Gå til innhold

Hunden glefset (bilde)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Promqueen
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her, glad det er noen her i tråden som forstår meg. Hunden har sine egne plasser i hjemme som han kan rømme til for å få være i fred. Og han får alle goder en hund kan få, problemet er atferden hans i det daglige. Dette har pågått i 6 år, så hva anonym bruker tror bryr meg fint lite nå. Da jeg ikke gidder å legge ut om mer til de såkalte «hundeekspertene» her inne. De jeg derimot har betalt flere tusen til som har vært her hjemme hos oss har jeg tillit til. 

Jentungen får selvfølgelig ikke lov til å gjøre sånt mot hunden! Barn syns det er morsomt når de får en reaksjon, da hjelper det lite at hunden kommer ut fra sin side av grinden (har egen hundeluke) for å sitte ved siden av jentungen og knurre uten noen form for grunn.

Barnet vårt prates til, men jeg har absolutt ingen planer om å brøle til mitt barn. Hunden gis bort da jeg ikke ønsker at han skal ty til biting og jeg ønsker å skåne barnet ifra det også.  Og ja selvfølgelig setter jeg mitt eget barn først. Også har vi muligheten til å besøke han når vi måtte ønske det :) og kanskje om et par år ha han her under ferier!  Så får hunden vi er glad i et godt liv. og det uten at vi følger råd om å avlive.

Jeg har gjort en god jobb i oppdragelsen hittil og kommer til å fortsette med det. Så får andre tenke seg om to ganger før de lirer ut spydigheter og ha litt folkeskikk. 

Hadde jeg mishandlet hunden så hadde jeg forstått det, men herlighet hva folk er i stand til å si når de ikke vet en dritt. Igjen en må ha litt folkeskikk selvom man skriver som anonym ;) 

Skrev et langt svar de til som faktisk svarte meg på det jeg lurte på og ikke hopper i været fordi de har stemmer i hodet og tror at det finnes like råtne epler i verden som dem selv. 

 

Anonymkode: 29ad0...6da

Det er da en mellomting å snakke bestemt til ungen og brøle til det. Hjelper ikke med en søt stemme om den ikke forstår det første gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hunden vår markerte seg på meg flere ganger  som barn den, så jeg lærte hundeskikk jeg. Stjal ikke mat fra hunden og lærte å forstå hva  knurring betydde. Gikk bra det, har en haug hunder den dag i dag. Unger biter jo hverandre som besette,  og bakterier i menneskets munn er like ille og værre enn hund. Når ikke språket blir forstått så må de si i fra kraftigere, det er livet. Men er heller ikke alle hunder som egner seg til å bo med barn, og noen egner seg ikke til noen. Livet er for kort til å brukes på gærne hunder, det skal være hyggelig å ha hund. 

Anonymkode: 47857...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev tidligere i tråden før TS kom med mer utfyllende info i etterkant.

Jeg får veldig vondt av den hunden, den er liten og blir tydligvis plaget mye. Hvis hunden virkelig har så mange issues fra før dere fikk barn så skjønner ikke hvorfor den ikke er blitt omplassert lenge før. Hunder tisser ikke inne på trass, men en hund under konstant stress fungerer rett og slett ikke normalt. Det at hunden tydligvis har nulltoleranse ovenfor datteren  din tyder på at du skulle grepet inn lenge før. Heldig at jenta slapp unna med en skrape.

Som jeg skrev ble også min unge på samme alder bitt av hunden vår, et ordentlig bitt, men under litt andre forhold. Var ikke snakk om at hunden hadde blitt plaget og gikk på eggeskal rundt barnet. Det var et uhell som skjedde mens jeg var til stedet. Etter hendelsen fikk jeg litt panikk og en stund vurderte jeg avlivning eller omplassering. Men fikk summet meg og skjønte at det var ikke hundens feil, i stedet jobbet vi mye med at hunden skulle få positive assossiasjoner til ungen. Ungen fikk gi han mat, godbiter etc. og det har godt mye bedre etter det. Det er flere år siden det skjedde, og i dag er de gode venner, selvom jeg av og til må minne på å ikke løpe og herje rundt hunden.

