Gå til innhold

parti mot barnevern?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tolker det som at Ts vil ha et parti som vil reformere bv slik vi kjenner det i dag. Nå i dag er det mange som har en reell frykt for bv og slik skal det ikke være.

Anonymkode: a11fc...156

I valget som kommer opp? Lokalvalget

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en ressurssterk forelder som har blitt skeptisk til BV etter er undersøkelsessak. Pleide å anbefale foreldre som sliter å kontakte bv, aldri mer sier jeg det. Ihvertfall ikke når det gjelder små barn. Vi fikk grei hjelp ift tenåringsproblematikk, men de fokuserte veldig på er mindre barn de helt uten fagkunnskap mente hadde en diagnose. PPT var sjokkert over fremgangsmåten deres, det samme var andre fagpersoner rundt barnet. Heldigvis ble hun fra bv overtalt av en annen fagperson til å legge vekk saken. Hvis ikke har de vel holdt på enda. Kunne skrevet mer, men lar være. Nok å si at jeg har mistet tillit til etaten, og at jeg godt skjønner at fex utenlandske som ikke kjenner systemet og nyanser i norsk språk og kultur fort kan trå feil i samhandling med bv.

Anonymkode: fa72a...47b

Glemte å skrive at selvfølgelig må vi ha er barnevern, men det må reformeres og ikke minst må de ansatte ha relevant kunnskap og erfaring som reflekterer den alvorlige og viktige jobben de har tatt på seg.

Anonymkode: fa72a...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukerdebatt, persondebatt, kommentarer til moderering og innhold med opphavsrett samt svar til dette.

Edie, adm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken fakta er det du snakker om? Fakta som barnevernet har oppgitt? Javel. Det er bra at ordet spres verden rundt. Nettoinnvandring til Norge blir mindre og mindre hvert år, dere mister høyt utdannede innvandrere hele tiden, og mindre og mindre viser interesse til å flytte til landet. Norge kommer til å slite veldig. Alt på grunn av barbarismen, umenneskeligheten og familieødeleggelsen deres.

Anonymkode: 4ecd3...4b6

Akkurat ja 🙄

Anonymkode: d3777...e1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg kjenner måtte rømme til utlandet med datteren sin etter å ha blitt uskyldig forfulgt av barnevernet uten grunn.

Sannheten var at datteren knapt så moren, og ble plasserer hos nye barnevakter hele tiden som hverken hun eller moren kjente. Hverken hun eller barnevaktene visste når hun kom tilbake. Avtale om én overnatting kunne fort bli til en uke...

Anonymkode: 8a8e0...f7e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/lansering-av-kompetansestrategi-i-barnevernet/id2577168/

Regjeringen i 2017:

"Det trengs et kraftig kompetanseløft i barnevernet, derfor har regjeringen satt i gang en historisk satsing." Det er en litt sterk formulering i et offentlig skriv.

Det er mange i barnevernet med stor makt og skremmende liten kompetanse. Bare et fåtall er spesialister med høy utdanning. Det har jeg ingen link til, men har hørt fra en litt full advokat på en fest🙂 Dere får tenke hva dere vil om det.

Det er kanskje lurt å ikke på autopilot avfeie all kritikk mot BV, i det minste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken fakta er det du snakker om? Fakta som barnevernet har oppgitt? Javel. Det er bra at ordet spres verden rundt. Nettoinnvandring til Norge blir mindre og mindre hvert år, dere mister høyt utdannede innvandrere hele tiden, og mindre og mindre viser interesse til å flytte til landet. Norge kommer til å slite veldig. Alt på grunn av barbarismen, umenneskeligheten og familieødeleggelsen deres.

Anonymkode: 4ecd3...4b6

Hva med å lese før du lirer av deg noe?

Jeg viste til EMD (menneskerettighetsdomstolen) og en gjennomgang av 150+ saker.

Høyt utdannede innvandere som ønsker å mishandle barna sine kan ha seg til helvete vekk uansett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er det ikke. Sånt skjer hele tiden. Barnet sier noe dumt som personalet enten i barnehagen eller skole tolker på sin måte så begynner et helvete til familien.

Anonymkode: 4ecd3...4b6

Nei, det gjør ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Isambard skrev:

https://www.dagbladet.no/nyheter/sjokkangrep-mot-norsk-barnevern/71363829

26 norske BV-saker er oppe i Strasbourg nå. Det er i alle fall ikke bare tullinger som er kritiske.

