Gå til innhold

Hunden glefset (bilde)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

32 minutter siden, Hayworth skrev:

Gi bort hunden pga det der? Det er jo DIN skyld at det skjedde. Verste jeg veit er folk som lar barna sine plage dyr, for så å skylde på dyret når barnet blir bitt. Hunder har også grenser som vi må respektere. 

At hunden knurrer og prøver å komme seg unna er vel et godt tegn til å holde ungen unna! Du skal være glad det ikke gikk verre! 

Høres ut som hunden vil få det bedre en annen plass, hvis eier bryr seg så lite om dens velferd. 

Leste du HI? Hun «lar» det jo ikke skje, hun prøver å forhindre det, men rakk det ikke denne gangen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uten grunn snakket mitt er når bikkja midt på svarte natta skal stå å knurre helt ut av det blå. Når barnet sitter å leker med en ball på motsatt side av rommet så knurrer han. Etter flere år som husren så skal han tisse inne på trass.  Og masse mer, her er det noe galt med hunden, og det er konstantert av flere dyrleger på det legekontoret vi går til, samt hundetrenere. Så jeg har mine grunner, men i dette tilfellet var det ungens skyld. 

Nå spør jeg ikke om jeg er egnet som hundeeier eller noe! Men om det kreves at barnet får en stivkrampe.

Når jeg de siste 6 årene har brukt flere tusen kroner på at hunden skal på utredning, få riktig veiledning i følge trening og betalt hundepassere i hytt å pine så han slipper kennel når vi er på jobb så syns jeg det blir ALTFOR dumt å komme med masse tull. 

- jeg ville avlivd hunden med en eneste gang om jeg var deg. Er ord jeg har fått fra veterinærer og andre erfarne hundeiere. 

Så jeg vet veldig godt hva slags hundeeier jeg er. Og nå velger jeg å gi hunden en siste sjangse hos noen andre så han kanskje får noen gode år. 

Er veldig få som ville stått på som jeg har gjort med hunden så for all del si hva dere vil! 

Igjen andre som svarer på det jeg lurer på, takk for svar!

Anonymkode: 29ad0...6da

Hvis du har fått beskjed direkte fra veterinær om å avlive hunden "med en eneste gang", har du likevel hatt hunden med et lite barn som har plaget den. Det gjør ikke saken bedre akkurat.

All keirikk du har fått her er fortjent, og det fins andre der ute som også bør ta til seg dette. Selv om dere har små hunderaser kan de lett gjøre stor skade ved å bite et lite barn. Tviler på om du hadde latt en større rase bli utsatt sånn med et lite barn. Men ok  Nok kjeft  

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo verken hunden eller ungen sin skyld, det er skylden til den som har ansvaret for dressur og oppdragelse.

Anonymkode: 40207...a3d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at trådstarter har gjort en god vurdering for seg selv, sine barn og for hunden. Det hun kan kritiseres for, er å ike ha gjort det før, slik jeg ser det. Av og til går det ikke å ha dyr og små barn sammen.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er jp bare en skrape. 

Hunden min har gjort lignende på barnet maaaange ganger uten at vi får panikk av den grunn.

Anonymkode: 428ca...5dd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper at 98% av de som svare er barnløse kvinner som tror at miniatyrhunden deres er aaaaakutatt det samme som å ha en baby. 

Bli kvitt bikkja, du har gjort det du kan. 

Anonymkode: dc4ea...f70

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er jo ungen her som er problemet. Barn må oppdras til å ikke plage dyr. Frem til dette burde du har grind mellom en dør og holde de i forskjellige rom. Hunden er like mye ditt snavr å beskytte som barnet.

Anonymkode: db5cf...7cd

Feil. Problemet her er foreldrene. Hunder knurret og glefser ikke uten grunn. Man lar ikke hunder og små barn være sammen. Da ber man om at det går fryktelig galt en dag. 

Ts må virkelig ta ansvar her, og ikke drive med risikospill. Hjelper lite med unnskyldninger. 

Anonymkode: c2299...d17

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller en gang for mye til legevakten enn en gang for lite. Og til deg som har svart idiotisk øverst. Jenta er for liten til å forstå at hun plager hunden. 

La legevakten ta blodprøve. Er CRP-en forhøyet, trenger hun vaksine. Hvis ikke får det fint. Set kan ingen her på kg svare på.

Og til slutt. En hund som biter, hadde jeg ikke beholdt.

Anonymkode: 32989...74e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentar på små barn og kjæledyr. 