En 2 åring på man være med konstant, de er impulsive og selv om man "lærer" dem og være snille med dyr så glemmer så små barn fort. Skjønner godt at jenta til TS syns det er gøy å jage hunden når den reagerer som den gjør, men som mor skulle TS tatt ansvar og ALDRI latt barn og hund være alene, og hundens hvilested skulle virkelig være off limits. Jeg kunne skrevet mye mer, bare vær så snill og omplasser den stakkars hunden og ikke la ungen din besøke den. La den få fred.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, KillerKitty said:

Du skrev jo at hun elsker å jage hunden, du får det jo da til å virke som om dette er hverdagen til den stakkars hunden. 

Og er det bare meg, eller burde ikke en (snart) 2 åring egentlig forstå såpass? Mener ikke å virke frekk nå, lurer sånn helt oppriktig. 

mjaa, husk at så små barn er impulsive og lever i øyeblikket. Hvis mora ikke har vært tydlig nok/bestemt nok så er det ikke rart 2 åringen faller for fristelsen til å jage hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer jo bare til å gjenta seg med andre dyr dersom du ikke lærer barnet ditt å behandle dyr med respekt og forsiktighet. En hund som føler seg truet vil selvsagt forsvare seg selv.

At folk ikke setter seg inn i dette før de får hund... eller barn. 

Anonymkode: 433bd...dbf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Tanuki skrev:

Jeg skrev tidligere i tråden før TS kom med mer utfyllende info i etterkant.

Jeg får veldig vondt av den hunden, den er liten og blir tydligvis plaget mye. Hvis hunden virkelig har så mange issues fra før dere fikk barn så skjønner ikke hvorfor den ikke er blitt omplassert lenge før. Hunder tisser ikke inne på trass, men en hund under konstant stress fungerer rett og slett ikke normalt. Det at hunden tydligvis har nulltoleranse ovenfor datteren  din tyder på at du skulle grepet inn lenge før. Heldig at jenta slapp unna med en skrape.

Som jeg skrev ble også min unge på samme alder bitt av hunden vår, et ordentlig bitt, men under litt andre forhold. Var ikke snakk om at hunden hadde blitt plaget og gikk på eggeskal rundt barnet. Det var et uhell som skjedde mens jeg var til stedet. Etter hendelsen fikk jeg litt panikk og en stund vurderte jeg avlivning eller omplassering. Men fikk summet meg og skjønte at det var ikke hundens feil, i stedet jobbet vi mye med at hunden skulle få positive assossiasjoner til ungen. Ungen fikk gi han mat, godbiter etc. og det har godt mye bedre etter det. Det er flere år siden det skjedde, og i dag er de gode venner, selvom jeg av og til må minne på å ikke løpe og herje rundt hunden.

En 2 åring på man være med konstant, de er impulsive og selv om man "lærer" dem og være snille med dyr så glemmer så små barn fort. Skjønner godt at jenta til TS syns det er gøy å jage hunden når den reagerer som den gjør, men som mor skulle TS tatt ansvar og ALDRI latt barn og hund være alene, og hundens hvilested skulle virkelig være off limits. Jeg kunne skrevet mye mer, bare vær så snill og omplasser den stakkars hunden og ikke la ungen din besøke den. La den få fred.

Hunden går ikke på eggeskall det er vi veldig sikre på, det er jo tross alt hans hjem også!  Han har tilgang til hele overetasjen for seg selv og vi har gått til innkjøp av grind med katteluke(hunden er jo så liten at han lett går inn og ut av den) bare for å gi han muligheten til å trekke seg tilbake. 

så hunden får masse fred og ro og har alltid muligheten til å stikke av. Under måltider så tripper han derimot rundt i håp om å få noe.  Og da skjedde den hendelsen med ertene.. 

Problemene med han har vart lenge (før vi fikk barn) og det er masse av de, tenkte jo at det var irrelevant for tråden men så kom jeg på at dette er kg... Vi beholdt han da det føltes vanskelig å gi han bort. Som nevnt tidligere så valgte vi derfor å hyre inn hjelp i håp om at det skulle hjelpe, for vi skjønte veldig fort at mange andre ville tydd til avlivning. Noe jeg helt ærlig ikke ser på som en nødvendighet før alle steiner er vendt. De har jo selvfølgelig gode stunder seg imellom også, barnet vil jo kose men det har vært en ekstremt krevende hund fra dag en, så han har de rareste humørsvingningene. En dag så glemmes alt det gode og han er irritert på alt og alle dagen lang. Eller så løper han opp og ned etasjene og leker med absolutt alt han finner. 