Det er tullinger som angriper BV.

BV har vunnet alle saker om omsorgsovertakelse i Strasbourg hittil. Det hjelper ikke med mange saker når alle viser seg å være grunløse.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Isambard skrev:

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/lansering-av-kompetansestrategi-i-barnevernet/id2577168/

Regjeringen i 2017:

"Det trengs et kraftig kompetanseløft i barnevernet, derfor har regjeringen satt i gang en historisk satsing." Det er en litt sterk formulering i et offentlig skriv.

Det er mange i barnevernet med stor makt og skremmende liten kompetanse. Bare et fåtall er spesialister med høy utdanning. Det har jeg ingen link til, men har hørt fra en litt full advokat på en fest🙂 Dere får tenke hva dere vil om det.

Det er kanskje lurt å ikke på autopilot avfeie all kritikk mot BV, i det minste.

Du vet ingen verdens ting om kompetanse i BV, så du bør la være å uttale deg.

At du baserer deg på uttalelser fra en full advokat sier kanskje sitt.

Ingen avfeier all kritikk. Man avfeier grunnløs kritikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, jabx skrev:

Det er tullinger som angriper BV.

BV har vunnet alle saker om omsorgsovertakelse i Strasbourg hittil. Det hjelper ikke med mange saker når alle viser seg å være grunløse.

Det er ikke riktig. I en av sakene fikk ikke BV medhold, men de fleste sakene er ikke blitt vurdert ennå. 

 

Anonymkode: 51230...cf6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, jabx skrev:

Da ser jo regnestykket enda verre ut for BV-motstanderne, hvis mange eller flertallet av de under 3% omsorgsovertakelser som skjer, er frivillig.

Innvandrere stoler ikke på BV, men de stoler generelt ikke på myndighetene. De foretrekker indre justis (æresdrap, juling, mishandling, osv.).

🙄

Anonymkode: a11fc...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, jabx skrev:

Javel? Det er ingen som er så skråsikre som BV-motstandere.

 

- Menneskerettsdomstolen som tar opp 26 saker og har allerede har dømt Norge skjønner ingen ting.

- Regjeringen som sier det behøves kraftig kompetanseheving i BV skjønner ingen ting

- Advokater som jobber med barnevernssaker skjønner ingen ting

Bare jabx vet hvordan ting er. Ingen andre vet noe

Endret av Isambard
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jabx skrev:

Tull. Hvis de er oppegående osv. så er det null problem, og BV vil raskt legge bort saken. Men det er jo merkelig at det er så mange i din omgangskrets som får problemer med BV da...

Det virker som om du nekter å tro at bv gjør mange fryktelige feil, og at du innbiller deg at det kun er skrullete mennesker som er misfornøyd med bv slik det er i dag, eller så er det hjernedøde innvandrere som hører til steinalderen. Har du noen gang vurdert å gjøre noe med fordommene dine? For de er virkelig skremmende.

Anonymkode: a11fc...156

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Isambard skrev:

 

- Menneskerettsdomstolen som tar opp 26 saker og har allerede har dømt Norge skjønner ingen ting.

- Regjeringen som sier det behøves kraftig kompetanseheving i BV skjønner ingen ting

- Advokater som jobber med barnevernssaker skjønner ingen ting

Bare jabx vet hvordan ting er. Ingen andre vet noe

Forstår jeg deg riktig; du mener at advokater har så god kompetanse på barn og barns utvikling? 

Anonymkode: 51230...cf6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ei jeg kjenner måtte rømme til utlandet med datteren sin etter å ha blitt uskyldig forfulgt av barnevernet uten grunn.

Sannheten var at datteren knapt så moren, og ble plasserer hos nye barnevakter hele tiden som hverken hun eller moren kjente. Hverken hun eller barnevaktene visste når hun kom tilbake. Avtale om én overnatting kunne fort bli til en uke...

Anonymkode: 8a8e0...f7e

Og dette vet du alt om? 

Anonymkode: a11fc...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.8.2019 den 15.16, AnonymBruker skrev:

beklager for og sei det men barnevern systemet er heilt fucked opp, hvilken parti er den beste mot barnevernet? siden nå komme det snart å velge, og at de for nye lov

Anonymkode: d4e40...5bc

Nei, barnevernsystemet er på ingen måte «heilt fucked opp». Mennesker derimot, er det, og derfor må barn beskyttes mot de som aldri burde hatt barn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Alle er skjønt enige om at barn som har vært utsatt for vold, misbruk, har foreldre som er alkoholisert, har problemer med rus,  er psykisk syke etc ikke bør bo med sine foreldre. Der er alle enige.

