kristen opplæring som sitter igjen i veggene, datteren har tross alt vokst opp i hjemmet forut, og har faktisk blitt opplært i kristen tro. 

Anonymkode: 668ed...0d8

Ah, den gode gamle «du må ha respekt for at jeg ikke respekterer deg». Det utgår dessverre.

Anonymkode: 508ff...4e6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.8.2019 den 17.58, AnonymBruker skrev:

Har hatt denne evige konflikten gående med foreldrene siden tenårene.

ok, den går ut på? kristen tro?

Anonymkode: 668ed...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...