Og barnet oppfordres ikke til å gjøre hunden noe vondt, tvert i mot! Men så vet jo folk som har barn at noenganger så rekker man bare ikke å reagere fort nok. Og joda tissing er på trass, som sagt trenere har tilbrakt tid med hunden og sett det selv også.  Hunden blir gitt bort da det blir for mye å håndtere, nå har vi betalt mer for hunden enn det vi har betalt for unge og bil.   Så det er simpelt ikke denne hendelsen som sørger for det. Hunden vil bli besøkt så lenge han lever, men nå måtte vi dessverre ta det valget siden det begynner å gå litt for langt, så kostnadene av hunden vil vi dekke enda for det er jo vårt ansvar.  

det her vil jo bli bli overanalysert også men det får så være :) jeg er en forbanna god mor og hundeeier, små feil gjør man med absolutt alt men fortsatt så kan jeg si at jeg er stolt av at jeg alltid har prøvd å gjøre det beste for alle parter!  

Nå fikk jeg litt tid med en kopp kaffe så ta tok jeg meg bryet med å svare :) men må si jeg ble svært overrasket at det finnes såpass ondskapsfulle syke mennesker som kan finne på å si de verste tingene bare fordi de er «trygge» bak et tastatur:)  å utgi seg for å ha erfaring med psykologi når en har tilbrakt over halve livet som uføretrygdet 😩  

En bør være forsiktig med hva man skriver på nett, nå har jeg ikke følte meg som mindre verdt når jeg har lest svarene. Men en dag så kan man faktisk være grunnen til at et annet menneske brytes ned med de utbruddene man klarer å lire ut av seg på nett. Får håpe folk lærer av det og innser at selvom det er .com .no .net så finnes det ekte mennesker der :) og karmaen får alltid tak i de den skal ha tak i...

Anonymkode: 29ad0...6da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hunden går ikke på eggeskall det er vi veldig sikre på, det er jo tross alt hans hjem også!  Han har tilgang til hele overetasjen for seg selv og vi har gått til innkjøp av grind med katteluke(hunden er jo så liten at han lett går inn og ut av den) bare for å gi han muligheten til å trekke seg tilbake. 

så hunden får masse fred og ro og har alltid muligheten til å stikke av. Under måltider så tripper han derimot rundt i håp om å få noe.  Og da skjedde den hendelsen med ertene.. 

Problemene med han har vart lenge (før vi fikk barn) og det er masse av de, tenkte jo at det var irrelevant for tråden men så kom jeg på at dette er kg... Vi beholdt han da det føltes vanskelig å gi han bort. Som nevnt tidligere så valgte vi derfor å hyre inn hjelp i håp om at det skulle hjelpe, for vi skjønte veldig fort at mange andre ville tydd til avlivning. Noe jeg helt ærlig ikke ser på som en nødvendighet før alle steiner er vendt. De har jo selvfølgelig gode stunder seg imellom også, barnet vil jo kose men det har vært en ekstremt krevende hund fra dag en, så han har de rareste humørsvingningene. En dag så glemmes alt det gode og han er irritert på alt og alle dagen lang. Eller så løper han opp og ned etasjene og leker med absolutt alt han finner. 

Og barnet oppfordres ikke til å gjøre hunden noe vondt, tvert i mot! Men så vet jo folk som har barn at noenganger så rekker man bare ikke å reagere fort nok. Og joda tissing er på trass, som sagt trenere har tilbrakt tid med hunden og sett det selv også.  Hunden blir gitt bort da det blir for mye å håndtere, nå har vi betalt mer for hunden enn det vi har betalt for unge og bil.   Så det er simpelt ikke denne hendelsen som sørger for det. Hunden vil bli besøkt så lenge han lever, men nå måtte vi dessverre ta det valget siden det begynner å gå litt for langt, så kostnadene av hunden vil vi dekke enda for det er jo vårt ansvar.  

det her vil jo bli bli overanalysert også men det får så være :) jeg er en forbanna god mor og hundeeier, små feil gjør man med absolutt alt men fortsatt så kan jeg si at jeg er stolt av at jeg alltid har prøvd å gjøre det beste for alle parter!  