Uenigheten oppstår når enkelte tror at noen mister ungene sine pga en hendelse som å vise tissen sin i barnehagen eller gå uten lue en gang. Det er helt vanlig at barn viser tissen sin eller tar av seg lua av og til. Men, det er ikke vanlig at dette skjer vær dag. Men, hos enkelte barn så blir det å gjøre sånne  ting en vane, og gjerne i kombinasjon med andre merkelige ting, dette er ikke normalt og da må offentlige instanser ta affære. Og når de gjør det så finner de gjerne ut av hvorfor barnet gjør rare ting og det dreier seg ofte om understimuli. 

Jeg kjenner et ektepar nå som jeg tror kommer til å miste barnet sitt snart nettopp pga understimulering. De foreldre er rett og slett for "dumme" til å ta vare på ungen sin. De kan ikke noe for det da begge foreldrene lider av asperger syndrom men barnet blir skadelidende.

De elsker ungen over alt på jord og vil hen ingen ting vondt men, de gjør hen vondt uten å mene det. Ved å f.eks la hen gå for lang tid uten å spise. De kan finne på å dra på langtur uten å ta med bleier og mat. Så kan de gå innom butikken å kjøpe mat til seg selv og ikke ungen fordi de ikke vil gi ungen annet enn hjemmelaget mat fordi de har lest at dette er det beste, og mener at butikken sin ferdigmat er for usunn. Det er jo vel og bra men, når de har  glemt maten hjemme så bør de jo forstå at ferdigmat er bedre for barnet der og da fremfor ingen mat når det har gått 6 timer uten føde. Dette greier de ikke å koble så da får ikke ungen mat. Hen ender jo med å hylskrike i sult også forstår de ikke hvorfor hen gråter å prøver å gi hen vann. De ender også opp med å ikke kjøpe bleier når de har glemt det hjemme fordi de ikke blir enige om hvem som skal betale for dem!!!

Så selv om barnevernet er inne i bildet med oppfølging og de gjør alt de får beskjed om så hjelper ikke det når barnevernet ikke er der 24 /7. De bruker nå en app slik at de ikke skal glemme å gi ungen mat. Videre er hen utviklings messing på nivå med en på 8 mnd når hen i realiteten er 1,5 år, er ikke i nærheten av å kunne gå engang. Alt dette er fordi at foreldrene uten å mene det ikke evner å stimulere barnet hverken fysisk eller psykisk. Dette vil bli ekstremt belastende for barnet etterhvert, vil bli hengende etter jevnaldrende både språklig og motorisk, pga dette bli mobbet, kanskje utvikle atferdsproblemer ol, og derfor tror jeg det barnet vil bli tatt.

Disse foreldrene hadde lett gått til media med typen : barnet vårt ble fratatt oss pga at vi ga hen en is for mye, og de hadde trodd på det selv, fordi de simpelthen ikke forstår disse tinge som jeg har skrevet her og som vi alle andre forstår. Jeg tror det er mange som mister ungene sine pga situasjoner som jeg skriver om men, de har for lav intelligens til å forstå og går derfor til mediene å lager rabalder. Og siden barnevernet har taushetsplikt så hører vi ikke deres side. Enkelte folk hører bare på disse foreldrenes side og blir skeptiske til barnevernet og lager dustegrupper på Facebook.

Jeg har 5 venner som er barnevernspedagoger og samtlige sier det samme. De jobber aktivt for at alle barn skal bli hos sine biologiske foreldre. Hvis ikke det går så prøver dem biologiske slektninger siden tilknytning er veldig viktig. De har heller ikke ubegrenset med fosterhjem/beredskapshjem/institusjons plasser. Så ingen barn i Norge tas for moro skyld eller pga et maktsykt barnevern.

Anonymkode: 42c9c...ced

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, NBA skrev:

Nei, barnevernsystemet er på ingen måte «heilt fucked opp». Mennesker derimot, er det, og derfor må barn beskyttes mot de som aldri burde hatt barn.

Dette er ihvertfall helt sant. Mange som overhodet ikke klarer eller egner seg for å ta seg av barn. Vi er jo avhengig av et system som kan ivareta disse barna. Kan ikke skjønne at man kan klare seg uten et barnevern. 

Anonymkode: d3777...e1e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...