Jeg vet at det er mange som er veldig glad i dyr her, meg inkludert - og man skal behandle dyr med respekt og omtenksomhet. Men dyr som skal være sammen med små barn, må faktisk tåle litt uten at de går til angrep. Da snakker jeg ikke om hardhendt behandling, men om et lite barn som kan finne på å legge seg oppå dyret, kaste grus eller rive det i halen. Dette er selvsagt ikke ok, men et barn på 1-2 år kan faktisk finne på dette, selv om eier passer på. Barnet må imidlertid veiledes og læres i hvordan det skal behandle dyr. Om dyret reagerer med å vise tegn på aggressiv oppførsel, er det eiers ansvar å ikke ha dyr og barn sammen.  

Jeg har forøvrig to katter, en hund og en 2åring selv. 2-åringen har revet kattene i halen noen få ganger, samt at barnet har forsøkt å stå på de. Kattene har ikke gjort barnet noe dersom det har vært for voldsom, men trukket seg unna. Allerede nå, etter grensesetting og veiledning hos barnet, behandler det dyrene på en god måte. Men hadde ikke dyrene tålt litt fra barnet - til barnet har blitt stort nok til å forstå hvordan man behandler dyrene,  hadde dyrene blitt gitt bort - av hensyn til alle parter.  

Endret av Suss80
Skrivefeil og noen korreksjoner
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få stivkrampe så må man ha et sår, det der er ikke noe sår. Man må faktisk ha et skikkelig sår også, et lukket sår med stivkrampebakterier fortsatt inni, for stivkrampebakteriene er an-aerobe, de dør i luft.

Anonymkode: 7e832...35d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Suss80 skrev:

Kommentar på små barn og kjæledyr. 

Jeg vet at det er mange som er veldig glad i dyr her, meg inkludert - og man skal behandle dyr med respekt og omtenksomhet. Men dyr som skal være sammen med små barn, må faktisk tåle litt uten at de går til angrep. Da snakker jeg ikke om hardhendt behandling, men om et lite barn som kan finne på å legge seg oppå dyret, kaste grus eller rive det i halen. Dette er selvsagt ikke ok, men et barn på 1-2 år kan faktisk finne på dette, selv om eier passer på. Barnet må imidlertid veiledes og læres i hvordan det skal behandle dyr. Om dyret reagerer med å vise tegn på aggressiv oppførsel, er det eiers ansvar å ikke ha dyr og barn sammen.  

Jeg har forøvrig to katter, en hund og en 2åring selv. 2-åringen har revet kattene i halen noen få ganger, samt at barnet har forsøkt å stå på de. Kattene har ikke gjort barnet noe dersom det har vært for voldsom, men trukket seg unna. Allerede nå, etter grensesetting og veiledning hos barnet, behandler det dyrene på en god måte. Men hadde ikke dyrene tålt litt fra barnet - til barnet har blitt stort nok til å forstå hvordan man behandler dyrene,  hadde dyrene blitt gitt bort - av hensyn til alle parter.  

Høres jo ut som denne hunden har vært nødt til å tåle mer enn "litt" over ganske lang tid.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpenbart ikke hunden som er problemet her. 

Anonymkode: c8269...a42

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hallo... Hun har da aldri sagt at bikkja er problemet, skjer med at crazy dogpeople klikker? Poenget er, hun kan ikke gi bort ungen, så da må hun gi bort hunden. Har selv gitt bort hunden min i småbarnsfasen. Små barn og hunder går sjeldent bra sammen, og hunden fortjener en eier som kan gi den masse tid og oppmerksomhet (uten en liten tass diltende etter som drar den i halen)   

Anonymkode: fcf92...802

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Suss80 skrev:

Kommentar på små barn og kjæledyr. 

Jeg vet at det er mange som er veldig glad i dyr her, meg inkludert - og man skal behandle dyr med respekt og omtenksomhet. Men dyr som skal være sammen med små barn, må faktisk tåle litt uten at de går til angrep. Da snakker jeg ikke om hardhendt behandling, men om et lite barn som kan finne på å legge seg oppå dyret, kaste grus eller rive det i halen. Dette er selvsagt ikke ok, men et barn på 1-2 år kan faktisk finne på dette, selv om eier passer på. Barnet må imidlertid veiledes og læres i hvordan det skal behandle dyr. Om dyret reagerer med å vise tegn på aggressiv oppførsel, er det eiers ansvar å ikke ha dyr og barn sammen.  

Jeg har forøvrig to katter, en hund og en 2åring selv. 2-åringen har revet kattene i halen noen få ganger, samt at barnet har forsøkt å stå på de. Kattene har ikke gjort barnet noe dersom det har vært for voldsom, men trukket seg unna. Allerede nå, etter grensesetting og veiledning hos barnet, behandler det dyrene på en god måte. Men hadde ikke dyrene tålt litt fra barnet - til barnet har blitt stort nok til å forstå hvordan man behandler dyrene,  hadde dyrene blitt gitt bort - av hensyn til alle parter.  