Nå fikk jeg litt tid med en kopp kaffe så ta tok jeg meg bryet med å svare :) men må si jeg ble svært overrasket at det finnes såpass ondskapsfulle syke mennesker som kan finne på å si de verste tingene bare fordi de er «trygge» bak et tastatur:)  å utgi seg for å ha erfaring med psykologi når en har tilbrakt over halve livet som uføretrygdet 😩  

En bør være forsiktig med hva man skriver på nett, nå har jeg ikke følte meg som mindre verdt når jeg har lest svarene. Men en dag så kan man faktisk være grunnen til at et annet menneske brytes ned med de utbruddene man klarer å lire ut av seg på nett. Får håpe folk lærer av det og innser at selvom det er .com .no .net så finnes det ekte mennesker der :) og karmaen får alltid tak i de den skal ha tak i...

Anonymkode: 29ad0...6da

Jeg tror mange, og jeg inkludert, har svart ut i fra det første innlegget ditt. For der får du det til å virke som om hunden blir plaget ganske mye. 

Mener virkelig ikke å være krass, men får et stort behov for å forsvare hunden. Og det er ikke sikkert det er til noe hjelp å la den kunne trekke seg helt tilbake, for det er jo flokkdyr. Den vil jo være sammen med deg, mer enn noe annet, selvom det betyr at den også må gå rundt datteren din og irritere seg over henne. 

Men det er kjempe bra dere har funnet en løsning som blir bra for alle sammen, både unge, bikkje og tante :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stivkrampe er bare om det har kommet gjennom huden, så nei. 

Å denne gangen har kanskje barnet lært? La hunden være i fred hvis ikke blir den sint? Men selvfølgelig, når det har gått snart 2 år og hunden mistrives med barnet så har den det mye bedre hos noen andre 

Anonymkode: edb39...145

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, KillerKitty skrev:

Jeg tror mange, og jeg inkludert, har svart ut i fra det første innlegget ditt. For der får du det til å virke som om hunden blir plaget ganske mye. 

Jeg skulle også til å svare ganske krast etter å ha lest det første innlegget, for der virker det som om hunden er fritt vilt for et dårlig oppdradd barn. Inntrykket er litt annerledes etter å ha lest hele tråden. Bra at dere finner løsninger!

Anonymkode: 92387...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og joda tissing er på trass, som sagt trenere har tilbrakt tid med hunden og sett det selv også.  Hunden blir gitt bort da det blir for mye å håndtere, nå har vi betalt mer for hunden enn det vi har betalt for unge og bil.   Så det er simpelt ikke denne hendelsen som sørger for det. Hunden vil bli besøkt så lenge han lever, men nå måtte vi dessverre ta det valget siden det begynner å gå litt for langt, så kostnadene av hunden vil vi dekke enda for det er jo vårt ansvar.  

Jeg tror på omplassering, og greit at dere betaler for utgifter videre, men det er ikke sikkert hunden blir bedre hvis dere beholder kontakten jevnlig. Den kan assosiere dere med utrygghet og falle tilbake til gamle mønstre. En trygg hund biter ikke hvis den ikke blir presset i et hjørne. Hunder tisser ikke på trass. Hvilke hundertrenere har du brukt? En hund som har vært renslig og begynner å tisse, bør til veterinæren. Evt. har den fått for lite turer etter at dere ble foreldre, for liten tid til å få brukt nesa ute og derfor har begynt å markere inne. Nevner bare eksempler, ikke ment som at dere har overlatt hunden til seg selv.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/1/2019 at 6:09 PM, AnonymBruker said:

Stivkrampe vurderes som regel kun om hunden som biter lever ute og jakter rotter/mus/fugl eller spiser kattebæsj eller kadaver regelmessig.. 

Anonymkode: add5e...4e1

Man bør alltid ha antistoffer mot stivkrampe og er det mer enn 10 år siden forrige vaksine, så bør man alltid ta på nytt. Spesielt dersom man blir bitt.

I dette tilfellet ville jeg ringt legevakta, det kan være andre retningslinjer som gjelder for små barn.

Anonymkode: a3155...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jytte skrev:

Og joda tissing er på trass, som sagt trenere har tilbrakt tid med hunden og sett det selv også.  Hunden blir gitt bort da det blir for mye å håndtere, nå har vi betalt mer for hunden enn det vi har betalt for unge og bil.   Så det er simpelt ikke denne hendelsen som sørger for det. Hunden vil bli besøkt så lenge han lever, men nå måtte vi dessverre ta det valget siden det begynner å gå litt for langt, så kostnadene av hunden vil vi dekke enda for det er jo vårt ansvar.  

Jeg tror på omplassering, og greit at dere betaler for utgifter videre, men det er ikke sikkert hunden blir bedre hvis dere beholder kontakten jevnlig. Den kan assosiere dere med utrygghet og falle tilbake til gamle mønstre. En trygg hund biter ikke hvis den ikke blir presset i et hjørne. Hunder tisser ikke på trass. Hvilke hundertrenere har du brukt? En hund som har vært renslig og begynner å tisse, bør til veterinæren. Evt. har den fått for lite turer etter at dere ble foreldre, for liten tid til å få brukt nesa ute og derfor har begynt å markere inne. Nevner bare eksempler, ikke ment som at dere har overlatt hunden til seg selv.

 

 

En hund tisser ikke på trass. En hunde kan tisse innendørs fordi den ikke er stuerein og/eller nervøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er problemet med disse minirasene, og eierne som velger de, en normalt stor hund hadde aldri fått lov til å dra atferden så langt og det er helt sykt at eiere lar slikt få utvikle seg bare fordi hunden er liten av størrelse.

Eiere av miniatyrraser lar ikke hunder få være hunder, og da ender man opp med slike sære dyr.

Det er riktig nok ikke hunden sin feil, de er et produkt av sitt miljø, og i akkurat dette tilfellet mener jeg heller ikke det var hundens feil at den glefset.

Anonymkode: 06bfd...3b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er problemet med disse minirasene, og eierne som velger de, en normalt stor hund hadde aldri fått lov til å dra atferden så langt og det er helt sykt at eiere lar slikt få utvikle seg bare fordi hunden er liten av størrelse.

Eiere av miniatyrraser lar ikke hunder få være hunder, og da ender man opp med slike sære dyr.

Det er riktig nok ikke hunden sin feil, de er et produkt av sitt miljø, og i akkurat dette tilfellet mener jeg heller ikke det var hundens feil at den glefset.

Anonymkode: 06bfd...3b7

Enig. Men. Har sett en pomeranian som gikk helt fint sammen med barn, men som trakk seg bort og gikk under sofaen når den ville være i fred. Barna fikk aldri være alene med hunden og ble de litt for voldsomme ble de fjernet fra situasjonen og forklart hvorfor. 

En annen mini-hund var også fortrolig med barn, men hadde andre problemer med å håndtere stress. Ingen av disse var mine hunder. Den siste fikk lite stimuli av eierne og var veldig preget av at den var stresset. Barn gikk en derimot godt overens med, til en dag... den glefset etter et barn. Da ble hunden omplassert, den sluttet å markere inne og ble gradvis bedre til å takle stress selv om det tok tid. Eier fikk aldri møte hunden igjen. De nye eierne var redd den kanskje ville bli utrygg igjen, selv om tidligere eier aldri hadde mishandlet den fysisk. Den sluttet faktisk å markere inne samme dag den kom til ny eier. 

Det er alltid eierne som feiler, men selvsagt, det finnes raser som sliter med innavl og linjer som kanskje ikke direkte har arvet, så i alle fall lært mye av moren/ tispa. Å sette valper på nervøs tispe har jeg også sett eksempel på. Gremmes. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hunden din så lite verdt for deg?😥 Du må regne med at en hund "sier" ifra når nok er nok. Hadde den virkelig ment å bite, hadde barnet ditt vært mer såret enn det der, det er vel mer klyping og en beskjed. 

Anonymkode: f171c...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er hunden din så lite verdt for deg?😥 Du må regne med at en hund "sier" ifra når nok er nok. Hadde den virkelig ment å bite, hadde barnet ditt vært mer såret enn det der, det er vel mer klyping og en beskjed. 

Anonymkode: f171c...a22

Hun skrev at hunden har få tenner, men jeg tror heller ikke hunden mente å bite, bare å gi beskjed fra dens side. Likevel er det merker der, for meg ser de mer ut som allergi-merker (hundens spytt). Ville sjekket barnet for allergi siden det er rødt uten åpne sår på armen. 

Synes eier gjør rett i å omplassere. Barnet virker for umodent til å forholde seg til en så liten hund, barn er forskjellige, og ts har latt det gå for langt. I HI beskriver hun hunden som en gneldrete.... j.... omtrent bokstavelig, og det vitner om at hennes terskel er nådd. Det blir ikke bedre da. 