Uenig. Man skal kunne forhindre slike situasjoner om man har så små barn OG hund... hvis man er usikker på om man klarer det gir man bort hunden til noen som kan ta vare på den. Og ja, jeg har hatt hund og baby samtidig, og ALDRI fikk mini dra i halen/legge seg på/lugge og så videre på hunden.  Var de i samme rom, var jeg der og. De er nå større begge to, og bestevenner. Mini viser hunden respekt og hunden forguder mini. Det er faktisk et ansvar man har...

Anonymkode: b169b...9c7

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei trenger ikke stivkrampevaksine for ett merke på huden. Cl. Tetani  som gir stivkrampe er forøvrig en vanlig jordbakterie og krever et luftfritt miljø for å lage nervegift.  Glatte stikksår som lukker seg f.eks spikertråkk. 

Anonymkode: 47857...a7b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Nei trenger ikke stivkrampevaksine for ett merke på huden. Cl. Tetani  som gir stivkrampe er forøvrig en vanlig jordbakterie og krever et luftfritt miljø for å lage nervegift.  Glatte stikksår som lukker seg f.eks spikertråkk. 

Anonymkode: 47857...a7b

Se der, endelig noen som kan noe, takk! Dette stivkrampehysteriet går meg på nervene...

Anonymkode: 7e832...35d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff, blir bare mer skeptisk til hundemennesker når jeg leser her.

Barn kommer foran dyr, alltid, uansett.

Ts har gjort mer enn nok for dette dyret og når dyrleger og hundetrenere har sagt at hunden burde blitt avlivet så ser jeg ikke grunn for at dere fortsetter med dette gnålet. Dyret for leve videre hos tanta til ts, så for vi håpe dyret ikke biter tanta og.

 

Anonymkode: 7004e...97c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pomeranian er ofte veldig redde hunder. Her er det dere voksne som er problemet og ikke hunden! Klart den sier ifra at nok er nok om den blir jaget hele dagen, får ting kastet på seg og ikke får være i fred når den ønsker. 

Anonymkode: 1ac52...5b9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Vi har ikke dyr, men ungen min har blitt lært opp fra baby stadiet at dyr skal strykes, kosesog være forsiktig med. Vi har vært på åpne gårder og jeg passer på som en hauk at han ikke gjør noe som kan skremme eller skade dyrene. Han vet at noe annet er uakseptabelt.

Jeg sier også at vi aldri hilser på hunder som ikke man har spurt eier om å få lov å hilse på. Jeg passer på at han stryker dem på ryggen og aldri er voldsom mot ansiktene deres.

Møter vi på katter så har han lært at han skal stå stille og la katten komme og så setter han seg ned og koser med den.

Vi har som sagt ikke dyr, men han har aldri dratt noen dyr etter halen eller vært voldsomme mot dem.

Jobber fremdeles litt med å ikke løpe etter fugler, men han vil jo så gjerne hilse på dem også, men de flyr alltid vekk🙈😅

Endret av WhisperingWind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uten grunn snakket mitt er når bikkja midt på svarte natta skal stå å knurre helt ut av det blå. Når barnet sitter å leker med en ball på motsatt side av rommet så knurrer han. Etter flere år som husren så skal han tisse inne på trass.  Og masse mer, her er det noe galt med hunden, og det er konstantert av flere dyrleger på det legekontoret vi går til, samt hundetrenere. Så jeg har mine grunner, men i dette tilfellet var det ungens skyld. 

Nå spør jeg ikke om jeg er egnet som hundeeier eller noe! Men om det kreves at barnet får en stivkrampe.

Når jeg de siste 6 årene har brukt flere tusen kroner på at hunden skal på utredning, få riktig veiledning i følge trening og betalt hundepassere i hytt å pine så han slipper kennel når vi er på jobb så syns jeg det blir ALTFOR dumt å komme med masse tull. 

- jeg ville avlivd hunden med en eneste gang om jeg var deg. Er ord jeg har fått fra veterinærer og andre erfarne hundeiere. 

Så jeg vet veldig godt hva slags hundeeier jeg er. Og nå velger jeg å gi hunden en siste sjangse hos noen andre så han kanskje får noen gode år. 

Er veldig få som ville stått på som jeg har gjort med hunden så for all del si hva dere vil! 

Igjen andre som svarer på det jeg lurer på, takk for svar!

Anonymkode: 29ad0...6da

Hei! Man ser det vanligvis som unødvendig å sette stivkrampesprøyte så lenge som det ikke er bitt hull i huden.

I tillegg vil jeg si at det ikke er enkelt å eie en hund som er såpass 'ustabil',det vet jeg av erfaring.En hund som er stresset og uttrygg(som denne synes å være),har det heller ikke bra med seg selv. Jeg hadde fulgt rådet som du har fått av veterinærer og andre. Håper den nå ikke blir enda mer stresset,siden den skal flyttes til et nytt hjem. Uansett,det er et stort ansvar å eie en hund som kan slå ut i biting etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...