Håper hunden får det fint hos ts sin tante, og at ts aksepterer at nå er det den nye eieren som bestemmer. Hvis tanta er hundevant, og ikke bare har gått noen turer med hunden og vært avlaster. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er veldig lurt at dere omplasser hunden, den har det tydeligvis ikke godt hos dere lengre selv om du har gjort ditt beste. Om den trives hos tanten din og føler seg trygg der, så er jo det den beste løsningen for alle parter. Du vet at hunden din får det bra hos henne og at ungen din er trygg.

Men jeg håper at hunden slipper å forholde seg til datteren din/barn på en god stund, det kan hende at den aldri vil være trygg rundt små barn igjen. Så om den viser tegn til å være usikker og redd neste møte, så håper jeg du nekter henne hilse på hunden. 

Jeg tror ikke datteren din plager hunden for og være slem, men det er tydelig ut i fra det du skriver at hun rett og slett ikke respekter eller forstår når hunden sier i fra. Det at hun syns det er gøy når hun får (negativ) reaksjon fra hunden er jo farlig, og hun bør ikke håndtere dyr uten at dere passer skikkelig på fram til hun lærer. For med en annet dyr så kunne dette ent katastrofalt. Vi hadde en katt som ikke var spesielt glad i fremmede, og om ikke folk som var på besøk ikke respekterte de første advarselene hans, så fikk de seg ett skikkelig rasp. 

Men regner med på at dette var en oppvekker for dere, og dere blir å lære henne hvordan hun skal håndtere dyr dere møter i fremtiden.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/3/2019 at 4:54 PM, AnonymBruker said:

Og joda tissing er på trass, som sagt trenere har tilbrakt tid med hunden og sett det selv også.  Hunden blir gitt bort da det blir for mye å håndtere, nå har vi betalt mer for hunden enn det vi har betalt for unge og bil.   Så det er simpelt ikke denne hendelsen som sørger for det. Hunden vil bli besøkt så lenge han lever, men nå måtte vi dessverre ta det valget siden det begynner å gå litt for langt, så kostnadene av hunden vil vi dekke enda for det er jo vårt ansvar.  

det her vil jo bli bli overanalysert også men det får så være :) jeg er en forbanna god mor og hundeeier, små feil gjør man med absolutt alt men fortsatt så kan jeg si at jeg er stolt av at jeg alltid har prøvd å gjøre det beste for alle parter!  

Nå fikk jeg litt tid med en kopp kaffe så ta tok jeg meg bryet med å svare :) men må si jeg ble svært overrasket at det finnes såpass ondskapsfulle syke mennesker som kan finne på å si de verste tingene bare fordi de er «trygge» bak et tastatur:)  å utgi seg for å ha erfaring med psykologi når en har tilbrakt over halve livet som uføretrygdet 😩  

 

Nei, hunder tisser ikke inne på trass! Hvor har du det fra, og hva slags "trenere" har du brukt? Hvis du virkelig har gitt 100% hvorfor kan du ikke en dritt om hundeatferd da? Jeg har så langt svart saklig, men du virker utrolig usympatisk. 

Pls, gi bort hunden og aldri la ungen din være nær den igjen, og aldri skaff deg dyr igjen.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen hunder enten de er små eller store, er et produkt av dårlige gener. Stress kan arves. Til og med hos mennesker. Det er gjort studier av barna av de som satt i fangeleirer under 2 verdenskrig feks. 

Hunden din kan ha hatt dårlige eiere eller opplevd traume. Men den kan også være et avkom av ustabile hunder slik at den hele livet har vært dårlig ryster til å kunne takle miljøforandring som feks barn ofte skaper osv. 

Stivkrampesprøyte er unødvendig. 

Fint at dere vil prøve med nytt hjem for hunden. Men ingen skam om den får slippe å leve heller. 

Jeg synes dere har gjort mye for hunden!

Jeg elsker dyr. Har selv måtte gi vekk en hund som var fantastisk på alle punkter bortsett fra at hun viste engstelige tendenser rundt noen barn. 

Hunden min nå er trygg som et fjell. Har aldri sett den være redd for noenting. Nye situasjoner ser han på meg først og er jeg rolig er han rolig. Blir det for mye går han vekk og legger seg i et hjørne. Kommer noen etter så hilser han og går og finner seg et annet hjørne å ligge i. Aldri knurret og aldri gjort noe annet galt. Verken andre dyr eller mennesker. Tvers gjennom god hund. Super lydig og rolig. Unner alle med ustabile hunder å få oppleve hva en trygg og god hund er! 

Anonymkode: add5e...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...